Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

KÜSITLUS (0)

1 Hindamata
Punktid

Lõik failist

KÜSITLUS
(survey- uurimine , gallup ehk arvamusuuring )

  • küsitluste tüübid (andmed töödeldakse kvantitatiivselt):

  • küsitluste eelised:
    • säästab uurija aega ja vaeva:
    • võib saada interneti kaudu (ka kohe ettevõtjale)
    • saab arvuti abil analüüsida ( tarkvara kasutades), kasutada statistilisi analüüsi-ja aruandeviise
    • küsimused on arusaadavad ja võimalikult selged

  • küsitluse vormid:
    • posti- ja võrguküsitlus (ümbrik, postikulud tasutud
    • kontrollitud küsitlus (minna töökohtadele, messile, harrastusrühmadesse). Saab kontrollida ankeetide täitmist ja küsimustest vestelda.

  • küsimuste sisu:
    • faktid
    • käitumine ja tegevus
    • teadmine
    • väärtus
    • suhtumine
    • uskumuste, arusaamade ja arvamuste kohta küsimused
    • põhjendus

  • küsimuste sõnastamine ja ankeedi koostamine:
    • läbimõeldud koostamine ja küsimuste hoolik kavandamine
    • kasutada lisakirjandust

  • küsimuste tüübid: avatud ja valikvastustega küsimused (variandid ja näited)
  • ankeedi viimistlemine ja küsitluse läbiviimine
    • väga vajalik ankeedi katsetamine
    • ankeet peab olema kergesti täidetav ja välimiselt laitmatu
    • vastustele tuleb jätta piisavalt ruumi
    • kaaskirjas küsitluse eesmärk ja tähtsus isegi vastajate jaoks
    • täpsustada ankeedi tagasiandmise tähtaeg ja koht
    • lõpus tänusõnad
  • KÜSITLUS #1
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 1 leht Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2015-03-24 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 6 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor syrk Õppematerjali autor
    KÜSITLUS
    survey-uurimine, gallup ehk arvamusuuring

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    4
    doc

    ANKEET ehk kirjalik küsitlus

    ANKEET ehk kirjalik küsitlus Kuidas ankeete koostada Kui meil on eesmärgiks tagada võimalikult suur vastanute protsent, ei tasu inimest kohe esimeste küsimustega eemale peletada. Kui see vähegi võimalik, võib vastajaid pigem stimuleerida kiirema või põhjalikuma vastuse preemiaga vms. Ankeedi üldine ülesehitus Hästi koostatud ankeedi juurde peaksid kuuluma ka järgnevad lisad: Ankeedi sissejuhatus Andmed uuringu korraldaja kohta Uuringu eesmärk ja tähtsus Anonüümsus ja konfidentsiaalsus Kuidas küsimustele vastata Kuhu ja mis ajaks ankeet saata Tänusõnad Küsimuste järjekord Soovitatav küsimuste järjekord 1. Lihtsad küsimused (sugu, vanus, haridus, elukutse) 2. Rasked küsimused (faktilised andmed, hinnangud ) 3. Tundlikud (peletavad) küsimused (eraelu, intiimelu, peresuhted) Nõuded ankeediküsimustele Iga küsimus peab omama uuringu eesmärkidest lähtuvat mõtet Küsimusi koo

    Teadustöö alused
    thumbnail
    17
    docx

    KÜSITLUS

    KÜSITLUS. See on peamine meetod sotsioloogilisteks uurimusteks. Selle meetodi abil on võimalik teada saada suhtumisi erinevatesse probleemidesse, tõekspidamisi, arvamusi, valikuid, huvisid. Küsitlusmeetoditega saab suure hulga töötlusmaterjale lühikese ajaga, eriti anketeerimisega. Küsitluse liik. Kvalitatiivne küsitlus ­pehme -, suhteliselt vähe formaliseeritud küsitlus, mille eesmärgiks on : - genereerida hüpoteese; - uurida suhteliselt erandlikke olukordi/ objekte; - saada eksperthinnanguid. Kvalitatiivse intervjuu tulemustele ei rakendata tavalisi statistilisi meetodeid ja saadavad tulemused ei ole standardsete meetodite abil üldistatavad. Kvantitatiivne küsitlus , mille korral kasutatakse standardiseeritud küsitlusvormi ­ ankeeti ning tulemused üldistatakse üldkogumile. Sellise küsitluse

    Andme-ja tekstitöötlus
    thumbnail
    84
    pdf

    Turundusuuringud

    Raamatukogud Sisemised allikad Välised allikad Tegevusalade liidud Riiklikud asutused Äriinfofirmad 4. ESMASTE ANDMETE KOGUMISE MEETODID Esmaste andmete kogumiseks kasutatakse kolme põhimeetodit:  küsitlus (survey)  vaatlus (observation)  eksperiment (experiment). Küsitlus on soovitud andmete kogumine inimeste intervjueerimise teel spetsiaalsete küsimuste abil, kas siis otse, telefonitsi, posti teel või arvuti abil. Eeliseks on , et info saadakse otse inimeselt. Küsitlusel on järgmised piirangud:  vea võimalused küsimustiku koostamisel ja intervjueerimisel;  küsitlus võib olla kulukas ja aeganõudev;  raske leida soovitud vastajaid.

    Turundus
    thumbnail
    5
    docx

    Uurimistöö alused

    Töö kirjutamiseks tuleb leida piisavalt aega. Enne kirjutama hakkamist on mõistlik lugeda eri autorite teemakohaseid uurimusi ja artikleid, teha loetu kohta märkmeid ning otsida oma vaatenurka. 3. Töö kavandamine ja eesmärgi püstitus, ajakava koostamine. Koostöös juhendajaga lepitakse kokku ajakava, sõnastatakse töö eesmärk ja hüpotees(id), leitakse sobiv meetod (intervjuu, kirjalik küsitlus, vaatlus, katse, võrdlus vms) hüpoteesi(de) tõestamiseks. Teema avamiseks ja töö eesmärgi püstitamiseks on kasulik esitada iseendale teema kohta küsimusi (nt 5-10) ja seejärel püüda neile vastata. Tõenäosus, et töö valmib tähtajaks ning ühtegi kirjutamise etappi ei läbita liigselt kiirustades, on seda suurem, mida paremini on töö etapid ning ajakava läbi mõeldud. Suurema ja nõudlikuma töö puhul

    Uurimistöö alused
    thumbnail
    16
    doc

    Turundusuuring.Referaat

    uurimisasutused jt). 5.3. Esmased andmed . Kulukuse ja väärtuse poolest kõrgeimal kohal on esmased andmed. Selliseid andmeid kogutakse juhul, kui vajalikku teavet pole või kui see on aegunud, ebatäpne, puudulik ja mitteusaldusväärne. P. Kotleri arvates on nende andmete uurimine ettevõttele kõige kulukam.Esmaseid andmeid kogutakse tavaliselt küsitlusuuringute abil, mille kaudu selgitatakse välja oma sihtgrupi tarbijate teadmisi, arusaamu, eeliseid ja rahulolu. Küsitlus teostatakse telefoni või posti teel. Küsitlusuuringute halvaks küljeks võib pidada seda, et enamasti on küsitlejate protsent väga madal, kuna paljud inimesed keelduvad küsitlustele vastamast, arvates, et uurimus pole muud, kui varjatud müügitellimus või siis on nad lihtsalt hõivatud. Seetõttu ei anna uuring tihtipeale usaldusväärseid tulemusi. TELEFONIKÜSITLUS. Telefoni teel tehtav küsitlus on suhteliselt odav ja kiire ning tagab küllaldase info mitmekülgsuse

    Turunduse alused
    thumbnail
    31
    pdf

    Äriuuringute alused

    ÄRIUURINGUTE ALUSED TMO0150 UURINGUTE VAJALIKKUS Me ei saa otsustada tähtsates küsimustes ilma asjakohast informatsiooni sügavamalt uurimata, kogudes rohkem teavet aspekti kohta, millest me oleme huvitatud. Seejärel me analüüsime kogu seda informatsiooni, et võtta vastu otsus meie probleemi õige lahenduse kohta või vastata kerkinud küsimustele. Äriuuringutes töötame me tavaliselt probleemidega, millega puutuvad kokku juhid ja ettevõtted, näiteks: kuidas siseneda teatud turule; millised faktorid mõjutavad toiminguid ühisettevõttes; missugused tegurid mõjutavad uue toote edukat väljalaskmist; kas reklaami või kui palju reklaami on vaja kindla toote turundamiseks. Uurimata ei saa me vastata ülaltoodud või nendega sarnastele küsimustele. Niihästi kui informatsiooni süstemaatilist kogumist ja kriitilist analüüsi, on meil vaja õppida ka seda, kuidas asjad käivad, teiste tehtud uurimis

    Majandus
    thumbnail
    42
    docx

    UUIRMISTÖÖALUSED

    • Tagasiside: arusaamine, skaalade sobivus, maht ja keerukus • Peale prooviküsitlust - ankeedi lõppversioon VALIM • Valim: sihtrühma esindav kogum küsitletavaid • Valim määrab, kelle kohta saame teha järeldusi + kui detailselt võrrelda • Juhuslik valim: iga …. üliõpilane • Suunatud valim: võrrelda esimese ja 3. õppeaasta tudengeid • Rusikareeglid KÜSITLUSE LÄBIVIIMINE • Postiküsitlus • Küsitlus vahendajate kaudu. Ametnik, sõbrad, küsitlusfirmad • Küsitlen ise • Küsitlusviis ja andmete usaldusväärsus • Eelnev kokkulepe • Küsitlusseansid, kindel ajaperiood • Loobujad • Selgitused • Lubatust kinnipidamine – tagasiside, loterii… KÜSITLEJA ENESEKRIITIKA • Ankeetküsitluse nõrgad kohad • Eeldus: reflekteerimisvõime • Eeldus: avatus ja valmisolek tegelikke seisukohti esitada • Eeldus: vastaja on motiveeritud

    Uurimistöö alused
    thumbnail
    3
    doc

    Uurimismeetodid infoteaduses - kordamisküsimused

    1. Küsitlusmeetod. Ankeetide tüübid. Küsimuste tüübid. Levinumad andmete kogumise meetodid infoteadustes on (ankeet)küsitlused, intervjuud, rühmaintervjuud ehk-arutelud, dokumentide analüüs, vaatlus. Küsitluseks nimetatakse andmekogumise meetodit, mis kasutab küsimustikke või intervjueerimist, et üles märkida vastajate sõnalist käitumist. See meetod on mitteeksperimentaalne, kirjeldav uurimismeetod. Küsitlus osutub vajalikuks, kui uurija soovib koguda andmeid nähtuse kohta, mida ei saa vahetult vaadelda, see sobib isiklike faktorite nagu arvamuste, hoiakute ja suhete uurimuslikuks analüüsiks, samuti põhjus-tagajärg suhte väljaselgitamiseks. Uurija moodustab populatsioonist valimi. Populatsioon ehk üldkogum on inimeste või objektide hulk, kellel on vähemalt üks ühine tunnus. Meetodi tugev külg on võimalus

    Dokumendihaldus




    Kommentaarid (0)

    Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun