Eesmärk on tähtede tundma õpetamine ning laste mõtlemise arendamine. N2:Ühel lapsel rühmast on sünnipäev. Selle puhul on tähistamiseks rühmas kindel traditsioon.Kõik rühma lapsed valmistavad sünnipäevalapsele kaardi. Õpetaja annab lastele kleepimiseks värvilist siidipaberit ja liimi. .Kõige rohkem meisterdavad lapsed värvilisest paberist lilli (roose). Lapsed saavad ise kleepimisega ja kaardi kujundamisega hakkama. Õpetaja aitab ainult siis kui laps ise abi palub.Kui töö valmis, peavad lapsed liimid kokku panema ja enda järgi prahi ära koristama. Seejärel näitab õpetaja piltlikult ette, kuidas kaardi sisse õnnitlus kirjutada. Lapsed koristavad lauad,et alustada sünnipäeva tähistamist. Kõik võtavad ringi ja sünnipäevalaps istub keskele toolile.Sünnipäevalapsele lauldakse laule ja kõik võtavad järjekorda,et sünnipäevalist õnnitleda ja kallistada. Seejärel istuvad lapsed lauda ja söövad kommi. NB! Sünnipäeva
esindaja arvamused · otsusteni jõutakse diskussiooni- des, kuid ei jõuta lõplike otsusteni, või ei panda paika vastutusi otsuste läbiviimiseks · probleemi(de) vältimine · ebaküps ideede hindamine · halb eestvedamine · riskantsed otsused · alternatiivide genereerimise ebaõnnestumine · grupimõtlemine 19 2. PSÜHHOLOOGIATEADUS Termin ,,psühholoogia" tuleneb kreeka keelest psyche ´hing´ ja ,,õpetus" logos ´hingeteadus´, ´hingeõpetus´. Psühholoogia on teadus, mis käsitleb ja seletab vaimseid protsesse ja käitumist ning nendevahelisi seoseid. Psühholooge huvitab, kuidas inimesed mõtlevad, õpivad, tajuvad, tunnevad, suhtlevad teistega ja mõistavad ennast. Seega tegeletakse käitumise kirjeldamise, seletamise, ennustamise, vajadusel muutmisega. Psühholoog Psühhiaater Psühhoterapeut Omab vähemalt bakalaureusekraadi psühholoogias ning kuulub erialasesse assotsiat-siooni või ühingusse. Ettevalmistuselt arst, kes on
Lääne maailm on adopteerinud auto nii füüsiliselt kui psühholoogiliselt ning autol on sageli kultuuriline ja sotsiaalne tähendus, mida ei saa asendada teist sorti energiasäästlikumate ning keskkonnasõbralikumate transpordivahenditega (Thynell, 1997). Isiklik auto on andnud kontrolli aja, ruumi ning liikumiskiiruse üle. Küsimus 3 ei ole mitte ainult liikumise mugavuses, vaid ka elulaadis, staatuses, psühholoogias, sotsioloogias, rahas ja võimus (Goodwin. Tsit Thynell, 1997:35). Autode omamise ja kasutamise tähenduse uurimisel on leitud, et need loovad kaitstuse, autonoomia ja prestiizi tundeid ning teevad seda tunduvalt suuremal määral kui suudab ühistransport (Hiscock, MacIntyre, Kearns, Ellaway, 2002). Tänapäeva maailma transpordipoliitikas on täheldatav uus realism, mis väljendub järgmistes arusaamades
Audentese Spordigümnaasium Kerli Neljas MINU KODUÜMBRUSE LINNUD Uurimistöö Juhendaja: Heli Illipe-Sootak bioloogiaõpetaja Tallinn 2016 SISUKORD SISSEJUHATUS..............................................................................................................................5 1. LINNUVAATLUS. KIRJANDUSE ÜLEVAADE.......................................................................6 1.1. Kes on linnuvaatleja?.............................................................................................................6 1.2. Linnuvaatluse ajalugu............................................................................................................6 1.3. Linnundus, linnuvaatlus, twitching (Birding, birdwatching, and twitching).........................7 1.4. Võistlused...................................................................................
merepoolses otsas. Kõrvaldada ebatasasused laudisteedel liikumiseks. Pikendada laudisteid vee piirini, kasutades selleks statsionaarset pinnasekatte kangast või võrku mis takistaks ratastoolide liivasisse vajumist. Teiseks oluliseks ettepanekuks on viia vastavusse ligipääsetavused inva WC-sse, rekonstrueerida Stroomi rannahoone kaldteed. Samuti likvideerida ebatasasused kaldtee alguses. Paigaldada piirded vastavalt normatiividele. Viimaseks ettepanekuks teeb töö autor ettepaneku uurida lähemalt ujuvate ratastoolide kasutamise võimalust. See tundub kõige mõistlikum lahendus võimaldamaks suplust liikumispuuetega inimestele. Uurimustöö võtmesõnadeks on: liikumispuudega inimesed, ratastool, tegevustest ilmajäetus, puudega inimesed, vaba aeg, laudistee, ebatasasused. ABSTRACT Melsas, Märt, Handicapped opportunities on public beaches, example of Stroomi beach. Master's thesis, Tallinn University, 2014
meelde tuletama ja Kristiinale seletama, et tema see ei olnud, aga et miks ikkagi Liisa on J-st põhjendamatult halvasti kohelnud? ,,Tahad, et vabandan või?" puurib Liisa J oma külma pilguga ,,Sa lihtsalt hoiad ennast tagasi ega võta inimesi sellisena, nagu nad on, vaid surud nad mingisugustesse raamidesse. Su maailm on nii suletud." Liisale see ei meeldi ja ütelb, et J ei ole see kes tuleb temale kohta kätte näitama. J leiab, et see ei ole ka Liisu töö siin klassis kõigile tema koht kätte näidata. Tüli paisub inetuks, aga silmanurgast näeb J et Bianka ja Eva tema toetuseks pead vangutavad. J on vihane, miks peab kool olema selline sotsiaalse tõestamise lahinguväli, kus kehtib tugevama õigus? Miks ei saaks rahulikult võtta ja igaüks elada nii, nagu tahab ja olla, kes tahab? Biankal on hea meel, et J nüüd Liisale vastu hakkab, ega passi, pea norus, nagu klassi ülejäänud heidikud. Bianka pakub, et J võiks ka
Kas see tähendab, et inimene hakkab käituma automaatselt ja tihti just sel moel, mis partnerit ärritab? Kui tavapärase pingega olukorras suudab inimene mõistlikult käituda, siis niipea, kui olukord muutub pingeliseks, käivituvad emotsionaalsed automatismid. Samas, mida küpsem on isiksus, seda turvalisem on tema reaktsioon ka tüliolukorras. Ta ei pruugi käituda automaatselt. Tüüpilisi reaktsioone kriitilistes olukordades kirjeldatakse psühholoogias seotusstiilide kaudu: turvaline, ärev või vältiv seotusstiil. Kogemus, kuidas käituda, on sageli saadud juba varajases eas. Näiteks äreva stiiliga inimene ei suuda oma tunnetega toime tulla, ta liialdab pidevalt muretseb, nutab, karjub või ähvardab. Vältiva seotusstiiliga ini- mene jääb aga vait või lahkub üldse ruumist. Kaasinimese jaoks kõige meeldivamalt käitub muidugi turvalise seotusstiiliga inimene, kelle reaktsioonid on mõõdukad ja eelnevalt rohkem läbi mõeldud.
2. Õppematerjali eesmärgid 8 3. Tegevuse ülesehitus keeleõppes 10 3.1. Häälestamine 10 3.2. Uue materjali esitus 11 3.3. Sõnavara kinnistamine 12 4. Soovituslikud kõnearendusteemad 14 5. Töölehtedega tehtava töö kavandamine 15 6. Töölehtede ülesehitus ja nõuanded nende kasutamiseks 16 7. Mäng keeletegevuses 17 8. Laulmine keeletegevuses 18 9. Keeletegevuses kasutatav õpetaja sõnavara 19 10. Õppevara, mida saab kasutada eesti keele kui teise keele õppes 21 11
Kõik kommentaarid