saab nüüd uus Kõrboja peremees. Naisi ei saa meestega võrrelda, nad on selleks liiga ettearvamatud. See, et Anna viis Eevi koos tema pojaga Kõrbojale elama, oli minu jaoks täiesti etteaimamatu lahendus. On mõistmatu, kuidas naised ennast vahel justkui mitme grupi vahel on jaganud, saades edukalt hakkama enamuses neist. Alguses oleks olnud mõeldamatu, et Anna kaaluks varianti Eevi enda juurde elama võtmisest, kuid loo lõpus oli see ainuke mõistlik lahendus. Naistes on kõik saladus, nende soovid ja väärtuhinnangud võivad muutuda drastiliselt. Ometigi jäävad nad alati eksisteerima ning senikauaks jääb ka neid, kes püüavad leida naises müstilist saladust. Birgit Lodi 11a
KLASSIKIRJAND Inimene on saladus Inimse teevad huvitavaks just nimelt saladused. Kõik inimesed on erinevad, ei ole koopiaid! Maailmas elab miljardeid inimesi. Igaüks on ainukordne ja eriline. Nii palju, kui on olemas erinevaid inimesi, on olemas ka erinevaid iseloome. Kindlasti on kõik kogenud, et vahel teeme selliseid otsuseid ja tegusid, mille põhjust me ka ise täielikult ei mõista. Hinges sünnivad sõnad,
1 VICTOR HUGO_JUMALAEMA KIRIK PARIISIS ROMAAN Tõlkinud Johannes Semper KIRJASTUS ,,EESTI RAAMAT" TALLINN 1971 T (Prantsuse) H82 Originaali tiitel: Victor Hugo Notre-Dame de Paris Paris, Nelson, i. a. Kunstiliselt kujundanud Jüri Palm Mõni aasta tagasi leidis selle raamatu autor Jumalaema kirikus käies või õigemini seal uurivalt otsides ühe torni hämarast kurust seina sisse kraabitud sõna . ' ANAT KH Need vanadusest tuhmunud, üsna sügavale kivisse kraabitud suured kreeka tähed, mis oma vormi ja asendi poolest meenutasid kuidagi gooti kirja, viidates sellele, et neid võis sinna kirjutanud olla mõne keskaja inimese käsi, kõigepealt aga neisse kätketud sünge ja saatuslik mõte, jätsid autorisse sügava mulje. Ta küsis eneselt ja katsus mõista, milline vaevatud hing see pidi küll olema, kes siit maailmast ei tahtnud lahkuda ilma seda kuriteo või õnnetuse märki vana kiriku seinale jätmata. Hiljem on seda seina (ei mäleta küll täpselt, millist just) üle värvitud
Alexandre Dumas _ «Kolm musketäri» EESSÕNA, milles selgitatakse, et is- ja os-lõpuliste nimedega kangelastel, kelledest meil on au oma lugejatele jutustada, ei ole midagi ühist mütoloogiaga. Umbes aasta tagasi, kogudes kuninglikus raamatukogus materjali «Louis XIV ajaloo» jaoks, sattusin ma juhuslikult «Härra d'Artagnani memuaaridele», mis oli trükitud -- nagu suurem osa selle ajajärgu töid, kus autorid püüdsid kõnelda tõtt nii, et nad ei satuks selle eest pikemaks või lühemaks ajaks Bastille'sse -- Pierre Rouge'i juures Amsterdamis. Pealkiri võlus mind: võtsin memuaarid koju kaasa, muidugi raamatukoguhoidja loal, ja lugesin nad ühe hingetõmbega läbi. Mul ei ole kavatsust hakata analüüsima seda huvitavat teost, piirduksin ainult tema soovitamisega neile lugejatele, kes tahavad saada pilti ajastust. Nad leiavad sealt meistrikäega joonistatud portreid, ja kuigi need visandid on enamuses tehtud kasarmuustele ja kõrtsiseintele, võib neis siiski niisama tõep�
Milles peitub P. Coelho teoste edu saladus? Maailmas on väga palju inimesi ning kõik nad erinevad teineteisest välimuse, iseloomu, soovide, unistuste ja eelistuste poolest. Pole võimalik, et keegi või miski meeldib absoluutselt kõigile. On asju, mis köidavad vaid väga väheseid inimesi, aga ka neid, mis on võitnud miljonite inimeste armastuse ja poolehoiu. See viimane kehtib ka Paulo Coelho loomingu puhul. Kuid miks on Coelho teosed niivõrd populaarsed ja inimesed neid järjest rohkem ostavad ja loevad?
Mõskini ainsad sugulased. Käitus nõnda, et isegi teenrid peavad teda imelikuks. Käitus teenriga nagu omasugusega. Hingelt väga puhas, puhta lapse hingega. Kui üldse on maailmas keegi, kes on rikkumata ja puhta hingega, siis on see laps. Dotski kardab oma armukest ja tahab teda maha müüa. Dotski rõõmuga annaks kellelegi suure hunniku raha, kes võtaks Nastasja Filippova ära ta juurest. Mõskin on ainuke, kes näeb selles ilusas, langenud naises kannatavat inimest, teeb talle abieluettepaneku. Mõskin sai aru, et Nastasja on psüühhiliselt haige naine. Kui ta palus ta kätt, siis Natasja põgenes hoopiski Peterburist koos Rogoziniga Moskvasse, sest ta tunneb, et ta ei peaks vürstile haiget tegema. Nõnda jääbki Nastasja kahe mehe vahele tilbendama. Kord Rogozini juurde, kord vürsti juurde. Armastab mõlemaid. Rogozini armukadedus viib ta selleni, et ta üritab vürsti tappa. Rogozin tapab Nastasja. Mõskin tuleb, kellele on
Elu on nagu nali, vahest on pikk ja halb ning ei aja kedagi naerma, vahest on lühike ja hea ning kõik naeravad. 98. Elu mõte on üksteisele tuge pakkuda 99. Meie elu on selline, missugused on meie mõtted. 100. Elu kõrgeimaks vormiks on olend, kes juhib ise oma tegusid 101. Elu on lühikene, kuid kuulsus igavene 102. Inimese elu juhib harjumus 103. Võta kindlaks nõuks olla sina ise ja tea, et see, kes end leiab, vabaneb oma piinadest." Ärgem siis piinakem endid! See ongi ilusa elu saladus 104. Elu on liiga lühike. Tuleb suhelda ainult nendega, kes seda väärivad 105. Elu on joonistamine ilma kustukummita 106. Elu on nagu lilllõhnab ja pakub silmailu, kuid kasvab igasuguse sõnniku peal 107. "Elu on lõpmatute surmade jada. Kuid luba mulle et see suhe ei sureks!" palus tüdruk. "Luban!" vastas poiss. Kuu aja pärast tappis tüdruk ennast, kuna sai teada et poiss oli teda petnud juba viis kuud 108
Kõige põnevam osa loomingust on ,,Rroosi Selaviste" aforismid. Need on lühikesed ja löövad ning lisades veel põneva kõlamängu on need tohutult ainulaadsed. Näiteks see: Rroosi Selaviste garderoob: läkiläk ülikuubist ülikuub pikk fragment pigmenteeri frakist puu-särk (ka sukas asub tal kasutu kasukas) Selles kummalise nimega naises on midagi ääretult salapärast ja kaasakiskuvat, mida ei ole isegi võimalik määratleda. Laaban ise on kirjutanud: ,,Rroosi Selaviste menu põhjuseks on vähem tema ahvatlemise jõud kui tema jahvatlemise õud." 21 Kuigi Laaban on sürrealist, peitub ka tema loomingus parasjagu realismi. Kohati ongi sürrealism ülirealism. Rroosi abil tulevad esile kõiksugu inimkonna ja ühiskonna kõlvatused
Kõik kommentaarid