LÄÄNE-VIRU RAKENDUSKÕRGKOOL
Sekretäritöö . Etikett
JA14KÕ
Eneli Eiert
MINA
JA JUHIABI EETIKAKOODEKS
Essee
Õppejõud:
Kersti Riivits, MA
Mõdriku
2014
Koodeksi järgimine on Eesti Juhi Abi Ühingu liikmetele kohustuslik ning soovitav ka kõigile sekretäridele/juhiabidele, kes ühingusse ei
kuulu. Sellest lausest saab järeldada, et iga Eesti Juhi Abi Ühingu
liikme kohus on teada eetikakoodeksi sisu ning seda otseloomulikult järgida, sama peaksid tegema ka kõik samal ala töötavad isikud,
et koostöö kõigi kaastöötajate ning koostööpartneritega oleks
võimalikult sujuv ning meeldiv mõlemale osapoolele.
Koodeksis on öeldud , et sekretär/ juhiabi on teadlik oma töökohustustest ega
ületa oma võimupiire; ta esindab alati ning igas olukorras eelkõige
oma organisatsiooni. Leian, et iga töötaja peaks kindlasti teadma
oma õiguseid ning kohustusi ja ei tohiks oma võimupiire ületada,
sest ta võib olla ebakompetentne teatud küsimuses otsustamaks, mis
võib endaga kaasa tuua segadust ning võibolla isegi kahju oma
organisatsioonile. Samuti peaks olema sekretär/juhiabi alati valmis
esindama oma organisatsiooni ning olema esindusliku välimusega , et
LÄÄNE-VIRU RAKENDUSKÕRGKOOL Ettevõtluse ja majandusarvestuse õppetool JA14KÕ Maria Emma Rist MINA JA JUHIABI EETIKAKOODEKS Essee Õppejõud: Kersti Riivits Mõdriku 2014 Igal töökohal on ettenähtud omad normid, reeglid ning eeskirjad. Seepärast oodatakse töötajatel käitumist vastavalt neile. Ükskõik millises valdkonnas tööd tehakse, peaks jääma alati ausaks, viisakaks ning käituma eetiliselt. Juhiabidele on koostatud eetikakoodeks, mille sisu nad peaksid teadma ja oskama seda järgida.
LÄÄNE-VIRU RAKENDUSKÕRGKOOL Ettevõtluse ja majandusarvestuse õppetool JA13KÕ Lea Valter MINA JA JUHI ABI ÜHINGU EETIKAKOODEKS Essee Õppejõud: Kersti Riivits Mõdriku 2013 ,,Mina ja Eesti Juhi Abi Ühingu liikme eetikakoodeks" Alustades tööd juhiabina peaks kõigepealt ennast kurssi viima selle tööga kaasas käivate eetiliste käitumisreeglitega. On ju juhiabi üks organisatsiooni visiitkaardist, mis esimeste seas silma paistab
LÄÄNE-VIRU RAKENDUSKÕRGKOOL Ettevõtluse ja majandusarvestuse õppetool JA13KÕ MILLISTE ISIKUOMADUSTEGA INIMENE EI SOBI JUHIABI TÖÖD TEGEMA Essee Õppejõud: Anne Reinsoo Mõdriku 2014 Alustades tööd juhiabina peaks kõigepealt ennast kurssi viima selle tööga kaasas käivate käitumisreeglitega ja isikuomadustega, mida sellel tööl on vaja. On ju juhiabi üks organisatsiooni visiitkaardist, mis esimeste seas silma paistab. Mida professionaalsem on
LÄÄNE-VIRU RAKENDUSKÕRGKOOL Ettevõtluse ja majandusarvestuse õppetool JA13KÕ Lea Valter MILLISTE ISIKUOMADUSTEGA INIMENE EI SOBI JUHIABI TÖÖD TEGEMA Essee Õppejõud: Anne Reinsoo Mõdriku 2014 Alustades tööd juhiabina peaks kõigepealt ennast kurssi viima selle tööga kaasas käivate käitumisreeglitega ja isikuomadustega, mida sellel tööl on vaja. On ju juhiabi üks organisatsiooni visiitkaardist, mis esimeste seas silma paistab. Mida professionaalsem on
etiketist) Loengumaterjal Tallinn 2013 1 Ametkondlik käitumine, kutse-eetika ja etikett ........................................................................................... 4 Kutse-eetika .............................................................................................................................................. 4 Sekretäritöö eetikakoodeks ........................................................................................................................... 5 Nõuded juhile: ............................................................................................................................................. 7 Visiitkaardid ja nende kasutamine .............................................................................................................. 7 Lihtkaart ..........................................
kahju, nii et kahjud peaksid kajastuma toote hinnas. Tegelikkuses valitseb aga olukord, kus esiteks ei osata hinnata ega ette näha kõiki võimalikke kahjusid, mis tuleneb meie inimliku tunnetusvõime paratamatust puudulikkusest ja mida võiks nimetada keskkonna kahjustamise objektiivseks teguriks, teiseks aga ei tahetagi võimalikke kahjusid näha. Niisuguses n-ö tahtlikus teadmatuses ei ole süüdi mitte ainult tootjad, vaid ka tarbijad. 10. Eetikakoodeks · Kas eetikakoodeksit on vaja? Ettevõtte sotsiaalsed kohustused ühiskonna ees on kombeks jagada kolmeks: 1) filantstroopilised- mida ühiksond ettevõttelt sooviks, 2) eetilised- mida ühiskond ettevõttelt ootab, 3) õigusjärgsed ja majanduslikud- mille täitmist ühiskond nõuab. Reaalses elus valitseb nende kolme kohustuste liigi vahel dünaamika. See, mida vanasti paremad ettevõtted oma töötajaile või ühiskonnale annetasid heategevuse näol
.......................................................................................................6 Moraalifilosoofia.........................................................................................................................8 Väljavõte Toomas Pauli artiklist ''Kümnest käsust''............................................................... 10 Moldova president: ärge valige Harry Potterit!........................................................................ 11 Sekretäri eetikakoodeks............................................................................................................ 13 Kasutatud kirjandus...................................................................................................................14 2 Eetika ajalugu ja selle mõiste · Eetika kui filosoofia valdkonna eristas esimesena Aristoteles.
· oskamatus anda tagasisidet · negatiivne hoiak teineteise töö suhtes. Hoolikas kuulamine annab võimaluse saada adekvaatset ja täpset infot ning näidata, et ollakse valmis rääkijat mõistma, võtta aega vastuse ettevalmistamiseks, vähendada vääritimõistmist. Seetõttu pole kunagi üleliigne paluda küsimust või ülesannet korrata. Tagasisidet juhile tema käitumise kohta tuleks anda peenetundeliselt ning olukorda hinnates. Kui juht arvestab juhiabi arvamusega, siis võib see olla otsene. Kui ta pole tagasisidet palunud, peaks leidma selle esitamiseks kaudse meetodi. Näide · Otsene tagasiside "Minu meelest oli põhitekst hästi ette valmistatud. Veelgi parem oleks olnud, kui oleksite jutu lõpus põhipunktid kokkuvõtlikult üle korranud." · Kaudne tagasiside "Olete öelnud, et sooviksite selle ala artiklite kokkuvõtet. Teie ettekannet kuulates meenus mulle üks tekst, millest võiks teile ehk kasu olla."
Kõik kommentaarid