TALLINNA MAJANUSKOOL
Valentina Purtova
TURUNDUSPLAAN
RATSAKLUBILE
” HOBUENERGIA ”
TU07
Juhendaja :
M.Täks
Tallinn 2010
SISUKORD
SISSEJUHATUS 3
1 SISEKESKONNA ANALÜÜS 5
1.1 Ettevõtte profiiil 5
1.2Teenus 5
1.3Hinnakujundus 8
1.4SWOT analüüs 9
2VÄLISKESKONNA ANLÜÜS 11
2.1 Äri – ja majanduskeskkonna analüüs 11
2.2 Potentsiaalsed tarbijad 12
2.3 Turu-uuring 13
2.4 Turu suurus 14
2.5 Konkurents 14
3TURUNDUSEESMÄRK 18
4TURUNDUSSTRATEEGIA 18
5 TEGEVUSKAVA 19
KOKKUVÕTE 21
KASUTATUD ALLIKAD 22
LISAD 23
..................................................................................14 1.2.10 ......................................................................................19 1.2.11 .................................................................................................21 1.2.12 ............................................................................................................. 23 1.2.13 ....................................................... 23 - " HOBU ENERGIA''......................................25 2.1 ....................................................................................25 2.2 .................................................................................................................26 2.3 ............................................................................................................................28 2.3.1 ..............................................................................................
Hobusega tegelemisega saab terapeut mõjutada patsienti olema aktiivne, tähelepanelik, distsiplineeritud, kontsentreeritud mingile tegevusele. Hobune, keda kasutatakse teraapiaks, on valitud selline, kes on oma käitumiselt suunatud inimesele, s.t tahab suhelda ja otsib kontakti (http://www.teraapia.com/?topic=30&info=1) Mainori Kõrgkooli teenindusjuhtimise eriala I kursuse üliõpilased Kristina Kalinina ja Katri Kauniste viisid õppeaine turundus raames läbi turu-uuringu unikaalse teenuse hipoteraapia pakkumistest Põhja-Eesti regioonis. Selleks korraldasime e-maili teel küsitluse teenusepakkujate hulgas. Olime positiivselt üllatunud, et vastuseid tuli üllatavalt palju ja teenusepakkujad olid nõus meile oma tegemistest rääkima. Detailsem kokkuvõte küsitlustulemustest on toodud alljärgnevas teenusepakkujate võrdluse tabelis. 2
ettevalmistamiseks. Äriplaan on strateegiline dokument, milles näidatakse ära ettevõtte olemus, tegevussuunad ja eesmärgid ning see sisaldab finantsprognoose. Äriplaan on planeerimisvahend, mis asetab organisatsiooni juhtimisotsuseid laiemasse konteksti, näidates ära firma tegevussuunad funktsionaalsetes valdkondades (nt tootmises ja teeninduses, tootearenduses, inimressursside juhtimises, turunduses ja mujal). Turundusplaan on osa äriplaanist või sellega tihedalt seotud dokument, mis kirjeldab organisatsiooni turunduse lähtekohti ja korraldamist. EASi eesmärk on toetada uute turismitoodete/-pakettide arendamist ja jagada ettevõtja riske uutele turgudele sisenemisel. Kooskõlas ettevõtte kui terviku äriplaani ja strateegiaga (n-ö korporatiivse tasandi strateegiaga) võib organisatsioon koostada ka projekti äriplaani, mis
· otsesed konkurendid (pakuvad sama toodet/teenust samal turul); · kaudsed konkurendid (pakuvad asendustoodet/teenust samal turul või sama toodet/teenust teisel turul); · potentsiaalsed (kavatsevad hakata rahuldama klientide samu vajadusi kui teie ettevõte). Äriplaanis kirjeldatakse reeglina otseseid ja potentsiaalseid konkurente. Konkurentsi peatüki lõpuks too välja ettevõtte konkurentsieelised (kvaliteet, disain, pakend, kasutamise lihtsus, lisateenused, turundus, hinnakujundus jms) Konkurentsi peatükis võrreldakse enda ettevõtet teiste ettevõtetega, kes otseselt või kaudselt konkureerivad samal turul. Otsene konkurent pakub sama toodet või teenust, mis teiegi. Kaudne konkurent pakub mõnd erinevat toodet või teenust, kuid see rahuldab kas osaliselt või täielikult samu kliendi vajadusi, mis teie toode. Potentsiaalsete konkurentide loomist alles planeeritakse.
· · · · NB! Koostatud loetelud ei pea olema pikad, oluline on prioriseeritus. (soovitavalt 5- 7 kõige olulisemat punkti). Ettevõtte konkurentsieelise nurgakiviks on tugevused, mis avaldavad suuremat mõju tegevustulemustele ja konkurentsipositsiooni kindlustamisele. Nõrkustest on olulised ennekõike need, mis võivad saada ettevõttele saatuslikuks, vähemtähtsad võib kõrvale jätta. Ülesanne nr. 13. Püstitage turunduseesmärgid. Operatiivseid turunduseesmärke sõnastades peab silmas pidama, et oleksid kajastatud eesmärgi järgmised komponendid: · Eesmärgi sisu mida soovitakse saavutada? · Eesmärgi objekt millise objektiga soovitakse eesmärki saavutada? · Eesmärgi mõõde millist eesmärgi täitmise taset soovitakse saavutada?
· · · · NB! Koostatud loetelud ei pea olema pikad, oluline on prioriseeritus. (soovitavalt 5-7 kõige olulisemat punkti). Ettevõtte konkurentsieelise nurgakiviks on tugevused, mis avaldavad suuremat mõju tegevustulemustele ja konkurentsipositsiooni kindlustamisele. Nõrkustest on olulised ennekõike need, mis võivad saada ettevõttele saatuslikuks, vähemtähtsad võib kõrvale jätta. Püstitage turunduseesmärgid. Operatiivseid turunduseesmärke sõnastades peab silmas pidama, et oleksid kajastatud eesmärgi järgmised komponendid: · Eesmärgi sisu mida soovitakse saavutada? · Eesmärgi objekt millise objektiga soovitakse eesmärki saavutada? · Eesmärgi mõõde millist eesmärgi täitmise taset soovitakse saavutada? · Aeg kui ruttu soovitakse eesmärgini jõuda?
................................................................................................ 8 8. TOOTMINE/TEENINDAMINE ................................................................................................ 8 9. TURU ANALÜÜS ..................................................................................................................... 9 10. KONKURENTS ..................................................................................................................... 10 11. TURUNDUSPLAAN ............................................................................................................. 12 12. PERSONAL JA JUHTIMINE ................................................................................................ 13 13. FINANTSPLANEERIMINE .................................................................................................. 14 13.1 Investeeringute katmise allikad ............................................................................................ 17 13
OSTUJÕUD (buying power). KLIENT (customer) - organisatsiooni või isik, kes võtab toote vastu või kasutab pakutavat teenust. Samuti on klient (alaline) ostja, tellija või teenuseid kasutav inimene. TARBIJA (user) - füüsiline isik, kellele pakutakse või kes omandab või kasutab kaupa või teenust ees-märgil, mis ei seondu tema majandus- või kutsetegevusega TURUSTAMINE (selling) tähendab müüki ja on pigem seotud toodete jaotusega (kasutatakse mõistet ,,turustuskanal"). Turundus on seega oluliselt laiem mõiste kui turustus ning võib öelda, et turustus on turunduse üks osa. TURG (market) on toote tegelike ja potentsiaalsete ostjate kogum. Ostjateks võivad olla nii üksikisikud kui organisatsioonid. TOODE (product) on midagi, mida saab pakkuda turul vajaduste rahuldamiseks. Toode võib olla materiaalne, kuid tähtis pole mitte füüsilise toote omamine, vaid sellega kaasnevad HÜVED (benefits).
Kõik kommentaarid