Teatud aja jooksul korraga töötavad nii uus kui ka vana süsteem Üheaegne (parallel) Vastus 4 Erinevates geograafilistes piirkondades töötavad erinevad versioonid Asukohapõhine (single location) Küsimus 8 Õige Hinne 1,00 / 1,00 Märgista küsimus Küsimuse tekst Jõudluse testimise käigus testitakse lõpuni valmis infosüsteem, reaalsete (live) andemtega ja reaalsetes tingimustes Vali üks: Tõene Väär Küsimus 9 Õige Hinne 1,00 / 1,00 Märgista küsimus Küsimuse tekst Füüsiline andmemudel tuletatakse peamiselt (ja ainult) loogilisest andmemudelist Vali üks: Tõene Väär Küsimus 10 Õige Hinne 1,00 / 1,00 Märgista küsimus Küsimuse tekst Sisendi juures on vaja kontrollida kasutajavigu
Küsimus 1 Läbipääsusüsteem sissepääsu ukse juures fikseerib, kes ja mis kell on tööle tulnud või töölt lahkunud. Millise süsteemiliikiga on tegemist? Vali üks: a. Expert System b. Decision Support System c. Management Information System d. Transaction Processing System Küsimus 2 Tegevus "Alternatiivide võrdlemine" on seotud järgmise SLDC etapiga: Vali üks: a. Süsteemi analüüs b. Süsteemi planeerimine ja valik c. Süsteemi teostus ja kasutamine d. Süsteemi disain Küsimus 3 Systems planeerimine ja valik on seotud järgmiste tegevustega: Vali üks või enam: a. Süsteemi piirete ja mahu määramine b. Parima lahenduse soovitamine c. Dokumentatsiooni koostamine d. Nõuete kindlakstegemine e. Vajaduse identifitseerimine Küsimus 4 Infosüsteemi arendamise elutsükkel on sammude jada, mis on vajalik infosüsteemi arendamise haldamiseks
03.04.2019 OSADMIN1 võrk, SSH 31.03.2019 - 07.04.2019 Töölaud ► Minu kursused ► Tallinna Tehnikaülikool ► Teaduskonnad ► Infotehnoloogia teaduskond ► IT kolledž ► ICA0001-EST ► Testid ► OSADMIN1 võrk, SSH 31.03.2019 - 07.04.2019 Alustatud kolmapäev, 3. aprill 2019, 15.26 Olek Lõpetatud Lõpetatud kolmapäev, 3. aprill 2019, 15.47 Aega kulus 21 min 17 sekundit Hinne 12, maksimaalne 12 (100%) https://moodle.taltech.ee/mod/quiz/review.php?attempt=567789&cmid=73422 1/7 03.04.2019 OSADMIN1 võrk, SSH 31.03.2019 - 07.04.2019 Küsimus 1 Kuidas vahetate võrguliidese eth1 IP-aadressi Ubuntu Linuxi käsureal? Õige eth1 võrguliidesel on staatiline IP. Hindepunkte 1/1 Valige üks:
edu kriteeriumiks on plaani järgmine o Agiilne tarkvaraprotsess: planeerimine toimub sammude kaupa töö käigus o Kumb on parem? Mõlemad on ok, see sõltub kus seda kasutatakse. Tarkvaraprotsessi mudelite põhitüübid o Kosk Selle mudel: Requirement s – nõuete analüüs Design- disain Implementatio n- realiseerimine Modifitseeritud mudeli juures, Vertification- saab minna ka vastavalt iga kõik mis astme juurest eelneva juurde,
Ta peab olema ettevaatlik, et tööandjate ja klientide intellektuaalne omand oleks kaitstud. 4) Arvuti väärkasutus. Tarkvarainsener ei tohi kasutada oma tehnilisi oskusi teiste inimeste arvutite väärkasutamiseks. Väärkasutus katab vahemiku suhteliselt triviaalsest (näiteks mängude mängimine tööandja arvutil) kuni äärmiselt tõsiseni (viiruste levitamine ja teiste arvutite ründamine). Nõuete analüüs Nõudeid on vaja püstitada rangel kujul, mõõdetaval kujul. Probleemil on 2 küljet – reaalne maailma probleem ja infotehnoloogiline probleem, meid huvitab nende ühisosa. Nõuete analüüsimisel esimene küsimus: Mis on probleem te püüte lahendada (Miks?) ning probleemi kontekst. Analüüsida süsteemi nagu praegu on, panna mõisteid kirja ja siis juba nõudeid. Nõuete analüüs on eesmärgid, võimalused ja piirangud mida me esitame oma tarkvara intensiivsele süsteemile
TARKVARATEHNIKA KORDAMISKÜSIMUSED 1. Mis on tarkvaratehnika? Software engineering ! “Engineers Australia” definitsioon: Tarkvaratehnika on tiimide poolt rakendatav distsipliin tootmaks kõrgekvaliteedilist, suuremastaabilist ja hinnaefektiivset tarkvara mis rahuldab kasutajate nõudmisi ja mida saab hooldada teatud ajaperioodi vältel. IEEE definitsioon: Tarkvaratehnika on süstemaatilise, distsiplineeritud ja mõõdetava lähehemisviisi rakendamine tarkvara arendamisele, käitamisele ja hooldamisele, see tähendab, inseneriteaduste rakendamine tarkvarale. Tarkvaraarendus on nõrgem termin, kus tingimata ei kasutata protsesse, tööriistu, standardeid, jne. Tarkvaraarendus on progemine + konfigursatsiooni haldus. Tarkvaratehnika ei ole ainult programmi kirjutamine, vaid teemad hõlmavad ka kvaliteeti, ajakavasid,
· Joudlus tippkoormusel peab olema ennustatav · Tookiiruse juhtimine toimub umbritsevast keskkonnast · Ohutus on sageli kriitilise tahtsusega · Andmemahud on vaikesed voi keskmised · Aktiivne liiasus (dubleerimine) · Andmete terviklikkus noutav luhiajaliselt · Autonoomne vigade avastamine] Ei tea kas on õige ??? 48. Nimetada tarkvara elutsükli osad. 1. Nõuete analüüs e. süsteemi analüüs 2. Spetsifikatsioon mida toode teeb 3. Projekteerimine kuidas teeb 4. Programmeerimine 5. Koostamine ja testimine 6. Hooldus (kasutus) 7. Kasutusest mahavõtmine 49. Mis peab olema ära toodud spetsifikatsioonis? (?) Spetsifikatsioon tuleb dokumenteerida nii, et see oleks arusaadav potentsiaalsele kasutajale ja samal ajal saaks seda dokumenti kasutada kliendi ja tarkvara looja vahelise lepingu koostamiseks. Spetsifikatsioon peaks lõppema plaaniga:
RFC – Request for Change Ametliku muudatuse ettepanek CFIA – Component Failure Impact Analysis - Aitab määrata CI tõrke puhul mõju IT teenustele. Mõjude maatriksi koostamine – ühel teljel teenused, teisel CI-d) MTBSI – Mean Time Between System Incidents - Kahe intsidendi vahele jääv aeg ehk eelmise intsidendi lõppemisest uue alguseni 5) Seleta infosüsteemi ja rakenduse mõiste erinevust Infosüsteem – Informatsiooni, selle töötlemist käsitlevate reeglite ja vajalike vahendite kompleks. Koosneb riistvarast, tarkvarast, arvutivõrgust, andmetest, protsessidest ja inimestest. Rakendus – Arvutiprogramm, mis on loodud lõppkasutaja jaoks lisaväärtust omava asja tegemiseks. Rakendus on infosüsteemi üks osa. Infosüsteem on laiem mõiste – sinna alla lisaks inimesed, protsessid jne. Rakendus on arvutiprogramm, infosüsteemi üks osa
Kõik kommentaarid