Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Ühiskond ja selle kriitika romaanis “Isa Goriot” (0)

5 VÄGA HEA
Punktid

Lõik failist

                         ​Ühiskond ja sel e kri tika  romaanis  “Isa  Goriot ” 
 
 
Üheks romaani põhiprobleemiks on eetika . Balzac on oma teoses väga 
ühiskonnakriitiline. Ta rõhutab ühiskonnas vohavat silmakirjalikkust, pealiskaudsust 
ja truudusetust.  
Teoses kujutatud Pariisi ühiskonnas on seltskondlik positsioon väga tähtis, sest see 
aitab luua tutvusi kõrgetel kohtadel olevate inimestega, kelle sõna loeb. Iga inimene 
tahab tõusta võimalikult kõrgele positsioonile. Imetletakse neid, kes on oma 
ühiskondliku positsiooni poolest kõrgemal, ja põlatakse neid, kes on madalamal. 
               Eriti tugevalt on kirjanik romaanis “Isa Goriot” kritiseerinud Pariisi 
kõrgseltskonda. Mitmed pariislased, eriti auahned noormehed , müüksid kasvõi oma 
hinge, et sinna pääseda. Kuid kõrgseltskonna üritused, ballid , kus sõlmitakse tutvusi, 
nõuavad palju raha. Peab ju käima kaasas viimase moega , omama uhkeid sõidukeid 
ning käima teatris. Sisimas on kõrgseltskond, hoolimata uhkest fassaadist, täis 
pealiskaudsust ja kahjurõõmu. Inimesed on silmakirjalikud ning truudusetud. Autor 
jutustab lugejal krahvinnade ja hertsoginnade tegelikest kommetest, abieluvälistest 
armuseiklustest mitmete armukestega, edevusest ja kahjurõõmust ning kuulujuttude 
armastusest. 
                Inimeste huvid on materiaalsed ning nad hindavad teisi pahatihti rahakoti 
paksuse järgi. Omavahelistes suhetes on nad silmakirjalikud ja armastavad valetada. 
Siiski kasutatakse palju irooniat ja sarkasmi, mis annab inimesele teada, kas ta on 
soovitud külaline või mitte. 
               Sellest kõigest hoolimata neelab Pariisi kõrgseltskond endasse ning kui on 
maitstud seltskonna vilju , on võimatu end sealt välja rebida. Väiksemgi edu 
kõrgemas seltskonnas kasvatab auahnust ja paneb ihaldama suuremat menu. 
Inimesed unustavad oma tõekspidamised ja põhimõtted ning loovad endale uued, 
kust on kadunud kõik endised väärtused. Balzac kirjutab: “Tema [ Rastignaci
lapsepõlve illusioonid , tema provintslikud ideed olid kadunud.” 
               Selleks, et üleüldse mõista Pariisi ühiskonda, tuleb hoolikalt süveneda 
ühiskonnakihtide omavahelistesse suhetesse. “Järk-järgult üha enam asjasse 
pühendunud, laiendab inimene oma elu horisonti ning jõuab viimaks nende üksteisel 
lasuvate inimkihtide mõistmiseni, mis moodustavad ühiskonna.” Kuid tegelikult 
puudub vahe inimeste iseloomudes alamkihis kui ka ülemkihis. Vaid vähesed 
suudavad vaadata materiaalsetest soovidest kaugemale ning mõista ja näha seda, 
mis tõsiselt tähtis on. Ja sageli ei mõisteta neid inimesi, kuna nad kipuvad olema 
vaiksed
 Ühiskond nõuab meilt maske. 

Ühiskond ja selle kriitika romaanis-Isa Goriot #1
Punktid 10 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 10 punkti.
Leheküljed ~ 1 leht Lehekülgede arv dokumendis
Aeg1970-01-01 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 4 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor pirnimoos Õppematerjali autor
Kirjand "Ühiskond ja selle kriitika romaanis "Isa Goriot""

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
0
docx

V. Hugo Jumalaema kirik Pariisis terve raamat

1 VICTOR HUGO_JUMALAEMA KIRIK PARIISIS ROMAAN Tõlkinud Johannes Semper KIRJASTUS ,,EESTI RAAMAT" TALLINN 1971 T (Prantsuse) H82 Originaali tiitel: Victor Hugo Notre-Dame de Paris Paris, Nelson, i. a. Kunstiliselt kujundanud Jüri Palm Mõni aasta tagasi leidis selle raamatu autor Jumalaema kirikus käies või õigemini seal uurivalt otsides ühe torni hämarast kurust seina sisse kraabitud sõna . ' ANAT KH Need vanadusest tuhmunud, üsna sügavale kivisse kraabitud suured kreeka tähed, mis oma vormi ja asendi poolest meenutasid kuidagi gooti kirja, viidates sellele, et neid võis sinna kirjutanud olla mõne keskaja inimese käsi, kõigepealt aga neisse kätketud sünge ja saatuslik mõte, jätsid autorisse sügava mulje.

Kirjandus
thumbnail
0
docx

A.dumas Kolm musketäri terve raamat

Alexandre Dumas _ «Kolm musketäri» EESSÕNA, milles selgitatakse, et is- ja os-lõpuliste nimedega kangelastel, kelledest meil on au oma lugejatele jutustada, ei ole midagi ühist mütoloogiaga. Umbes aasta tagasi, kogudes kuninglikus raamatukogus materjali «Louis XIV ajaloo» jaoks, sattusin ma juhuslikult «Härra d'Artagnani memuaaridele», mis oli trükitud -- nagu suurem osa selle ajajärgu töid, kus autorid püüdsid kõnelda tõtt nii, et nad ei satuks selle eest pikemaks või lühemaks ajaks Bastille'sse -- Pierre Rouge'i juures Amsterdamis. Pealkiri võlus mind: võtsin memuaarid koju kaasa, muidugi raamatukoguhoidja loal, ja lugesin nad ühe hingetõmbega läbi. Mul ei ole kavatsust hakata analüüsima seda huvitavat teost, piirduksin ainult tema soovitamisega neile lugejatele, kes tahavad saada pilti ajastust. Nad leiavad sealt

Kirjandus



Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun