7. LAEVAELU KORRALDUS 7.1. Laev, kui töö- ja elukoht 7.2. Vaht, töö ja öörahu 7.3. Toitlustamine ja kord messis ning puhkeruumides 7.4. Suitsetamine laeval 7.5. Alkohol ja narkootikumid 7.6. Viibimine laevaruumides 7.7. Meelelahutus 7.8. Külaliste kutsumine 7.9. Maaleminek ja naasmine laevale 7.10. Vara ja asjade laevast väljaviimise kord _________________________ 1. ÜLDSÄTTED 1.1. Ml STAR (edaspidi - laev) töösisekorraeeskiri (edaspidi - eeskiri) määratleb laevapere töö- ja elukorralduse laeva pardal. Eeskirja eesmärgiks on reguleerida laeva ja selle ekspluatatsiooni eripärast tulenevaid iseärasusi töö- ja elukorralduses täiendavalt kollektiivlepingus, meretöölepingus, töölepingus, töövõtulepingus või käsunduses, tööandja töösisekorraeeskirjas, ametijuhendis ning teistes ohutu korraldamise süsteemi protseduurides sätestatule. 1.2
I Personalijuhtimise funktsioonid, eesmärgid ja valdkonnad Personalijuhtimine- inimeste praktilise juhtimise küsimused org-s., funktsioonid: töö analüüsist ja planeerimisest, värbamisest, valikust, hindamisest, hüvitamisest, arendamisest ja eestvedamisest. Personalijuhtimise eesmärgid: 1) efektiivne personal- töövaldkonnad: planeerimine, töö analüüs, värbamine, valik, arvestus 2) tööjõu säilitamine töövaldkonnad: töötasu, palgapoliitika, soodustused, suhted, karjäär 3) efektiivsuse suurendamine- koolitus, arendamine, hindamine 4) kooskõla saavutamine org. eesmärkidega kasum, tulemus, efektiivsus, sotsiaalne vastutus, org. kultuur, ühiskonna teenindamine. Personalijuhtimise valdkonnad: 1)strateegia planeerimine; 2)personali planeerimine; 3)töö analüüs 4)töökohtade hindamine; 5)personali värbamine; 6)personali valik; 7)personali hindamine; 8)koolitus ja arendamine; 9)karjääri planeerimine; 10)töötasu ja palgapoliitika; 11)personaliarv...
mõistlikkuse põhimõte 11. Tööandja kehtestatud reeglid tava töökorraldusele (§5 lg1 p11) praktika 2. Mille poolest erinevad lepinguliste suhete puhul: Töösisekorraeeskiri = töökorralduse reeglid kirjalik vorm kättesaadavus, nt kirjalikku taasesitamist võimaldav vorm · sekretäri juures 3. Miks peab töösuhted vormistama kirjalikult? · arvutivõrgus näidatud aadressil Leidke vähemalt 3 head põhjust.
on planeerimine ja täideviimise korraldamine, tüüpiline ametikoht on osakonnajuhataja Esmajuhtimine- plaanide täideviimine, tulemuste saavutamine, alluvad on tehnilised täitjad, kavandavaid tegevusi ei ole, kõik on juba kavandatud ja planeeritud, organiseerimine ja kontroll, tüüpiline ametikoht on meister (üldjuht). Organisatsioonisisene regulatsioon Põhikiri, organisatsiooniskeemid ja koosseisude nimekiri, töösisekorraeeskiri, asjaajamise juhend (dokumendikäitlus), osakondade põhimäärused (staatus, ül, seosed, juhataja ametijuhend), ametijuhendid (kohustused, õigused, vastutus), protseduurireeglid, infosüsteem, sisekontrolli süsteem. Vajadus regulatsiooni järele tõuseb koos organisatsiooni suuruse kasvuga. Organisatsioonilised muudatused ja uuenduste rakendamine toob kaasa muudatused dokumentatsioonis. Detailne organisatsiooni dokumentatsioon ilma pideva
Võlaõigusseaduse kohaselt kohustub töövõtja valmistama või muutma asja või saavutama teenuse osutamisega kokkulepitud tulemuse (töö), tellija aga maksma selle eest tasu. Töövõtja teeb tööd omal riisikol. Ta võib selle lasta enda eest ära teha ka kellelgi teisel (kui lepingus ei ole sellekohast keeldu), kuid tellija ees vastutab ta ikkagi ise. Töö tegemisel ei allu töövõtja tellija pidevale kontrollile, tema suhtes ei kehti näiteks töösisekorraeeskiri, mille rikkumisel saaks töö-võtjale määrata distsiplinaarkaristuse. Töövõtulepingu võib sõlmida nii suuliselt kui ka kirjalikult, soovitatavalt siiski kirjalikult, ja selles peaks olema kirjas vähemalt lepingu osapooled, töö, mis peab saama teatud täht-ajaks tehtud, ning selle hind ehk tasu. Töölepingu sõlminud töötaja on tööandjaga kontrolli- ja alluvussuhtes. See tähendab, et tööd tuleb teha tööandja juhendite järgi, ettenähtud tööajal ja -kohas
Sisuliselt ollakse üksteisele kättesaadavad telefonitsi igal ajal (24/7). Organisatsioonikultuuri teise tasandi moodustavad väärtused, mida organisatsioonis aktsepteeritakse. Kuna imago on suures osas hinnanguline, on organisatsiooni töötajate käitumisviisid avaliku imago seisukohalt olulised. Käitumisviise saab suunata läbi kokku lepitud organisatsioonikäitumise normide, eeskujude ja kehtivate põhiväärtuste. Neid reguleerivateks dokumentideks on TKHK hotelli puhul ametijuhend, töösisekorraeeskiri ning spetsiaalselt välja töötatud klienditeenindusstandard. Organisatsioonis nõutakse reeglite tundmist ning täitmist, kuna töötajad võivad tajuda oma kultuuri erinevalt, sõltuvalt sotsiaal- demograafilistest tunnustest, positsioonist/ametikohast organisatsioonis kui ka töö spetsiifikast. Kolmanda tasandi moodustavad ühised tõekspidamised. Vahetuse üleandmisel jälgivad töötajad, et puhkeruum ning vastuvõtulett oleksid puhtad. Kassa peab klappima, oluline info
Töösisekorraeeskirju ei nõuta tööandjalt, kellel on alla viie töötaja. Niisugune tööandja võib töösisekorra määrata iseseisvalt, arvestades töö iseärasusi ja töösisekorrale harilikult esitatavaid nõudeid. 1. Tööandja juures töösisekorda määravaks keskseks dokumendiks on üldjuhul töösisekorraeeskirjad. Kuid töösisekorda määravad ka muud õigusaktid (seadused, määrused), ettenähtud korras kehtestatud juhendid, kollektiivlepingud jne. 2. Töösisekorraeeskiri on tööandja poolt kooskõlastatult tööandja asukoha-(elukoha) tööinspektoriga organisatsioonis kehtestatud õigusakt. Ta sisaldab üldnorme, millega on hõlmatud kõik organisatsiooni või tema allüksuse või teatud kutse(eri)ala töötajad või töötajate rühmad. 3. Kooskõlastamine tööinspektoriga tähendab tööinspektori eelkontrolli töösisekorraeeskirja kui õigusnorme sisaldava akti vastavuse üle kehtivatele seadustele, määrustele jt õigusaktidele
4. Hindamistulemuste mitterakendamine 5. Haloefekt 6. Keskmise kultus 7. Äärmuslikkus 8. Hilissündmuste mõju 9. Eelarvamuste mõju 10.Rutiinsus 11.Umbusk 12. Kriteeriumite sobimatus 55. Personalitöö dokumendid Ametikirjeldus Ametiprofiil Tööpakkumiskuulutus Avaldus / CV Kutse Äraütlemiskiri Soovituskiri Isikuandmete ankeet Avaldus Tööleping Ametijuhend Isikukaart Koolitusvajadusleht Koolitusleping Koolituse hindamisleht Töösisekorraeeskiri Dokumentide registreerimise raamatud (käskkirjad, töölepingud, tööraamatute register, töötõendid, pensionide vormistamine, jne.) 56. Paindlikud töövormid: kaug- ja virtuaaltöö olemus, eelised, puudused NB! IKT info- ja kommunikatsioonitehnoloogia; IKT kasutamine = peamine virtuaaltöö indikaator VIRTUAALSUS Kasutas esimene sõna virtuaalsus (60-ndad): reaalsuse vastand, millegi näilisus (tarkvara arendamise kontekstis)
7. Äärmuslikkus 8. Hilissündmuste mõju 9. Eelarvamuste mõju 10.Rutiinsus 11.Umbusk 12. Kriteeriumite sobimatus 55. Personalitöö dokumendid Ametikirjeldus Ametiprofiil Tööpakkumiskuulutus Avaldus / CV Kutse Äraütlemiskiri Soovituskiri Isikuandmete ankeet Avaldus Tööleping Ametijuhend Isikukaart Koolitusvajadusleht Koolitusleping Koolituse hindamisleht Töösisekorraeeskiri Dokumentide registreerimise raamatud (käskkirjad, töölepingud, tööraamatute register, töötõendid, pensionide vormistamine, jne.) 56. Meeskonnatöö ja sünergia Rita: see küsimus oli vastamata. 57. Paindlikud töövormid: kaug- ja virtuaaltöö olemus, eelised, puudused NB! IKT info- ja kommunikatsioonitehnoloogia; IKT kasutamine = peamine virtuaaltöö indikaator
peaksid olema korraldatud. Siinkohal nende loetelu: · Ametikirjeldus (vt. lisa 6), · Ametiprofiil (vt. lisa 7), · Tööpakkumiskuulutus, · Avaldus / CV, · Kutse, · Äraütlemiskiri, · Soovituskiri, · Isikuandmete ankeet, · Avaldus, · Tööleping, · Ametijuhend (vt. lisa 8), · Isikukaart, · Koolitusvajadusleht, · Koolitusleping, · Koolituse hindamisleht, · Töösisekorraeeskiri, · Dokumentide registreerimise raamatud (käskkirjad, töölepingud, tööraamatute register, töötõendid, pensionide vormistamine, jne.). Personali planeerimine - protsess, mille käigus määratakse organisatsioonis kindlaks nõutavas kvalifikatsioonis ja struktuuris töötajate vajadus ja koostatakse vastavad plaanid. Personali plaanid: · Personali hõive plaan, · Personali kohandamise plaan, · Personali rakendamise plaan, · Personali arendamise ja koolituse plaan,
EESTI-AMEERIKA ÄRIAKADEEMIA JUHTIMISE ALUSED Konspekt Koostaja: Ain Karjus 2012/2013. õa. SISUKORD Jrk. nr. Nimetus Lk. nr. Sissejuhatus 6 1. Juhtimine ja juht 7 1.1 Juhtimine ja juht: üldmõisted ja funktsioonid 7 1.1.1 Juhtimise (mänedzmendi) üldmõisted 7 1.1.2 Juhtimise koht ja roll 8 1.1.3 Põhilised juhtimisfunktsioonid ...