Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Sootundlik pedagoogika (0)

1 Hindamata
Punktid

Esitatud küsimused

  • Miks siis on tüdrukud ja poisid erinevad?
  • Kuidas saab siis sootundlikku pedagoogikat rakendada koolis?
  • Miks kool poistele ei meeldi?

Lõik failist

Tartu Ülikool
Sotsiaal- ja haridusteaduskond

Sootundlik pedagoogika ja selle rakendamine koolis
Referaat



Tartu 2010
Sissejuhatus
Sugu ei tähenda mitte ainult inimeste bioloogilis-füsioloogilisi erinevusi, vaid ka kultuurilisi tavasid, norme ja väärtusi, mis määravad naiseks ja meheks olemise tingimusi. Nende kahe aspekti eristamiseks on inglise keeles kasutusele võetud erinevad mõisted – „sex“ ja „ gender “. Eesti keeles saame vastavalt rääkida bioloogilisest soost, mis on seotud kehalise arengu ja geenidega, ning sotsiaalsest soost, mis sõltub sotsiaalkultuurilistest

Vasakule Paremale
Sootundlik pedagoogika #1 Sootundlik pedagoogika #2 Sootundlik pedagoogika #3 Sootundlik pedagoogika #4 Sootundlik pedagoogika #5 Sootundlik pedagoogika #6 Sootundlik pedagoogika #7 Sootundlik pedagoogika #8
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 8 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2011-01-05 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 26 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor annnnu Õppematerjali autor
Referaat

Kasutatud allikad

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
3
docx

Essee - Sooline võrdõiguslikkus - kuidas seda mõista

Essee Sooline võrdõiguslikkus – kuidas seda mõista? Essee teemaks valisin “Sooline võrdõiguslikkus - kuidas seda mõista?”. Antud teema valisin, kuna mul on huvi mõista soolist võrdõiguslikkust ning oskaksin seda valdkonda edaspidi ka enda töös õpetajana mõista ja arendada. Alljärgnevalt olen toonud välja soolise võrdõiguslikkuse mõiste. Edasiselt arutan ja analüüsin seda mõistet just alushariduse teemal ja valdkonnas. Sooline võrdõiguslikkus tähendab, et meestele ja naistele on tagatud võrdsed õigused, kohustused, võimalused ja vastutus kõigis ühiskonnaelu valdkondades osalemisel. Eesmärk pole muuta mehed ja naised samasuguseks, vaid tunnustada kõigi erinevusi, pakkuda võrdselt ühiskondlikke hüvesid ja kohustusi. Sooline võrdõiguslikkus laiemas mõttes tähendab olukorda ühiskonnas, kus kõik inimesed on vabad arendama oma isiklikke võimeid ja tegema valikuid, mida ei piir

Alusharidus
thumbnail
22
pdf

Poiste ja tüdrukute arengu ja õppimise eripärad

TALLINNA ÜLIKOOL Rakvere Kolledž Haridusteaduste instituut AP I Meeli Tammar, Marge Rattus, Selina Koodi POISTE JA TÜDRUKUTE ARENGU JA ÕPPIMISE ERIPÄRAD Juhendaja: Lehte Tuuling Rakvere 2016 Sisukord Sissejuhatus ................................................................................................... 3 1. Teoreetiline taust ...................................................................................... 4 1.1 Bioloogiline ja psühholoogiline aspekt ................................................... 4 1.1.1. Aju ehitus .......................................................................................... 4 1.1.2. Arengu erinevused ............................................................................. 5 2. Soolised erinevused .....................................

Sotsiaalpedagoogika
thumbnail
3
docx

Laste vanuseline, sooline ja individuaalne eripära

I seminar: Laste vanuseline, sooline ja individuaalne eripära Antud kodutöö puhul kasutasin E.Kikase raamatutut ,,Õppimine ja õpetamine koolieelses eas" Laste sooliste erinevuste tundmine on vajalik nende arengu, laste ja keskkonna suhete mõistmiseks ning laste arengu toetamiseks. Lapse sooline areng algab juba emaihus geneetilise determineerituse ja hormoonide mõjul. Sünnihetkest vastavalt koheldakse lapsi vastavalt nende soole. Mõju avaldavad vanemate poolt valitud soole tüüpilised mänguasjad, eeskujud ning sooline sildistamine. Juba varases lapsepõlves on poisse ja tüdrukuid lihtne eristada, sest neid riietatakse ja nende soengud lõigatakse erinevalt. Maccoby eristab bioloogilist ja sotsiaalset sugu, eesti keeles ei ole kahte erinevat sõna. Bioloogiline sugu tähendab meessoost ja naissoost inimeste bioloogilis-füsioloogilisi einevusi. Sotsiaalne sugu ­ naiseks ja meheks olemise ühiskonnapoolseid ootusi, rolle ja naiste-meeste

Ühiskond
thumbnail
3
docx

Sooline võrdõiguslikkus

Sooline võrdõiguslikkus Sotsialiseerimise käigus saavad lastest ühiskondlikele ootustele vastavad naised ja mehed ning nad õpivad märkamatult oma sugupoolele sobivaks peetavaid oskusi, võimeid ja käitumist. Need ootused võivad piirata oluliselt laste arengut, nende edasisi valikuid ja hilisemat positsiooni nii perekonnas kui ka ühiskonnas. Peamiseks mõjukeskkonnaks on perekond, kuid olulised mõjutajad on ka haridussüsteem, meedia ja teised inimesed, kellega on kokkupuude. Sageli kipuvad vanemad valima soostereotüüpseid mänguasju, raamatuid ja filme. (Roosalu 2013) 2013 aasta monitooringu tulemused näitavad, et poiste ja tüdrukute kasvatusega seotud hoiakud ei ole 2009. aastaga võrreldes muutunud ning ootused järeltuleva põlve suhtes on jätkuvalt konservatiivsed. Ainult 21% Eesti elanikkonnast arvab, et tüdrukutes ja poistes tuleks arendada samu oskusi ja omadusi. Mõlema soo puhul peetakse oluliseks rahaga ümber käimist, teis

Majandussotsioloogia
thumbnail
9
doc

Nimetu

TALLINNA PEDAGOOGILINE SEMINAR Noorsootöö, kõrvaleriala rahvusvaheline Elen Anger SOOLISED ERINEVUSED KASVATUSES Referaat Juhendaja: Lii Lillejoja Tallinn 2011 SISUKORD SISSEJUHATUS.................................................................................3 1. TÜDRUKUD...................................................................................4 2. POISID...........................................................................................6 KOKKUVÕTE....................................................................................8 KASUTATUD ALLIKAD.....................................................................9 2 SISSEJUHATUS Poisslastele reageeritakse teisiti kui tüdruklapsele ning see on normaalne, sest nad

Kategoriseerimata
thumbnail
4
odt

Soorollid muutuvas maailmas

Soorollid tänapäeva ühiskonnas Millest see küll tuleb, et kõik on justkui pahupidi keeratud ­ naised ei taha enam olla ainult sünnitusmasinad ja koduperenaised vaid trügivad sihikindlalt ärimaailma ning on seal edukad veel pealekauba? Viimase aastasaja jooksul on hakanud toimuma pea kõikjal maailmas drastilised muutused mehe naise soorollide vahel. Kas selline raskustega toimetulev ja varjatud liidriroll on naissool alati sees pulbitsenud? Teavad ju kõik jutte teemadel, kuidas juba ammustel aegadel naine vaovahel lapse ära sünnitas ja seejärel atra edasi lükkas. Tundub, et üha enam otsivad naised eneseväljenduseks uusi võimalusi, justkui püüdes endale ja tervele maailmale pidevalt midagi tõestada; nad lähevad võidukalt ,,üle laipade", saavutamaks oma eesmärki. Paistab, et rollimudel õrnast, pidevalt kaitset vajavast ja ärimaailma jaoks mittesobivast olendist hakkab ümber saama. Samas on kindlasti rohkelt ka vastandlikke

Inimese õpetus
thumbnail
2
docx

Poisid ja tüdrukud õpivad erinevalt.

Essee Poisid ja tüdrukud õpivad erinevalt. Poisid ja tüdrukud on erinevad ja nad õpivad ka erinevalt. Õppimise näol on tegemist keerulise psüühilise protsessiga, mida on püütud aegade jooksul korduvalt seletada. Õppimine on võime, mis on evolutsiooni käigus loomadel ja inimestel kujunenud kohanemiseks keskkonnaga. Õppimise edukust mõjutavad väga tugevasti lapse varase arengu tingimused (alates esimestest elupäevadest). Paari viimase aastakümne uuringud maailmas on tõestanud, et just koolieelsetel aastatel luuakse vundament lapse edasiseks arenguks. Alates 11. ­ 12. eluaastast toimub lapse õppimises oluline murrang ­ laps hakkab mõtlema abstraktselt, peegeldades maailmas toimuvat üldistavalt. Ta suudab püstitada hüpoteese. Õppimise eesmärk ei saa olla ainult teadmiste ja oskuste omandamine, kuigi see on laialt levinud lähenemine. Teadmisi ja oskusi õpitakse eelkõige selleks, et ise muutuda arukamaks, tegutse

Pedagoogika
thumbnail
5
docx

Poiste ja tüdrukute erinevused

Poiste ja tüdrukute erinevused Aju Tüüpiliselt meeste aju suurus on 11- 12% suurem, kui naistel. Aju suurusel ei ole absoluutset mitte mingisugust tähtsust intelligentsusega aga on seletatud vahet psühhilises suuruses, meestel kui naistel. Mehed vajavad rohkem neuroneid, kontrollimaks nende lihaselist massi ja suuremat keha suurust, sest neil on suurem aju. Inimese aju koosneb mitmest eriosast: 1. Ajutüvi 2. Limbiline süsteem 3. Ajukoor Mille ma pean ära mainima, et mõhnkeha, mis vahendab informatsiooni vasaku ja parema ajupoolkera vahel on naistel 20% suurem, kui meestel. Vasak ajupoolkora: Grammatiline analüüsimine, loogika, teadlik järelemõtlemine, välismaailma tajumine, meetodid, reeglid, kirjakeel, arvutamine, arutlemine, teaduslik lähenemine, agressiivsus, järjestikune lähenemine, sõnaline osavus, intellektuaalsus, analüütikus. See kuulub meeste pärusmaale, sest mõtlemist nõudvad ülesanded poistele meeldivad, nt: Sudokud või probl

Alusharidus




Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun