Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Pieter Brueghel ja Albrecht Dürer (0)

1 Hindamata
Punktid
Pieter Brueghel ja Albrecht Dürer #1 Pieter Brueghel ja Albrecht Dürer #2 Pieter Brueghel ja Albrecht Dürer #3 Pieter Brueghel ja Albrecht Dürer #4
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 4 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2013-05-21 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 9 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor tamar paal Õppematerjali autor
kunstnike võrflus

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
6
doc

Renessanss madalmaades, Saksamaal ja Eestis

Üksikasjade peene ja detailse kujutuse ühendab ta selge ja ülevaatliku pilditervikuga. Annab sageli oma töödele satiirilis- moraliseeriva põhitooni. Kujutab igapäevaseid stseene üldistava tagamõttega. Tegelasteks on lihtsad talupojad, kujutab neid ilustamata ja nende elujõudu imetledes. Talupoegade igikestvusele vastandab mõnikord üksiku kangelase tühisuse, näit. ,,Maastik Ikarose kukkumisega". Brueghel on üks geniaalsemaid mastikumaalijaid, maastikumaali zanrilooja. Ta näeb ja tunnetab maastikku ühtse tervikuna. Esimene, kes oskas edasi anda maastiku suurust ja vägevust; tema piltidel on kõik viimase võimaluseni loogiline, orgaaniline ja veenev. Oskab tähele panna ja edasi anda kõiki atmosfäärinähtusi, tabab valguse ja õhu kujutamisel kõige peenemaidki nüansse. Maastikel esinevad figuurid on sulatatud ühtseks tervikuks, aidates maastikku elavdada.

Kunstiajalugu
thumbnail
3
doc

10. klassi kunstiajaloo kokkuvõtva KT küsimused ja vastused

palvehelmed peegli kõrval viitavad usukommete täitmise ja palvetamise tähtsusele jne Maalile on omane soojus, lihtsus, headus jne 21. Kes oli suurim maalija 16.saj. Madalmaade kunstis?(Brueghel) Keda ta oma maalidel kujutas? Mille poolest erinesid tema maalid Itaalia samaaegsetest maalidest? Millist maailmakäsitlust võib välja lugeda Pieter Bruegheli teostest?(Maastik Ikarose langemisega) Nimeta mõni maal, kus on seda ka näha. Pieter Brueghel (1530-1569) Brueghel oli eeskätt õpetliku, moraliseeriva sisu ja peenmaalitehnikaga olustikumaalija. Ta tajus oma ajastu suuri probleeme ning igapäevased stseenid omandavad tema käsitluses üldistava tagamõtte. Tema maalide peategelasteks on tihti lihtsad talupojad, keda ta kujutab ilustamata, imetledes nende elujõudu. Talupoegliku elulaadi igikestvust vastandab ta üksiku kangelase eneseteostuskatse tühisusele ,,Jahimehed lumes", ,,Pimedad" 22

Kunstiajalugu
thumbnail
12
doc

KUNST 15.-16. SAJANDIL

kiusatust, kus tema sünge ja sarkastiline fantaasia puhkeb õitsele. Kogu seda tontlikku ja viirastuslikku maailma oskab Bosch kujutada äärmise usutavusega. Tema tööd on samuti äärmiselt võluva värvikäsitluse ja meisterlike maastikufoonidega. Boschi piltide unenäolik salapära koos peente värvimängudega on suureks inspiratsiooniallikaks 20. sajandi sürrealistidele. Triptühhon ,,Lõbude aed", ,,Püha Antoniuse kiusatus". PIETER BRUEGEL vanem (u. 1525-1569) Suurim madalmaade meister, hüüdnimega Talupoegade Bruegel (armastas eriliselt talupoegade elu kujutada). Üks suurimatest realistidest kunstiajaloos, peenmaalitehnikust olustikumaalija. Õppis tundma itaalia renessansskunsti, kuid ei alistunud selle mõjudele, vaid sulatas kõik itaalia elemendidpuht madalmaade looduskäsitlusega uueks, jõuliselt omapäraseks ja orgaaniliseks tervikuks.

Kunstiajalugu
thumbnail
7
docx

RENESSANSS

Saksamaal seevastu graafika ja trükikunst. Saksamaa on peale Itaalia ainus maa, kus võib rääkida kõrgrenessansist kui omaette etapist. See vältas ainult 16. sajandi paar esimest aastakümmet, kuid oli siiski hiilgav lõik saksa kunsti ajaloos. Eriti õitsele puhkes graafika. Dürer (1471-1528) on loonud nii õlimaale ("Neli apostlit"), joonistusi ja akvarelle, kuid tema vase- ja puulõiked kuuluvad graafikakunsti tippsaavutuste hulka. Dürer kajastab äärmise jõu ja väljendusrikkusega oma kodumaa ja ajastu vastuolusid. Peaaegu igas tema töös võib jälgida kahe poole võitlust (hea ja kuri, pimedus ja valgus, mõistus ja tumedad jõud). Väga kuulsad on tema puulõikeseeriad: "Suur Passioon" ja "Väike Passioon" või vaselõiked: "Rüütel, surm ja kurat", "Püha Hieronymus", "Melanhoolia". Oma töös "Melanhoolia" on kunstnik kujutanud tiibadega naist sirkli ja teiste instrumentide keskel. Maali

Kunstiajalugu
thumbnail
9
doc

Saksa renesanss

Erilise tähtsuse omandab graafika. Graafikakunsti tekkelugu on ebaselge. Arvatavasti sai vaselõikus alguse Itaalias (Mantegna) ja puulõige Prantsusmaal. Neid arendati maalilisuse suunas, taotledes peenemat karakteristikat ja sügavamat ilmekust. Saksa renessansile oli iseloomulik karmus, kainus ja maalähedus. Inimesed sakslaste maalidel on enamasti karmid, kuidagi kained, kogukad ja maalähedased. Peamisteks suurmeistriteks renessansiaegsel Saksamaal oli Albrecht Dürer, Hans Holbein, Matthias Grünewald. Sissejuhatus saksamaa skulptuuri Kuigi Saksamaal valitses 15-16 saj. elav tegevus, ei saa selle saavutused võistelda maalikunsti alal looduga. Hoogne tõus saksa skulptuuris algab 15 saj. teisel poolel. Saksa 15 saj. plastika parimad saavutused on puuskulptuuri alal. Selle tähtsaimaks ülesandeks oli nikerdatud tiibaltarite valmistamine. Nikerdised täitsid tavaliselt altari liikumatu keskosa, kuna tiibadel oli maalid

Kunstiajalugu
thumbnail
62
txt

Kunst raekojas

mis t�des asjaolu, et ��kull, kes on harjunud n�gema pimedas ja mitte valges, koperdas p�eval ringi nagu joobnu. Moraalne �ppetund neile kahele seal laudauksel, kes stseeni pealt n�evad, niisamuti nagu Saftleveni maali vaatajale, on �pris selge: m�nuledes ja roidumuses ning liigses lustis veedetud elu on raisatud ja loomalik eksistents. Saftleven on sellest t��st maalinud veel v�hemalt �he versiooni ning on pakutud, et see maal v�ib p�hineda ka Jan Brueghel vanema kadunud kompositsioonil. Tollase kunsti seotus ja autorite ilmne m�ju �ksteise loomingule oli loomulikuks osaks kunstipildist; nii v�ib Saftleveni kompositsioonidest v�lja lugeda ka David Teniers noorema laadi, kellest ta sai inspiratsiooni oma reisi ajal Antwerpeni 1632. aastal. ****** Cornelius van Bellekin oli 17. sajandi teise poole Hollandi maalikunstnik ja joonistaja ning juhtiv graveerija, kes t��tas silmapaistvalt eriti p�rlmutriga,

Eesti kunstiajalugu
thumbnail
7
doc

Renessanss

Tuntumad tööd: triptühhon ,,Lõbude aed". Keskne pilt alastifiguuridest kummalistes poosides, küljepilt kujutas põrgut (meelisteema). Suur tiibaltar ,,Püha Antiniuse kiusamine". Kuulus ka heinakoorma triptühhon, allegooriline pilt mis kujutab inimkonna naeruväärset võitlust maise heaolu eest. Rida karikatuurseid pilte: ,,Silmamoondaja", ,,Narrilaev". Bosch moodustab omaette etapi. Pieter BRUEG(H)EL vanem (1535-1569) oli tuntud kui talupoegade Brueghel. Kuulub suurimate realistide hulka Madalmaade kunstis. Kujutab erinevaid stseene äärmiselt üksikasjaliselt, detailide rohkelt. Satiiriline ja moraliseeriv. Tagaplaanil on kujutatud loodust, sageli talvist ,,Jahimehed lumes", ,,Laste tapmine Petlemmas". Kujutas palju talupoegade elu ,,Karja kojutulek", ,,Viljalõikus", ,,Karnevali ja paavsti võitlus", ,,Talupoja pulm". Omalaadne ja haarav pilt on ,,Misantroop". Tuntumas Madalmaade kunstnikud: Gossaert, van Scorel, van der Leydel.

Kunstiajalugu
thumbnail
12
doc

11. klassi õpiku küsimuste vastused

Maalingud Isenheimi kloostri kiriku kahe tiivapaariga altaril. Suletud tiibadega altaril sünge tühi maastik ja tumeda taeva taustal ristilöödu, keskaegne meeleolu, aga tegelaskujud ja kompositsioon on ühendatud uusaegse kehade ruumilisusega ja naturalismiga. 7. Mille väljendamine oli sellest teoses peamise tähtsusega? Jeesus Kristuse inimlikkuse ja jumaliku loomuse väljendamine. 8. Keda saksa kunstnikest võib pidada tõeliseks renessansikunstnikuks? Albrecht Dürer 9. Milline tähtsus on tal graafikakunsti ajaloos? Nimeta tema tähtsamad graafikateoseid. Avardas graafikatehnika võimalusi. Tähtsamad teosed: ,,Melanhoolia","Rüütel, surm ja kurat" 10. Kust pärit mõjutused ühendas ta oma loomingus? Ühendas Madalmaade ja Itaalia stiili saksalikuga. 11. Kes oli suurim saksa portretist? Hans Holbein noorem 12. Milliste ajalooliste iskute välimust tunneme eelkõige tema maalide kaudu? Rotterdami Erasmuse portree, Henry VIII portree.

Kunsti ajalugu




Meedia

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun