Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

KEHATEMPERATUURI MÕÕTMISE MEETODID (0)

5 VÄGA HEA
Punktid

Lõik failist

Tallinna Tervishoiu Kõrgkool
õenduse õppetool
Õ16
Daniil Morozov
KEHATEMPERATUURI MÕÕTMISE MEETODID
Referaat uurimis - ja arendustöö metoodikas
Tallinn 2014

SISUKORD


SISSEJUHATUS 2
1.NOORMALNE KEHATEMPERATUUR JA SOOJUSVAHETUS 3
2.KEHATEMPERATUURI MÕÕTMINE 4
3.TEMPERATUURI MÕÕTMINE KAENLA ALT 5
4.TEMPERATUURI MÕÕTMINE SUUST 6
5.TEMPERATUURI MÕÕTMINE PÄRAKUST 7
ARUTELU 8
KASUTATUD KIRJANDUS 9

SISSEJUHATUS


Kehatemperatuuri mõõtmine on väga oluline diagnoosi panemiseks, ravimiseks ja haiguste profülaktikaks. Diagnoosi panemiseks ja õige ravi määramiseks on vaja teada termomeetria põhimõtteid, sellepärast on selle referaadi teema väga aktuaalne .
Referaadi eesmärgiks on iseloomustada termomeetria mõistet ja üldistada selle meetodeid . Ülesandeks on uurida erinevat kirjandust ja informatsiooniallikaid selle teema kohta ning uurida ja üldistada mõningaid meetodeid temperatuuri mõõtmiseks.
  • NOORMALNE KEHATEMPERATUUR JA SOOJUSVAHETUS


    Mõistmaks paremini palaviku olemust ja seal puhul organismis kulgevaid protsesse, on vaja aru saada, kuidas toimub soojusvahetus ja kuidas tagatakse kehatemperatuuri püsivus. Sellega seoses selgitame homöostaasi mõistet. Homöostaas on organismi regulatsioon ja oluliste funktsioonide stabiilsus. Need tingimused on vaja elu säilitamiseks.
  • Vasakule Paremale
    KEHATEMPERATUURI MÕÕTMISE MEETODID #1 KEHATEMPERATUURI MÕÕTMISE MEETODID #2 KEHATEMPERATUURI MÕÕTMISE MEETODID #3 KEHATEMPERATUURI MÕÕTMISE MEETODID #4 KEHATEMPERATUURI MÕÕTMISE MEETODID #5 KEHATEMPERATUURI MÕÕTMISE MEETODID #6 KEHATEMPERATUURI MÕÕTMISE MEETODID #7 KEHATEMPERATUURI MÕÕTMISE MEETODID #8 KEHATEMPERATUURI MÕÕTMISE MEETODID #9
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 9 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2015-04-07 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 43 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor morozovski Õppematerjali autor
    Erinevat meetodid kehatemperatuuri mõtmisel.

    Kasutatud allikad

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    54
    pdf

    Lapse objektiivne läbivaatus. Üldseisund, kehatemperatuuri mõõtmine.

    1. ÜLDSEISUND Terje Arula 1.1. Mõisted Kehatemperatuur — kehatemperatuuri määravad ära ainevahetuslike protsesside käigus tekkiva soojuse ja väliskeskkonda antava soojuse vahe. Südame ja keha tsentraalset temperatuuri ehk basaaltemperatuuri kontrollitakse hüpotalamuse poolt. Naha ja keha välimiste osade temperatuur sõltub enamasti väliskeskkonna tingimustest ja on erinev keha tsentraalsest soojusest. Soojusregulatsioonikeskus hoiab organismi temperatuuri ühtlasena, soojust lendub samapalju kui tekib. Kõrvalekaldumine normaalsest

    Meditsiin
    thumbnail
    60
    docx

    Laste intubeerimine ja ekstubeerimine

    10 aastane 100-120 60-75 70-110 12 aastane 110-130 65-80 60-110 Intensiivravi osakonnas on väga tähtis jälgida intubeeritud lapse vererõhku. Mida raskem on lapse üldseisund, seda suurem vajadus on jälgida tsentraalset venoosset rõhku. Tsentraalne venoosne rõhk (CVP) on rõhk, mis on õõnesveenides sdame läheduses. Kui tsentraalse vererõhu mõõtmise võimalus puudub, tuleb mõõta vererõhku kaudselt. Siinkohal on väga tähtis valida optimaalse suurusega vererõhu mõõtmise mansett, et oleks võimalik saada adekvaatne vererõhu väärtus (vt tabel 6) (Arafat jt 1999). Lastel on soovitatavad vererõhu manseti laiused järgmised: enneaegsetel vastsündinutel 3-5cm, vastsündinutel 6cm-8cm, imikutel 8cm-10cm, väikelastel ja lastel 10,5cm-13,5cm ja noortel ning täiskasvanutel 14cm-17cm

    Õenduse alused
    thumbnail
    937
    pdf

    Erakorralise meditsiini tehniku käsiraamat

    Erakorralise meditsiini tehniku käsiraamat Toimetaja Raul Adlas Koostajad: Andras Laugamets, Pille Tammpere, Raul Jalast, Riho Männik, Monika Grauberg, Arkadi Popov, Andrus Lehtmets, Margus Kamar, Riina Räni, Veronika Reinhard, Ülle Jõesaar, Marius Kupper, Ahti Varblane, Marko Ild, Katrin Koort, Raul Adlas Tallinn 2013 Käesolev õppematerjal on valminud „Riikliku struktuurivahendite kasutamise strateegia 2007- 2013” ja sellest tuleneva rakenduskava „Inimressursi arendamine” alusel prioriteetse suuna „Elukestev õpe” meetme „Kutseõppe sisuline kaasajastamine ning kvaliteedi kindlustamine” programmi Kutsehariduse sisuline arendamine 2008-2013” raames. Õppematerjali (varaline) autoriõigus kuulub SA INNOVEle aastani 2018 (kaasa arvatud) ISBN 978-9949-513-16-1 (pdf) Selle õppematerjali koostamist toetas Euroopa Liit Toimetaja: Raul Adlas – Tallinna Kiirabi peaarst Koostajad: A

    Esmaabi



    Kommentaarid (0)

    Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun