KÜSITLUS (survey-uurimine, gallup ehk arvamusuuring) 1) küsitluste tüübid (andmed töödeldakse kvantitatiivselt): eksperimentaalsed uurimised struktureeritud intervjuud küsitlused 2) küsitluste eelised: säästab uurija aega ja vaeva: võib saada interneti kaudu (ka kohe ettevõtjale) saab arvuti abil analüüsida (tarkvara kasutades), kasutada statistilisi analüüsi-ja aruandeviise küsimused on arusaadavad ja võimalikult selged 3) küsitluse vormid: posti- ja võrguküsitlus (ümbrik, postikulud tasutud kontrollitud küsitlus (minna töökohtadele, messile, harrastusrühmadesse). Saab kontrollida ankeetide täitmist ja küsimustest vestelda. 4) küsimuste sisu: faktid käitumine ja tegevus teadmine väärtus suhtu...
sisueelistuse mallid. (Rannu, 2010) ETV, Kanal 2 ja TV3 vaatajate hulgast eristus uuringus ,,Meediateemaline arvamusuuring 2010" kaheksa vaatajatüüpi, kellest kuuele on omane emotsionaalne ja kahele ratsionaalne orientatsioon. Kõik need vaatajatüübid erinevad üksteisest televiisori vaatamise üldise sageduse, kanalirepertuaari ja muude meedialiikide kasutamise osas. (Rannu, 2010) 3.1. Peamised televaatajate tüübid Uuringu ,,Meediateemaline arvamusuuring 2010" järgi on Eesti televaatajate tüübid järgmised: 1. Tasakaalukas vaatleja (16% eestlastest) on mõõdukas televaataja, kes eelistab pigem elamuslikku programmi. Eelistuste esikohal on ,,Pealtnägija", uudistest on ,,Reporter" ja ,,Aktuaalne kaamera" võrdsel tasemel. Ülejäänud programmist tõusevad esile kultuurisaated. Vaatab Kanal 2 ja ETVd, vähem TV3. 2
Avalik arvamus, maine, imidž Mis on mis? Imago või imidž – KUVAND (emotsioonid, pilt inimese peas) Maine - REPUTATSIOON (pigem ratsionaalne argument, üldisem arvamus) Maine mõõt: KÕRGE-MADAL või HEA-HALB; maine muutus on pikalisem kui avaliku/üldise arvamuse muutus. Imidži mõõt: TUGEV-NÕRK oma mitmekesisuses. Imidž on eelkõige emotsionaalne ostuargument Maine on pigem ratsionaalne ostuargument Maineuuring – arvamusuuring Imidžiuuring – assotsiatsiooniuuring Reputatsioon/maine Reputatsioon - klientide, investorite, töötajate ja avalikkuse emotsionaalne reaktsioon (hea või halb, tugev või nõrk) ettevõtte nime kuuldes (Fombrun 1996:37) Maine pole midagi rohkemat ega vähemat kui peegeldus sellest, mida peetakse eetiliseks konkreetses ühiskonnas teatud aja hetkel (Kitchen). Mida peetakse täna eetiliseks?
IV Rahva erilisus riigiorganina Valimisel lähtub rahvas enda huvidest ja heaolust. Järelevalve rahva üle puudub. §29 Rahvahääletus I Sätestus: PS §§56 p2, 57, 58, 105, 106, 162, 163 lg1 p1, 164, 168; RHS; RKKTS II Mõisted Hääleõiguslike kodanike hääletus seaduseelnõu või muu küsimuse üle. Referendum- rahvahääletus, mille nüanss on, et küsimuse esitab parlament. Plebistsiit- rahvahääletus, kus küsimuse esitab riigipea. Rahvaküsitlus- arvamusuuring, millel puudub siduv jõud. III Argumendid rahvahääletuse poolt/vastu + suurem ja vahetu legitimatsioon - kulukas + enamusrahva rahulolu - polariseerumine IV Rahvahääletused Eestis 17.-19.02.1923 avalike algkoolide seaduse muutmine (usuõpetuse kohustuslikkus kõikides koolides; indoktrineerimine) JAH. 13.-15.08.1932 I PS muutmise rahvahääletus EI. 10.-12.06.1933 I PS muutmise II rahvahääletus EI. 14.-15.10
saavad pere kaasa võtta. Teemapark on ka hea koht firma suvepäevade pidamiseks, kuna suvepäevi võib ühendada seminariga. 29 2.2. Uuring: lastega perede soovid ja vajadused teemapargis Hõbevalge teemaparki planeeritakse arendada sihtgrupipõhiselt, mõeldes hoolikalt läbi kõikide sihtgruppide soovid ja vajadused. Lastega pered on teemapargi jaoks oluline sihtgrupp ja sihtgrupi tundma õppimiseks korraldati kvalitatiivne arvamusuuring. Uuringu eesmärgiks on selgitada lastega perede soove ja vajadusi ning sellest lähtuvalt teha ettepanekud sihtrühmale suunatud tootearenduseks Hõbevalge teemapargis. Uuringu käigus otsiti vastust küsimusele: ,,Millega arvestada Hõbevalge teemapargi arendamisel, kui soovitakse pakkuda lastega peredele elamusi?". Esmalt tutvuti teiseste andmete ehk eelnevalt sarnasel teemal läbi viidud uuringutega ja seejärel viidi läbi
Mis on mis? Imago või imidž – kuvand. Maine – reputatsioon. Avalik arvamus – kellegi avalikult arvatud arvamus või kogum selliseid. Üldine arvamus. Maine mõõt: kõrge-madal või hea-halb; maine muutus on pikalisem kui avaliku/üldsuse arvamuse muutus. Imidži mõõt – tugev-nõrk oma mitmekesisuses. Imidž on eelkõige emotsionaalne ostuargument. Maineuuring – arvamusuuring. Imidžiuuring – assotsiatsiooniuuring. Maine/reputatsioon: „Ita teks 20 years to bult a reputation and five minutes to ruin it If you think bout that, you’ll do things differently.“ Warren Edward Buffett. Tänapäevase käsitluse pioneeriks võib lugeda Charles Fombruni. Reputatsioon - klientide, investorite, töötajate ja avalikkuse emotsionaalne reaktsioon (hea või halb, tugev või nõrk) ettevõtte nime kuuldes.
· Üldine arvamus · Maine mõõt: KÕRGE-MADAL v. HEA-HALB; maine muutus on pikalisem kui avaliku/üldise arvamuse muutus. 22 · Imidzi mõõt: TUGEV-NÕRK oma mitmekesisuses. · Imidz on eelkõige emotsionaalne ostuargument · Maine on pigem ratsionaalne ostuargument · Maineuuring arvamusuuring · Imidziuuring - assotsiatsiooniuuring Maine/reputatsioon · Reputatsioon - klientide, investorite, töötajate ja avalikkuse emotsionaalne reaktsioon (hea või halb, tugev või nõrk) ettevõtte nime kuuldes (Fombrun 1996:37). · Maine pole midagi rohkemat ega vähemat kui peegeldus sellest, mida peetakse eetiliseks konkreetses ühiskonnas teatud aja hetkel (Kitchen). Mida peetakse täna eetiliseks?