Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Nimed Marmortahvlil (11)

4 HEA
Punktid

Esitatud küsimused

  • Millise ajaloo sündmusega on see seotud?
  • Kuidas mõjus kaaslaste surm teistele?
  • Millised sündmused olid lugeja jaoks kõige raskem lugada?
  • Mida tundis peategalena oma vennaga seoses?
  • Millised liinid on raamatus veel peale sõjaloo?

Lõik failist

Nimed marmortahvlil
  • Vali 3 tegelast. Iseloomusta igat ühte neist.
  • Millise ajaloo sündmusega on see seotud? Mida sa sellest veel tead?
  • Jutusta põhjusest, miks koolipoisid sõtta läksid.
  • Kuidas mõjus kaaslaste surm teistele? Miks nii?
  • Millised sündmused olid lugeja jaoks kõige raskem lugada? Kirjelda oma kogemusi.
  • Mida tundis peategalena oma vennaga seoses? Püüa leida lahendusi.
  • Millised liinid on raamatus veel peale sõjaloo?
  • Kommentaarid ja arvamus. Kui soovitada seda teost siis kellele ja miks?
  • Pane kirja positiivsed ja negatiivsed faktid raamatu kohta. Ja kolm asja milleta seda raamatut ei oleks.
  • Käsper oli koolipoiste juht sõjas. Ta oli tark ja karmikäeline. Ta oli ustav ja truu sõber. Olles ohtlikes olukordades ei kaotanud ta pead ja ei hakanud virisema. Ta suri lasuga pähe. Talle meeldis koolis käia.
    Miljan oli paks. Talle meeldis süüa. Kodust saadeti talle tihti süüa, kuid sellest ikka ei piisanud talle. Ta lõbustas tihti teisi oma kildudega. Kuifi ta värises oli ta siiski sõjas vapper . Ka lahingu eel sõi ta hea meelega. Ta vist oli kõige kohusetruum sealt rühmast, sest just tema täitis neid käske kõige parema meelega. Ta suri läbi kuulipilduja kuulirahe.
    Ahas oli hea õppeedukusega poiss, kes läks sõtta kahtlusega et kas ta teeb ikka õige otsuse oma venna vastu astudes. Tal olid kaks kõige paremat sõpra eri pooltel – Üks oli kommunist , teine jälllegi vabadusvõitleja. Ahas oli vaena ja näljas nagu terve ta peregi. Ta oli rahulik ja tasakaalukas.
  • Jutt rääkis vabadussõjast. Ma oskan rääkida sellest sõjast ainult raamatu põhjal.
  • Sest nad tahtsid et eesti vabaks saaks.
  • Nad võitlesid selle tõttu palju vihasemalt ja paremini. Muidugi olid nad ka kurvad, sest nad olid ju suured sõbrad.
  • Polnudki selliseid.
  • Ta ei teadnud kas sõdida oma venna vastu või sõdida oma venna poolel. Ta arvas et lahendus oleks, et üldse ei sõdiks.
  • Sõprus- ja perekondlikud liinid
  • Mulle meeldis see raamat. Väga huvitavad seiklused olid. Mina soovitaksin kõigile eestlastele, sest see paneb mõtlema, et kes me päriselt oleme.
  • Positiivne: Ahase vanemad said raha, kõik sõbrad ei saanud surma, Ahas sai tasuta õppida, kuna ta oli Vabadussõjas sõdinud.
    Negatiivne: Julm sõda,
  • Nimed Marmortahvlil #1 Nimed Marmortahvlil #2
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 2 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2009-02-12 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 205 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 11 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor Lambada Õppematerjali autor
    Siin on need vastatud küsimustele. 8 klass

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    2
    docx

    Kas film või raamat?

    Kas film või raamat? (Sissejuhatus)Film ja raamat on erinevad, aga on sarnasusi. Kumb meeldib rohkem on inimese enda valida. Mõlemad on kvaliteetsed erinevate inimeste poolt loodud teosed. Raamat ja film mõlemad räägivad Tartu Kommertskooli õpilase Henn Ahase elust Eesti Vabadussõja ajal. (kokkuvõte) Romaani autor on Albert Kivikas ning raamat põhineb kirjaniku enda kogemustel. Romaan avaldati esimest korda 1936.aastal. Romaan algab Ahase kooliminekuga. Teel sinna tutvustatakse lugejale Ahase klassivendi Käsperit ja kommunistist sõpra Käämerit. Lugeja saab teada, et Käsper on rikas ja iseseisvuse pooldaja ja õhutaja ning Käsper on vaene ja kommunist. Ahas ise oli rohkem Käämeri poole. Saab ka teada, et Ahase vend on vabrikutööline Tallinnas ja veendunud kommunist ja punakaartlane. Ühel pühapäeval kui Ahas koos Käsperiga tulid Noorsoo Rahvusliku Liidu juhatuse koosolekult, nägid nad, kuidas saksa sõdurid eemaldasid raekoj

    Kategoriseerimata
    thumbnail
    3
    docx

    ''Nimed marmortahvlil'' kokkuvõte

    punaseid, kes tapsid Käsperi. Ahas sai rühmaülemaks. Hummuli mägedes oli tõsisem kokkupõrge, vaenlased olid tugevamad seekord. Kuid lõpuks vaenlased taganesid. Järgmises lahingus sai aga Ahas haavata(tulistati õlga) ning ta arvas, et see oli ta oma vend. Varsti marsiti Valka. Varsti läks Ahas tagasi oma korterisse, kõik oli endine. Võlad olid tasutud venna poolt ja rahagi veel antud. Ahas läks ka tagasi kooli, langenute tindipottides olid lilled. Direktor lubas ka nende nimed kraapida tulevikus marmostahvlile. 1)Kes on Ahase sõbrad? Kuidas nad suhtuvad Eesti riiki. Missugused olid poiste vaated? Ahase sõbrad olid Käämer kommunistlike vaadetega ja Käsper rahvuslane. Ahases on nagu kaks poolust -- ühest küljest on ta eesti rahvuslane, teisest küljest sotsialist. Ära võib mainida ka teised kooli- ja võitluskaaslased: Kohlapuu, Miljan, Mugur, Konsap. 2)Missugune oli Ahase kodu? Kuidas oli tal võimalik Tartus õppida?

    Kirjandus
    thumbnail
    12
    doc

    Nimed Marmortahvlil

    Ütles et teile on nüüd priikool ja õppeabinõud kooli poolt. See käis kõigi kohta kes olid õppursõdurid. Ahas tahtis näha ka oma klassi. Kui ta klassi uksest sisse vaatas tundus seal kõik nii tuttav ja samas nii tühi. Tindipotid olid laual ja langenud sõprade pottidesse olid kooliõed pannud lilli. Nad lubasid neid panna aastalõpuni. Seal nägi Ahas ka seda, et Kohlapuu tindipotis on lill. Ta sai aru et ka tema on langenud. Direktor ütles et varsti lõigatakse poiste nimed igavesti kooliseinale marmorisse, jäädavaks mälestuseks siin õppiva uue, vaba rahva noorsoole. Ahas aga mõtles et nendele on aga need lõigatud juba südamesse....Tääkidega.... Ta meenutas veel viimaseks Käsperi ütlust: " Veel raskem võitlus seisab ehk ees.

    Eesti keel
    thumbnail
    12
    doc

    NIMED MARMORTAHVLIL

    Ütles et teile on nüüd priikool ja õppeabinõud kooli poolt. See käis kõigi kohta kes olid õppursõdurid. Ahas tahtis näha ka oma klassi. Kui ta klassi uksest sisse vaatas tundus seal kõik nii tuttav ja samas nii tühi. Tindipotid olid laual ja langenud sõprade pottidesse olid kooliõed pannud lilli. Nad lubasid neid panna aastalõpuni. Seal nägi Ahas ka seda, et Kohlapuu tindipotis on lill. Ta sai aru et ka tema on langenud. Direktor ütles et varsti lõigatakse poiste nimed igavesti kooliseinale marmorisse, jäädavaks mälestuseks siin õppiva uue, vaba rahva noorsoole. Ahas aga mõtles et nendele on aga need lõigatud juba südamesse....Tääkidega.... Ta meenutas veel viimaseks Käsperi ütlust: " Veel raskem võitlus seisab ehk ees.

    Eesti keel
    thumbnail
    2
    doc

    Nimed marmortahvlil

    Nüüd, kus sõda oli lõppenud, sai ta minna tagasi Tartu ja hakata uuesti koolis käima. Jõudes koju, nägi ta, et kõik ta toas on endisel kohal, midagi ei olnud muutunud. Perenaine tõi talle vahepeal vennalt saabunud ümbriku, milles oli ühes kirjaga ka raha. Selle raha otsustas Ahas saata postiga oma vanematele. Nüüd läks ta koolimajja ja märkas, et ka seal oli kõik endine, v.a. Langenud kaaslaste tindipotidessse asetatud lillekimbud. Direktor lausus, et langenute nimed lõigatakse kooliseintele marmorisse, jäädavaks mälestuseks siin õppiva uue, vaba rahva noorsoole. Ahas aga teadis, et neile on need lõigatud südamesse...Täägiga...

    Kirjandus
    thumbnail
    50
    docx

    FILMIDE „INTOUCHABLES“ JA „MANDARIINID“ ANALÜÜS

    TARTU ÜLIKOOL Pärnu kolledž Turismiosakond TH1 FILMIDE „INTOUCHABLES“ JA „MANDARIINID“ ANALÜÜS Analüüs Juhendaja: Pärnu 2015 SISUKORD Sissejuhatus.......................................................................................................................3 1. mandariinid....................................................................................................................5 1.1. Sotsiaalsed faktid ja sotsiaalsed institutsioonid......................................................5 1.2. Ühiskond.................................................................................................................6 1.3. Kultuur....................................................................................................................7 1.4. Sotsialiseerumine..........................................................................................

    Filmikunst
    thumbnail
    10
    doc

    Andrus Kivirähk „Mees, kes teadis ussisõnu“

    Talle meeldis külaelu ka. Ta jonnis, et tahab leiba ja odrakörti. Siis tõi ema talle öökullimune ja külaelu ununes. Hiies käies tundis Leemet ebamugavust, sest Ülgas tappis haldjate meeleheaks alati palju loomi. 3.peatükk L läks koos sõber Pärtliga ikka külasse. Nad kohtusid seal külavanem Johannese tütre Magdaleenaga, kes näitas neile sirpi, vokki, riiet ja reha. Koju tuli M isa, kes uuris, palju metsas veel rahvast on. Ta agiteeris kõiki külasse tulema. Ta arvas, et isegi nimed on poistel paganlikud. Kodus rääkis L oma muljetest onu Vootelele ja sai teada, et metsas pole ühtki tööriista vaja. Jeesus on moeasi ja jumalaga pole seal midagi peale hakata. Küla ajab inimesed hulluks, sest nad ei mäleta enam ussisõnu. 4.peatükk Ussisõnu oskasid metsas veel väga vähesed, kõiki peensusi teadis ainult Vootele ja ta asus L õpetama. See oli väga keeruline, algul oli keel lausa paistes, aga Vootele oli karm õpetaja ja asi hakkas edenema

    Kirjandus
    thumbnail
    15
    doc

    Julius Kuperjanov

    Viljandi Kaare Kool Julius Kuperjanov Referaat Koostas: Ardo Tammoja Viljandi 2009 Sisukord Kasutatud kirjanuds - ...................2 Julius Kuperjanov ............................3 Sõjamehekarjäär..................... 3 - 4 Teenistuskäik..................... 5 Teenetemärgid....................... 5 Kui Kuperjanov tuli................ 5 - 8 Abikaasa saatus............................ 8 Paju lahing ja leitnant Kuperjanovi langemine.......................... 9 Paju lahingu mälestuse jäädvustamine............................. 9 - 10 Põrandaalune Tartumaa kaitseliit....................................... 10 - 11 Kuperjanovi partisanide pataljon................................... 11 - 14 Kuperjanovi viimane lahing............................................... 14 - 15 Kasutatud kirjanuds - internet 2 Julius K

    Ajalugu




    Kommentaarid (11)

     profiilipilt
    : Eks ta muidugi pisut lakooniline ole ja pikemat tüüpi analüüsi sellest rammatust antud materjaliga ilmselt ei läbi, kuid selliseks primitiivseks soorituseks kindlasti kõlbab!
    14:55 20-01-2011
    margretka profiilipilt
    Margarita Kulbok: Kahjuks ei aidanud üldse. Kõik vastused olid primitiivsed ja väikesed. Lihtsalt polnud mu tasemeks abiks töö.
    16:29 22-01-2013
    trinee profiilipilt
    trinee: küsimuse ja vastused ainult, pole oliliselt sisukas
    16:39 03-03-2011



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun