Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Ülevaade lapse kehalisest arengust (0)

1 Hindamata
Punktid

Lõik failist

Ülevaade lapse kehalisest arengust
Kaheaastased lapsed
  • veeretab, taob, venitab ja mudib voolimismaterjali;
  • viskab ja veeretab palli;
  • kükitab toe abil;
  • liigub vabalt, valitseb liikudes oma keha,
  • kõµnnib abiga trepist üles ja alla;
  • kritseldab pliiatsiga;
  • asetab esemeid sisse, peale, alla ja kõrvale;
  • oskab sooritada lihtsamaid rütmilisi liigutusi: plaksutamine, lehvitamine, põlve plaks , kükk jne

Kolmeaastased lapsed
  • keerab ükshaaval raamatulehti,
  • hoiab rasvakriiti, pliiatsit pöidla ja sõrmega, mitte rusikaga;
  • kasutab mitmesuguseid töövahendeid: pintsel, pliiats , kriit jm
  • veeretab, mudib ja venitab savi ning plastiliini;
  • asetab esemeid sisse, peale, alla ja kõrvale;
  • liigub vabalt, valitseb edaspidi ja tagurpidi liikudes oma keha;
  • kõnnib abiga trepist üles ja alla;
  • viskab täiskasvanule palli, lööb seisvat palli jalaga,
  • teeb täiskasvanu abiga kukerpalli,
  • kõnnib paaris ja üle takistuse,
  • roomab koordineeritult käte ja jalgade abil,
  • kükitab toe abil,
  • oskab sooritada rütmilisi liigutusi: plaksutamine, põlve plaks, kükk jne;
  • oskab muusika saatel sooritada matkivaid liigutusi ( kass , koer jne)

Neljaaastased lapsed
  • käsitseb voolimismaterjali, veeretab kuule , vorstikesi, pätse,
  • sõrmemängu ajal liigutab iga sõrme eraldi,
  • kleebib detaile, kujundeid;
  • lõikab läbi pabeririba;
  • kõnnib ja jookseb kooskõlastatud käte ja jalgade liikumisega,
  • kõnnib tasakaalupingil,
  • tuleb toime sulghüplemisega paigal ja edasi liikumisel, hüppab paigalt kaugust,
  • ronib varbseinal vahelduva sammuga,
  • viskab palli ja püüab paaris,
  • kükitab ilma toeta,
  • laps oskab kasutada löökpille: kõristei, kõlapulkasid, maracat, tamburiini

Viieaastased lapsed
  • kasutab töövahendeid: pintselit, pliiatsit, käärie;
  • lõikab, voldib lihtsaid kujundeid, voolib kujukesi .
  • paneb kokku ja võtab lahti keeratavaid esemeid;
  • valitseb oma liigutusi koordinatsiooni ja tasakaalu nõudvate harjutuste tätmisel,
  • kõnnib kikivarvul ja pingil ,
  • hüppab kohapeal, edasi liikudes ja üle madala nööri,
  • seisab ja hüppab ühel jalal;
  • põrgatab ja püüab palli;
  • kõnnib iseseisvalt trepist alla,
  • oskab sooritada muusika saatel tantsuliigutusi: rõhksamm, keerutus, hüplemine;
  • oskab väljendada end loovalt ja fantaasiarikkalt muusikalistes mängudes;
  • oskab muusika järgi rütmiliselt kõndida ning joosta ja kasutada erinevaid vahendeid: lipud, rätid, lindid jne

Kuueaastased lapsed
Ülevaade lapse kehalisest arengust #1 Ülevaade lapse kehalisest arengust #2 Ülevaade lapse kehalisest arengust #3
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 3 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2014-02-10 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 6 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Kätln Tanvell Õppematerjali autor

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
8
docx

5-6 aastase lapse füüsiline areng

Liikumine on lapsele üks meeldivamaid tegevusi. Samas on liikumine üks keerukamatest tegevustest, millega laps peab toime tulema. Oma keha tunnetamine on kehalise minapildi kujunemise seisukohast äärmiselt vajalik. Kui laps ei tule oma keha tunnetamisega hästi toime, siis ilmnevad raskused ka igapäevatoimingutega hakkamasaamisel. Kui laps ei tunneta oma keha ja selle liikumisvõimalusi, siis võib sama laps olla küllalt kohmakas ja liikuda ebakindlalt. (Luuri, 2013) Väga oluline on lapse motoorika õigeaegne areng, sest see tagab lülisamba normaalse arengu ja mõjutab ka lapse vaimset arengut. Et kindlustada kasvu- ja arengutingimusi lapse vanusele vastavalt, on vaja tunda arengu seaduspärasusi ja vanuselisi iseärasusi. (Varava & Hermlin) Sõrmede peenlihaste ja silma ning käe koostöö areneb siis, kui laps saab mängida erinevate väikeste esemetega: kivikeste, okste, käbide, tõrude ja muu sellisega, voolida savist, maalida

Bioloogia
thumbnail
4
docx

1-2 aastase lapse füüsiline areng

Lapse füüsiline areng 1-2 aastased lapsed Sissejuhatus: 1)Lapse arengu hindamine. 2)Areng imikueas e. Esimesel eluaastal. 3) Lapse motoorika areng. 4) Kehaline areng ( üld- ja peenmotoorika, võimeline, ujumine). 5)Füüsiline areng Areng on organismi kasvamise ning muutmise protsess, mis algab munaraku viljastamisest ja kestab kuni indiviidi surmani. Inimese arengus toimuvad pidevalt nii kvantitatiivsed muutused. Arengulised muutused on korrapärased. Arengus eristatakse kolme (mõnede autorite järgi enam) komponenti. Need on esiteks, intellektuaalne, vaimne, kognitiivne areng,

Lapse areng, jälgimine ja analüüs
thumbnail
3
docx

Integreeritud liikumisõpetuse kirjaliku eksami materjal

paremini kontrollida *lõpuks on kujunenud teatud põhiliig tase ja selle alusel saab võim teatav keh võimekuse areng. *kujuneb välja täiskasvanule omane kõnni tegevus. *sobivaim vise täpsusele. 6-7a-väljakujunenud etapp- liigutuste kõik osad on omavehel integreeritud õigeks ja koordineeritud tegevuseks. *isel keh võimete arengu ja põhiliig kujunemise suhteline stabiilsus *jooks omandab täiskasvanule sarnase pildi *lapsed on omandanud erinevad hüppevormid *sobivaim kaugvise. Lapse arengu eelsatavad tulemused 3a. Keh areng: *liigub vabalt, valitseb ederpidi ja tagurpidi liikudes oma keha *kõnnib abiga trepist ülesja alla*viskab täiskavanule palli lõõb iseseisvalt palli jalaga *hüppab koosjalagadega *teeb täisk abiga kukerpalli *kas mitmesuguseid vahendeid liivakühvlit, pliiatsit.. *asetab koltse üksteise otsa, keerab 1kaupa raamatulehti *hoiab õigesti pliiatsit, lusikat 5A- *valitseb oma liigutusi

Integreeritud liikumisõpetus
thumbnail
14
docx

Lapse füüsiline areng

Iseseisev ülesanne Marika Ots Kela 3 Lapse füüsiline areng 1. Põhiliikumised 2.Kehaline areng 3.Motoorne areng ( Peenmotoorika , Jämemotoorika ) 5. Koordinatsioon 6.Silma ja käe koostöö Põhiliikumised Liikumine on laste tegevuste ja mängude loomulik osa. Liikumisõpetuses saab laps kogeda liikumisrõõmu. Liikumine ja kehaline aktiivsus moodustavad kogu lapse arengut. Liikumine moodustatud aegamööda. Esimene laps teeb lihtsaid liigutusi, siis hakkab raskendada liikumist. Kuni 3 aastased Kõnd/jooks õpetaja järel, läbisegi, reageerimisega märguannetele, peatumisega, piiritletud pinnal, siksakina, suunda muutes, ringjoonel, kolonnis, ussina, erinevas tempos, esemete vahel, kiirjooks, kestusjooks. Hüppamine kahel jalal paigal, edasi liikudes, sügavushüpe, paigalt kaugushüpe, üle takistuse, rõngast rõngasse, üleshüpe.

Bioloogia
thumbnail
80
docx

LÄBI MÄNGU VÕÕRKEELE JA KÕNE ARENDAMINE LASTEAIAS

Sõnatute suhtlemisvahendite hulka kuuluvad zestid ja miimika, intonatsioon, pausid, poos, naer, nutt jms. (1996) Oluline roll on eneseteadlikkusel kuna õpetajad peavad olema võimelised analüüsima oma emotsioone, väärtusi, motiive, mõttemudeleid jne. (Simanson, 2009) Keele õpetamisel ja töötades kakskeelses keskkonnas lasub õpetajal suur kohustus end pidevalt analüüsida ja kontrollida, kuna vastutab ta ju lapse soovi või tahte ees võõrkeelt omandada. Mitte kontrollides enda intonatsiooni, zeste või miimikat võime väga lihtsalt lämmatada lapses huvi õppida. Aju blokeeriv hoiak on kiire tulema, kui ei tunta end õpetaja väärilisena. Oma emotsionaalsete reageeringute tundmaõppimine aitab tuua emotsioonid teadvuse kontrolli alla. Sedalaadi kontroll annab meile suurema vabaduse ja senisest tunduvalt rohkeim valikuid. (Simanson, 2009)

Alushariduse pedagoog
thumbnail
120
pdf

Õpetajaraamat

6 Õpetajaraamat 1. SISSEJUHATUS Õpetajaraamat on koolieelsete lasteasutuste eesti keele kui teise keele õppemater- jali osa, mille eesmärgiks on anda õpetajale metoodilist nõu ja soovitusi. Laps õpib koolieelses eas ka keelt uurides, küsides, võrreldes, kuulates, arutledes ning iseennast ja ümbritsevat vaadeldes, seetõttu tuleb tema uudishimu eesmärgi- päraselt suunata. Koolieelses vanuses lapse mõtlemisele on iseloomulik piltlikkus, kontrollimatus ja voolavus. Lapse mõtlemine on fantaasiarikas, alati ei järgita loo- gilisi struktuure, faktid leiavad seletuse ja moodustavad terviku, toetudes lapse fan- taasiale. Lapse meelest on esemed ja nähtused hingestatud. Mälu, taju ja tähelepanu iseärasused mõjutavad seda, kuidas laps teavet vastu võtab, ning õpetaja peab seda materjalide esitamisel arvestama.

Eesti keel
thumbnail
102
doc

Mängud

Mängud alates sünnist: KALLI-KALLI · Hoia last süles ja kiiguta teda · Kiigutades ütle: "Kalli-kalli, oled kallis." vms, · Sõna "kallis" juures anna lapsele musi - pealaele, ninale, varvastele. · Laps võib soovida seda mängu ka siis kui ta on pisut suuremaks saanud UURINGUTE ANDMETEL on laps suuremaks saades seda enesekindlam ja iseseisvam, mida rohkem teda imikuna süles hoiti ja kallistati. See mäng tugevdab sinu ja lapse vahelist sidet HOIDEKEEL · Ütle: "Küll sa oled armas laps!" või "Kelle väikesed varbad need on?" vms · Hoidekeelt kasutades hoia last oma näo lähedal ja vaata talle silma. UURINGUTE ANDMETEL reageerivad imikud hoidekeelele - kõrgele hääletoonile, mida täiskasvanud imikuga suheldes kasutavad. Hoidekeeles rääkimine võimaldab imikuga suhelda ning julgustada teda häälekalt vastama. See omakorda soodustab tema keelelist arengut. RAHUSTAV MUUSIKA

Mäng
thumbnail
524
doc

Arengupsühholoogia

Mängu ajaloost...................................................................................................157 Mängu tähendus.................................................................................................159 Täiskasvanute osa mängus.................................................................................160 Mängu areng.......................................................................................................161 Lapse joonistused...............................................................................................162 Isiksuse areng –......................................................................................................162 Isikupära kinnistumine.......................................................................................163 Oidipaalne etapp.................................................................................................164 Minapilt..

Arengupsühholoogia




Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun