Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

It-projektijuhtimine, kvaliteet ja testimine (0)

1 Hindamata
Punktid

Lõik failist

IT  projektid , Kvaliteet,  Testimine
IT kvaliteedi  haldamine
On protsess mille käigus me saame aru mida kliendid tahavad ja mõtlevad,  ning mille 
käigus me  loome  neile toote või  pakume  teenust mis neile meeldib.
Mida nimetatakse projekti kvaliteediks?
Sõna kvaliteet tuleb ladina keelsest sõnast qualitas ja tähendab omadust,  laadi
väärtust või headust. Kvaliteedi all mõeldakse tavaliselt toote tehnilisi omadusi. 
Toote kõikide mõõdetavate ja objektiivselt fikseeritavate omaduste kogumit. 
Projekti kvaliteedi määramise  keskpunktis  on alati tellija ja tema ettekujutused ja 
nõudmised projekti lõpptulemusele. Samuti on olulisel kohal see, kuidas  klient  
projekti läbiviimise käigus seda kvaliteeti tajus. Seega võib öelda, et projekti 
kvaliteet on väga paljuski subjektiivne suurus, mis sõltub tellijast. 
Kuidas hinnata IT projekti kvaliteeti?
Projekti kvaliteeti võib hinnata ka läbi kasutaja rahulolu. Me võime projekti tulemuse 
kliendile üle anda õigeaegselt ja täpselt sellises seadistusega nagu tellija soovis. Kui me 
aga lähteülesande koostamisel ei mõelnud kliendi tegelikule vajadusele, siis võime 
saavutada kliendi rahulolematuse ja me ei saa öelda, et meie töö oli süsteemi  luues  
kvaliteetne.  
Iga  projektijuht  ja eriti IT projektijuht seisab seetõttu pea alati küsimuse ees: kas teha 
seda, mida klient soovib või seda, mida klient vajab. Loomulikult on ainuõige vastus, 
et tuleb teha seda, mida klient vajab. 
Ainult nii on võimalik tagada kliendi rahulolu 
ja öelda, et me tegime kvaliteetset tööd. 
Kuidas on omavahel seotud aeg, kulud ja 
kvaliteet?
Iga projekti kolm kõige  olulisemat suurust on aeg, kulud ja kvaliteet. 
Need on omavahel väga  tihedas  seoses. Sageli nimetatakse nende 
omavahelisi seoseid  raudseks kolmnurgaks, mida kujutatakse 
alljärgnevalt. 
Raudne  kolmnurk  (The  Iron  Triangle).  Parem tulemus nõuab reeglina 
rohkem aega ning rohkem ressursse (raha) 
IT projekti lõpptulemuse kvaliteeti iseloomustavateks märksõnadeks 
võivad ol a
kasutajasõbralikus
hooldamiskergus
rikete  esinemise sagedus
funktsionaalsus
efektiivsus
kiirus
ökonoomsus jne. 
Kui  pakutud  lahendus lähtub kül  kliendi vajadusest, aga: 
on keeruline kasutada
ei ole turvaline
on täis selliseid vigu, mis takistavad normaalset tööd
on raskesti õpitav jms
Tarkvara  testimine
Tarkvara  testimine on protsess tarkvaraarenduses, mille käigus püütakse hinnata 
arvutitarkvara  kvaliteeti.
Tarkvara testimine on kogemustel põhinev tehniline uurimine, mis viiakse läbi selleks, 
et arvestades konteksti, milles programm töötama peab, informeerida huvitatud 
osapooli tarkvara kvaliteedist. Testimise peamiseks tegevuseks on vea leidmine 
eesmärgiga programmi käivitamine.
Testimise eesmärgid
Leida vigu
Veenduda nõuetele vastavuses
Pakkuda informatsiooni
Veenduda, et muudatused ei  toonud
kaasa vigu mujal süsteemis
Hinnata süsteemi töökindlust ja
käideldavust
Staatiline ja dünaamiline testimine
Tarkvara testimine jaotatakse staatiliseks ja dünaamiliseks testimiseks. 
Staatiline testimine
Staatilise testimise põhiülesandeks on leida vigu juba programmi projekteerimise 
faasides. Staatilise testimise käigus saab kontrollida ka süsteemi omadusi nagu näiteks 
Vasakule Paremale
It-projektijuhtimine-kvaliteet ja testimine #1 It-projektijuhtimine-kvaliteet ja testimine #2 It-projektijuhtimine-kvaliteet ja testimine #3 It-projektijuhtimine-kvaliteet ja testimine #4 It-projektijuhtimine-kvaliteet ja testimine #5 It-projektijuhtimine-kvaliteet ja testimine #6 It-projektijuhtimine-kvaliteet ja testimine #7 It-projektijuhtimine-kvaliteet ja testimine #8 It-projektijuhtimine-kvaliteet ja testimine #9 It-projektijuhtimine-kvaliteet ja testimine #10 It-projektijuhtimine-kvaliteet ja testimine #11 It-projektijuhtimine-kvaliteet ja testimine #12 It-projektijuhtimine-kvaliteet ja testimine #13 It-projektijuhtimine-kvaliteet ja testimine #14 It-projektijuhtimine-kvaliteet ja testimine #15 It-projektijuhtimine-kvaliteet ja testimine #16 It-projektijuhtimine-kvaliteet ja testimine #17 It-projektijuhtimine-kvaliteet ja testimine #18
Punktid 10 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 10 punkti.
Leheküljed ~ 18 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2014-02-13 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 13 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor boobu Õppematerjali autor
Projekti kvaliteeti võib hinnata ka läbi kasutaja rahulolu. Me võime projekti tulemuse kliendile üle anda õigeaegselt ja täpselt sellises seadistusega nagu tellija soovis. Kui me aga lähteülesande koostamisel ei mõelnud kliendi tegelikule vajadusele, siis võime saavutada kliendi rahulolematuse ja me ei saa öelda, et meie töö oli süsteemi luues kvaliteetne. 

Kasutatud allikad

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
27
doc

Tarkvara testimist käsitlev juhendmaterjal

Tarkvara testimist käsitlev juhendmaterjal Tarkvara testimine Testimise parimad praktikad Nõudmiste määratlemine Maili Markvardt ASA Quality Services OÜ Tallinn 2006 Sisukord 1 Lugejaskond ja käsitlusala.......................................................................................3 2 Kasutatavad mõisted.................................................................................................3 3 Sissejuhatus testimisse........................................

Informaatika
thumbnail
22
docx

Tarkvara kvaliteet ja standardid kordamisküsimused

Tarkvara kvaliteedi kordamisküsimused 1. Pakkuge ise kvaliteedi mõiste, võrrelge ülal pakutud mõistega Kvaliteet on nii tootja või kaubamärgiga kaasas käiv omadus, kui ka suhe toote ja nõuete vahel. 2. Kas tarkvara kvaliteedi määratlus erineb teiste toodete kvaliteedi määratlusest? Miks? Ei erine, lihtsalt vaadatakse erinevaid aspekte. 3. Millal võib kvaliteedi määratluses piirduda vaid tootega? Vaid toote ja nõudmistega? Kui kvaliteet on mingi tootja või kaubamärgiga kaasas käiv omadus. 4. Kuidas suhtuda väitesse "Tarkvara kvaliteeti pole olemas, kogu aeg on kiirustamine ja pole aega ühte asja valmis saada, juba tuleb järgmine"? Millist kvaliteedi mõistet siin arvestatakse? Kas / millal on võimalik, et kvaliteeti pole? See oleneb keskkonnast, kus see toode asub. Mõeldud on ideaalse kvaliteedi mõistet. Sageli ei pruugi ideaalset kvaliteeti olemas olla. 5. Tarkvara arenduse tulemid

Tarkvara kvaliteet ja standardid
thumbnail
138
docx

Tarkvaratehnika 2016/2017 eksami materjal

o Kes vastutab arhitektuuri eest? – Kõik vastutavad.  Probleem:  Vahel inimesed ei ole üksteisega nõus  Suurtes tiimides skaleeruvus o Nimeta arhitektuuri manager/omanik/vastutaja  Arhitektuur suures meeskonnas o Arhitektuuri juhitud lähenemine o Featuuri juhitud lähenemine o Avatud lähtekoodi lähenemine o Kombinatsioon eelnevatest o  Arhitektuuri testimine o Küsi endalt:  Millistele eeldustele tugineb arhitektuur  Millised nõuded arhitektuur katab  Mis on selle arhitektuuri võtme riskid  Milliste meetmetega leevendada riske  Mil moel on see arhitektuur edasiminek viimase kandidaadi/baas arhitektuuri suhtes  Agiilne tarkvara arhitektuur o Nõuded juhivad arhitektuuri v.a. kui sa häkid  Agiilne arhitektuur

Tarkvaratehnika
thumbnail
21
docx

Tarkvara kvaliteet ja standardid

Testipõhisel arendusel (test driven development) luuakse testid enne realiseerimist kliendi kasutuslugude põhjal. Testide hulka kuuluvad ühiktestid (programmeerijalt, kohe enne realiseerimist) ja vastuvõtmise testid (Tellijalt, funktsionaalsed). Scrum is an iterative and incremental agile software development framework for managing software projects and product or application development. Scrum focuses on project management institutions where it is difficult to plan ahead. RUP 6. Tarkvara kvaliteet Töökindluse tõstmise üks võimalusi on kvaliteedihaldus. Väga lühidalt on kvaliteet toote vastavus nõuetele. Keerukate toodete puhul tuleb vastavuse hindamisel arvesse võtta ka toote loomise protsessi. Seega seob kvaliteet toote, nõuded tootele ja tootmise protsessi. Standard võtab arvesse kasutus-, välis-, sise- ja protsessi kvaliteeti. Elutsükli protsesside kvaliteet soodustab toote kvaliteedi (sise- ja väliskvaliteedi) parandamist, toote kvaliteet aga

Tarkvara kvaliteet ja standardid
thumbnail
62
pdf

Tarkvaratehnika konspekt eksamiks

tarkvara peab olema arusaadav, kasutatav ja ühilduv teiste süsteemidega). Tarkvaratehnika vaated: • Omaniku vaade (Motivation layer), • Kavandaja vaade (System design layer), • Ehitaja vaade (Deployment layer). Tarkvaraprotsessi etapid: 1. Nõuete esiletoomine ja analüüs, 2. Kavandamine e. disain (Arhitektuuriline kavandamine, Detailne kavandamine), 3. Realiseerimine, 4. Testimine, 5. Hooldus ja evolutsioon. Tarkvaraprojekti jaoks vajalikud osad: inimesed, nõuded, vahendid, testid-mockid. Süsteem Tarkvaratehnika ei ole isoleeritud distsipliin vaid osa laiemast süsteemitehnikast. Tarkvarasüsteemid ei ole isoleeritud süsteemid vaid sotsiaalsete süsteemide osad – sotsiotehniline süsteem. Süsteem on üksteisega ühendatud olemite või komponentide hulk, mis moodustavad keerulise terviku või täidavad koos keerulist funktsiooni

Tarkvaratehnika
thumbnail
12
doc

Tarkvaraprojekti esijalgne kavandamine

pakkumine. Näide. Põhiliste riskide tabel. Nr. Mitu Riski nimetus Riski vähendamise võimalused nädalat loetelus Loodud kasutajaliidese prototüüp, veendumaks kasutajate 1. 4 Väljastatud rahulolus. tarkvara madal Kasutatakse süsteemset arendusprotsessi. kvaliteet Testimine kavandatakse nii, et see kataks kogu funktsionaalsuse. Süsteemi testimine sõltumatute ekspertide poolt. Ajagraafik vaadatakse projekti käigus korduvalt üle. 2. 4 Ajagraafikust Aktiivne protsessi jälgimine toob nihked ajagraafikus

Projektijuhtimine
thumbnail
210
pdf

Tarkvaratehnika kordamisküsimused

TARKVARATEHNIKA KORDAMISKÜSIMUSED     1. Mis on tarkvaratehnika?  Software engineering    ! ​“Engineers Australia” definitsioon: ​ Tarkvaratehnika ​on tiimide poolt rakendatav distsipliin  tootmaks kõrgekvaliteedilist, suuremastaabilist ja hinnaefektiivset tarkvara mis rahuldab  kasutajate nõudmisi ja mida saab hooldada teatud ajaperioodi vältel.    IEEE definitsioon: Tarkvaratehnika on süstemaatilise, distsiplineeritud ja mõõdetava  lähehemisviisi rakendamine tarkvara arendamisele, käitamisele ja hooldamisele, see  tähendab, inseneriteaduste rakendamine tarkvarale.     Tarkvaraarendus ​ on nõrgem termin, kus tingimata ei kasutata protsesse, tööriistu,  standardeid, jne. Tarkvaraarendus on progemine + konfigursatsiooni haldus.    Tarkvaratehnika ei ole ainult programmi kirjutamine, vaid teemad hõlmavad ka kvaliteeti,  ajakavasid,

Tarkvaratehnika
thumbnail
24
docx

Tarkvaratehnika konspekt ja kordamisküsumused 2016-2017

eksam 7. Nõude 3 põhiomadust. 8. Nõuete valideerimise tehnikad. 9. Komponentidel põhinev arhitektuur 10.Kihiline arhitektuur eksam 11.Objektorienteeritud arhitektuur 12.Teenusorienteeritud arhitektuur 13.Lihtsa koodi disaini 4 elementi 14.Miks peab nõudeid haldama? 15.Milleks kasutatakse versioonihaldust? eksam 16.Funktsionaalne nõue eksam 17.Mittefunktionaalne nõue eksam 18.Tarkvara elutsükkel 19.Millest koosneb tarkvara? 20.Mis on testimine? 21.Staatiline testimine eksam 22.Dünaamiline testimine eksam 23.Valge kasti testimine 24.Musta kasti testimine 25.Testimise tasemed 26.Re-testmine ja regressioonitestimine 27.eXtreme programmingu alustalad 28.Kirjelda lühidalt XP-d 29.Mis on mudel? eksam 30.Mis on UML? Miks on seda vaja? 31.Tarkvaratehnika 3 vaadet. 32.Tarkvara protsessi etapid. 33.Tabel disaini ja analüüsi abstraktsioonitasemete kohta 34

Tarkvaratehnika




Meedia

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun