Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Kas viisakus on vanamoodne? - kirjand (0)

1 Hindamata
Punktid

Esitatud küsimused

  • Mis on üleüldse viiskakus?

Lõik failist


Kas viisakus on vanamoodne?
Viisakust õpetatakse meile juba väiksest peale. Viisakus peaks olema elementaarne osa igapäevaelust ning kõik peaksid teatud viisakusnorme järgima, kuid see ei ole alati nii. Kas viisakus on vanamoodne?
Mis on üleüldse viiskakus? See on ühsikondlike käitumisnormide kogub . Viisakusreeglid on kirjutamata seadused, mida tuleks järgida, sest nii on kombeks. Meile õpetatakse neid kodus, lasteaias, koolis. Viisakas on teretada, austada vanemaid inimesi, hoida puhtust, käituda vastavalt olukorrale jms. Neid asju, mida on viisakas teha, on palju. Viisakusnormid on säilinud palju aastaid ja neid pärandatakse põlvest põlve edasi. Nad on kui traditsiooni, mida
Kas viisakus on vanamoodne- - kirjand #1
Punktid 10 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 10 punkti.
Leheküljed ~ 1 leht Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2012-05-22 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 52 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor jahana Õppematerjali autor
Mis on viisakus? Kas viisakus on vanamoodne? Sellele küsimusele pole ühtset vastust. Saab välja tuua erinevaid fakte nii jaatuse kui eituse poolele.
Tegemist on 11. klassis kirjutatud kirjandiga, mille sõnade arv on 427.

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
68
docx

Kultuuridevaheline kommunikatsioon

Kui varasem pragmaatika vaatles, kuidas saab koodiga edasi anda rohkem/erinevat transaktsioonilist informatsiooni võrreldes sellega, mis sõna-sõnalt öeldakse, siis viisakuse puhul (või vastavalt) ebaviisakuse puhul antakse samuti edasi lisainformatsiooni (või teistsugust informatsiooni), kuid interaktsioonilisel tasandil. Olulisemad lähenemisviisid: - Viisakuspõhimõte ja uued maksiimid (Lakoff, Leech) ­puudused: viisakus ei ole kooperatsiooniga samaväärne: erinevate inimeste vastu viisakus erinev. - Brown ja Levinson - Viisakusnormid - Viisakus ja võim (Blommaert, Eelen, Watts) Leech: Viisakuse põhimõte (analoogne Grice'ikooperatiivsuse põhimõttele) Kuus maksiimi: - Nõusoleku maksiim - Suuremeelsuse maksiim - Tagasihoidlikkuse maksiim jne. Kriitika: - maksiime võib lõpmatuseni paljundada.

Kultuuridevaheline kommunikatsioon
thumbnail
19
doc

Türgi

Läbirääkimistel pole nad sugugi kogenematud ­ olid nad ju hiigelsuures, kaua aega püsinud Osmani impeeriumis avatud tohutule kaubavahetusele. Kui tegemist on perekonnafirmaga, siis langetab otsuseid kõige vanem perekonnaliige. Vanemaid austatakse Türgis igal sammul. Vanemate inimeste peale ei tohi mingil juhul karjuda ega nendega suheldes enesevalitsust kaotada. Läbirääkimised kulgevad Türgis palju aeglasemalt kui Ameerika Ühendriikides, seejuures on väga tähtis viisakus. Läbirääkimiste ajal juuakse ära nii palju teed või kohvi, et neid tassitäisi on võimatu üles lugeda. Istungid algavad aeglaselt. Esitatakse hulk küsimusi tausta, hariduse ja palju muu kohta. Paljud nendest küsimustest pole tihti inimese seatud sihtidega sugugi seotud, aga oleks tõsine etiketirikkumine neist üle hüppata. 12 Ei tohi võtta kõneaineks ühtki Türgi poliitilist probleemi, iseäranis Türgi-Kreeka vaidlust

Klienditeenindus
thumbnail
59
doc

Teenindussuhtlemine – kliendikesksus

Teenindussuhtlemine ­ kliendikesksus Kosmoseuuringute alguspäevad.. Canaveraly neemel asuv NASA keskus. President Kennedy oli seal parasjagu kohtumas paljude kuulsate teadlaste ja uurijatega. Ta kohtus inimestega, kelle ülim eesmärk oli vallutada kosmos ning jalutada kuu pinnal. Ta kohtus raamatupidajate ja administraatoritega, kes olid andnud suure panuse projekti õnnestumisse. Seega oli kohtunud paljude sihikindlate, uhkete ja oma eesmärki uskuvate meeste ja naistega. Kui ta jalutas mööda koridori tagasi limusiini juurde, põrkas ta kokku küürutava hallipaise mehega, kellel oli ämber ühes ja mopp teises käes. Küsimus tundus üpriski ülearune, aga president küsis siiski: ,,Ja mida teie siin neemel teete?" Selga sirutades vaatas koristaja presidendile otsa ning vastas, hääles uhkus ja väärikus: ,,Härra, ma teen

Teenindus
thumbnail
11
doc

Riskikäitumine

Riskikäitumine. Miks käitutakse riskeerivalt? Milleks narkoennetus? Kuidas käituda, kui klassis on HIV-ga laps? Loe läbi artikkel ja täida praktilised ülesanded Praktiline ülesanne 1. 1. Toetudes artiklist saadud teadmistele vii läbi veebipõhine nõustamine lapsevanemale, kes kuuldes, et lasteasutuses/ koolis on lapsi kes on "HIV +" soovib oma last lasteasutusest/ koolist ära võtta. Praktiline ülesanne 2. 1. Toetudes artiklist saadud teadmistele vii läbi veebipõhine nõustamine 8. klassi õpilastele, kes pöördusid sinu poole ärevatena, sest nendeni jõudsid jutud, justkui nende koolis kusagil klassis on õpilane, kes on "HIV+ ". Vanus 9-15 on määrav selles suhtes, millise elustiili laps endale valib ­ kas tervisliku või mittetervisliku. Selles vanusevahemikus kas algab või kujunevad hoiakud suitsetamise, alkoholi, narkootikumide suhtes. Teismelised teatavasti on eriti altid riskima ja ühtlasi arvavad, et NENDEGA midagi halba ei juht

Riskianalüüs ja keskkonnaohutus
thumbnail
20
docx

Eetika aluste kordamisküsimused ja vastused eksamiks

Kordamisküsimused Eetika aluste eksamiks! 1. Mis on moraal? Mis on eetika? Eetika objekt. Moraal osutab inimeste ja kultuuride teatud tavadele, reeglitele ja praktikatele, mis kajastavad väärtusi ja tõekspidamisi.(seda nim mõnikord positiivseks moraaliks ehk kirjeldavaks moraaliks). Moraalifilosoofia on filosoofiline ja teoreetiline mõtisklus moraali üle.süstemaatiline püüe mõista moraalimõisteid ning õigustada moraaliprintsiipe-ja teooriaid. Uurib nt millised väärtused ja voorused on olulised, et elada rahuldustpakkuvat elu ühiskonnas. Moraalifilosoofia ülesandeks on formuleerida ja kaitsta neid käitumisprintsiipe ja väärtusi, mis juhivad inimeste tegevust ja loovad häid karaktereid. uurida moraaliprintsiipide vahekorda. Moraaliprintsiibid võivad sattuda omavahel vastuollu (Pea oma lubadust! Aita hädasolijat!) Moraal aitab korras hoida ühiskondlikku masinavärki, sest inimene elab oma elu teiste inimeste seas ja moraal juhib vastastikuseid suhteid. "Mitte ming

Eetika alused
thumbnail
152
docx

KASVATUSE KLASSIKA

KASVATUSE KLASSIKA ---------------------- Maie Tuulik Tallinn 2010 SISUKORD Saateks 1. Mis on must kasvatus? 2. Miks on kasvatus oluline? 3. Mis on kasvatuse mehhanism? 4. Missugused on kasvatuse eesmärgid? 5. Kas jutt indigolastest on bluff? 6. Miks on eneseteadvuseni nii pikk arengutee? 7. Kas laps on täiskasvanule võrdne partner? 8. Kas laps peab sõna kuulama? 9. Miks on harjumused vajalikud? 10. Mis vägi on memme musil? 11. Mis värvi on armastus ? 12. Milles on kiituse imeline jõud? 13. Kas last tohib karistada? 14. Miks tuleb last vabadusele juhtida? 15. Mis on kõlbeline enesetunnetus? 16. Miks on vaja leida kesktee? 17. Miks Peeter Põllu kasvatusõpetus ei vanane? Lõpetuseks Viiteallikad SAATEKS Meie raamaturiiulid on täis

Sotsiaalpedagoogika teooria ja praktika
thumbnail
99
doc

Sissejuhatus teadusfilosoofiasse kogu aine konspekt- testide vastused

>>pärast ajas tolle oma kavalate küsimustega segadusse. b. Sokrates tegi näo nagu kuulaks vestluskaaslast ning too läks jutuga hoogu, märkamata, et tegelikult Sokrates teda ei kuulagi. c. Sokrates mängis asjatundjat ning hakkas vestluskaaslasega vaidlema, tegelikult lasi aga enda -------------------------------------------------------------------------------- 23rd of February 13:00 matis Millises järgnevalt toodud näites tunnistatakse viisakus iseväärtuseks? a. Ants peab viisakust mõttetuks peenutsemiseks. b. Andres peab oluliseks viisakust, sest viisakus soodustab karjääri. >> c. Mardi jaoks on viisakus enesestmõistetav. -------------------------------------------------------------------------------- 23rd of February 13:01 matis Kuidas saab otsustada väite 3+4=9 paikapidavuse üle? a. Antud väite paikapidavuse üle ei saagi otsustada. b. Kogemuse põhjal. >> c. Deduktiivselt arutledes

Filosoofia
thumbnail
98
pdf

Sissejuhatus teadusfilosoofiasse kogu aine konspekt- testide vastused

>>pärast ajas tolle oma kavalate küsimustega segadusse. b. Sokrates tegi näo nagu kuulaks vestluskaaslast ning too läks jutuga hoogu, märkamata, et tegelikult Sokrates teda ei kuulagi. c. Sokrates mängis asjatundjat ning hakkas vestluskaaslasega vaidlema, tegelikult lasi aga enda -------------------------------------------------------------------------------- 23rd of February 13:00 matis Millises järgnevalt toodud näites tunnistatakse viisakus iseväärtuseks? a. Ants peab viisakust mõttetuks peenutsemiseks. b. Andres peab oluliseks viisakust, sest viisakus soodustab karjääri. >> c. Mardi jaoks on viisakus enesestmõistetav. -------------------------------------------------------------------------------- 23rd of February 13:01 matis Kuidas saab otsustada väite 3+4=9 paikapidavuse üle? a. Antud väite paikapidavuse üle ei saagi otsustada. b. Kogemuse põhjal. >> c. Deduktiivselt arutledes

Sissejuhatus filosoofiasse




Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun