Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Tarbimisvalikute mõjurid (1)

5 VÄGA HEA
Punktid
Tarbimisvalikute mõjurid #1 Tarbimisvalikute mõjurid #2 Tarbimisvalikute mõjurid #3
Punktid 10 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 10 punkti.
Leheküljed ~ 3 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2009-12-13 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 132 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 1 arvamus Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Kertu90 Õppematerjali autor
KOnspekt mikroökonoomika õpiku ja loengute põhjal.

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
23
docx

Mikroökonoomika KT

Pakkumise puhul muutuvad hind ja kogus ühesuunaliselt ja seetõttu on pakkumise hinnaelast-suse koefitsiendi väärtus positiivne. Koefitsient = Kauba koguse muutus %-des / kauba hinna muutus %-des Koefitsiendi arvutamiseks võib ka-sutada analoogselt nõudluse hinnaelastsuse koefitsiendiga keskpunkti (kaareelastsuse) valemit või punktielastsuse valemit. Pakkumise hinnaelastsus on muutuv suurus ja põhilised pakkumise hinnaelastsuse mõjurid on järgmised: · hinna muutumisega kohanemise aeg, mida pikem aeg, seda elastsem; · toote keerukus, keerukamatel toodetel on vähem elastsem; · tootmise kulustruktuur, oleneb sellest , kas on võimalik kiiresti juurde saada erinevaid materjale ja komponente; · turukonkurentsi iseärasused; · erasektoris toodetav või valitsuse(riigi) poolt pakutav avalik kaup, tavaliselt on erasektoris toodetu elastsem. 3.Teised elastsuse näitajad 3.1

Mikroökonoomika
thumbnail
22
docx

I mikrökonoomika

Hind on kogu aeg sama, tarbijad hinda mõjutada ei saa ja ka osta saavad vastavalt pakkumisekle Punktielastsus Kaare elastsus e keskpunkti eastsus Nt: p1=10 a1=100 Q=40/100=40% p=5/10=50% P2=5 a2=140 Ed=40%/50%=0,8 Kaare elastsus Ed= g(p1+p2)/p(q1+q2) Ed= 40*15/-5*240=-1/2 Elastsus ja kogutulu TR=Q*p TR- kogutulu(total return) Kui tootja tõstab hinda, siis selle osa peale läheb Ed<1, sest tarbijad ei ole elastsed. Nõudluse hinnaelastsuse mõjurid 1. Osatähtsus sissetulekust- kui moodustab sissetulekust suure osa, siis mõjutab rohkem. Kui aga moodustab sissetulekust väikse osa siis aga reageeritakse vähem tundlikult. 2. Asenduskaupade olemasolu-Kui on asenduskaupasid siis reageeritakse tundlikult. 3. Hädavajalik või luksusese- luksuskaupade osas reageeritakse tundlikumalt 4. Ajaperioodi pikkus Nt:p1=100 P2=150 Esimesel päeval peale muutust ostetakse vähem, kuu möödudes ostetakse veel vähem.

Micro_macro ökonoomika
thumbnail
32
docx

Mikroökonoomika eksamiks kordamine

Nõudlus ja pakkumine kasvavad ühepalju Elastse nõudluse kaudsed tunnused: Tegu on luksuskaubaga Kaubal on palju asenduskaupu Kaup on kallis ja kauba osakaal tarbija eelarves on suur Kaubal on palju kasutusvõimalusi Ostuotsuse tegemine võtab tavaliselt palju aega Konstantse elastsuskoefitsiendiga nõudluskõverad (E=0 – täielikult mitteelastne, E=lõpmatus – täielikult elastne) Pakkumise hinnaelastsuse mõjurid: Hinna muutumisega kohanemise aeg, mida pikem aeg seda elastsem Toote keerukus, keerukamatel toodetel on vähem elastsem Tootmise kulustruktuur, oleneb sellest, kas on võimalik kiiresti juurde saada erinevaid materjale ja komponente Turukonkurentsi iseärasused Erasektoris toodetav või valitsuse(riigi) poolt pakutav avalik kaup, tavaliselt on erasektoris toodetu elastsem Konstantse elastsuskoefitsiendiga pakkumiskõverad Kogukasulikkus (TU) ja piirkasulikkus (MU) näide

Mikroökonoomika
thumbnail
85
docx

Mikroökonoomika

Mikroökonoomika Table of Contents LOENG 2 TURG. NÕUDLUS JA PAKKUMINE............................................. 1 LOENG 3: NÕUDLUSE JA PAKKUMISE ELASTSUS..................................... 6 LOENG 4 TARBIJA VALIK JA NÕUDLUS.................................................. 14 LOENG 5 ORDINAALSE KASULIKKUSE E ÜKSKÕIKSUSKÕVERATE TEOORIA ....................................................................................................... 17 LOENG 6: TARBIMISVALIKUTE MÕJURID.............................................. 26 LOENG 7: SISEND JA TOOTMINE......................................................... 35 LOENG 8: TOOTMISKULUD................................................................. 42 LOENG 9: TÄIELIKU KONKURENTSI TURG............................................. 53 LOENG 10: TÄIELIK KONKURENTS PIKAL PERIOODIL............................ 59 LOENG 11 MONOPOL......................................................................... 65

Majandus (mikro ja makroökonoomika)
thumbnail
21
doc

Mikroökonoomika eksamiks vajalik materjal

ALTERNATIIVKULUD alati olemas MÕÕTÜHIK (5 relva), arvestatakse alati ÜHE mõõtühiku kohta A B C D E F Punktis D kapitali alt.kulu (C-D) Kapital 300 290 250 190 110 0 Kapital +60 ühikut = -15 ühikut tarbekaupa Tarbekaup 0 55 75 90 100 105 1 ühik K= 15/60 = 0,25 ühikut kapitalikaupa 1 relva tootmise alt 1 ühiku või alt kulu relvad või kulu (tootmata (tootmata relvi) võid) A 0 10 1,0 Relvad: Või: 10--9 = 1 1/3,8 = 0,263 B 1 9 1,0 0,910

Mikroökonoomika
thumbnail
14
doc

Mikro- ja makroökonoomika - kordamisküsimused

2. Majapidamisteooria Majapidamine – ühine eelarve, ühine sissetulek, ühine otsus hüvite tarbimiseks; hüvised – kasutatakse tarbijate vajaduste rahuldamiseks – kas kaubad või teenused; tarbimiskomplekt – mingi konkreetne kombinatsioon saadaolevatest erinevatest hüvistest; tarbimisruum – teljestiku positiivne osa, mis hõlmab kõiki võimalikke kahe hüvise kombinatsioone; eelarvepiirang –põmst see, et raha ei ole lõputult; väljendab kas eelarvejoon või eelarvejoone võrrand; eelarvejoon – kõik eelarvejoonel paiknevad tarbimiskomplektid on majapidamisele kättesaadavad fikseeritud tarbimiseelarve korral; punktid, mis jäävad eelarvejoonest nullpunkti poole, on samuti võimalikud, kuid jätavad osa raha alles, kõik punktid, mis paiknevad otse joonel, kulutavad ära kogu eelarve; tarbimisvõimaluste hulk – eelarvejoone ja telgede vahele moodustuv kolmnurk teadaoleva sissetuleku juures; põmst hüvised, mida majapidamine saab tarbida oma sissetulekute juures;

Makroökonoomika
thumbnail
12
docx

MIKRO JA MAKROÖKONOOMIKA PÕHIMÕISTED

 Turunõudlus saadakse ku liidetakse kõigi tarbijate nõutavad kogused selle hüvise turul iga antud hinna korra. Turunõudluskõver on kõigi indiviidude nõudluskõverate summa.  Asendusefekt- kui hüvis muutub teiste sarnaste hüvistega võrreldes odavamaks, st selle hüvisega hakatakse asendama teisi, kallimaid hüviseid.  Sissetulekuefekt- tarbija ostujõud suureneb kui hüvise hind alaneb.  Nõudluse mõjurid veel tarbija sissetulek, teiste sarnaste hüviste innad, maitse ja eelistused, tarbijate arv turul, nende ootused  Nõutava koguse muutus- seda põhjustab hüvise hinna muutus  Nõudluse muutus- seda põhjustab mingi teise mõjuri muutus, mitte hinna. Toimub kõvera liikumine paremale, vasakule.  Normaalhüvis- hüvis mille nõudlus sissetuleku kasvades suureneb

Mikroökonoomika
thumbnail
34
docx

Mikro- ja makroökonoomika

soovivad ja suudavad osta (ceteris paribus). NÕUTAV KOGUS on kogus, mida tarbijad konkreetse hinna korral soovivad ja suudavad osta. NÕUDLUSSEADUS sätestab, et hüvise nõutav kogus muutub antud perioodil hüvise kogusega vastupidises suunas (ceteris paribus). Nõudluskõver on negatiivse tõusuga. Selle põhjused on: 1. piirkasulikkuse vähenemine hüvise tarbimisel; 2. hinna muutuse asendusefekt; 3. hinna muutuse sissetulekuefekt. Nõudluse mõjurid: 1. tarbijate sissetulek; 2. teiste hüviste hinnad; 3. tarbijate ootused (oma tulevase sissetuleku või hüviste tulevaste hindade suhtes); 4. tarbijate arv; 5. tarbijate maitse ja eelistused. Hüvised jagatakse vastavalt sellele, kuidas nende nõudlus muutub tarbija sissetuleku muutudes: 1. normaalhüvisteks (nõudlus kasvab, kui sissetulek suureneb); jagunevad esmatarbe- ja luksushüvisteks; 2. inferioorseteks hüvisteks (nõudlus kasvab, kui sissetulek väheneb).

Majandus




Meedia

Kommentaarid (1)

qweqwe profiilipilt
qweqwe: huvitav materjal
09:28 18-05-2011



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun