Eve Alender, Kairit Henno, Annika Hussar, Peeter Päll, Evar Saar NIMEKORRALDUSE ANALÜÜS Haridusministeeriumi ja Eesti Keele Instituudi koostööleping 10-10/346 (2002) Eesti Keele Instituut Tallinn 2002 SISUKORD 1 Sissejuhatus ............................................................................................... 3 2 Nimekorraldusest üldiselt ......................................................................... 4 3 Isikunimed ................................................................................................. 6 3.1 Isikunimede kujunemine ........................................................................... 6 3.2 Isikunimekorralduse areng ........................................................................ 7 3.2.1 Isikunimekorraldus 1917. aastani ..................................................
turismiettevõtluse spetsialiseerumise lõpueksami märksõnad Teeninduspsühholoogia 1. Teenindusühiskonna ja majanduse areng Teenindusühiskonna tekke ja kasvu peamised põhjused tulenevad ühiskonna ja töömaailma muutustest: Kasvav jõukus suurem nõudlus teenuste järele nagu kodu koristamine, akende pesemine jm mida varem tehti ise. Vaba aja väärtustamine suurem nõudlus reisi, SPA, toitlustusteenuste järele. Suuremad eluootused suurem nõudlus hooldekodude ja tervishoiuteenuste järele Vajaduse kasv teeninduslike oskuste järele. Toodete suurem kompleksus suurem nõudlus remondi ja parandusteenuste järele. Kasvav komplitseeritus igapäevaelus suurem nõudlus abielunõustajate, advokaatide, maksunõustajate, töönõustajate järele. Kasvav tähelepanu ökoloogiliste ja säästva arengu küsimustele suurem nõudlus. bussiteenuste ja autorendi järele isikliku auto kasutamise a
noored ei ole teadlikud energiajookide tegelikest mõjudest inimkehale. 100 % ehk mitte ükski õpilane ei olnud energiajookide kahjulikkusega kurssis. Siiski tõid meie kõige nooremad küsitletavad välja, et nende tarvitamisel tekivad järgmised probleemid: ei saa 14 magada, hüperaktiivsus, kõht valutab, mandlid paisuvad, magu valutab, sureb ära, tekib sõltuvus. Joonis 3 5. Mis marki energiajoogid on populaarsemad? Levinuim energiajook vastanute seas on Starter, mida tarvitab 39% ehk 24 õpilast. Teisena nimetati Red Bull, mida tarbib 28% ehk 18 õpilast. Kolmandal kohal on Hustler, 24% ehk 15 õpilasega. Samuti on populaarne LX power, mida eelistab 6% ehk 4 õpilast. Vähem levinud joogid olid Spirit ja Rockstaar, mida tarvitavad 3 % õpilastest. Joonis 4 15 6. Kuidas tunnevad küsitletavad ennast pärast energiajookide tarvitamist?
Eesti XX sajandi algul Haldus-territoriaalne jaotus: maakonnad (kreis), vallad, linnad, alevid: 20. sajandi alguses jagunes Eesti territoorium kahe kubermangu vahel Eestimaa kubermangu, mis omakorda olid jagatud neljaks maakonnaks: Lääne , Harju, Järva ja Viru kreis. Liivimaa kubermangu, mis jagunes Kuressaare, Pärnu, Viljandi, Tartu, Võru kreisiks. Maakonnad omakorda jagunesid valdadeks, mida 1866. aastal oli 366 tükki ja nad tasapisi vähenesid, kuna neid ühendati. Rahvastikuprotsessid: demograafiline revolutsioon, väljarändamine, linnastumine, vähemusrahvused: Eestis toimus demograafiline üleminek Prantsuse tüübi järgi ehk suremus ja sündimus hakkasid langema peaaegu üheaegselt. Eestis jõudis demograafiline üleminek lõpule enne Teist maailmasõda. Sellel ajal, 18501940 kasvas Eesti rahvaarv ainult 1,6 korda, mis on üks madalamaid näitajaid Euroopas. Rahvaarv 20. saj alguses on umbes 1 000 000, millest 90% on eestlased, 4,5% vene
TALLINNA ÜLIKOOL HUMANITAARTEADUSTE DISSERTATSIOONID TIIT LAUK Džäss Eestis 1918–1945 DOKTORIVÄITEKIRI Kaitsmine toimub 20. novembril 2008. aastal kell 10.00 Tallinna Ülikooli Kunstide Instituudi saalis, Lai 13, Tallinn, Eesti. Tallinn 2008 2 TALLINNA ÜLIKOOL HUMANITAARTEADUSTE DISSERTATSIOONID TIIT LAUK Džäss Eestis 1918–1945 Muusika osakond, Kunstide Instituut, Tallinna Ülikool, Tallinn, Eesti. Doktoriväitekiri on lubatud kaitsmisele filosoofiadoktori kraadi taotlemiseks kultuuriajaloo alal 13. oktoobril 2008. aastal Tallinna Ülikooli humanitaarteaduste doktorinõukogu poolt. Juhendajad: Ea Jansen, PhD Maris Kirme, kunstiteaduste kandidaat, TLÜ Kunstide Instituudi muusika osakonna dotsent Oponendid: Olavi Kasemaa, ajalookandidaat, EMTA puhkpilliosakonna professor
Jumalad Taoistlikus maailmas on väga palju jumalaid. Kuni 1949. Aastani, mil Hiinas tulid võimule kommunistid, oli igal asjal ja nähtusel, nagu näiteks haigus ja kodukolle, oma jumal. Kommunistid keelustasid enamiku jumalate kultuse. Alates 1970. Aastate lõpust, mil Hiinas usuvabadus taastati, on ennistatud palju templeid ning jumalakujusid. Paljude jumalate kultus on hääbunud või säilinud vaid üksikutes templites. Tänapäeval on kõige populaarsemad jumalad need, kes hoolitsevad lastesaamise, rikkuse ning tervise eest. Samas on hakatud taas austama ka kolme tao avaldusvormi - ´´kolme puhast´´. Need iseloomustavad puhast taod alguste algusena, ilmutatud kirjandusena, mis seob taeva ja maa,ning tao ilmnemisena inimeses. Kolmandat ´´puhast´´ seostatakse sageli ´´Daodejingi´´ autori Lao-ziga, keda peetakse ka taoismi rajajaks. Taevane keisrinna
1. Nimeteooria. Nime mõiste, definitsioon ja tunnused. Nimi keeleteaduses ja loogikas. Nimed, numbrid ja terminid. Nimeteooria sai alguse Vana-Kreekast (2500a tagasi), kus üritati leida vastust küsimusele, mis on nimi. Tänaseni ei teata, mis nimi täpselt on. Nimi grammatikateoorias on segane: räägitakse üld- ja pärisnimest ning lisaks veel lihtsalt nimest. Nimi ja pärisnimi on enamasti sünonüümid. Vastuolu: üldnimi pole nimi. Kreeka k on termin onoma, mis tähendab nii nime kui ka sõna. Kreeka k onoma prosegorikon ehk ladina k noomen appelativum on üldnimi. Pärisnimi on kreeka k onoma kyrion ja ladina k nomen proprium. Termin onoma, mis on ka sõnas „onomastika“ on ka vastuoluline: uuritakse nimesid ja mittenimesid. Kui küsida „kuidas asja X nimetatakse?“, siis mõeldakse selle üldnime, mitte pärisnime. Filosoofid, loogikud ja lingvistikud on nimeteooriaga seotud. Vaieldakse, kas läheneda nimele loogikaliselt või lingvistiliselt. Vana-Kreeka nimevai
Eestis müüdi 2007. augustis 399 uut Toyota sõiduautot, sealhulgas 125 Toyota Corollat, 81 Toyota Avensist ja 54 Toyota Aurist. Toyotat müüdi uute sõiduautode markidest kõige rohkem. Kawasaki Heavy Industries See on rahvusvaheline firma, mis on asutatud Jaapanis. See sai oma nime selle asutaja järgi Shozo Kawasaki, ning firma pole seotud Jaapani linna Kawasakiga. Selle kõige populaarsemad tarbekaubad on mootorrattad ja maasturid, kuid ettevõte ja tema tütarettevõtted valmistavad ka Jetisid, laevu, traktoreid, ronge, väiksemaid liiklusvahendeid, kosmosesõiduki seadmed(sealhulgas sõjaväe õhusõidukid). Põhitooted: Kosmosesüsteemid, Helikopterid, Simulaatorid, Reaktiivmootorid, Raketid, Elektroonikaseadmed. Nintendo
Kõik kommentaarid