Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Kopteri rootorid (0)

1 Hindamata
Punktid

Lõik failist

Rootorid
Eesti Lennuakadeemia
Kopteri  lennudünaamika 
•  Kopter on õhust raskem õhusõiduk millel 
tõstejõu ja tõmbejõu tekitamiseks 
kasutatakse tõstepropellerit (rootorit) mille 
abil ta saab tekitada tõstejõudu, seista 
paigal maapinnakohal ja  liikuda  piloodile 
vajalikus  suunas.
Bell 260
Kopteri aerodünaamilised ja 
lennudünaamilised alused
• Kopteri rootori ülesandeks on tekitada 
aerodünaamilist tõstejõudu ja tõmbejõudu.
• Kui tõstepropeller asetseb oma  teljega  
pikki  õhusõiduki Y1 telge ja puudub  tema 
liikumine X1 ; Z1 ;  telgede suunas siis  
aerodünaamiline jõud T on suunatud pikki 
Y1  telge.
Kopteri aerodünaamilised ja 
lennudünaamilised alused
• Kui õhuvoog on suunatud rootorile  mingi nurga 
all  siis aerodünaamiline jõud moodustab Y1 
teljega mingi nurga. 
• Aerodünaamilise jõu T moodustaja  oleks si s 
tõstejõud ja on suunatud perpendikulaarselt 
li kumise ki  ruse  vektoriga. 
• Teine T moodustaja P oleks sellele juhul 
tõmbejõu  vektor  ja  suunatud helikopteri lennu 
suunas ning  ekvivalentne  lennuki tõmbejõuga.
• Takistusjõud tekitatakse helikopteri  kere  
takistusega, telikute takistusega, ja tagumise 
propelleri takistusega 
Rootori arvestatava  ketta  pindala
Kopteri aerodünaamilised ja 
lennudünaamilised alused
Rootori labade  viibutusliigutused

Vasakule Paremale
Kopteri rootorid #1 Kopteri rootorid #2 Kopteri rootorid #3 Kopteri rootorid #4 Kopteri rootorid #5 Kopteri rootorid #6 Kopteri rootorid #7 Kopteri rootorid #8 Kopteri rootorid #9 Kopteri rootorid #10 Kopteri rootorid #11 Kopteri rootorid #12 Kopteri rootorid #13 Kopteri rootorid #14 Kopteri rootorid #15 Kopteri rootorid #16 Kopteri rootorid #17 Kopteri rootorid #18 Kopteri rootorid #19 Kopteri rootorid #20 Kopteri rootorid #21 Kopteri rootorid #22 Kopteri rootorid #23 Kopteri rootorid #24 Kopteri rootorid #25 Kopteri rootorid #26 Kopteri rootorid #27 Kopteri rootorid #28 Kopteri rootorid #29 Kopteri rootorid #30 Kopteri rootorid #31 Kopteri rootorid #32 Kopteri rootorid #33 Kopteri rootorid #34 Kopteri rootorid #35 Kopteri rootorid #36 Kopteri rootorid #37 Kopteri rootorid #38 Kopteri rootorid #39 Kopteri rootorid #40 Kopteri rootorid #41 Kopteri rootorid #42 Kopteri rootorid #43 Kopteri rootorid #44 Kopteri rootorid #45 Kopteri rootorid #46
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 46 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2014-09-30 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 5 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor foxtrot2011 Õppematerjali autor
Kokkuvõte koos jooniste ja illustreerivate piltidega helikopteri rootoritest.

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
65
doc

AM kordamiskusimused lopueksamiks ( vastused)

- imitoru ventiil on kinni - pumba täitmine ei õnnestunud ( näiteks põhjaklapp laseb läbi ) - torud või imikurn on ummistunud - imitorus on suur takistus , ventiil ei ole täielikult lahti - imitorusse satub õhku ( läbi võlli või torutihendite) - vee temperatuur on liiga kõrge - pöörete arv on liiga väike. - pöörlemissuund on vale - pumbatavas vees palju sodi, võõrkehasid 2. Pump ei arenda täielikku tootlikkust Q Qnor - pumba rootor on vigastatud või nihkunud telje suunas - pöörete arv ei ole õige ,liiga suur kavitatsioon )või liiga väike. - imitoru osaliselt ummistunud ,või ventiil vähe lahti. - tööratas vigastatud - õhk pumbas 3. Pump ei arenda täielikku survet H Hnorm - pöörete arv on väike - tööratas või tihendid on kulunud - pumpa satub õhku - pumbatavas vees palju võõriseid 4. Pumba tegelik tunnusjoone kõver Q(H) on ebanormaalne - tagasivool pumbas suur - pump ummistunud

Abimehanismid
thumbnail
53
doc

LAEVA ABIMEHHANISMID

LAEVA ABIMEHHANISMID SISSEJUHATUS: Abimehhanismide , laevaseadmete ja süsteemide tähtsus ja liigitamine . Laeva energeetikaseade koosneb: 1. Peamasin (ad). 2. Laeva abimehhanismid (AM). Peamasinad peavad kindlustama laeva käigu , abiseadmed kindlustavad peajõuseadmete ekspluateerimise ja muud laevasisesed vajadused. Seadmete tarbimisvõimsuste kasvuga , uute võimsate jõuseadmete ja juhtimisseadmete kasutuselevõtuga on abimehhanismide osatähtsus tunduvalt kasvanud - energeetikaseadmete jagamine pea ja abiseadmeteks on tinglik. Näiteks veemagestusseadmed ,mida varem kasutati aurukatla toitevee saamiseks , võis lugeda peaenergeetikaseadmete hulka , kasutatakse edukalt pikematel reisidel majandus ja joogivee saamisel. Seega võib abimehhanismid tinglikult liigitada . a. Peamasinat teenindavad abimehhanismid ( jahutusseadmed, õlitusseadmed , pumbad , kompressorid jne. ). b. Üldotstarbelised ( rooliseade, kuivendussüsteemid , ventiltsiooni- õhukonditsoneeri, küttesüsteem

Abimehanismid
thumbnail
162
pdf

Täiturmehanismid, ajamid, mootorid

INTENSIIVKURSUS ”TOOTMISE AUTOMATISEERIMINE” Intensiivkursus kuulub projekti: „Energia- ja geotehnika doktorikool II” tegevuskavasse Ins. Viktor Beldjajev TÄITURMEHHANISMID Loengumaterjalid Tallinn 2010 Sisukord Tähistused ................................................................................................................................. 5 1. Sissejuhatus ........................................................................................................................... 6 2. Täiturmehhanismide olemus ............................................................................................... 7 2.1. Täiturmehhanismide klassifikatsioon .................................................................................. 7 2.2. Automaatsüsteem ......................................

Energia ja keskkond
thumbnail
158
pdf

Elektriajami juhtimine

Tallinna Polütehnikum Energeetika õppesuund Rein Kask ELEKTRIAJAMITE JUHTIMINE Õppevahend TPT energeetika õppesuuna õpilastele Tallinn, 2007 Saateks Erialaainete õpikute ja muude õppevahendite krooniline puudus on juba palju aastaid raskendanud kutsehariduskoolide õpilastel omandada erialaseid teadmisi. Käesolev kirjatöö püüab mingilgi määral leevendada seda olukorda Tallinna Polütehnikumi energeetika õppesuuna õpilastele sellise õppeaine kui ,,Elektriajamite juhtimine" õppimisel. Elektriajamid on üheks põhiliseks elektritarvitite liigiks ja neid kasutatakse laialdaselt kõikides eluvaldkondades. On selge, et tulevased elektriala spetsialistid peavad neid hästi tundma ja oskama neid ka juhtida. Elektriajamite juhtimine ongi valdkonnaks, mida käsitleb käesolev õppevahend. Selle koostamisel on autor lähtunud põhimõttest selgitada probleeme nii põhjalikult kui vajalik ja nii napilt kui võimalik ­ siit ka õppe-

Elektriaparaadid
thumbnail
92
docx

Autod-Traktorid I kordamisküsimused 2013-2014

6) kasutatakse töömasinatel, mis töötavad rasketes tingimustes B) Kahe rootoriga generaator Kasutatakse bussidel, mis vajavad suurt võimsust C) Kroonrootoriga generaator (äärtest kõrgem, keskmised harud madalamad) 59. Kroonrootoriga generaatori tööpõhimõte ja koostisosad 1 ­ rihmaratas; 2 ­ esikaas; 3 ­ ventilaator; 4 ­ staator; 5 ­ rootor koos ergutusmähisega; 6 ­ tagakaas; 7 ­ pingeregulaator ja harjahoidja; 8 ­ kontaktrõngad, ettenähtud ergutusmähise toitmiseks 9 ­ alaldi; 10 ­ kinnituskronstein. GENERAATORI TÖÖPÕHIMÕTE Pannes generaatori rootori elektri saamiseks pöörlema, muudame mehaanilise töö elektrienergiaks. Generaatori paigalseisev osa on staator ja pöörlev osa rootor. Generaatori

Autod-traktorid i
thumbnail
240
pdf

Elektriajamite elektroonsed susteemid

3 ELEKTRIAJAMITE ELEKTROONSED SÜSTEEMID 4 Valery Vodovozov, Dmitri Vinnikov, Raik Jansikene Toimetanud Evi-Õie Pless Kaane kujundanud Ann Gornischeff Käesoleva raamatu koostamist ja kirjastamist on toetanud SA Innove Tallinna Tehnikaülikool Elektriajamite ja jõuelektroonika instituut Ehitajate tee 5, Tallinn 19086 Telefon 620 3700 Faks 620 3701 http://www.ene.ttu.ee/elektriajamid/ Autoriõigus: Valery Vodovozov, Dmitri Vinnikov, Raik Jansikene TTÜ elektriajamite ja jõuelektroonika instituut, 2008 ISBN ............................ Kirjastaja: TTÜ elektriajamite ja jõuelektroonika instituut 3 Sisukord Tähised............................................................................................................................5 Sümbolid .....................

Elektrivarustus
thumbnail
84
doc

Praktika aruanne - Tallinnk Star

EESTI MEREAKADEEMIA Laevamehaanika kateeder MEREPRAKTIKA ARUANNE Õppeliin: laeva jõuseadmed Õpperühm: MM41 Praktikant: Pjotr Muhhin Juhendaja: Jaan Läheb Praktika algus:02.05.2010 Praktika lõpp: 06.09.2010 Praktikakoht: M/S Ice Runner TALLINN 2010 Retsensioonid 2 Sisukord 1. Üldandmed laeva ja laeva seadmete kohta .................................4 1.1. Üldandmed laeva kohta ...........................................................4 1.2. Üldandmed laeva jõuseadmete kohta ......................................8 2. Laeva peamasin ........................................................................

Merepraktika
thumbnail
91
doc

Eksami konspekt

1) Nuivibraatorid. Allen Engineering Corporation nuivibraatorid Köik nuivibraatorid töötavad bensiinimootoriga. Kergeimal mudelil on mootor käepideme küljes. Keskmist tüüpi nuivibraatori mootor ripub rihmadega betoneerija seljas. Suurim, kahe nuiaga komplekt, saab töövoolu bensiinimootori körgsagedusgeneraatorist. Firma "Tremix" edasimüüja Eestis AS TALLMAC pakub erineva konstruktsiooniga nuivibraatoreid (tabel ): · täismehhaanilisi ­ tüüp 1 mis koosneb mootorist, vahetükist, võllist ja vibraatornuiast. Mootoriga ühendatakse vahetüki abil erineva pikkusega võll ning erineva diameetriga tööorgan. · tüüp 2 - kergeid nuivibraatoreid, , mis koosneb mootorist ja tööorganist koos võlliga. Seda kasutatakse väikesemahuliste betoneerimistööde tegemisel · tüüp 3 - kõrgsagedusel töötav nuivibraator mis koosneb sagedusmuundurist ning tööorganist koosvoolujuhtmega. Sagedusmuundajast väljuva voolu sagedus on 200 Hz ja pinge 42 V. 20

Ehitusmasinad




Meedia

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun