F-rühma kuulub
kolm tarneklauslit. Rühmale on iseloomulik, et põhivedu on
tasumata, st ostja kohustus on korraldada kauba vedu ja kanda sellega
seotud kulud. Kauba kadumise ja kahjustamise risk läheb müüjalt
ostjale hetkel, kui kaup antakse üle vedajale .
Oma
universaalsuse tõttu on FCA F-rühma peamisi tarneklausleid ja iga
kord, kui ostja soovib ise korraldada kauba vedu, peaks ta just seda
klauslit eelistama.
F-rühm sisaldab
kolme tarneklauslit: FCA, FAS ja FOB, mis oma sisult on samuti
võrdlemisi müüjakesksed. Selle rühma puhul lähevad kõik kaubaga
ELEA organisatsioon ELEA EESTI LOGISTIKA ja EKSPEDEERIMISE ASSOTSIATSIOON asutatud 06.12.1994.a. ühendab 71 rahvusvahelise transpordi ja ekspedeerimise ning logistikateenuste pakkumisega tegelevat firmat. Kuidas jaotatakse organisatsioonid? FIATA, a nongovernmental organisation, represents today an industry covering approximately 40,000 forwarding and logistics firms, also known as the "Architects of Transport", employing around 8 10 million people in 150 countries. ELEA on rahvusvahelise ekspedeerimisega ja logistikateenuste pakkumisega tegelevate juriidiliste isikute vabatahtlik ühendus. Organisatsiooni eesmärgiks on esindada ja kaitsta liikmete ühiseid tööalaseid huve, vältida ebaausat konkurentsi ja aidata kaasa oma valdkonna õigusaktide väljatöötamisele ning sellealase info levikule. ELEA Juriidiliste isikute vabatahtlik ühendus mittetulundusü
...................................................................6 2.3 Kes on vedajate kliendid?............................................................................................................... 6 2.4 Raskeveokitele nõutavad sertifikaadid............................................................................................6 2.5 Sadulveok koos poolhaagisega....................................................................................................... 7 3 Tarneklauslid ( Incoterms)..................................................................................................................... 8 3.1 . Incoterms 2000 tarneklauslid........................................................................................................8 3.2 Lühidalt võiks siis öelda, et Incoterms 2000 on:...........................................................................12 3.3 Kindlasti ei tohiks:...........................................................
müüjakeskne. Müüja ainus kohustus on teha lepingule vastav kaup ostjale kättesaadavaks oma territooriumil, s.o tehases, laos, kaevanduses jm. Ostjal tuleb kaubale järele tulla ning ta peab kandma kaubaga seonduvad kulud ja riskid alates müüja territooriumist. b. F-rühm sisaldab kolme tarneklauslit: FCA, FAS ja FOB, mis oma sisult on samuti võrdlemisi müüjakesksed. Selle rühma puhul lähevad kõik kaubaga seonduvad kulud ja riskid müüjalt ostjale üle müüja maal – nimetatud kohas (FCA) või nimetatud lähtesadamas (FAS ja FOB), kui müüja on kauba üle andnud ostja poolt nimetatud vedajale (laevale) c. C-rühm on juba tunduvalt ostjakesksem. Kõigi nelja tarneklausli (CFR, CIF, CPT ja CIP) puhul peab müüja oma kulul sõlmima veolepingu kauba veoks nimetatud
varieeruvam on nõudlus (mineviku andmete põhjal), seda suremat reservvaru tuleks hoida lisaks prognoosile (mis tagab keskmiselt varustatuse vaid 50% juhtudest). Reservvaru ja tellimispunkti visuaalne kujutamine- ABC-analüüs- A-rühma tooted (kiiresti liikuvad kaubad) paigutatakse pakkumis- ja loovutusalale võimalikult lähedale ja madalamatele riiulitele, C-rühma tooted (aeglaselt liikuvad kaubad) loovutusalast võimalikult kaugele ja ülemistele riiulitele, B-rühma tooted kahe eelmise rühma vahele. Toodete liikumissageduse mõõtmisel lähtutakse kas väljastatud toodete arvust või väljastuskordade arvust kindlal ajavahemiku XYZ-analüüs – Meetod, millega uuritakse kaupade käibe regulaarsust ja nõudluse prognoositavust. • X tooted: konstantne tarbimine, vähene muutlikkus • Y tooted: tugevam muutlikkus tarbimises, trendidest ja hooaegadest sõltuvad kaubad • Z tooted: täiesti irregulaarne tarbimine või ka väga harvad ostud
ARK – Autoregistrikeskus Rahvusvahelised transpordiorganisatsioonid FIATA – http://www.fiata.com/ IRU – http://www.iru.org/ OICA – http://www.oica.net/ TARNEKLAUSLID (INCOTERMS®) Järgnev teema on lisatud selleks, et anda kiire ülevaade tarneklauslite kohta. Teema puudutab kaudselt nii vedamist kui ka kliendi – tarnija suhet. Incoterms® – need on Rahvusvahelise Kaubanduskoja (ICC) poolt kinnitatud tarneklauslid mis on müügitehingu osapooltele rahvusvahelises kaubanduses ühese tähendusega üle maailma. Tarneklauslid jagavad ära kaupade tarnega seotud kohustused, kulud ja riskid müüja ning ostja vahel. Neid tähistatakse kolme ladina tähega millele järgneb geograafiline sihtpunkt. Tarneklausleid on viimases variandis üksteist ja need sätestavad täpselt, milleks kõik osapooled (tarnija-müüja-ostja) on kohustatud.
.....................................9 4.2. Konteinerite suurused meetermõõdustikus (meetrit):.....................................................9 5. MITMELIIGILINE TRANSPORT (MULTIMODAALNE, INTERMODAALNE E. KOMBINEERITUD TRANSPORT)........................................................................................10 6. KAUPADE PAKENDAMINE JA MARKEERIMINE TRANSPORDIKS.......................11 7. KASULIKUD LÜHENDID MAANTEE- JA MERETRANSPORDIS..............................12 8. TARNEKLAUSLID (INCOTERMS®)...............................................................................13 8.1. Incoterms® 2010 tarneklauslid.....................................................................................13 8.2. Tarneklauslid kõikide veoviiside puhul........................................................................13 8.3. Tarneklauslid veetranspordi puhul................................................................................14 9
Kindlustusmaakleri kaasabil. Marsh pakub järgmisi teenuseid: •Ettevõtte riskide analüüs ja vajaduste väljaselgitamine •Konsultatsioon •Riskide maandamise võimaluste väljaselgitamine •Sobivate kindlustuslepingute vahendamine •Osalemine kahjukäsitlusprotsessis Viide http://estonia.marsh.com/Tootedjateenused/Produktyasluzbyclankov/ID/42274/Transport-ja- logistika.aspx Avaldatud: 09-okt- 2014. Pane viide paika palun. ICC INCOTERMS ehk Incotermsi tarneklauslid. ICC INCOTERMS ehk Incotermsi tarneklauslid (ka tarnetingimused) on rahvusvahelise kaubanduskoja (International Chamber of Commerce, ICC) koostatud ja kodifitseeritud tarneklauslid, mis korraldavad müügilepingu poolte kohustusi kaupade tarnimisel ja põhinevad rahvusvahelises kaubanduses kõige enam kasutatud lepingutingimustel. Need klauslid ei ole üheski riigis siduvad ega kasutamiseks kohustuslikud, kuid nende kasutamises on pooltel
Chamber of Commerce ICC) poolt. c. Kas ta on imperatiivse või dispositiivse iseloomuga? Teatud osa Incoterms 2010 tarneklauslite üksiksätteid on dispositiivsed, see tähendab pooltele on jäetud võimalus nende tingimuste osas lepingus teisiti kokku leppida. Järelikult võivad pooled, kes on võtnud Incoterms'i mingi tarneklausli antud lepingus kasutusele, teha selle klausli dispositiivsete üksiksätete osas muudatusi, mis vastavad 8 Tarneklauslid Incoterms. Kasutajajuhis antud lepingu konkreetsetele tingimustele. 4. Selgitage akreditiivi mõistet, toimimise skeemi ja eeliseid ostu-müügilepingu osapooltele. Milles seisneb reeglistiku "Akreditiivide käsitlemise üldistatud tavad ja praktika", UCP 600, olemus ja tähtsus? Akreditiiv on rahvusvahelises kaubanduses hästi tuntud ja levinud arveldusviis, kus pank võtab endale tagasivõtmatu kohustuse maksta kauba, teenuse või muu sarnase eest
Kõik kommentaarid