Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Lapse väärkohtlemise roll lapse arengus (0)

1 Hindamata
Punktid

Esitatud küsimused

  • Kuhu seadusemeister eriti ei vaata httpwwwpostimeesee?
  • Kuidas suhtutakse puudega lastesse?

Lõik failist


Sotsiaalsed probleemid Eestis
Kodune töö
Lapse väärkohtlemise roll lapse arengus
Kas probleemsetest peredest tulevad probleemsed lapsed?
Puudega laps – kas ühiskonna liige või sotsiaalne probleem?
Sotsiaaltöö ja sotsiaalpoliitika eriala
1. kursus
Tartu 2011

Sisukord


Sissejuhatus 4
Lapse väärkohtlemise roll lapse arengus 5
Kas probleemsetest peredest tulevad probleemidega lapsed? 8
Herbert Blumer’i sotsiaalsete probleemide käsitlemise mudel 11
Puudega laps – kas ühiskonna liige või sotsiaalne probleem? 11
Kasutatud materjalid: 14

Sissejuhatus


Sotsiaalne probleem on avalikult kahjulikuks või ebasoovitavaks tunnustatud situatsioon, mida enamus vaatlejatest peab sekkumist vajavaks. Sotsiaalne probleem puudutab paljusid inimesi ja erinevaid sotsiaalseid gruppe. Sotsiaalsed probleemid on ühiskonna struktuurist lähtuvad ehk põhjused tulenevad ühiskonnast, mitte indiviidist. (Loengumaterjalid) Antud mõiste kasutamine eeldab, et ühiskonnas valitseb vähemalt suhteline üksmeel selles osas, milline nähtus on probleem. Siiski tuleb tõdeda, et igaüks näeb probleeme erinevalt – nii nagu erineva suhtumisega inimesed näevad probleemide eri tahke, nii peegeldub ka ühiskonnaliikmete ja –gruppide suhtumine erinevatesse situatsioonidesse meid ümbritsevas keskkonnas erinevalt.
Mina näen ühe väga suure probleemina meie ühiskonnas laste väärkohtlemist. Võib öelda, et kuigi alates 1989.aastast, mil Eesti ühines ÜRO Lapse Õiguste Konventsiooniga on hakatud tähelepanu pöörama ka laste õigustele ja vabadustele, on Eestis laste väärkohtlemine üpriski uus mõiste ning selle vastu
Vasakule Paremale
Lapse väärkohtlemise roll lapse arengus #1 Lapse väärkohtlemise roll lapse arengus #2 Lapse väärkohtlemise roll lapse arengus #3 Lapse väärkohtlemise roll lapse arengus #4 Lapse väärkohtlemise roll lapse arengus #5 Lapse väärkohtlemise roll lapse arengus #6 Lapse väärkohtlemise roll lapse arengus #7 Lapse väärkohtlemise roll lapse arengus #8 Lapse väärkohtlemise roll lapse arengus #9 Lapse väärkohtlemise roll lapse arengus #10 Lapse väärkohtlemise roll lapse arengus #11 Lapse väärkohtlemise roll lapse arengus #12 Lapse väärkohtlemise roll lapse arengus #13 Lapse väärkohtlemise roll lapse arengus #14
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 14 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2013-06-09 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 30 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor AnnaAbi Õppematerjali autor
Kas probleemsetest peredest tulevad probleemsed lapsed?Puudega laps – kas ühiskonna liige või sotsiaalne probleem?

Kasutatud allikad

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
14
docx

Lapse väärkohtlemine

TARTU ÜLIKOOL Sotsiaal- ja haridusteaduskond Maris Huopolainen LAPSE VÄÄRKOHTLEMINE referaat Tartu 2010 SISSEJUHATUS On olnud aegu, kus lapse peksmine, halvustamine ja isegi tapmine on olnud tavalised nähtused ning sellistele tegudele ei järgnenud karistust. Mida aeg seda, seda enam on hakatud uurima sellise käitumise mõju lapse arengule ja käitumisele. On veel palju inimesi, kes last füüsilist või vaimselt karistades arvavad, et abistavad last. Referaadi ,,Lapse väärkohtlemine" koostamisel üritasin lahti seletada väärkohtlemise mõistet, selle riskitegureid ning tuua välja tasandid, mis peaksid osalema väärkoheldud lapse abistamises. Valisin selle teema referaadiks, kuna teema huvitab mind väga ning kuna enda

Sotsiaaltöö alused
thumbnail
33
rtf

Uurimustöö Laps-Vägivallaohver

LAPS-Vägivalla ohver SISSEJUHATUS "Õrnust ei saa inimestesse sisse peksta. Välja küll." Benjamin Hoff Läbi aegade on mistahes koosluse nõrgemaid liikmeid alati väärkoheldud ja nii on ühiskonnas üheks kaitsetumaks minoriteediks lapsed, kes oma arengulise ebaküpsuse tõttu ei ole ise võimelised oma õiguste eest seisma. Ühiskonna suhtumist lapse väärkohtlemisse on kujundanud dogma, et lapsed on oma vanemate omand ja neid võib mistahes viisil kasutada, saavutamaks oma eesmärki- heaolu. Viimastel aastatel on laste väärkohtlemisele kui sotsiaalsele probleemile hakatud enam tähelepanu pöörama, seda on teinud nii erialaspetsialistid kui ajakirjandus. Laste väärkohtlemine on meie ühiskonnas suhteliselt karistamatu nähtus. Kriminaalasi algatatakse alles siis, kui lapsele on tekitatud raske või üliraske

Ühiskond
thumbnail
7
doc

Alaealise väärkohtlemine

1. Alaealise väärkohtlemine Lapse ehk alaealise väärkohtlemine (ingl. k. child abuse) ei ole enam uus mõiste eesti ühiskonnas. Lapse väärkohtlemine on mistahes käitumine lapse suhtes, mis alandab tema füüsilist ja psüühilist heaolu, seades ohtu tema eakohase arengu ja tervisliku seisundi1. Laste väärkohtlemine seostub vaesuse, töötuse, ebastabiilsuse ja alkoholismiga ehk nende teguritega, mis muudavad inimesed nõrgaks ja ebakindlaks. Täiskasvanu nõrkus ja ebakindlus viib tihti vägivaldsele käitumisele, mille ohvriks on lapsed, kes on täiskasvanust veelgi abitumad. Laste sotsiaalne taust on riskiks õigusrikkumiste sooritamisel.

Sotsioloogia
thumbnail
13
doc

Koduvägivald

Koduvägivald on üks kõige levinumaid inimõiguste rikkumisi ja selle põhjuseks peetakse tasakaalu puudumist ühiskonna jõujoonte jaotumisel. Erinevate vägivalla vormide kõrval mängib olulist rolli majanduslik sõltuvus. Koduvägivald on hea näide takistustest, mis õõnestavad naiste ja meeste võrdset kohtlemist. Lisaks saab siia tuua vanemate ja laste vahelisi suhteid, mis võivad põhjustada laste ja vanemate vahel füüsilisi või vaimseid konflikte ning võivad kahjustada lapse edasist elu. Siinses töös toon välja just koduvägivalla peamised põhjused ja selle tüübid. Materjal on võetud enamjaolt internetist, erinevatest foorumistest ja artiklitest. Kindlasti tuleks siin lugejaile tuua koduvägivalla mõiste , et teada , mida see üldiselt tähendab: Koduvägivald on jätkuv füüsilise, psühholoogilise ja/või seksuaalse sisuga ebameeldiv kogemus kodus, millega kaasneb suurenev isoleeritus välismaailmast ja piiratud personaalne vabadus ning

Perekonnaõpetus
thumbnail
9
docx

Laste seksuaalne väärkohtlemine

TALLINNA ÜLIKOOL Kasvatusteaduste Instituut LASTE SEKSUAALNE VÄÄRKOHTLEMINE Juhendaja: ........... Tallinn 2013 Sisukord 1. Sissejuhatus .................................................................................................. 3 2. Seksuaalse väärkohtlemise esinemissagedus ................................................. 4 3. Seksuaalse väärkohtlemise liigitamine ........................................................... 5 4. Seksuaalse väärkohtlemise mõjud ................................................................. 6 5. Kokkuvõte ..................................................................................................... 8 6. Kasutatud allikad ........................................................................................... 9 Sissejuhatus

Seksuaalkasvatus
thumbnail
49
docx

SOTSIAALPEDAGOOGIKA TEOORIA JA SELLE PRAKTILISI VÄLJAKUTSEID EESTIS

matuid tulemusi. Sotsiaalselt tõrjutu on sunnitud elama elu, mis ei tulene tema oma valikutest ja vabast tahtest, seetõttu tunneb ta end millestki ilmajäänuna, kõrvalejäetuna, marginaalsesse positsiooni sattununa. Tõrjutusel, mis ilmneb ühes valdkonnas, on kalduvus laieneda ja tungida muissegi valdkondadesse. Lapsepõlves ilmneb sotsiaalne tõrjutus eelkõige kaitse, hoolitsuse ja osaluse puudujääkidena. Kirjeldades sotsiaalselt tõrju- tud lapse arengukäiku, käsutatakse sageli väljendust "deprivatsiooni ring". Juba esimestel eluaastatel hakkab turvalisuse puudumisel välja kujunema separatsioonihirm, tekib mahajäämus emotsionaalses, sot- siaalses, kognitiivses ja keelelises arengus. Laps ei käsuta ära oma potentsiaale, ei võta omaks ühiskonnas kehtivaid väärtusi ja norme. Koolieas võivad ilmneda soovimatus õppida, käitumishäired, kan- natavad suhted grant 4556) teostamisel oli

Sotsioloogia
thumbnail
15
doc

LAPS, VÄÄRKOHTLEMINE JA VÄGIVALD

....................................................................................................12 Kokkuvõte.................................................................................................................................14 2 Sissejuhatus Tänapäeval on väga aktuaalseks muutunud erinevad laste poole suunatud väärkohtlemise vormid ja vägivallaaktid. Lastekaitse efektiivse töö ja ka kodanike tähelepanelikkuse tõttu tulevad erinevad juhtumid päevavalgele ja õnneks saab enamik lastest abi. Väärkohtlemine võib olla nii füüsiline kui vaimne ning ka tagajärjed võivad olla erinevad. Seksuaalse väärkohtlemise puhul on kindlasti lapse psüühika tulevikus mingil määral häiritud. Tihti ei saa lapsed aru, mis nendega toimub ja kas antud tegutsemisviis on normaalne, seda eriti seetõttu,

Eelkoolipedagoogika
thumbnail
17
pptx

Õdede-vendade väärkohtlemine-sibling abus

inimese käitumise, suhete ja tegevuste kontrollimine või kui, siis ainult tüli aluseks oleva probleemi puhul. · Perevägivalda eristab tülist eelkõige ühe inimese tahtlik soov tekitada teisele inimese emotsionaalset või füüsilist kahju (nt alanda, hirmutada, ähvarda või teha füüsiliselt haiget). · Perevägivald on korduv ja süstemaatiline teise pereliikme allutamine enda tahtele. · Nii vägivalla pealtnägemine kui ka vägivalla kogemine mõjub lapse vaimsele tervisele väga rängalt, mõjutades lapse toimetulekut tulevikus. Olenemata sellest, kas vägivallatsejaks on lapsevanem(ad), õde-vend või mõni muu pereliige, mõjutab see last ühtemoodi. (2) 2. Mis on perevägivald? http://www.kriminaalpoliitika.ee/et/perevagivald/mis-perevagivald, 19.05.2016 Õdede-vendade vaheline vägivald · Õdede- vendade vaheline füüsiline, emotsionaalne või

Pedagoogika




Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun