Järvamaa Kutsehariduskeskus KM11 Toitlustusettevõtted Juhendaja: Koostaja: Paide 2015 1.Mida väljendab toitlustusettevõtte äriidee?..........................................................................3 2.Miks on restoranid toitlustusteenuste turul?........................................................................3 3. Milliseid restorane oskate nimetada oma kodukohas (või näiteks Tallinnas, Tartus, Pärnus jne)?.............................................................................................................................3 4. Milliseid hotellirestorane oskate nimetada?........................................................................3 5. Kirjeldage üht hotellirestorani.............................................................................................3 6. Kes on hotellirestorani kliendid?...............................................................
Taco express Kehtna Majandus- ja Tehnoloogiakool Marko Ilves Ma valisin selle toitlustusettevõtte kuna... ● Ma olen seal ise käinud ● Toidud on huvitavad ja maitsvad ● Erinevate maitsetega toidud ● Selle toitlustusettevõtte kliendid on... ● Inimesed, kes soovivad midagi huvitavat ja uut ● Vürtsikate toitude armastajad ● Pidutsejatele (ööläbi lahti ja alkohool) ● Kes soovivad huvitavat lõuna või õhtusööki ● Kes soovivad catering teenust Tooted ja teenused mida seal pakutakse... ● Parimad palad: taco, burrito, faijta, chilli con carne ● Pannipitsad ja õhukesed pitsad (ülisuured XXL) ● Salatid, tex-mex snäkke ja suppe ● Teenus: catering Toitlustusettevõtte töötegevus on korraldatud nii et... ● Sulle tuuakse menüü lauda ● Seejärel toit tuuakse lauda ● Nõud viiakse hiljem ise ära ● Teenindatakse vanuse järgi (alaeali
võimalikult kiiresti ja õigesti. Tähtsaim äriidee määratlemisel on see, et kõik osad sobiksid ühte. Äriidee peab olema konkurentidega võrreldes ülivõimas. Praegusel ajal on eriti tähtsad ettevõtte imagot mõjutavad tegurid, sest kõikidel ettevõtetel on kasutada sarnased seadmed, sisseseade, retseptid ja sisekujundajad. Hea ja kindel maine on parim viis konkurentidest erineda. Personal on võtmesõna, kui teenindusettevõttele luuakse edukat ettevõttekuvandit. Iga töötaja peab olema teadlik äriideest ja sellele vastavalt tegutsema. Peen sisustus ja maitsev roog ei ole piisavad, kui teeninduse tase on nõrk. (5;47-49) Ettevõtte tähtsaim eesmärk on luua endale püsivaid püsikliendisuhteid. Iga ettevõte vajab ustavaid kliente, kes soovitavad asutust teistelegi ja levitavad head mainet. Nad on ka tähtsaks infoallikaks, kuna teavitavad ettevõtet võimalikest konkurentidest, uutest toodetest ja annavad väärtuslikku tagasisidet ettevõtte tegevusest
Silver 1,5 m2 Plate 1,2 m2 Banquet (pikad lauad) 1,0 m2 Banquet (eraldi lauad) 1,5 m2 Cafeteria (iseteenindus) 0,8 m2 (allikas: BCI Code of Practic Recommendation 1998) Nõuded muudele ruumidele Personali ruumid 0,5 m2 iga personaliliikme kohta. Büroopinnad 11 m3 iga büroo töötaja kohta. Lisalugemist: Suurköögiuudised nr 3/2001 lk 1 puudused tehnoloogilises planeeringus
1. Toitlustusettevõtete ja -teenuste liigid Eesmärk: Õppida tundma toitlustusettevõtete tüüpe, toitlustusettevõtete äriideid ja eripärasid Alapeatükid: 1.1.Toitlustusettevõtete tüübid ja äriidee 1.2. Kiirtoitlustusettevõtted 1.3. Kohvikud ja café´d 1.4. Sööklad ja teised suurköögid 1.5. Restoranid 1.6. Baarid 1.7. Catering-ettevõtted 1.1. Toitlustusettevõtete tüübid ja äriideed Toitlustusettevõtete tüübid Toitlustusettevõtteid võib liigitada erinevalt. Levinud on nende liigitamine toimimispõhimõtete järgi. Nii võib ettevõtte toimimispõhimõtetele toetudes välja tuua järgmised ettevõtete tüübid: · kiirtoiduettevõtted · kohvikud ja café´d · baarid · restoranid · catering-ettevõtted Toitlustusettevõtete äriideed Igal toitlusutusettevõttel on missioon ja äriidee. Ettevõtte misioon iseloomustab ettevõtte tegutsemise peasuunda (ehk MIKS ettevõte on turul?) ja on aluseks äriidee sõnastamisele. Äriidee sõnas
TALLINNA TEENINDUSKOOL Kerli Lek Rühm 011K RUUMID TOITLUSTUSETTEVÕTTES Iseseisev töö Tallinn 2010 RUUMID TOITLUSTUSETTEVÕTTES Toitlustusettevõttes asuvaid ruume nimetatakse teenindusruumideks. Teenindusruumidena käsitletakse ruume, kus viibivad kliendid ning teenindav personal. Teenindusruumid võivad olla erinevad, vastavalt toitlustusettevõtte iseloomule. Restoranide teenindusruumid jagunevad klientide teenindusalaks ja klientide silme eest varjatud tööruumideks. Teenindusala ruumideks võivad olla fuajee, tualettruumid, teenindussaalid, ootesaalid, garderoob jne. Neis ruumides asuvad toolid, lauad, hubasust loovad sisustusesemed, dekoratsiooniks vajalikud esemed, serveerimiskapid, veinikapid jmt. Tööruumideks loetakse kelnerite tööruumi, kus hoitakse kärusid või muid saalis kasutatavaid esemeid; sisepuhvetit, kus asuvad külmkapid jookide jaoks, veinikapid, kohviaparaadid jne; pesuruumi, mida kasuta
Esialgu on plaanis, et juhataja säilitab kontrollpaki, isegi kui peaks osutuma võimalikuks osakapitali suurendada. Pärnus, Aia tn 1, büroohoone (Lääne- Eesti Regiooni Politsei prefektuuri kõrval). Koht on soodne, kuna Pikk tänav kõrval on väga elava liiklusega ja oskuslik välireklaam võib ligi tõmmata ka juhuslikke möödujaid. 3 3. JUHTKOND JA PERSONAL Tabel 1. Ettevõtte funktsionaalne struktuur Töötaja Funktsioonid Tegevused Juhataja Juhtimine Firma tegevuse planeerimine Korralduste andmine töötajatel Ettevõtte-sisene kontroll Varustustegevus
dispetšer raamatupidaja Kerge kehaline töö Sekretär II grupp müüja õpetaja üliõpilane Keskmise raskusega kehaline Koristaja III grupp töö autojuht kergetööstuse töötaja arst Raske kehaline töö Ehitustööline IV grupp metsatööline Väga raske kehaline töö Kaevur V grupp käsitsitöö põllumajanduses Pange tähele! Toidu energeetilist väärtust ei saa samastada toiteväärtusega. Toidu toiteväärtus on selle koostises olevate toitainete vastavus inimese vajadustele
Kõik kommentaarid