Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

Majutuse eksam - sarnased materjalid

majutus, hotel, hotell, rate, pakkuv, taja, klient, hooaja, lastaja, imalus, laliste, tete, check, room, hemalt, turismiseadus, sviit, korter, late, ksus, voucher, toiduvalmistamise, eldud, hotellide, season, imalik, center, tulukeskused, kodumajutus, mootors, hostel, reisib, person, dalal, turundus, ttele, tuppa, liigitamine, alluvad, administraator
thumbnail
30
doc

Majutuse eksam

4) füüsilise isiku poolt temale kuuluva vara arvel oma perekonna liikmete või teiste isikute majutamist ilma sellekohase reklaamita; 5) füüsilise isiku poolt temale kuuluva vara arvel kuni viie isiku majutamist; 6) majutamist regulaarliinil sõitvas transpordivahendis. §18. Majutusettevõtete liigid (1) Majutusettevõtte liik iseloomustab majutusettevõtet ja selle kaudu pakutavat majutusteenust. Majutusettevõtete põhilised liigid on hotell, motell, külalistemaja, hostel, puhkeküla ja -laager, puhkemaja, külaliskorter, kodumajutus. (2) Hotell on toitlustusteenust pakkuv vähemalt 10 majutusruumiga majutusettevõte. (3) Motell on eeskätt mootorsõidukitega liikujate teenindamiseks mõeldud toitlustusteenust pakkuv vähemalt 10 majutusruumiga maantee läheduses paiknev majutusettevõte, kus on tagatud turvaline parkimine. (4) Külalistemaja on toitlustusteenust pakkuv vähemalt viie majutusruumiga majutusettevõte.

Majutus
89 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Majutuse eksamiküsimused/vastused

ettevõtja oma majandus- või kutsetegevuse raames osutab majutusteenust. 3. Majutusettevõtte registreerimise kohustus Ettevõtja, kes soovib osutada majutusteenust, esitab majutusettevõtte registreerimise taotluse majutusettevõtte asukohajärgsele valla- või linnavalitsusele. Riigilõiv, registreerimine tähtajatu, vald võib tagasi võtta 4. Majutusettevõtete liigitamine turismiseadusest lähtuvalt Hotell, motell, külalisemaja, puhkeküla ja ­laager, puhkemaja, külaliskorter, kodumajutus. 5. Majutusettevõtete liigitamine omandisuhtest lähtuvalt Iseseisev majutusettevõte, konsortsium, hotellikett, frantsiis 6. Majutusettevõtte asukoht ja kättesaadavus Majutusettevõttele on tema asukoht väga tähtis. Asukoht peegeldab koha kättesaadavust selle külastajale, ümbritseva keskkonna atraktiivsust ning selle

Majutus
52 allalaadimist
thumbnail
4
odt

Turismiseadus

3) majutusteenuse osutamine; 4) konverentsiteenuse osutamine; 5) majutus- ja taastusraviteenuse osutamine; 6) giiditeenuse, giid-tõlgiteenuse ja reisisaatjateenuse osutamine. Põhjendus: Antud seadus on seotud turismiga, sest see seletab ära mis turismiteenus on ja mis/kes võivad turismiteenust pakkuda. § 18.Majutusettevõtete liigid (1) Majutusettevõtte liik iseloomustab majutusettevõtet ja selle kaudu pakutavat majutusteenust. Majutusettevõtete põhilised liigid on hotell, motell, külalistemaja, hostel, puhkeküla ja -laager, puhkemaja, külaliskorter, kodumajutus. (2) Hotell on toitlustusteenust pakkuv vähemalt 10 majutusruumiga majutusettevõte. (3) Motell on eeskätt mootorsõidukitega liikujate teenindamiseks mõeldud toitlustusteenust pakkuv vähemalt 10 majutusruumiga maantee läheduses paiknev majutusettevõte, kus on tagatud turvaline parkimine. (4) Külalistemaja on toitlustusteenust pakkuv vähemalt viie majutusruumiga majutusettevõte.

Turism
5 allalaadimist
thumbnail
4
odt

Majutusteenindus

Hotellimajanduse mõiste- majutus- toitlustus- ja lisateenuste osutamine majutusasutustes. Hõlmab majutustegevust majutusettevõttes ja nendest väljaspoole. (Haiglates, rongides, ühiselamustes vms) kuid nendel pole eraldi terminit. Majutustoode- kliendi elamus, kogemus, mulje, mis kujuneb paljude komponentide koosmõjul. Hotell- toitlustusteenust pakkuv, 10 majutusruumi Motell- maanteeäärne, mootorsõidukitega liiklejatele Külalistemaja- toitlustusteenust pakkuv, 5 majutusruumi Hostel- toiduvalm. ja -teenust pakkuv 1*-lihthotell 2*-mugavustega 3*- keskklassi 4*- 1.klassi 5*- lukshotell Juhtimisstruktuur- oleneb hotelli suurusest Sihtturu alusel: Ärihotell- äriklientidele, meelitavad ka teisi. Suurim hulk hotelle maailmas, mitmekesised teenused, sest sõltub hetkevajadusest. Lennujaama- äriklientuur, lennuliinide reisijad, töötajad, konverentsisaalid, keemiline puhastus, iluteenused jne

Majutus
128 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Hotellimajanduse põhimõisted ja komponendid

Majutusteenuse pakkumine laiemas mõttes hõlmab majutustegevust majutusettevõtetes ja nendest väljaspool, näiteks haiglates, ühiselamutes, rongides jne, kuid eraldi terminit nende kohta ei ole. Kui räägitakse hotellimajandusest, siis mõeldakse selle all kogu majutusettevõtlusega seonduvat, mitte ainult konkreetselt hotelle kui eraldi majutusasutuse liigiga seotud tegevusi. Tõenäoliselt tuleneb paralleelne käsitlus asjaolust, et hotell on vanim ja klassikaliseim majutusettevõtte tüüp. Majutusettevõtted Majutusettevõtte liik iseloomustab majutusettevõtet ja selle kaudu pakutavat majutusteenust. Majutusettevõtete põhilised liigid on: Hotell (hotel) ­ on toitlustusteenust pakkuv vähemalt kümne majutusruumiga majutusettevõtte. Majutusasutustele kehtestatud miinimumnõuete määrus ütleb, et hotelli ehitis peab olema iseseisev majutushoone, hoonete kompleks

Klienditeenindus
70 allalaadimist
thumbnail
58
ppt

Rekreatsioon ja turism

organiseeritud sportlikku tegevust: jalgsi, ratta, alpi ja auto matku. See tähendab, et turist pidi reeglina ise reisil füüsiliselt aktiivne olema. (Siimon, I. 1996) Turismitarbimise kõrgfaasi, massiturismi ajajärgul: pärast Teist maailmasõda, seoses transpordivahendite arenguga muutus turist ekskursioonidel, grupireisidel jne. suhteliselt passiivseks: ta tahtis, et talle kõik vaatamisväärsused ja muu huvi pakkuv võimalikult mugavalt serveeritaks Turism = matkamine · Sõna "turist" on tuletatud kas inglise või prantsuse keelest, mõlemal juhul sõna tour tähendab matka. · Ka soome keeles kasutatakse turismi tähistamiseks suupärasemat sõna matkailu · Nõukogude ajal tähistati meilgi turismi mõistega tegelikult matkamist 1997.a. rekreatsioonikorralduse erialale sisseastujate küsitlus, nägemus tulevasest töökohast:

Vaba aeg ja rekreatsioon
67 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Hinnagrupid

Teadmiste kontroll Hinnagrupid 1. Millal kasutatakes Day rate? ( 2 ) Kui külastaja kasutab ainult päeval tuba st ei ööbi toas. Tuba on võimalik mitu korda müüa (päevas). 2. Mida tähendab ja millal kasutatakse mõistet Complimentary? ( 2 ) See tähendab tasuta majutust, eelkõige veaolukordade kompenseerimiseks. 3. Milline on majutusettevõttes kõrgeim võimalik hinnaklass ( 2 ), selgita ( 3 ) ? Letihind, rack rate, peab vähemalt 6 kuud ette teatama ja kehtib kogu hooaja vältel. 4. Mida tähendab Group rate ? ( 2 ) Grupihind, (grupp al 15 inimesest), ei pea igal grupil sama olema. Koostatakse näiteks lepingupartneritele ja on sõltub majutusmahtudega. 5. Mis on Group rate ja Group net rate erinevus ? ( 2 ) Group net rate on hind, millest on komisjonitasu maha arvatud, ehk siis hind, millega reisikorraldaja saab toad kätte. 6. Selgita mõisted: ( 4 ) European Plan hind sisaldab vaid majutust

Majutus
26 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Struktuur majutuses

Majutusteenuse korraldus: majutusettevõtte struktuur, toad ja toaseisud. Seleta järgmiste mõistete tähendus: Front office ( 2 ) Vastuvõtuosakond (administraator), ülesanne klientidega suhelda, ettevõtte allüksus. Security department ( 2 ) turvalisuse osakond (turvaülem, turvamehed, valvurid jne). Kaitsta külalisi ja hotellitöötajaid. Double delux ( 2 ) suurem luksuslik tuba, parema asukohaga ja sisseseadega. Ühe laia voodiga kaheinimesetuba. Tourist class twin room ( 2 ) kahe eraldi voodiga turistiklassi tuba. Tavaline miinimumnõuetele vastav tuba, ühesuguse sisustusega, suuruse ja vaatega. Food and beverage department ( 2) Toitlustus- ja joogiosakond (köök, baar, restoran, ettekandjad, kokad, kelnerid, baarmenid). Triple room ( 2 ) kolmekohaline tuba, võib olla kolme eraldi voodiga, aga ka ühe laia voodi ja nariga või ühe laia ja ühe väikese voodiga. Sales and marketing department ( 2 ) Müügi- ja turundusosakond (müügijuht, turundusjuht). Tegeleb kaup

Majutus
78 allalaadimist
thumbnail
22
doc

Loodusturism eksam

turismirajatisi aset leidvaid tegevusi ja mõjusid.  Säästva turismi all mõistetakse kogu turismimajanduse kohandumist vastavalt säästva arengu nõuetele. 4. Mõisted: turism, turist, ühepäevakülastaja, majutatute arv, ööbimiste arv, majutusettevõtte täituvus. Arvuta majutusettevõtte täituvus. 1 Turism- on mitmetesse majandussektoritesse kuuluvate komponentide kombinatsioon: a majutus koos toitlustamisega; b reisitransport – lennu-, mere-, maantee- ja raudteetransport; c looduslikud ja tehislikud vaatamisväärsused ning nende haldajad; d reisiteenuste korraldajad – reisikorraldajad ja reisibürood; e reisisihi korraldajad – avaliku, era- ja kolmanda sektori organisatsioonid ja asutused. Maailma Turismiorganisatsiooni (World Tourism Organisation) määratluse järgi loetakse

Bioloogia
23 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Tubade tüübid

aga ei ole sellest majutusettevõttele teatanud Do not disturb ­ mitte tülitada, mitte vahekoristada, mitte ruumi siseneda Skipper ­ külastaja on lahkunud hotellist arve osas korraldusi jätmata Due-out ­ väljaregistreerimise ajaks vabanev tuba ( kui ei ole kokku lepitud teisiti ) Check in sisseregistreerimine 14.00-18.00 Late check-in 18.00-07.00 Early check-in 7.00-14.00 ( hinnale liitub 50 % day rate ( dayly rate )) Check-out väljaregistreerimine 7.00-12.00 Late check-out 12.00-18.00 ( hinnale liitub 50 % ) Early check-out enne kella 7.00 Express check-in ja express check-out ­ sisse- ja väljaregistreerimine automaatide abil või kliendi poolt ette teatatud krediitkaardi andmete abil.

Majutus
62 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Hinnagrupid

Hinnagrupid Rack rate - letihind ( ette vähemalt 6 kuud ja jääb hooaja jooksul kehtima ) kõrgeim võimalik hinda Group rate - rühmahind ( rühma algab 15 inimest ) pakutakse lepingupartneritele ja on sõltuvuses majutusmahtudest Group net rate - rühmahind, millest on komisjonitasu maha arvatud Corporative rate/corporate rate - lepinguline hind firma ja majutusettevõtte vahel; sõltub majutusmahtudest. Seasonal rate - hooaja hind, vahelduv hind. Võib olla : low season - madalhooaja hind, letihinnast madalam hind, peamiselt ärihotellides hooajavälised nädalalõpud; puhkepiirkondades hooajavälise aja hind high season - kõrghooaja hind, letihinnast kõrgem hind ürituste ja teiste väga kõrge nõudlusega perioodi ajaks ( tuleb anda koos letihinnaga periood ette ) weekend rate - erihind nädalalõpuks võib olla nii kõrgem kui madalam letihinnast

Majutus
41 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Hotellimajanduse alused - hotelliosakonnad

Tavaliselt on lennujaamahotellide hinna sisse kalkuleeritud ka transfeer lennujaamast ja tagasi. Kesklinn ( downtown) lähedal on majutusettevõtte asukohana atraktiivne ärikliendile, kes peab külastama mitmeid ametiasutusi ja firmasid, mis enamasti paikenvad kesklinnas. Samuti on see meelepärane ka turistidele, kuna enamik vaatamisväärsusi on samuti kesklinna piirkonnas. 5. Selgita mõiste ja too näiteid peamistest külastajasegmentidest: B & B (2p ) hommikusööki pakkuv füüsilise isiku valduses olevas talus, majas või korteris paiknev majutusettevõte. Sobib samuti privaatust hindavale külastajale. Airport Hotel (2p) oluline neile klientidele,kes vajavad peatust ja ööbimisvõimalust lendude vahel. Spa & Wellness Hotel (2p) tervise ja vaimu taastamisele suunatud rohkelt vee- ja terviseprotseduure ning hoolitusui pakkuvad hotellid, külastavad tavaliselt inimesed,kes soovivad oma tervise eest hoolitseda, või

Hotellimajandus
48 allalaadimist
thumbnail
11
pdf

Tööõiguslik regulatsioon ja töölepingu seadus

Hotelli vastuvõtulaua teenindaja peab valdama eesti keelt ja kahte võõrkeelt. Külastajaid teenindavad töötajad peavad kandma vormiriietust ning nimesilti, soovitavalt ametinimetusega. 6 3. Järkude saamise tingimused ja järke reguleerivad õigusaktid Järkude taotlemine on vabatahtlik. Järke omistatakse kuni 5-ks aastaks, kontrolli teostatakse vähemalt kord aastas. Tärnide taotlemiseks peab hotell vastama vastava majutusettevõttele kehtestatud miinimumnõuetele ning olema kantud majandustegevuse registrisse. Selleks et hotell saaks endale järgud, tuleb tulenevalt ,,Turismiseaduse" par 21 lõike 4 alusel esitada Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumile vastavasisuline kirjalik või digitaalselt allkirjastatud taotlus. Järgu õigust võib taodelda par 3 alusel ,,Turismiseaduse" par.18 lõikes 1 nimetatud ühte või mitut liiki majutusettevõtteid ühendav eraõiguslik

Õigus alused
24 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Seadlusandlus eksamis

EKSAMI MATERJAL!!!!!! 1. Millise ministeeriumi haldusalas on Eestis majutusettevõtlus ? Turismimajandus kuulub Eesti Vabariigis Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi haldusalasse. 2. Millised seadused ja määrused reguleerivad majutus ettevõtlust Eestis ? Majutusettevõtlust Eestis reguleerivad rahvusvahelised aktid : · Turismi Harta · Haagi Turismikonverentsi printsiibid · Ülemaailmne turismieetika koodeks · Nõukogu direktiiv 13. juunist 1990 turismipakette, puhkusepakettide ja reisipakettide kohta (90/314/EEC) · Euroopa Parlamendi ja Nõukogu direktiiv 94/47/EÜ ostjate kaitse kohta, mis puudutab kinnisvara osaajalise kasutamise õiguse ostu-müügilepingute teatavaid aspekte 26. oktoober 1994

Majutus
35 allalaadimist
thumbnail
17
ppt

Hosteli nõuded

Koostaja:Kadi Teidla MTT-p11 Hostel Hosteli ehitis on iseseisev majutushoone, hoonete kompleks või selgelt piiritletud osa hoonest, kus kõik hosteli funktsioneerimiseks vajalikud tehnilised süsteemid on hosteli valduses. Hostel on toitlustusteenust või toiduvalmistamise võimalust pakkuv majutusettevõte. Allika Hostel(Hiiu maakonnas) Hostelis peavad olema: 1) hommikusöögi saamise või köögi kasutamise võimalus; 2) pesemisruum kuni kümne voodikoha kohta; 3) üks meeste ja üks naiste tualettruum kuni kümne voodikoha kohta; 4) puhke- või söögiruum minimaalse pindalaga 12 m 2 kuni kümne voodikoha kohta ja iga lisanduva voodikoha kohta täiendavalt 0,5 m2; 5) personali riietusruum. Hostelis peab olema tagatud: 1) voodipesu ja rätikute olemasolu

Hotellimajandus
21 allalaadimist
thumbnail
193
docx

Turismiettevõtluse lõpueksami märksõnade konspekt

Järjest suurenev uute toodete ja teenuste hulk ­ programmererimine, meelelahutusteenused jne. Tekkinud on ulatuslik nn ,,peidetud teenindussektor". Teenindusettevõtlus ja tootev tööstus on järjest rohkem omavahel seotud. 2. Kliendikeskne teenindus Teeninduses lähtutakse kliendist, mitte oma tootest/teenusest. Uuritakse välja kliendi soovid ja arvestatakse nendega oma toote teenuse välja töötamisel ning müümisel. Klient osaleb tootmisprotessis juba arendusest alates. Kliendikeskne käitumine on oskus rahuldada kliendi vajadusi nii, et mõlemad pooled oleksid rahul 3. Arukas teenindusajastu inimene Arukas teenindusajastu inimene ootab rohkem, tahab kvaliteeti. Muutused töömaailmas on seadnud keskseks aruka inimese arendamise, kes suudaks uutes tingimustes, uut suhtumist ning uusi teadmisi ja oskusi vajava elu ning tööga toime tulla. 4

Turismiettevõtlus
114 allalaadimist
thumbnail
36
doc

Vastuvõtutöö korraldus: Kodutöö

..................18 1. Eesti hotellide ja motellide tärnisüsteem Eesti hotellide tärnisüsteem on 1-st kuni 5 tärnini ja motellidel 1-st kuni 3 tärnini. Tärnide taotlemine on vabatahtlik. Majandusministri käskkirjaga 10.märtsist 2006.a. on Eestis hotellidele ja motellidele tärnide andmise õigus antud Eesti Hotellide ja Restoranide Liidule. Järkude andmisega tegeleb EHRL juhatuse poolt kinnitatud 7-liikmeline Järgukomisjon. Tärnid antakse kolmeks aastaks. Tärnide taotlemiseks peab hotell või motell vastama vastava liigi majutusettevõttele kehtestatud miinimumnõuetele ning olema kantud majandustegevuse registrisse. 1.1 Lühiülevaade nõuetest tärnihotellidele: 1. Ühene tuba min. 9 m2, kahene tuba min. 12 m2 (kehtib vähemalt 70 % numbritubadele). Kõikides numbritubades vann/dušš ja tualett. Pääs hotelli ööpäevaringselt, vastuvõtuteenindus töötab min. kell 7.00-23.00 Hommikusöök, sooja toidu tellimise võimalus. Vannitoas üks

Turism
14 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Hotellide, tubade ja teenuste liigitamine (konspekt)

Hotellide, tubade ja teenuste liigitus. Hotellide liigitus: Liigitamise alused: · Sihtrühm (customer segment) o Puhkuse (nt Pärnus, Saaremaal) o Äri (Swiss hotell, Radisson, Kospa [Saaremaal]) · Asukoht (Location) o Kesklinn o Eeslinn (Reeglina on ärihotellid seal) o Lennujaam (Ümberistujad '' Ülemiste'') o Kuurort (Tohutult lisateenustega) o Maa · Suurus (Size) EESTI EUROOPA USA Väike 10 ­ 49 - 100 - 500 Keskmine 50 ­ 150 101 ­ 300 501 ­ 1000

Hotelliteenindus
26 allalaadimist
thumbnail
6
docx

Klienditeekond

Klienditeekond Külastuseelne faas: · Info kogumise faas ( võib kesta aastakümneid, kuni kogu elu) · Informatsiooni otsimine( internet, reisibürood, küsitlen inimesi- kus käinud, loen teadmike). Võtan arvesse oma eelnevad majutus elamused (palju raha jne) ja sõprade soovitusi. · Hakkan broneerima (internet, helistamine)- teen konkreetse tellimuse ja saan vastu info. Broneerin selle koha, mis vastab minu soovidele- sõltub kiirusest, ootusest soovidest, vastuse täpsusest. · Teekond ettevõttesse ( millega sõitsin, lendasin, kuidas kohale sain, kuidas kättesadav, maja, ümbruskond) Sisseregistreerimine

Hotellimajandus
80 allalaadimist
thumbnail
7
pdf

Nimetu

· Õhuvärskendaja Tööde järjestamine · Koputamine uksele o Ütlen ,,toateenindus" o Vajadusel koputan ka suletud hügieeniruumi uksele o Võtmega ei koputa! o Jätan toaukse koristamise ajaks avatuks · Akna avamine toa tuulutamiseks, konditsioneeri sisse lülitamine (vajadusel) · Prahi eemaldamine o Korjan kokku prahi, pudelid, nõud. Samal ajal kontrollin, ega klient ei ole midagi maha unustanud o Prügi panen prügikotti, tagastatavad pudelid vastavalt reeglitele, o Tühjendan tuhatoosi prügikasti o Kasutatud nõud viin selleks ettenähtud kohta o Leitud esemed viin vastuvõttu või toimin vastavalt ettevõtte reeglitele Klient võib helistada ja ununenud asjade järele küsida · Musta voodipesu ja rätikute eemaldamine o Võtan musta pesu voodist ja jätan voodi tuulduma

99 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Turismitoote disain ja arendus maasihtkohas

Mahe Maamajutus 1) Mahe Maamajutus on ettevõte, mis pakub majutust ning hommiku- ja õhtusööki. Mahe on meie majutusettevõtte sellepärast, et kõik, mida serveeritakse hommiku- ja õhtusöögiks on sama asutuse enda põllul kasvatatud. Lisaks on ettevõtte võimalikult loodussõbralik, mis tähendab, et järgitakse jäätmekäitlus seadusi ning ettevõttes kasutatakse looduslikke tooteid (koristusvahendid, hügeenivahendid jne). Prügi sorteeritakse majutusettevõtte töötajate poolt ja seda soovitatakse teha ka klientidel. Mahe Maamajutuses on võimalik kuulata loenguid ökotoodetest ja nende valmistamisest, samuti püütakse külastajaid kaasata nende valmistamisesse. Igal sammul soovib Mahe Maamajutus tõsta külastajate keskkonnateadlikkust. 2) Meie turismitoote puhul saavad kliendid kogeda tõelist maa elu. Kliendid saavad ise kaasa lüüa maaharimisel, tegeleda käsitööga ning muude maal tehtavare töödega (puude

Turismitoote disain ja arendus
19 allalaadimist
thumbnail
7
pptx

Motell

Motell Teele Taaler MTTp-13 Motell Motell on eeskätt mootorsõidukitega liikujate teenindamiseks mõeldud toitlustusteenust pakkuv vähemalt 10 majutusruumiga maantee läheduses paiknev majutusettevõte, kus on tagatud turvaline parkimine. Eestis on vaid 20-25 motelli, mis kõik on maanteede ja peamiste ühendusteede kaudu lihtsalt ligipääsetavad ja pakuvad nii lühi- kui pikaajalist majutusteenust. Motelli parkimisplats juures asuv parkimisplats peab olema tähistatud või piirdega ääristatud ning lukustatav või ööpäevaringse valvega.

Turism
3 allalaadimist
thumbnail
11
docx

PRAKTIKA OÜ PINTMANN GRUPIS (KUBIJA HOTELL-LOODUSSPAAS)

........... 2 1.2 Ettevõtte valiku põhjendus............................................................................2 Minu praktika eesmärgiks oli arendada reaalses töökeskkonnas koolis omandatud teadmisi ja oskusi ning võtmepädevusi ning saada terviklik ettekujutus majutusettevõtte tegevusest ja töökorraldusest. Sooritasin oma majapidamistööde praktika ettevõttes, mis kannab nime OÜ Pintmann Grupp. OÜ Pintmann Grupile kuulub kaks turismindusega tegelevat ettevõtet. Kubija hotell ­ loodusspaa ja Haanjamehe talu, kuna Haanjamehe talu oleks jäänud minu elukohast võru linnas väga kaugeks, valisin endale praktikakohaks Kubija hotell- loodusspaa, kuna eelnimetatud hotell asub minu kodakohast kõigest paar kilomeetrit kaugemal. Tundsin ka, et firma pakub mulle head väljakutset ja annab mulle võimaluse end selles valdkonnas proovile panna. Samuti arvasin, et kuna minu eelnevad kogemused turisminduse valdkonnas töötades on puudulikud, siis

Majandus
18 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Hotellinduse ajalugu

Trahter oli koht, kus võis leida öömaja ja saada süüa (nii endale kui ka hobusele). Turisminduses kutsutaksegi 13.-15. sajandit rändkäsitööliste ajastuks. Edasist arengut Kesk-Euroopas seostatakse saksa linnade õitsele puhkemisega. Ööbimiskohad kohandasid end kiiresti külastajate nõuete ja rahakotiga, tekkisid erisuguse tasemega öömajad. Koos sellega muutus nende eesmärk üha rohkem majanduslikuks. 17. sajandi Prantsusmaalt pärineb nimetus hotell. Oma võõrustaja rolli eriliseks toonitamiseks nimetasid lossiomanikud oma mõisad hotelliks (ladina k. hostis ­ külaline, külastaja). Esimesed võõrastemajad Ameerikas (Põhja-Ameerikas) asutati veeteede äärde, eriti just sadamalinnadesse (esimene võõrastemaja 1607.a.). Üldistuseks on keskaja kohta öeldud järgmist: niikaua kuni reisiti postitõldades, arenes majutus ja hotellindus aeglaselt. 18. sajandi algul majutati teeäärsetes kõrtsides, eramajades,

Majutus
54 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Miks peaks majutusasutus pakkuma lisateenuseid?

Miks peaks majutusasutus pakkuma lisateenuseid? Majutustoote all peetakse hotellimajanduses silmas kliendi elamust, kogemust ja muljet, mis kujuneb paljude komponentide koosmõjul: majutuskoha asukoht, keskkond, interjöör- eksterjöör, teenuste valik ja tase, teenindajate professionaalsed oskused, välimus jne. Majutusteenus pole enamikul juhtudel pelgalt ööbimine raha eest vaid kompleks erinevatest teenustest ja teenindusest. Lisateenuste valik võimaldab ühelt poolt kliendil majutusettevõttes peatumise ajal mugavalt ja mitmekülgselt aega veeta, samas annavad lisateenused majutusettevõttele võimaluse konkurentidest turul eristuda ja luua oma ettevõttele vastav imago, mis tõmbab hotelli just selle juhtkonnale meelepäraseid sihtgruppe. Oluline on lisateenuste kujundamisel mõista, milliseid sihtrühmi soovitakse nende kaudu peamiselt teenindada ja teenuseid tarbima kutsuda: kas noori või vanu, individuaalkliente, perega reisijaid või reisigruppe, ärikliente, puhkuse- v

Majutus
11 allalaadimist
thumbnail
12
doc

TURUNDAMINE LÄBI KESKKONNAMÄRGISE

arvestades.2 Uuring pöörab tähelepanu Rohelise Võtme programmiga liitunud majutusettevõtete oskusele ja huvile informeerida oma külalisi ettevõtte hoolivusest ümbritseva keskkonna vastu. Andmed analüüsiks on saadud Rohelise Võtme programmiga liitunud majutusettevõtete kodulehekülgedelt, uuritud on Rohelise Võtme kvaliteedimärgise olemasolu kodulehekülgedel. Rohelise võtmega liitunud majutusasutused seisuga aprill 20083: 1) Viru Hotell 2) Reval Hotel Olümpia 3) Reval Hotel Central 4) Reval Hotel Express (Reval Inn) 2 Säästva arengu mõiste... Säästva arengu andmebaas Eesti 21 3 Liikmed Eestis. Consumetric 5) Reval Hotel Park & Casino 6) Susi Hotell 7) Ammende Villa 8) Koidulapark Hotell 9) Pühajärve Puhkekeskus 10) Meriton Grand Hotell Tallinn 11) Tähetorni Hotell 12) Domina Inn Ilmarine ja Domina City 13) Hotell Bernhard 14) Kubija Hotell

Turismi -ja hotelli...
44 allalaadimist
thumbnail
58
pdf

Turismitalu Äriplaan

Turismitalu plaanime käivitada kõrghooajal ehk juuni alguses 2012. 3 1 ÜLDANDMED 1.1 Ettevõtte üldandmed Ettevõtte nimi: Hanso turismitalu Omandivorm: Osaühing Alusdokumendid: Äriregistrisse kandmise kuupäev 13.10.2011 ja reg-nr 987654321 Aadress: Uniküla küla Haaslava vald Tartumaa 62121 Tegevusalad: Majutus ja turismiteenused; toitlustamine, seminaride, kultuuri- ja meelalahutusürituste korraldamine, spordivarustuse laenutus. Telefon: +372 516 6293 E-post: [email protected] Koduleht: www.hansoturismitalu.ee Juhatuse liikmed: Gerda Haugas Osanikud: Carina Helimets, Epp Kägo-Saunasoo, Gerda Haugas, Annika Koit, Pirjo Luik, kus kõik osanikud omavad 20% suurust

Ettevõtlus alused
587 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Majutus, toitlustus, turism, meelelahutus

Majutus, toitlustus, turism, meelelahutus Majandusgeograafia Juhendaja: Hele Pomerants Koostaja: Ats Klemmer PÜÜNSI 2013 Sissejuhatus: Referaadi teema on majutus, toitlustus, turism ning meelelahutus Eestis. Eesti riik on viimase kümne aasta jooksul väga palju arenenud kõigis neljas valdkonnas. Minu ülesanne oli uurida, ning tutvustada teistele lähemalt neid nelja valdkonda. Majutus Majutus on teenus, mida pakutakse inimestele erinevatel eesmärkidel. Majutuse teenused on erinevad: hotellid ja külalistemajad, spaad, motellid, hostelid, puhkemajad, puhkekülad, külaliskorterid, kodumajutus, turismitalud ja mõisamajutus. 1

Majandus
17 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Kutsealane oskussõnastik

OSKUSSÕNASTIK Inglise keel 1. Accommodation- Majutus 1.1 Type of Accommodation- Majutuse tüüp · Accommodation - majutus · Hotel (*-star, diamond) ­ hotell · Hostel ­ hostel · Guest apartment ­ külalis korter · Guesthouse ­ külalistemaja · Homestay ­ kodumajutus · B&B ­ majutus söögiga · Holiday village ­ puhkeküla · Camping site ­ kämping · Residential hotel ­ resident hotel 1.2 Style of Room/Hotel-Hotelli klass · Suite/ de lux ­ sviit · De lux/ luxury ­ luksus klass · Superior/ I class ­ I klass · Standard / tourist ­ standart klass · Budget / economy ­ odavam klass 1.3 Type of Room- Toatüüp · Single ­ ühene tuba · Twin / double ­ kahene tuba · Triple ­ kolmene tuba · Quad ­ neljane tuba

Hotellimajandus
36 allalaadimist
thumbnail
8
doc

Rahvusvahelised hotelliketid

TT-06 Väimela 2006 Hilton Hilton on tuntud nimi ülemaailmses majutustööstuses. Hiltoni brändi peetakse uhkusega Hilton Hotellide Korporatsiooni lipulaevaks. Hotellikett on silmapaistvaim majutusettevõte, mis omab ja juhib paljusid tuntuid brände või müüb neile frantsiisi. Seega on hotellide majutusmaht suur. Esimene hotell loodi Ciscos, Texases 1919 aastal. Nende fraas oli: ,, Be my quest !,,(Olge lahke!).See on senini soe ja sõbralik viis tervitamaks oma külalisi. Olenemata sellest kas kasutatakse suursuguseid või lihtsamaid hotelle. Nende võimuses on pakkuda külalistele laialdasi teenuseid ja võimalusi. Kett omab unikaalseid ja asendamatuid hotelle. Peamised brändid: Hilton Hilton Garden Inn Hilton Grand Vacations Club Conrad Hotels

Klienditeenindus
72 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Numbritoa igapäevane koristus

Numbritoa igapäevane koristus Enne koristamist peab kokku korjama vajaminevad koristus tarvikud ja muu. Näiteks: tualettpaber, paberkäterätid, seep, prügikotid, üldpuhastusvahend, wc-puhastusvahend, lapid, põrandamopp, vajadusel tolmuimeja, lambipirnid kui tohid ise vahetada. Puhastustarvete jaoks võta korv või käru. Voodipesu võta ka kindlasti kaasa. Tegevusjärjekord: 1. Vaata kas uksel pole silti "Ära sega". 2. Koputa kolm korda magamistoa uksele (isegi kui tead, et seal kedagi pole). Oota vastust. Sisene ruumi öeldes "toateenindus" (room service). Kui külaline on toas, vabanda ja ütle, et tuled hiljem tagasi. Mine järgmisse tuppa. 3. Koristamise ajal jäta toa uks lahti. Vahendid jäta ukse juurde. 4. Ava aknad, et tuba tuulduks. 5. Pane kõik tuled põlema kontrollimaks läbipõlenud pirne. Vajadusel vaheta pirnid ning puhasta kuppel. 6. Tühjenda kõik prügikotid ja korja kokku vedelev prah

Ainetöö
24 allalaadimist
thumbnail
10
pdf

Check out

6. LAHKUMISETAPP 6.1. Vastuvõtupersonali tegevused külastajate hotellist lahkumisel Lahkumine on kliendi külalistsükli viimane etapp. Kliendi hotellikülastuse lõpetab tema väljaregistreerimine ja arveldamine. Hotellides on paika pandud toast välja registreerimise aeg. Tavaliselt loetakse arvestustunniks kella 12. Kui klient ei vabasta oma tuba õigeks ajaks, võib hotell tema arvele lisada tasu toa hilise vabastamise eest. Arusaamatuste vältimiseks kliendi ja hotelli vahel tuleb klienti juba sisseregistreerimisel teavitada toa vabastamisajast. Vastuvõtutöötajad on kohustatud külastajaid informeerima lisanduvatest tasudest hilisel väljaregistreerimisel. Väljaregistreerimise aeg on mõnikord reisigruppidele liiga varane. Puhkereisijad, kelle buss lahkub alles kell 16, ei pruugi soovida oma tube kell 12 vabastada. Sellistes

Maaturism
18 allalaadimist
thumbnail
15
doc

Säästlikkuse arendamine hotellimajanduses

Rohelise Võtme taotlemine eeldab teatud kriteeriumite täitmist ja edasises töös nendega arvestamist. Märgi saamiseks tuleb täita umbes 70 kriteeriumit, mis on jagatud kolme ossa: kohustuslikud, tähtajalised ja soovituslikud. Kriteeriumid hõlmavad peamiselt vee-, energia- ja elektri kokkuhoidu ning jäätmekäitlust, aga ka 5 keskkonnajuhtimissüsteemi rakendamist. Rohelise Võtme märgise saamiseks määrab iga hotell enda töötajate hulgast ühe inimese, kes hakkab tegelema keskkonnateemaliste küsimustega. See inimene saab põhjaliku koolituse, et siis omakorda tutvustada Rohelise Võtme ja keskkonnajuhtimise põhimõtteid oma hotelli töötajatele.(Anupõld 2002) 1.1 ISO 14001 JA ROHELISE VÕTME VÕRDLUS Eesti hotellimajanduses on projekt olnud väga populaarne. Tuleb aga märkida, et üheks "juhtimise tööriistaks" võiks sobida ka näiteks Rahvusvahelise

Turismi -ja hotelli...
66 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun