Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Kognitiivne areng (7)

3 KEHV
Punktid

Esitatud küsimused

  • Kuidas jaguneb arengupsühholoogia?
  • Mida tähendab ja uurib kognitiivne psühholoogia?
  • Mis on kognitiivse psühholoogia põhiidee ja millele see keskendub?
  • Milline on Jean Piaget kognitiivse arengu teooria?
  • Mida tähendavad kriitilised perioodid arengus?
  • Mida tähendavad ja millised on kognitiivsed tunnetusprotsessid?
  • Mis on mälu Kuidas liigendatakse?
  • Kuidas jaguneb mõtlemise areng?
  • Milline on laste mõtlemine?
  • Kuidas keel ja kõne areneb?
  • Kuidas on seotud taju ja keele areng õppimisega?
  • Milline on keele ja mõtlemise vaheline seos?
  • Miks on oluline loovvõime?
  • Mis on kognitiivne neuroloogia?
  • Kuidas see teadmine mõjutab õpetaja tööd?
  • Milline on biheivioristlike - ja kognitiivsete õppimisteooriate erinevus?
  • Mida nimetatakse metakognitsiooniks?
  • Kuidas saab metakognitiivset võimet arendada?
  • Milline on selle mõju õppimisele?
  • Milline on keelelise relatiivsuse hüpotees?
  • Milline on L Võgotski kultuurilis-ajalooline mõtlemiskäsitlus?

Lõik failist


TALLINNA ÜLIKOOL
Rakvere Kolledź
Õpetajakoolituse osakond


Katrin Hildunen
AP II B kõ
Kognitiivne areng
Kodutöö areguõpetusest

Juhendaja : Merle Rohtla


Rakvere 2008
Vasakule Paremale
Kognitiivne areng #1 Kognitiivne areng #2 Kognitiivne areng #3 Kognitiivne areng #4 Kognitiivne areng #5 Kognitiivne areng #6 Kognitiivne areng #7 Kognitiivne areng #8
Punktid 10 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 10 punkti.
Leheküljed ~ 8 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2008-11-20 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 210 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 7 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor kathil Õppematerjali autor

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
55
doc

Mõtlemine

küberneetika ja veel mõni teine teadusharu. Mõtlemine on inimtegevuse osa. Algelisel kujul mõtlevad ka loomad. Iga normaalse arenguga inimene on võimeline mõtlema, kuigi erinevate inimeste puhul see tõenäoliselt suuresti varieerub. Töö eesmärk on leida vastus küsimustele: · Mille poolest sarnanevad ja erinevad looma ja inimese mõtlemine? · Kus kohast on pärit meie mõtlemine? · Milline on mõtlemise ajalooline areng läbi erinevate kultuuride? · Kas kõik inimesed mõtlevad mistahes ülesannete lahendamisel ühtviisi või on olemas mitut tüüpi mõtlemist? · Kuidas mõtlevad lapsed? · Milline on keele ja mõtlemise vaheline seos? Töö ülesanne on anda ülevaade järgmistest teemadest: · Mõtlemise muutumisest ajaloos · Mis on mõtlemine, mõtlemisoperatsioonid ja ­vormid, mõtlemise liigid · Loogika, keel ja mõtlemine · Laste mõtlemine

Psüholoogia
thumbnail
15
doc

Laste mõtlemine

traditsioonist: filosoofiast ja psühholoogiast. Filosoofid pidasid pikka aega mõtlemise asupaigaks mõistust ning mõtlemise arendamist hariduse ideaaliks. Filosoofia rõhutas kriitilise mõtlemise õppimise vajadust väitluse ja loogika abil. Filosoofiat huvitab mõtlemises eelkõige see, mis on üldine, jääv ja lõputu. Filosoofia mõtestab ümbritsevat kriitiliselt ja st nimetatakse filosoofilist tunnetust ka kriitiliseks mõtlemiseks. Psühholoogia uurib mõtlemise protsesse. Kognitiivne psühholoogia rõhutab seda, kuidas inimmõistus ideid genereerib e loovat mõtlemist. Psühholoogia uurib mõtlemist konkreetsete aistingute, tajude, kujutluste vastasikuste seoste kaudu ja mõistab seda kui tahtelist akti. Mõtlemine on inimtegevuse osa. Algelisel kujul mõtlevad ka loomad. Iga normaalse arenguga inimene on võimeline mõtlema, kuigi erinevate inimeste puhul see tõenäoliselt suuresti varieeruv.

Arenguõpetus
thumbnail
128
docx

Ülevaade psühholoogiast eksamiks valmistumine (Õppejõud: Kristjan Kask)

(Sir F. Galton, 1822-1911) 20.sajand psühholoogias Tekkisid erinevad koolkonnad ja uurimistraditsioonid:  Psühhodünaamiline käsitlus 3 4  Biheiviorism- on psühholoogia suund,mis rajaneb tingitud reflekside uurimisel füsioloogias ja eksperimentaalpsühholoogia rakendamisel loomade käitumise (eriti õppimise) uurimises.  Humanism  Kognitiivne  Bioloogiline  Evolutsiooniline  Sotsiokultuuriline Psühhodünaamiline käsitlus Käitumine on tingitud seesmiste teadvustamata psüühilise energia voogude poolt, mille üle inimese kontroll on minimaalne. S.Freud (1856-1939)  Psühhoanalüüs Id – tahab kohest naudingut ja toimib naudinguprintsiibi alusel. Teistel peale väikeste laste on olemas ka ego ja superego. Id-i kutsutakse "isiksuse ärahellitatud lapseks"

Ülevaade psühholoogiast
thumbnail
30
odt

Erivajadustega laste psühholoogia alused (TÜ baka eksami kordamisküsimused)

EV psühholoogia püüab vastust leida mille poolest erinevad EV lapsed tavalastest ja milline on EV laste arengupotentsiaal ja millistel tingimustel see realiseerub. Kuidas, mida ja millal EV lastele õpetada? EV psühholoogia toetub arengupsühholoogiale. EV psühholoogia puhul tuleb küsida neid küsimusi iga hälbegrupi puhul eraldi, ei saa üldistada. Sama puudutab spetsialisti, kes peab iga lapse puhul eraldi küsima. Erivajaduse defineerimine – hälbinud areng toob kaasa isiku teistsugused vajadused ehk erivajadused, mille rahuldamiseks tuleb keskkonda ümber korraldada. Aluseks  Meditsiinisüsteemis rahvusvaheline haiguste klassifikatsioon RHK-10  Sotsiaalsüsteemis puude raskusastmed – pakub toetusi sõltuvalt puude raskusastmest; 2

Eripedagoogika
thumbnail
36
docx

PSÜHHOLOOGIA: MÄLU. KEEL JA KÕNE. MÕTLEMINE. ARENG

PSÜHHOLOOGIA: MÄLU. KEEL JA KÕNE. MÕTLEMINE. ARENG  MÄLU- võime meelde jätta, meeles hoida ja meenutada; mäletamine. Seda reguleerib ja juhib ajus olev hipokampus.    Jaotus mälu kestvuse alusel: o Sensoorne mälu:  Ikooniline  Kajaline o Lühimälu (töömälu)—pikaajaline mälu  Lühimälu maht 7+-2 ühikut    A.Baddeley- operatiiv ehk töömälu

Üldpsühholoogia
thumbnail
52
pdf

Erivajadustega laste psühholoogia eksamiküsimused

õpetada? EV psühholoogia püüab vastust leida mille poolest erinevad EV lapsed tavalastest ja milline on EV laste arengupotentsiaal ja millistel tingimustel see realiseerub. Kuidas, mida ja millal EV lastele õpetada? EV psühholoogia toetub arengupsühholoogiale. EV psühholoogia puhul tuleb küsida neid küsimusi iga hälbegrupi puhul eraldi, ei saa üldistada. Sama puudutab spetsialisti, kes peab iga lapse puhul eraldi küsima. Erivajaduse defineerimine ­ hälbinud areng toob kaasa isiku teistsugused vajadused e erivajadused, mille rahuldamiseks tuleb keskkonda ümber korraldada. Aluseks: o Meditsiinisüsteemis rahvusvaheline haiguste klassifikatsioon RHK-10; o Sotsiaalsüsteemis puude raskusastmed ­ pakub toetusi sõltuvalt puude raskusastmest; o Haridussüsteemis isiku õpivõimelisus konkreetses keskkonnas ­ mida keskkonnas tuleb muuta, et laps saaks õppimisega hakkama. Keskkond kui tegevus on oluline,

Eripedagoogika
thumbnail
14
doc

Ülevaade psühholoogiast - konspekt

Olulised nimed kogntiivse suuna tekkeloos: H. von Helmholtz (1821-1894) ­ alateadlike järelduste kontseptsioon F. Donders (1818-1889) ­ psüühiliste protsesside järgnevus ja aegade mõõtmine (eksperimentaalne tõestus); mentaalne kronomeetria; lihtne ja valikreaktsiooniaeg W.Wundt ­ mentaalne kronomeetria Psüühika struktuuri uurimine (W.Wundt, E. Titchener) W. James (1842-1910) ­ funktsionalism, selektiivsuse küsimus S. Freud (1856-1939) ­ psüühika struktuur L. Festinger ­ kognitiivne dissonants E.Tolman (1886-1959) ­ kognitiivne kaart (cognitive map) F. Bartlett (1886-1969) ­ skeemi kontseptsioon; aktiivne organiseeritus J. Piaget (1989-1980) ­ intellekti teke ja areng (geneesi, astmelisuse idee) H. Werner (1890-1964) ­ mikrogenees; üldised tajud muutuvad diferentseeritumateks H. Ebbinghaus ­ mälu uurimine "New Look" J. Bruner ­ tunnetus on valiv aktiivne kategoriseerimisakt, mis on määratud isiskuslike motiivide, kultuuriliste ja sotsiaalsete faktoritega H

Psüholoogia
thumbnail
12
docx

Arengupsühholoogia konspekt

Arengupsühholoogia Käsitleb vanusega seotud erinevusi käitumises, tunnetusprotsessides ja inimsuhetes Läbiv küsimus: pärilikkuse ja kultuuri roll arengus Pärilikkuse ja keskkonna osa erinevate psüühiliste protsesside, võimete arengus Mõjutavad vastastikku - Geenidest sõltub tundlikkus keskkonna mõjude suhtes - Varane keskkonna stimulatsioon mõjutab aju arengut - Tundlikkus tuleneb bioloogilistest faktoritest Füüsiline areng - eri kehastruktuuride küpsemine Motoorne areng ­ uute motoorsete vilumuste omandamine Kognitiivne areng - lapse intellektuaalse funktsioneerimise areng Sotsiaal ­ emotsionaalne areng ­ muutused suhtlemisviisides, suhetes Arenguperioodid 2 esimest eluaastat - Imikuiga ­ 1. eluaasta - Väikelaps Varane lapseiga ­ eelkooliiga (2-7) Keskmine lapseiga ­ kooliiga (7-11) Teismeiga (11-19) Varane täisiga (20-30ndad) - Üleminek täisikka (18-29) Keskmine täisiga (40-50ndad)

Arengupsühholoogia




Kommentaarid (7)

Annika17 profiilipilt
Annika17: üllatava lahendusega graafikud, tekst keskpärane kuid siiski sisukas.
00:47 07-02-2009
theak profiilipilt
theak: sisukas ja asjalik materjal!
20:24 20-04-2009
MSA profiilipilt
S K: Ei aitand mind kahjuks
12:44 20-02-2010



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun