Enamus vaagna sisemisi mõõtmeid ei ole elusal naisel vahetult mõõdetavad. Seepärast tehakse praktilises töös kindlaks vaagna välimised mõõtmed ja nende järgi otsustatakse sisemiste mõõtmete üle. Sünnituse käigus ei saa aga otsustada mitte ainult vaagna mõõtmete järgi (cm), vaid tuleb arvestada naise kogu luustiku iseärasusi, loote pea mõõtmeid ning loote pea ja vaagna mõõtmete vastastikkust suhet. Vaagna mõõtmiseks kasutatakse erilist sirklit - vaagnamõõtjat. Naine lamab mõõtmise ajal selili voodil, mõõtja seisab või istub näoga tema poole. Kummasegi kätte võetakse vaagnamõõtja üks haru, nimetissõrme ja pöidlaga hoitakse kinni tema otstes olevatest nuppudest. Mõõdetakse kaugused järgmiste punktide vahel: 1. Distantia spinarum on kaugus ülemiste-eesmiste niudeluuogade vahel, tavaliselt 25-26cm. Selle kauguse mõõtmisel tuleb vaagnamõõtja otsad asetada tihedasti ülemiste-eesmiste niudeluuogade välimistele äärtele
See liigitus määras naiste elus palju ning eri gruppidesse kuuluvatel naistel olid erinevad kohustused. Väga tähtsaks peeti abielu. Abielu ei tohtinud lahutada, kuid pärast abikaasa surma võis uuesti abielluda, mida sageli ka tehti. Seadusevastased olid intsestabielud. 12. sajandil sai abielust sakrament. Seoses sellega tõsteti emadus au sisse. Samal ajal karmistati abielulahutuse korda enam ei piisanud naise abielurikkumisest. Alates 12. sajandist kujunes tavaks, et naine on mehest tunduvalt noorem (seni oli abielu sõlmitud üheealiste vahel). 14. sajandil muutus suhtumine abielunaistesse. Kuna katku oli surnud suur hulk inimesi, hakati senisest enam naiste tööjõudu hindama ning naiste rolli majapidamistööde tegijana ja kodu eest hoolitsejana väärtustama. Erinev oli aga abielu roll tavaliste inimeste ja aadlike/kõrgklassi hulgas. Kõrgklassi hulgas oli abielu peamiseks ülesandeks liitude kinnitamine ja varanduse edasi andmine.
emotsionaalset pinget, naised on vajalikud kui traagika vahendid. Pärast 451. aastal eKr koostatud kodanikuõiguse seaduse vastuvõtmist hakati naisi üha sagedamini näidendeis käsiltema. Draama naised seisid endi eest. Sealsed ametnikud väitsid, et naised ei tee midagi sõjaliste jõupinguste heaks. Kui olukord on hoopis vastupidi. Naiste panus sõja heaks on ju kahekordne. Kõigepealt sünnitavad nad pojad ja saadavad sõtta. Klassikaline Kreeka naine tema riik oli tema kodu Klassikalise Ateena aega (500-300 eKr) on harjutud pidamanaise ajaloo kõige süngemaks perioodiks. Kogu naise elu möödus koduarestis. Oraator Demosthenes ütlus: "Armukesi peame lõbu jaoks, orjatare argielu vajaduste rahuldamiseks, aga ka abikaasasid selleks, et nad sünnistaksid lapsi ja juhiksid truult meie majapidamist." Klassikalist Ateenat on kujutatud kui emakeskset ja isa vältivat kultuuri. Naiste koduaresti panek praktikas ei teostunud
Tartu Ülikool Haridusteaduskond Pedagoogika aluste seminar Keskaja Naine Referaat Katrina Viirma BA VI rühm Tartu, 2009 Sisukord Sisukord.................................................................................................................................. 2 Sissejuhatus............................................................................................................................ 2
Tartu Ülikool Sotsiaal- ja haridusteaduskond Pedagoogika aluste seminar Keskaja Naine Referaat nimi rühm Tartu 2010 Sisukord Sisukord.................................................................................................................................. 2 Sissejuhatus................................................................................................
SISUKORD Sissejuhatus.................................................................................................................................3 1. Naise õiguslik seisund.............................................................................................................3 2. Naise õiguslik seisund.....................................................................................................4 3. Naine ja omand................................................................................................................6 4. Naised tööl.......................................................................................................................7 5. Abiellumine ja lahutamine......................................................................................................8 5.1 Eestkoste hääbumine..............................................................................
Naine antiigis Kettli Arand Antiikaja naine Ajalooürikutes naist tavaliselt ei kujutata. Teave antiikaja naiste kohta on kirja pandud erandidult meeste poolt. Naisi peeti psühholoogiliselt sõltuvaiks ja suutmatuiks end kontrollida. On naisi, kes löövad läbi, tugevad lesknaised, preestrinnad, Sparta jõukad naised, jms. Kreeta naine Kreeta ehk minoa ühiskonnas olid naised silmapaistvalt esil. Preestrinnad, kelle ühiskondlik staatus oli kõrge jõukad maaomanikud, kellel oli abilisi. Kreetlased kummardasid naisjumalust Kreeka naine Oraator Demosthenes ütlus: "Armukesi peame lõbu jaoks, orjatare argielu vajaduste rahuldamiseks, aga ka abikaasasid selleks, et nad sünnistaksid lapsi ja juhiksid truult meie majapidamist."
maha jääks. Aadlikele ja linnlastele meeldis kanda väga värvikirevaid rõivaid. 14. sajandil muutusid naise rõivad liibuvamaks, need rõhutasid tema keha võlusid. Tihti kanti peakatteid (tanud, loorid, räitkud, pärjad jm). Kõrgsoost daamid kandsid kallihinnalisi ja luksuslikke kostüüme. Ideaalid Peale hariduse oli naisele vajalik ka sisemine ilu ja suursugusus. Väga oluliseks peeti naiste kombekust ja vooruslikkust. Naine pidi olema poliitiliselt aktiivne, oskama olla iseseisev, oskama kirjutada, teha käsitööd, osata keeli, olema hea suhtleja ja osata kasvatada last. Ideaalsel naisel olid imekaunid blondid juuksed,valge näonahk, kõrge laup, valged, pikad, peened ja siledad sõrmed, imekaunis ja õrn keha. Tegevused Daamid tegelesid peamiselt tikkimise ja õmblustöödega. See aitas neid hoida tegevuses ja eemale unistamisest. Üsna noorelt pandi tüdrukud
Naine postiga See film räägib mehest Adrianist, kes tellib endale Aasia postikataloogist naise nimega Lichi. Seda kõike filmib dokumentalist Andrew, kes hiljem armub naisesse. Selles filmis tekib ootamatuid probleeme ja kes on nendes süüdi? Egoismi koha pealt vaadates oli Lichi süüdi selles, et ta oli seal postiajakirjas ja pakkus end meestele selleks, et pääseda ära oma riigist ja vaesusest. Adrian aga kasutas teda kui teenijannat ning ta kasutas teda ka füüsiliselt oma huvides ära. Andrew tahtis näidata ennast hea mehena kui ,,päästis" Lichi Adriani juurest. Neil kõigil olid omad kasud sees ja mõtlesid kuidas midagi ära kasutada, seega võiks öelda, et nad on kõik egoismi koha pealt süüdi. Moraalirelativismi alusel tuleb suhtuda kõikidesse kultuuridesse sallivalt. Minu arust ei olnud filmis selliseid olukordi kus suhtuti üksteise kultuuridesse halvasti. Eetiline subjektivism käsitleb üksikisiku...
Referaadi teemaks on Olavi Ruitlase romaan "Naine" ja autor ise. Valisin selle raamatu, kuna suhteteemad on alati põnevad ja see raamat erineb suuresti teistest, sest autor on mees ja mina-tegelane on samuti mees. Raamatut oli väga lõbus lugeda, sest on äärmiselt ladusalt kirja pandud ja tihti avastasin end üksi naermas. Olavi on teoses loobunud absoluutselt igasugustest nimedest, isegi kohanimedest. Ja nimetab tegelasi ainult tinglike hüüdnimedega, nagu: Mees, Naine, Kadunud Naine, Lollid Maainimesed jne. Stiil on väga huvitav ja hea. Töö eesmärgiks on tutvuda Olavi Ruitlase isiku ja loominguga. 2. Olavi Ruitlane 3. Elulugu Olavi Ruitlane[Lisa1] sündis 1. juulil 1969. aastal Tartus Võrumaalt pärit tööliste perre. Isa on pärit Varstu vallast Mõtstagast, ema vanemad Murati lähedalt. Kui Olavi sai kahekuuseks, kolis pere Võrru elama. [2] Tamula järve kaldal möödus ka mehe lapsepõlv. Lapsena oli pigem eraklik, hella südamega ja mõtles vaikselt
27 aasta vanune naine käis eelmisel päeval perearsti vastuvõtul ägeda tonsilliidi tõttu. Perearsti poolt kirjutati talle raviks fenoksümetüülpenitsilliini 1 000 000 RÜ 2 korda päevas ning palaviku alandamiseks ning valu leevendamiseks soovitati ibuprofeeni 400 mg kuni 3 korda päevas. Järgmisel hommikul teeb patsient rasedustesti, mis on positiivne. Patsient helistab ravi jätkamise osas nõu küsimiseks perearstikeskusesse. 1. Mis on patsiendi probleem (diagnoos)? Arvan, et patsiendi probleem ja patsiendi dgn. on erinevad asjad. Patsiendi dgn. - äge tonsilliit (angiin), aga patsiendi probleem - mured, vaevused lapse tervise pärast. Kas võib antibakteriaalset ravi edasi teha? Kas see ravimine võib kuidagi mõjutada lapse tervist ? 2. Mis on ravi eesmärk, mida me tahame raviga saavutada? Meie eesmärk: vältida tonsillidi tüsistused. Penicillini kasutame nagu antibakteriaalset ravi. Kuna penitsilliin on vähetoksiline, siis jätkame AB...
Naine sünnitas keskajal keskmiselt 5-7 last, Neil oli samuti õigusi meeste õiguste kõrval 14. saj leiti, et naise olulisus koduses majapidamises on oluline 17.05.14 3 Naise elu Ta oli pere- ja sugukondlike piirangute ohver. Seisusteks olid rüütlid, talupojad ja vaimulikud, kuid naise staatus puudus. Naisel oli keskmiselt 5-7 rasedust kahe kuni kahe ja pooleaastaste vahedega naine oli rase ja hoidis lapsi kogu oma täisealiseks olemise aja. Harv juhus polnud ka see, et naine oli täiesti ära lõigatud välismaailmast. 17.05.14 4 Perekond ja abielu 12. saj sai tavaks, et naine on mehest noorem Mehe võim naise omandi üle Naise ülesanne abielus oli mehele armastav naine ja hea ema olla Perekond ja lapsed olid keskajal väga tähtsad. Üldlevinud arvamus oli, et pojad on õnnistus.
TALLINNA ÜHISGÜMNAASIUM KESKAJA NAINE Referaat Tallinn 2011 Sissejuhatus Naiste elu keskajal polnud lihtne. 90% lihtrahvast elas maal ning seega oli vaja teha väga palju füüsiliselt rasket tööd nii meestel kui ka naistel. Tavaliselt oli naisel elu jooksul vähemalt 5-7 rasedust, mis kurnas neid vaimselt ja kehaliselt. Selle tõttu pidi naine ka enamuse oma elust tegelema lastega ning nende kasvatamisega. Naised jagati kolme rühma: neitsid, abielus ja lesed. See liigitus määras naiste elus palju ning eri gruppidesse kuuluvatel naistel olid erinevad kohustused. Abielu peeti väga tähtsaks. Ilma naiste tootva tööga poleks toime tuldud, neil oli väga suur osatähtsus. Levinuimaks naiste ametiks sai tavalisim teenijaamet. Nende palk oli oluliselt väiksem kui meestel ning vahel palgati neid seepärast ka rohkem
teha väga palju füüsiliselt rasket tööd nii meestel kui ka naistel. Tavaliselt oli naisel elu jooksul vähemalt 5-7 rasedust. Naised jagati kolme rühma: neitsid, abielus ja lesed. Abielu oli tollel ajal väga tähtis. Tollel ajal valitses norm, et naised on loodud vaid inimsoo jätkamiseks. Sünnitus oli ohtlik nii naistele, kui lastele. Erandjuhtudel tehti ka keisrilõiget. Lapse algseks õpetajaks enne kooli minekut oli naine. Naiste töödede hulka maal kuulusid tule eest hoolitse- mine, koduhoidmine,toidu valmistamine, aia koristamine, koduloomade eest hoolitsemine ja veekandmine. Linnas oli naistel rohkem ametivõimalusi, nad olid
Tihti ei saa naisi meeste kõrval pidada õrnemaks sooks. Sageli on nende isiksused tugevamad ja võimuahnemad kui vastaspoole omad ning eesmärgid veel kindlamadki. Varem oligi naiste prioriteediks leida võimalikult auväärne ning jõukas mees ja saada palju järglasi, nagu seda kajastab William Shakespeare´i teos ,,Hamlet", kus võimuahne kuninganna pärast oma mehe surma tema vennaga trooni ja raha pärast uuesti abiellus. Öeldakse, et naine on mehe kael. Tänapäeva võime nähal paljude karismaatiliste kujude kõrval seismas nende abikaasasid, kes on partnerit keerukal teel toetanud ning sageli ka ise väga tugevad isiksused olnud, nagu näiteks Vilja Savisaar, kes oma praeguseks endise staarpoliitikust abikaasa kõrval ka ise väga võimukas ning edukas naine on olnud ja sellega paljude südame võitnud on. Õrnem sugupool, nagu ka nimetusest tuleneb, on mehele toeks oma emotsionaalsuse ja ekstravertsusega
Kuressaare Ametikool ,,Minu unistuste naine" Eliis Sirp MT22 2009 Kindlasti on kõik mehed sellest mõelnud, et milline peaks olema nende unistuste naine. Kas olema ainult toeks hetkel mil kaaslane teda väga vajab või ka igapäevaselt? Soov lapsi saada ja neid koos kasvatada? Unistuste naine peab kindlasti oskama kodu hoida ja seda hinnata. Nii ma küsingi endalt: ,,Milline peaks olema minu unistuste naine, kui ma oleks mees?" Minu jaoks on üks tähtsamaid asju abielu ja läbisaamine ämma ja äiaga. Kuidas mõjutavad peod suhet? Minu naine peaks mind julgustama, olema minu kõrval kui ma teda vajan ja toetama igal hetkel. Naine ei tohiks alahinnata enda meest, sest sellest tekivad tülid ja lahkuminekud. Ei saa ju elada
Naine mehe kõrval ,,Tõde ja Õigus" esimeses osas saab päris head ülevaadet, milline oli naise elu kunagi ja annab võrrelda tänapäeva naise eluga. Naise elu ei olnud sugugi kerge, võime võrdluseks kõrvale võtta tänapäeva naise elu. Alustades naise panust kodutöödesse oli väga võrdne mehe omadega, kui tänapäeval on mehele antud raskemad tööd nagu näiteks raskete asjade vedamine vms, siis kunagi pidi naine hoolitsema väga paljude asjade eest, nii loomade, laste, aiamaa, söögi tegemise ja muu keerukamate tööde eest , isegi kui naine oli rase, mis minu arust on absurdne. Raamat annab mõista, et mees ja naine oli võrdne ja töö on töö, kuid see võrdsus oli ainult tööde tegemisel, kui vaadata eraelu, siis see küll nii võrdne polnud. Mees käib pubides, saab sõpradega kokku, joovad, aga naine enamus ajast on kodune hoolitsedes laste eest ja ei käi niimoodi väljas, kui siis ainult
Tänapäeva naine A. H. Tammsaare ''Tõde ja õiguse'' I osa põhjal Vargamäe naised on fertiilsed, enamasti jõulised, kannatavad oma mehe peksu teevad kõiki vajalikke töid ja kasvatavad lapsed ülesse nagu muuseas, nii nagu nad sünnitavadki. Nad ei ole eriti silmapaistvad ning nende töö ei leia väärilist tähele panemist. Meestele nad vastu ei hakka, vaid vaikivad kannatades. Raske oli Vargamäe naistel. Krõõdale oli see koht võõras oma mägede ja soodega. Polnud siin ei
Keskaja naine ja perekond Keskajal defineeriti naist kui "abikaasat, leske või neitsit". Ta oli pere- ja sugukondlike piirangute ohver. Keskaegses meeste poolt valitsetud ühiskonnas ei leidu ametlikes dokumentides naisest pea mingit märki või kui isegi leidub, siis on tegu kõrgaristokraatiaga. Naine tegi abielludes läbi kaks muutust, esiteks kolis ta oma abikaasa juurde ja teiseks liikus ühiskonna kihtides, kas kõrgemale või siis madalamale. Omamoodi revolutsiooniks sai kiriku poolt algatatud nõudmine, et abielu sõlmimisel peavad mõlemad osapooled oma jah-sõna ütlema, visalt kasvas ka armastusabielude osakaal. Kui naine abiellus tuli temaga kaasa anda ka kaasavara. 12. sajandil naise kaasavara suurenes märgatavalt, loomulikult selleks et parandada ühiskondliku seisust.
Need, kes arvasid, et võib-olla siiski oleks tulevasi valimishääli silmas pidades mõtekas ka naisi urnide juurde lasta, pakkusid välja, et hääletamisõiguse võiks anda ainult üle 45- aastastele naistele, sest see on aeg mil naised jõuavad lõpuks täiskasvanud inimese mõistuseni. Ning mõni, eriti mures abielu pärast, pakkus välja, et hääletada võiksid vaid lesed, et vältida abielus võimalikke lahkarvamusi ja probleeme poliitikateemadel. Sest vaata, kui ikka naine läheb ja valib teise partei kui mees, siis see ju tähendab, et tal pole mõistust ollagi?! Eestis said naised hääletamisõiguse tänu meid mõjutavates suurriikides toimuvale 1920. aastal, samal aastal anti see naistele ka USA-s, Slovakkias ja Tsehhis. Kaks aastat varem toimus see suur samm Saksamaal, Madalmaades, Poolas, Venemaal ja Austrias. See-eest Soome naised võisid paberite järgi hääletada juba 1906.aastal.
luust inimkangelasi,neist täiuslikest multifilmi teglastest.Batman´il ei jää mitte kunagi kurjad tabamata või maailm päästmata. Tihti otsitakse kangelasi,kellesse uskuda.Neid on raske leida,kuid kui sügavamalt järgi mõelda,siis võib absoluutselt iga inimene,kes sulle tänaval vastu tuleb olla kangelane. Sel kohal räägiksin konkreetselt ühest isikust,-naisest kes on oma suhteliselt lühikese elu ajal mitmeid kangelastegusi teinud.See naine on kasvatanud üles kaks tublit last.Üks neist õpib välismaal ärijuhtimist ning kui kool lõpetatud asub ta tagasi Eestisse,et siinset elu parandada.Teine laps töötab algklasside õpetajana,see töökoht ei ole kerge ning õpetajaid ei ole kunagi vähe. Niisiis,peale kahe lapse toitis ta ära ka 2 koera ning ühe kassi,kes kõik on võetud varjupaigast. Ise töötab ta sotsiaaltöötajana.Tema peamiseks sooviks on noored narkootikumidest võõrutada
Tartu Ülikool Õigusteaduskond Tallinnas NAINE VANA-ROOMA ÜHISKONNAS Referaat Koostaja Elina Tander Tallinn 2012 SISSEJUHATUS Roomat nimetatakse Igaveseks Linnaks. Sealne elu ja ühiskond erines teistest linnadest. Oma referaadis keskendun ma eelkõige naiste rollile Roomas, ent toon välja ka muid faktoreid
Sappho naine ja luuletaja Elulugu Luuletaja sünniaeg jääb vahemikku 630-612 eKr ning surma ajaks dateeritakse 570 eKr. Sündis Lesbose saarel Väike-Aasia rannikul. Rajas üliklikku päritolu tütarlaste ringi Õpetas aristokraatlike kombeid, luulet, tantsu ning muusikat. Lesbose saarel oli kasvatus vabamas vormis. Lesbose saarelt pärineb mõiste lesbism ehk sapfism, mida seostatakse Sappho tegevusega Lesbose saarel. Teda imetleti väga ning selle auks vermiti tema pilt saare rahadele. Looming Kirjutas kokku 12 000 värssi, millest on säilinud vaid 193 fragmenti. Ainuke tervikuna säilinud luuletus, mis on ühtlasi ka ta esimene luuletus, kannab nime "Palve Aphroditele". Sappho vastandas armastuse meestemaailmasõjalistele väärtustele. Ta on kirjutanud ka palju pulmalaule ning hümne. Sappho stroof koosneb 3 üksteistsilbikust ja neile järgnevast adoneusest. Kokkuvõte Äärmiselt täh...
NAINE JA PEREKOND KESKAJAL SISSEJUHATUS Ma valisin selle teema nagu Naine ja perekond sellepärst, et keskajal oli naiste elu väga raske, nad ei saanud teha isegi seda mis on tänapäeval meie arust täiesti normaalene, nad ei sanud ise omale meest valida ja pidid põhimõtteliselt istuma kodus ja teenindama teisi pereliikkmeid. NAINE JA PEREKOND Naisi püütakse paigutada raamistusse, mille kaasaegsed ise neile andsid, sellesse piiranguteta kompleksi, mille kaudu suguvõsa ja perekond takistasid naisel end kehtestamast juriidiliselt,
Eesti Naise arvustus ( Juuni 2011 ) Ajakirjal seisab suurelt helesiniste tähtedega Eesti Naine suurim kuukiri naistele. Esikaanelt vaatab vastu kelmikate silmadega Ülle Lichtfeldt. ,,Otsides Härra Õiget", ,,Abort valus kogemus" ja ,,Enneta haigusi" - esikaaneteemad. Kas me seda kõike juba kuulnud ei ole eelmiste aastate numbrites? Ehk annab selgust ajakirja sisu. Kuukirja sirvides selgub, et teemasid koostades on arvestatud keskmise eesti naise vajaduste ja huvidega, rääkides armastusest, lastest, perekonnast, tervisest jms. Piltidel
Kloostrite tähtsusest (I, II) Haritud naisfiguure keskajal (I, II, III) Kasutatud kirjandus Muusikapala Hariduse algmed peretütrele Perekonnakasvatus moraal ja eeskuju Hariduse algelemendid lugemine ja kirjutamine Õpetati tagasihoidlikkust ja kõlblust Tüdrukute sõnakuulelikuks kasvatamine Hoiti liigse info ja kahjulike teadmiste eest Naiste haridusvõimalused ja takistused Filosoof Aquino Thomas naised on vaid soojätkamiseks Arvamus,et naine ei kuulu iseendale ei määra ise oma saatust Ajanappus hoidis lapse kogu täisealiseks olemise aja iseenda viljakuse ohver Võimalused: riietuti meheks ning pääseti ülikooli õppima Kloostrite tähtsusest I Naistel ''oma tuba'' võimalus õppida lugema ja kirjutama Kuulati palju ladina keelt niiviisi õpiti see selgeks Naiskloostrid tuntud käsikirjade valmistajad Ka koolid õpiti kirjatarkuse algeid Kloostrite tähtsusest
Naine mehe kõrval Tänapäeval on mees ja naine arenenud heoluühiskondades enamjaolt võrdväärsed. Hoolimata sellest, peetakse traditsiooniliselt meest perekonnas autoriteediks, kes on vastutav oma lähedaste eest. Naise positsioon tundub teisejärguline. Tihti on aga naiste elu palju raskem, kui esmapilgul võiks arvata, eriti vaadates tagasi aega, mida on kujutanud A.H. Tammsaare ,,Tões ja õiguses". Parimad näited sugupoolte vahelistest suhetest on Andres ja Krõõt ning Andres ja Mari.
Naine- rahu või rahutuse allikas? Ajaloost joonistub selgelt välja, et naissugu on enamasti jäänud tahaplaanile, kuid samas, seda ei saa vaidlustada. Kuid ei ole mitte ühtegi tsiviliseeritud riiki, kus ei ole olnud vähemalt ühte, väga tähtsat ja suuri tegusid teinud õrnema soo esindajat. Kas naine toob siia ilma siis pigem rahu või rahutust? Naise rolli ühiskonnas määrab tihtipeale sealne religioon. Piibel kirjutab, et Eeva on esimene inimene, kes on kõigis inimkonna hädades süüdi. Naine oli nõrk ja andis järele ahvatlusele ning sõi hea ja kurja tundmise vilja. Jumal määras talle karistuseks menstruatsiooni ja sünnitamine valu. Samas, Hiinas õpetati usule kohaselt naisi kuuletuma oma isadele, siis abikaasadele ja lõpuks abikaasade surma korral nende poegadele
Autor: Kaisi Kaljuvee Kadri Tiganik Naise elu määras tsiviilseisus: ta oli kas neitsi, lesk või abielunaine Naine sünnitas keskajal keskmiselt 5-7 last, Neil oli samuti õigusi meeste õiguste kõrval 14. saj leiti, et naise olulisus koduses majapidamises on oluline Kodune majapidamine naiste õlul · Hästitoimiv abielu oli ühiskonnas tähtis · Naise ülesandeks oli suguvõsa koos hoidmine ja igasuguste konfliktide ära hoidmine · Naine pidi hoolitsema mehe ja laste eest · Hea abielunaise tunnuseks oli kodus viibimine ja perekonna eest hoolitsemine · Põhimõte : isa kasvatab ja ema toidab · Abielu ei tohtinud lahutada, kuid võis lesestumisel taasabielluda 12. saj sai tavaks, et naine on mehest noorem Kõrgklassi hulgas peamine vara edasi andmine ja liitude kinnitamine Mehe võim naise omandi üle Naise ül abielus-> mehele armastav naine, hea ema ·Luuletaja , kirjanik , ajaloolane .
tugev ning naise loomulikud omadused soosisid perekonna eest hoolitsemist. Mehele jäi mulje, et ilma temata justkui perekond ei funktsioneeriks. Sest oli tema ju see kes toidu lauale ning katuse pea kohale pani. Tänapäeval ei olukord küll nii äärmuslik, kuid see vahe, mis on ajalooliselt justkui sisse jäänud, peegeldub selgelt mehe ja naise palga erinevuses, mis näiteks Eestis ulatub 28,7 protsendini. Naise rolli ühiskonnas mõjutab oluliselt religioon. Näiteks islamis ei tohi naine tööle minna kui see peaks segama tema kohustusi abikaasa ja emana. Läänemaailmas sellist probleemi ei ole. Kui töökoha leiad siis palun mine ja tööta. See näitab, et islamimaailm on jäänud truuks traditsioonidele, samas kui lääneriigid on arenenud ja andnud naistele rohkem vabadust. Naised on viimase 200 aastaga astunud edasi suure sammu. Nad olid nõrgad ja võimetud, täna on nad paljudes riikides meestega vaat et võrdsed. Õrnem sugupool julgeb avaldada
õrn inimene ennast nii vaevama. Las parem mehed teevad meeste töid ehk füüsiliselt raskeid ja kõrget pinge taluvust nõudvaid töid, sest meie kui naised peame niigi üheks kuud vaevarikkalt last kandma. Osad naised tahavad olla meestega võrdsed just sellepärast, et neid on ennemalt alavääristatud meessoo ees. Lause, mida ennemalt naistele töövestluses minu tuttava inimese väitel öeldi oli kui ta tahtis ameti kõrgendust saada: ,, Sa oled ju naine, saa ei jaksa raskeid asju tassida.'' Mina ei pea päris sellist suhtumist õigeks arvan, et tänapäeva Eestis on naiste võrdsus meestega piisval tasemel ja ei vaja edendamist. Aegade mööduses on tohutul määral suurenenud elus naiste võimalused ja õigused. Paljud riigid ei ole siiani nõustunud andma õigust naistel valida, sest nende väitel ei ole naised võrdväärsed meestega. Ennemalt valisid isad oma tütardele abikaasa kuid tänapäeval on
Agnes Tael XIb NAINE SINJOONIGA AUTOR: Pablo Picasso STIIL: ekspressionism Teos loob masendunud meeleolu. On näha, et pildil olev naine on väga sügavalt kurb mõtlik ja tüdinenud, ta tunneb end ilmselgelt halvasti, sest ta hoiab endast kätega kinni, nagu ta kaitseks ennast millegi eest. Kuigi pintslitõmbed teosel on rahulikud, jätavad kõrvutipandud vastandvärvid sinine ja kollane teosele rahutu ja vihase mulje. Teos kuulub Picasso nn sinisesse perioodi ja sellest võib oletada, et ta oli seda maalides väljendada enda sisemist viha, masendust ja kurbust. I Kompositsiooni loovad elemendid
ARES Ares on Vana Kreeka mütoloogias sõjajumal. Jumalate hierarhias, sugupuus on tal auväärne koht ta on peajumal Zeusi ja tema naise, taevajumalanna Hera poeg. Kreeka mütoloogiasse kuulus Ares juba Mükeene ajajärgul. Ta oli arenenud pronksiaja sõjajumalast. On väidetud, et Ares ei ole kindlapiiriline isiksus nagu seda on näiteks Apollon või Hera. Pigem on ta sõja ja hävingu sümbol. Tema päritolu kohta märgivad kreeklased ebamääraselt, et Ares olnud pärit Traakiast, Kirde Kreeka toore ja metsiku rahva hulgast. Välimuselt oli Ares nägus ja mehine, särava soomusrüüga ja uhke kehahoiakuga. Toreda väljanägemise kõrval tuuakse kontrastiks tema haruldaselt õudutekitav iseloom. Ares oli kreeka kaheteistkümnest peajumalast kõige vihatuim verejanuline, julm, hävingut ja kannatusi toova sõja jumal. Rahuaega ja inimkonna õitse...
Coco chanel. Kõige ilusam ja moodsam naine maailmas.
1.naise suguelundid - munasarjad, munajuhad, emakas ja tupp. 2.mehe suguelundid - munandid, (munandimanused, seemnejuhad, seemnepõiekesed ja eesnääre), munandikott ja suguti. 3. sekundaarsed sugutunnused -tüdrukutel rindade, kaenlaaluse- ja häbemekarvastiku kasv ja muutused nahatalituses. Poistel on kaenlaaluse- ja häbemekarvastiku kasv, häälemurre ja karvakatte ilmumine näole. Lisaks veel kasvu kiirenemine ja keha proportsioonide muutused. Tütarlaste õlad muutuvad kitsaks ja puusad laiemaks ning ümaramaks. Poiste õlad muutuvad laiemaks ja puusad kitsamaks. 4.munarakk viljastub munajuha laienenud osas. 5. ovulatsioon munaraku vabanemine munasarjast; menstruatsioon viljastamata munaraku irdumine emakaseinast; menopaus - menstruatsioonide lõpp (kui viimasest menstruatsioonist on möödunud 12 kuud). 6.idulase periood kestab u kaks kuud, niikaua kuni tal pole inimesega välist sarnasust. 7. platsenta kaudu- ema veri kannab hapnikku ja toi...
Lill ruumile alati eelistanud, hoolimata sellest, et tulemus on mõnikord väljendanud midagi muud. Valisin analüüsimiseks pildi ,,Mere ääres (2009 )". Esimene reaktsiooni selle pildi puhul oli mõtisklev ja rahulolev, sest pildil on soojad värvid ja seal pole abstrakset kujutatud. Minu tähelepanu haarasid kõige esimesena naise punased juuksed ja meri. Teos paneb mind mõtlema unistamisele, millegi poole püüdlemisele, elu üle järele mõtlemisele, sest pilt on nukravõitu, naine vaatab loksuvat merd ja nii kaugele kui silmapiir ulatub. See pilt on seotud minuarust igapäevaeluga, et inimesed kogu aeg kiirustavad ja rabelevad, kurnavad ennast tööga ja ei leia aega iseenda, mõtlemise/ unistamise ning pere jaoks. Pildil ongi kujutatud üksikut naist kes võtab aja maha mere ääres istudes ja mõtiskledes. Ta tundub olevat rahulolev ja õnnelik. Minu arvates on pildi peateema rahu. Rahu olla omaette, vaadata merd ja mõelda elu üle
Naised ühiskondlikus elus Naiste rolli muutumine ühiskondlikus elus -said valimisõiguse -töötasid sõjatehastes -nõudsid endale meestega võrdseid õigusi -olid edukad paljudel aladel -õppisid ära suitsetamise -paljudes maades nähti naisi eelkõige pereemadena Nõukogude perioodil hakati rõhutatult esile tõstma naiste ja meeste võrdsust, mitte võrdväärsust või võrdõiguslikkust. Proletariaadi diktatuuri põhises riigis kuulus eriline au naistöölistele, kes pidasid mehelikke ameteid, nagu naistraktoristid. Naised muutusid lausa domineerivaks arstide ja õpetajate hulgas. Üldse omandasid intelligentsi hulgas ülekaalu naised. Küsimused -Miks naised nõudsid endale meestega võrdseid õigusi? -Miks naised töötasid sõjatehastes? Kasutatud allikad: Google.ee 9 klassi ajaloo õpik 20.11.08
Maris 11.B Ba ,
Meeste ja naiste erinevused Milline on mehelik mees ja naiselik naine? Mehelik mees on mees, kes hoiab ja kaitseb oma peret. Ei valeta naisele, sõpradele, vanematele ega ka lastele. Mehelik mees oskab olla karm, ega tohi olla pehmeke. Hoolitseb oma pere eest, käib tööl ja teenib raha, aga ka leiab aega oma pere jaoks. Mees tunnustab ja kiidab oma lapsi ja ka naist. Naiselik naine oskab hoolt kanda oma pere eest. Naiselik naine hoolitseb enda eest, käib viisakalt riides väljaspool kodu, on puhas, kena maniküür, ilus meik ja kannab kaunist pesu, mida mehel hea vaadata. Naiselik naine hoolitseb laste eest, oskab süüa teha, on humoorikas ja jutukas. Mis on mehe jaoks naise juures tähtsaim? Mehe jaoks on naise juures tähtsaim, et ta oskaks olla nii kütkestav naine kui ka hoolitsev pereema. Loomulikult on naiselik naine ka humoorikas, seltskondlik ja armastav. Miks on mehel oma tunnetest raskem rääkida?
Praeguseks saab aga väita, et naise tähtsust on hakatud ikkagi oluliselt väärtustama ja nende rolli ühiskonnas hinnatakse kõrgelt. Naise elu määras tema tsiviilseisus: ta oli kas neitsi, abielus või lesk. Kõige kõrgemalt hinnati naisi, kes olid veel neitsid. Madalaimaks peeti abielunaisi ning leskesid. Vastavalt nendele gruppidele olid ka nende kohustused erinevad. Samas mõjutas ka naiste positsiooni ühiskonnas nende kodukoht ning seisus ja kas ta on talumehe naine või aadliproua. Põhilisemaks ülesandeks oli naistel ikkagi majapidamistööd ning laste eest hoolitsemine. Suurema osa oma ajast veetsid nad toiduainete tootmisega aedades ja peenramaal. Ega see pole praeguses ühiskonnas eriliselt muutunud, ka tänapäeva naised on koduhoidjad ja laste eest hoolitsejad, kuigi ei saa väita, et mehed sellega vähem oleks seotud. Perekonnas ei tohtinud naised mehi petta, nad pidid olema head abikaasad ja emad.
Kristina Uibukant 11. Klass Meeste aju Naiste aju Naistel on kõige tähtsam: Naiste reeglid: Ma olen alati õiglane, sest olen naine Kui ma ütlen, et minu välimus on õudne, sa ei pea kunagi ärrituma, aga pead ütlema mulle, et olen kõige ilusam Kui ma olen puu sisse lõikunud, see ei tähenda, et ma ei oska autot juhtima Meestel on kõige tähtsam: Meeste reeglid: Ära sega mind, kui ma vaatan jalgpalli, naine On olemas kaks naiste liike: minu naine ja naised
käsutamisõiguse. Naise õiguslik olukord paranes seoses Rooma õiguse taasavastamisega 12. sajandil. Igapäevaelus oli naistel perekonnas tähtis roll: nendest sõltus perekonna heaolu ja käitumisest perekonna au, kogu majapidamine oli nende õlul ning nende kohustuseks oli ka lisasissetulekute hankimine, kuna tütarlapsed hankisid ketrajate ja kudujatena perekonnale suuremat lisatasu kui pojad meeste tööga. Samuti pidi ka naine suguvõsa koos hoidma, kindlustades abikaasade vahelise üksmeele ja ära hoidma konfliktid. Vaatamata naiste nõrkadele õigustele oli neil siiski küllaltki hea elu, sest mees pidi oma naist üleval pidama ja talle andma kõike, mida ta vajab. Naiste majanduslik positisioon oli nõrgem kui meestel. Nende tööjõudu väärtustati vähem kui meeste oma, sest tavaliselt sama tööd tehes said naised meestest vähem palka. Naiste
Mida tähendas olla moodne naine 20. sajandi algul? Esimene maailmasõda oli esimene suurt osa maailma maadest kaasanud sõda, mis kestis 28. juunist 1914 kuni 11. novembrini 1918. Üheski varasemas konfliktis ei osalenud nii palju sõdureid. Sõjas olevad mehed olid sunnitud jätma endast maha perekonnad, mida hakkasid nüüd üleval pidama naised. Peale kodust väljas pool ümbritseva, tuli nüüd naistel hakata avastama ka seda, mis asus neis endeis. Tuli ülesse leida jõud ning panna see kasvama.
Aforisme teemal: MEES JA NAINE, ARMASTUS, SÕPRUS Mehed teevad seadusi, naised kombeid. Voltaire Kes ei armasta naisi, veini ja laulu, on tuhandekordne tola. M. Luther Unenägu on naine, kes peab rääkima. Uni on mees, kes sõnatult kannatab. R. Tagore Iga tüdruk võib olla veetlev. Tuleb vaid vaikselt paigal seista ja rumal välja paista. Tundmatu Naised kaunistavad end meeste pärast, aga mehed varastavad ja röövivad naiste pärast. Tundmatu Naiste kohutavaim omadus on mäletada. Mehed ainult meenutavad, aga see kujutab endast hoopis midagi muud. O. Wilde Enamasti on inetud naised need, kes uue moe välja mõtlevad. Ja ilusad on küllalt rumalad, et
`'Vägev vähk ja täitumatu naine'' ja `'Nõiutud krevett'' 1. Muinasjuttude tegelased on naine, mees, vähk ja krevett. Mõlemas loos oli mees see, kes andis naisele järele ja oli õrn. Naine oli mõlemas loos kuri ja ahne. Nendes lugudes elasid mees ja naine väikeses majakeses ning nad olid vaesed. 2. Vägev vähk Nõiutud krevett 1) Värske kala 1) Kala 2) Värske lihaga keedetud leem 2) Hea supp ja seapekk 3) Hanepraad ja magus kook ( peale seda 3) Hanepraad ja koogid ( peale seda rääkis mees naisele vähist) rääkis mees naisele krevetist) 4) Uhke emanda ülikond 4) Uhked riided
mustriterohkemaks. Moemaastikul sai domineerivaks ornament, mille võttis kasutusele Poiret. Minu arvates oli värvide plahvatus hea, kuna nüüd ei olnud riided enam nii tuhmid ja igavad. Inimesed muutusid lõbusamateks. 20. sajandi alguses loodi riietusstiil, mida mõjutas tugevasti Vene ballett. Terve Euroopa nägi välja nagu Baksti lavakujundusest. Minu arvates ei olnud see hea, kuna sellepärast inimesed riietusid ühtemoodi ja nad ei erinenud eriti teineteisest. Moodne naine 20. sajandi alguses oli riietunud värviliselt, mustririkkalt ja kallilt. Mida värvikirevamad ja mustrirohkemad olid riided seda moekam oli naine. Moodne naine pidi ilmtingimata kandma kõrgele tõstetud vöökohaga kleiti. Moodne naine tähendas teatud määral vabadust. Ka tänapäeval kasutatakse 19. sajandi lõpul ja 20. sajandi alguses moes olnud asju- korsette, värvikirevaid ja mustriterohkeid riideid ning moes on nii lühikesed kui ka pikad kleidid ja seelikud.
füüsiline armastus. Seksuaalsus ja seksuaalne armastus omakorda koosnevad kahest põhilisest asjast. Esimese poole moodustavad asjad ja nähtused, mis on tugevasti seotud inimeste vahel tekkivate erutavate suhete ja füüsilisest kontaktist lähtuvate mõnu- ja naudingtunnetega. Naise seksuaalsus Paljude meeste arvates on naised voodis liiga arad ning ei julge eksperimenteerida. Teine äärmus, mis on isegi ehk hullem, on naine, kes voodirõõmu-tarkust vastava kirjanduse või filmimaterjali põhjal üritanud selgeks saada ning mängib nümfomaani, arvates meest nii pöördesse ajavat. Tõsi ta on, et iga inimene on indiviid ja erinevate vajadustega, mistõttu kõige õigem on tarkust omandada partnerit tundma õppides. Kui mees ja naine saavad tuttavaks ning jõuavad intiimsuseni, on naised esialgu väga aktiivsed igal ajal ja igal pool. Suhte arenedes saab mingil ajal senisest seksjumalannast
Bioloogilised erinevused: Meestel on paksem nahk (naistel tekivad kortsud varem) Naistel lühemad häälepaelad ja seetõttu ka kõrgem hääl Meeste veres on rohkem punavereliblesid, nende veri on hapnikurikkam ja seetõttu on neil ka rohkem energiat Mehed hingavad sügavamalt, naised tihedamini Meeste luud on tavaliselt rohmakamad, naiste luud väiksemad ja teistsuguse ehitusega Naiste vaagnaluu on kohandatud sünnitusega toimetulemiseks (astumisel teeb naine rohkem liigutusi kui mees "puusade hööritamine") Meeste lihas ja rasvkoe masside suhe on suurem kui naistel ja see võimaldab neil keskmiselt kiiremini kaalus alla võtta. Tänu suuremale lihasmassile on meestel äkilisem stardienergia. Naistel naha all lisarasvakiht, mis hoiab talvel kehasoojust ja suvel kaitseb ülekuumenemise eest. See lisarasv on omamoodi energiareserv, mistõttu naised on vastupidavamad Psühholoogilised erinevused:
Mehe sisemisteks suguelunditeks on munandid, munandimanused, seemnejuhad, seemnepõiekesed ja eesnääre. Välisteks suguelunditeks on munandikott ja suguti. Munandeid on kaks ja neis paljunevad ja valmivad spermid ja sünteesitakse meessuguhormoone. Need on täidetud pisikest seemnetorukestega, milles spermid arenevad. Selleks, et spermid saaks areneda, on kindlad tingimused. 1. nad vajavad kehatemperatuurist madalamat temperatuuri, seepärast asuvad nad ka munandikotis. 2. kuna nad on kehale võõrad rakud, siis nad ei tohi verega kokku puutuda. Muidu hakkavad vere kaitserakud sperme hävitama. Sugurakke varustatakse toitainete ja hapnikuga läbi erilise rakkude kihi. Arengu tsükkel kestab 70-85 päeva ja sperme moodustub pidevalt ja nad uuenevad pidevalt. Sugurakud talletuvad munandimanustes. Spermid juhitakse seemnepurske ajal mööda seemnejuhasid kusitisse. Enne kusitisse jõudmist lisanduvad spermidele seemnepõiekese ja eesnäärme toodetud nõred...
Üks suhe naise ja mehe vahel. Kui raske seda ikka siis sõnadesse panna on? Palu on antud etenduses keskendunud meestele ja naistele. Sellele kuidas nad omavahel läbi saavad ja mille tõttu nad ka üksteisest erinevad. Enesestmõistetav on see, et mehed ei saa ilma naisteta ja sageli on naised need, kes mehi juhivad ehk mehed teevad naiste eest kõike, mida Palu meile ka oma sõnumiga edastada üritab. Tiit Palu üritab anda ka edasi, et mees ja naine on küll väga erinevad ja sellest sõltudes erinevad ka nende suhted, kuid üks õige Eesti mees ja naine on lahutamatud ja vaatamata kõigele muule on nad koos ja armastavad teineteist. Lavastaja arust oli katsumus panna Seeman midagi sellist etendama, aga kuna Seemanil endal on kolm poega, siis tunneb näitleja end enesekindlalt ja teab ka ise mida ta laval teeb ja täpselt räägib. Sepo Seeman edastab kujutlust ühest Eesti mehest ja naisest väga tõetruult ja läbi tuttavate isikute