Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Uurimustöö Mikrolaineahjud (0)

5 VÄGA HEA
Punktid

Esitatud küsimused

  • Kuidas töötab mikrolaineahi httpwwwtarbijakaitseeeprintphp?

Lõik failist

Lauka Põhikool

MIKROLAINEAHJUD
Lõputöö
Markus M
Juhendaja Riina Leet


Pärnu 2008
SISUKORD
SISSEJUHATUS 3
1. ELEKTROMAGNETLAINED . 4
1.1.Mõiste 4
1.2.Jaotus 5
2.AJALUGU 7
3. MIKROLAINEAHJU EHITUS JA TÖÖPÕHIMÕTE. 8
3.1.Ehitus. 8
3.2.Tööpõhimõte 9
4.KATSED 11
4.1.Mikrolaineahju omadused 12
4.2.Mikrolaineahjudes keelatud olevate ainete käitumine. 16
4.3.Muud katsed. 17
KOKKUVÕTE 21
KASUTATUD KIRJANDUS 23
MICROWAVE OVENS. SUMMARY. 24

SISSEJUHATUS


Oma lõputöö teemaks valisin mikrolaineahjud, kuna viimastel aegadel on seda teemat palju hakatud kajastama meedias. Kuigi meedia keskendub pigem tervislikele aspektidele, tekkis minul huvi tehnilise poole vastu: kuidas mikrolaineahi töötab ning mis juhtub erinevate ainetega mikrolainete mõjul. Tekkis küsimus, et miks soojeneb ahjus ainult sinna asetatud toit, mitte aga ahju seinad. Samuti pakkus huvi mis juhtub metalli või munaga mikrolaineahjus , kuna need on kasutusjuhendites vastunäidustatud, ning väidetavalt lasi mu onu mikrolaineahjus muna keetes sellelt ukse eest.
Töö annab ülevaate mikrolaineahju ajaloost ning kirjeldab mikrolaineahju ehitust ning tööpõhimõtet. Töö eesmärk on uurida läbi katsete mikrolaineahjude omadusi ning teha kindlaks mikrolaineahjude kasutusjuhendites olevate keeldude olemusi. Samuti vaatlen töös erinevate ainete käitumist ning omaduste muutumist mikrolainete mõjul.
Oma töös tuginen erinevatele artiklitele ning füüsika õpikutele. Katsed viisin läbi Tartu Ülikooli Füüsikahoones.
  • ELEKTROMAGNETLAINED.


  • Mõiste


    Elektromagnetlained on ruumis vabalt levivad lained, mis koosnevad võnkuvatest magnet- ja elektriväljadest. Neil on suur sageduste vahemik ning võime levida kõikides keskkondades , ka vaakumis (sõltuvalt elektromagnetlainete sagedusest võivad lained keskkonnas neelduda ning põhjustada sellega temperatuuritõusu
  • Vasakule Paremale
    Uurimustöö Mikrolaineahjud #1 Uurimustöö Mikrolaineahjud #2 Uurimustöö Mikrolaineahjud #3 Uurimustöö Mikrolaineahjud #4 Uurimustöö Mikrolaineahjud #5 Uurimustöö Mikrolaineahjud #6 Uurimustöö Mikrolaineahjud #7 Uurimustöö Mikrolaineahjud #8 Uurimustöö Mikrolaineahjud #9 Uurimustöö Mikrolaineahjud #10 Uurimustöö Mikrolaineahjud #11 Uurimustöö Mikrolaineahjud #12 Uurimustöö Mikrolaineahjud #13 Uurimustöö Mikrolaineahjud #14 Uurimustöö Mikrolaineahjud #15 Uurimustöö Mikrolaineahjud #16 Uurimustöö Mikrolaineahjud #17 Uurimustöö Mikrolaineahjud #18 Uurimustöö Mikrolaineahjud #19 Uurimustöö Mikrolaineahjud #20 Uurimustöö Mikrolaineahjud #21 Uurimustöö Mikrolaineahjud #22 Uurimustöö Mikrolaineahjud #23 Uurimustöö Mikrolaineahjud #24 Uurimustöö Mikrolaineahjud #25
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 25 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2012-10-29 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 30 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor Koolimaterjal Õppematerjali autor

    Kasutatud allikad

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    61
    pdf

    Optilised omadused ja optilised materjalid

    Optilised omadused ja optilised materjalid Version: 30. aprill 2018 Loengukursus annab ülevaate optilistest omadustest ja optilistest materjalidest. Küsimuste vastused tuleb esitada kodutööna 6. mail aadressile [email protected]. Eksamil tulevad samade küsimuste analoogid. Kodutöö annab 40% ja eksam 60% hindest. Kodutöö peab sisaldama vähemalt 70% õigeid vastuseid (kõik vastused on konspektist leitavad). Eksamist peab saama vähemalt 51%. Kodutöö koosneb 25 küsimusest, millest valikuliselt 7 tuleb kontrolltöösse. 1. Sissejuhatus. 2. Elektromagnetkiirguse klassikaline teooria. 2.1 Elektromagnetlainete olemus. 2.2 Elektromagnetlainete tekitamine. 2.3 Vaguse intensiivsuse (kiiritustiheduse) ja elektrivälja amplituudi vaheline seos 2.4 Lineaarselt polariseerutud valgus 2.5 Elliptiliselt polariseerutud valgus 2.6 Loomulik valgus 2.7 Rakendus: Polarisaator 2.8 Malus seadus 2.9 Rakendus: faasinihkep

    Materjaliteaduse ülevaatekursus
    thumbnail
    36
    doc

    Elektromagnetism

    1 3. Elektromagnetism 3.1. Elektriline vastastikmõju 3.1.1. Elektrilaeng. Elektrilaengu jäävus seadus. Iga keemilise aine aatom koosneb klassikalise - teooria kohaselt positiivselt laetud tuumast ja selle ümber tiirlevatest negatiivse laenguga elektronidest. Mitmesuguste ainete aatomite koosseisu kuuluvad elektronid on ühesugused, + kuid nende arv ja asend aatomis on erinevad. Mistahes keemilise elemendi aatom tervikuna on normaalolekus elektriliselt neutraalne. Sellest järeldub, et aatomituuma positiivne laeng on võrdne elektronide negatiivsete laengute summaga. Välismõjude toimel võivad aatomid kaotada osa elektronidest. Sel juhul osutuvad aatomid positiivselt laetuks ja neid nimetatakse positiivseteks ioonideks. On võimalik, et aatomitega ühineb täiendavalt elektrone. Sellisel juhul osutuvad a

    Füüsika
    thumbnail
    33
    docx

    Füüsika II Eksam

    ELEKTROSTAATIKA 1. Elektrilaeng. Laengute vastasmõju. Coulomb’i seadus. Elektrilaeng on füüsikaline suurus, mis iseloomustab elektromagnetilises vastastikmõjus osalemise ja elektromagnetvälja tekitamise ning sellele allumise intensiivsust ja viisi. Elektrilaengu väärtus on positiivse laengu puhul positiivne arv ja negatiivse laengu puhul negatiivne arv. Neutraalsele osakesele või kehale võidakse omistada elektrilaengu väärtus 0. Elektrilaeng on kvanditud suurus, s.t talle saab lisada või ära võtta vaid kindla väärtuse. q= n* e kus n on elementaarlaengute hulk ja e on elementaarlaeng (1,6*10-19 C). Elektronilaeng ja prootonilaeng on väikseimad vabalt eksisteerivad laengud. (prootonis on u ja d (mingid kahtlased osakesed - prootonid ja neutronid koosnevad KVARKIDEST - elementaarosakesed) vahekorras u kvark (ülemine) ⅔*e ja d kvark (alumine) -⅓*e). Elektrilaeng ehk elektrihulk kui füüsikaline suur

    Füüsika ja elektrotehnika
    thumbnail
    109
    doc

    Füüsikaline maailmapilt

    Füüsikaline maailmapilt (II osa) Sissejuhatus......................................................................................................................2 3. Vastastikmõjud............................................................................................................ 2 3.1.Gravitatsiooniline vastastikmõju........................................................................... 3 3.2.Elektromagnetiline vastastikmõju..........................................................................4 3.3.Tugev ja nõrk vastastikmõju..................................................................................7 4. Jäävusseadused ja printsiibid....................................................................................... 8 4.1. Energia jäävus.......................................................................................................8 4.2. Impulsi jäävus ...............................................................

    Füüsikaline maailmapilt
    thumbnail
    130
    pdf

    ÕHUSAASTE MÕJU UURIMINE PUUDE KASVULE KIRDE EESTI RABADES

    EESTI MAAÜLIKOOL Põllumajandus- ja keskkonnainstituut Kristo Tikk ÕHUSAASTE MÕJU UURIMINE PUUDE KASVULE KIRDE EESTI RABADES AIR POLLUTION INFLUENCE TO GROWTH OF PINES IN BOGS OF NORTH-EAST ESTONIA Magistritöö Maastikukaitse ja –hoolduse õppekava Juhendaja: vanemteadur Veljo Kimmel, PhD Tartu 2015 Eesti Maaülikool Kreutzwaldi 1, Tartu Magistritöö lühikokkuvõte 51014 Autor: Kristo Tikk Õppekava: Maastikukaitse ja –hooldus Pealkiri: Õhusaaste mõju uurimine puude kasvule Kirde Eesti rabades Lehekülgi: 65 Jooniseid: 22 Tabeleid: 4 Lisasid: 2 Osakond: Põllumajandus- ja keskkonnainstituut Juhendaja(d): Veljo Kimmel Kaitsmise kuupäev: 28.05.2015 Käesoleva magistritöö eesmärgiks on mõõta puude juurdekasvu kolmes erineva koormusega rabas: Puha

    Loodus
    thumbnail
    32
    docx

    Loodusteaduslikud mõtlemisviisid

    1. Teoreetilised alused Mõtlemisviiside liigitus: teaduslik, mütoloogiline, pragmaatiline. Meie nimetame teaduslikuks mõtlemisviisi, mille korral info töötlemine tugineb teaduse meetodile eesmärgiga luua põhjuslike seoste süsteem. Seda süsteemi rakendatakse loodusnähtuste seletamisel ja uute teadmiste saamisel. Teaduse meetodi olulisteks tunnusteks on: eelnevast kogemusest lähtuv küsimuse püstitus (probleem), võimalik vastusevariant (hüpotees), hüpoteesi eksperimentaalne, vaatluslik, vms. kontroll ja järelduse tegemine hüpoteesi õigsuse kohta. Teaduslik mõtlemisviis eeldab looduse kirjeldamise, seletamise ja ennustamise võimalikkust teatava piirini ja katsetele tugineva põhjendatud usu tekkimist loodusseaduste vääramatusse. Teaduslikule mõtlemisviisile on omane teadmine, et loodusnähtusi pole põhimõtteliselt võimalik lõpuni mõista. Mütoloogilise mõtlemisviisi korral tugineb info töötlemine eksperimentaalselt (teaduslikult) põhjendamata usul

    Loodusteadused
    thumbnail
    240
    docx

    Sotsaalpsühholoogia konspektid kokku

    SISUKORD 1. Sotsaalpsühholoogia......................................................2 2. Inimsuhete ajalooline areng...........................................7 3. Eneseteadvus..............................................................17 4. Sotsiaalne taju............................................................23 5. Hoiakud......................................................................30 6. Sotsiaalne mõju...........................................................35 7. Inimestevahelised suhted.............................................45 8. Inimsuhete ruumiline mõõde........................................49 9. Grupid ja gruppidevahelised suhted..............................54 9a Zimbardo vanglaeksperiment......................................62 10. Liider grupis..............................................................66 11. Agressiivsus ja prosotsiaalne käitumine......................77 12. Suhtlemine I........................................................

    Sotsiaalpsühholoogia
    thumbnail
    51
    doc

    RASKEMETALLIDE MÄÄRAMINE AHVENAS

    Purity Standards; 5. Lahuste valmistamisel kasutasin ioonvaba vett; 6. Kasutatavad gaasid ­ atsetüleen ja argoon firma AGA; 7. pesulahusena kasutasin 2,5% Decon 90 lahust; 8. pesuhappeks kasutasin 1 mol/L lämmastikhapet; Seadmed ja vahendid 1. Klaas ja plastnõusid, mis on metallivabad ( mitte pruunist klaasist); 2. AA-spektrofotomeeter SpectraAA 220F ( Varian, Austraalia); 3. Mikrolaine mineralisaator AntonPaar Multiwave 3000; 4. MilliQ Water System, Millipore filtrid; 5. Kuivatuskapp OHGO 97; Sanyo Gallenkamp 6. Lahuste valmistamiseks kasutasin A-klassi kolbe ja pipette; 25 5.2 AAS külmauru meetod Hg määramiseks metoodika on ette nähtud metallide sisalduse määramiseks proovide sellest osast, mis lahustub happes. Proovi eeltöötlemise moodusena kasutatakse happeseguga

    Bioloogia




    Meedia

    Kommentaarid (0)

    Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun