mõjusaks reklaamivahendiks, mis tõstab oluliselt taotleja üldist mainet. Auhinna kriteeriumite kasutamine enesehindamisel aitab ettevõttel omaks võtta TQM ja kvaliteedisüsteemide põhimõtteid. Samuti tulevad enesehindamise käigus esile ettevõtte tugevad ja nõrgad küljed. Eesti Juhtimiskvaliteedi auhind Eesti Juhtimiskvaliteedi auhind – aastast 2001 (pilootprojekt) Baseerub Euroopa Juhtimiskvaliteedi auhinna mudelil ning hindamise metoodikaks on EFQM (European Foundation for Quality Mangement) 2005+ metoodika. EFQM 2005+metoodika põhineb RADAR-i loogikal R-results (tulemused, mida ettevõte soovib saavutada) A-approach (lähenemisviis, mida ettevõte planeerib kasutada tulemuste saavutamiseks) D-deployment (rakendatus, st lähenemisviisid peavad olema rakendatud); A-assesment ((lähenemisviiside) hindamine, kus tuginetakse tulemuste seirele analüüsile ja õppimisele); R-review ((lähenemisviiside) ülevaatus ----”----)
Kokursi mudel aastal 2013 (Kutseõppeasutuste kvaliteediauhinna..2013) 7 3. KONKURSI HINDAMISPROTSESS Konkurssi hindamisprotsess toimub nii läbi sisemise kui ka välimise hindamise. 3.1 Sisehindamine Kuigi koolides on kasutusel erinevad sisehindamismeetodid, peab konkursil osaleda sooviv kool kasutama eelpool kirjeldatud EFQM täiuslikkusemudeli kohandatut versiooni. See tähendab, et kool hindab ennast nii võimaldajate kui tulemuste lõikes, kirjeldades organisatsiooni saavutatud tulemusi ning tegevusi nende tulemuste saavutamiseks. Kogu esitatud informatsioon peab olema kaetud faktilise tõendusmaterjaliga. (Eesti Kutseõppeasutuste…2009:10) 3.2 Välishindamine Konkursi välishindamise viivad läbi assessorid (välishindajad).
..............................................53 8.3. Kvaliteedialane dokumentatsioon.................................................................54 9. Kvaliteedi edendamise institutsionaalsed alused...........................................57 9.1. Kvaliteediühingud.........................................................................................57 9.2. Kvaliteediauhinna mudelid...........................................................................58 9.2.1. EFQM mudel.........................................................................................58 9.2.2. MBNQA mudel.....................................................................................60 9.2.3. DP mudel.............................................................................................62 9.3.Kvaliteedijuhtimine Eesti ettevõtetes ja kvaliteedi edendus Eestis.................62 9.3.1. Eesti Kvaliteediühing..........................................
(esitatud essee vastavalt loengust puudutud teema kohta) · Arvestuse kujunemine: Arvestustöö, vabavastustega testi vormis · Võlgnevuste likvideerimise võimalus: Järelarvestus · Hindamisviis: Arvestus, õiged vastused vähemalt pooltele küsimustele Teemad · Sissejuhatus ainesse. Kvaliteedi ajalugu. · Tervikliku kvaliteedijuhtimise põhialused - mõisted, põhiprintsiibid, põhifunktsioonid. · Kvaliteedijuhtimise mudelid ja standardid EFQM, ISO 9000, TQM, PDCA, Kano rahulolu mudel. · Kvaliteedijuhtimise vahendid ja tehnikad. · Organisatsiooni kultuur ja meeskonnatöö. · Tagasiside. Auditeerimine. · Enesehindamise meetodid. · Protsessijuhtimine. · Kvaliteedijuhtimissüsteemile esitatavad nõuded lennunduses JAA, EASA määrus. Kvaliteedialast informatsiooni · Eesti Kvaliteediühing www.eaq.ee · Eesti Vabariigi Standardikeskus www.evs.ee · Euroopa Kvaliteediorganisatsioon www.eoq.org · EFQM www
toodet. Sellega luuakse uusi ideid, mis võetakse koheselt kasutusele, kuna käib pidev võitlus klientide eest. Kui jäetakse ajast maha, siis järgi jõuda on väga raske. 4 Swedbank 2. Ettevõtte väliskeskkonna (vabalt valitud mudeli alusel - PEST, EFQM vmt) ja sisekeskkonna (peamiselt personalitöö) analüüsid. PEST jagab keskkonna neljaks peamiseks valdkonnaks, mis võivad organisatsioonile mõju avaldada. Nendeks valdkondadeks on vastavalt inglise keelsele akronüümile poliitika, majandus, sotsiaalsfäär ning tehnoloogia. Analüüsi eesmärgiks on identifitseerida peamised nii positiivsed kui negatiivsed võtmetegurid, mis organisatsiooni mõjutavad, kuid ei ole reeglina oma olemuslikult organisatsiooni enda poolt mõjutatavad.
TARTU ÜLIKOOLI PÄRNU KOLLEDŽ Turismiosakond Kvaliteedijuhtimine Teenuste disain ja juhtimine Magistriõppekava Kursusel omandatud teadmiste hindamise test ● Testi leiate ÕIS-ist ning selle eesmärgiks on kvaliteedijuhtimise alaste teadmiste kinnistamine. ● Saatke vastustega test hiljemalt 01.12.2015. a. aadressil: [email protected] ● Testi hindamisel kasutatakse põhimõtteliselt samu põhimõtteid, mis on esitatud Töö (nelja eksamhinde saamiseks vajaliku töö) hindamiseks iseseisvate tööde juhendi lõpul. Testi sooritamise eest on võimalik saada kuni 30 punkti. Nimi: Esitamise kuupäev: Test koosneb kahest osast: I osa – Kvaliteedi teoreetilised käsitlused II osa – Kvaliteedi mõõtmise ja...
1. Selgita süsteemse käsitluse põhimõtteid. Süsteemi mõistet kasutatakse väga paljudes valdkondades. Näiteks võib tuua väga üldised eetiliste kategooriate alusel inimühiskonnas loodavad käitumismudelid, ehk süsteemid mida mõjutab kultuur. Võime ka uskuda, et kõrgemalt poolt on ette antud teatav õigussüsteem. Näiteks on olemas majandussüsteemid, sotsiaalsed süsteemid jne. Need süsteemid on tihti vaadeldavad ka mudelitena (nii on neid kasulikum kirjeldada). Mudelid omakorda on ka abstraktsel tasandil arendatavad ja nii võib luua uusi kasulikke süsteeme (tööpingid, robotid, elektrooniline pangandus jne) 2. Süsteemi definitsioon, selgita (kasuta joonist). Süsteem on omavahel seotud objektide terviklik kogum. Ta on mitteamorfne ja terviklik. Joonis 1 süsteem ja alamsüsteemid (dekomponeerimine), seosed ja liidesed 3. Selgita süsteemide klassifitseerimise aluseid. 1. Käituminestaatilised süsteemid, dünaamilise...
Majandusinfosüsteemid 1. Selgita süsteemse käsitluse põhimõtteid. · Süsteemne käsitlus põhineb arvamusel, et süsteemi elemendid toimivad erinevalt, kui need on keskkonnast või tervikust eraldatud. · Mõtlemisviis, mis käsitleb meid ümbritsevas maailmas ja meis endis toimuvat/leiduvat süsteemidena ja süsteemidesse kuuluvana. · Näiteks: majandussüsteemid (kapitalism, turumajandus), õigussüsteem jne. 2. Süsteemi definitsioon, selgita (kasuta joonist). · Süsteem omavahel seotud objektide terviklik kogum, mis on mitteamorfne ja terviklik. Süsteemi iseloomustavad elemendid ehk objektid, sidemed, hierarhia ja käitumine. Sageli on süsteemi piiritlemine keeruline. · Süsteemi struktuur ja omadused peavad garanteerima süsteemi eesmärkide täitmise. · Joonised: Sisendiks on mingi re...
kvaliteediohje protsessid - võrdlus ja standardid. Valideerimine - tegevus, mis püüab näidata, et tehtud on seda, mis vaja. Verifitseerimine - tegevus, mis püüab näidata, et järgmise etapi tulemus vastab eelnenud etapi määratlusele. 21. Kvaliteedihalduse käsitlusi, teese, süsteeme ja auhindu, ISO 9000 seeria Kvaliteedi hindamiseks on loodud mitmesuguseid süsteeme. Selliste süsteemide alla võib paigutada ka kvaliteedi konkursid ja auhinnad, näiteks Euroopas EFQM (The European Quality Award), Eestis Eesti juhtimiskvaliteedi auhinna ja USA-s Malcolm Baldridge auhinna (The Malcolm Baldridge National Award for Quality). Philip B. Crosby on sõnastanud kolm populaarset teesi. · Tee kohe õigesti (do it right first time) · Ei ühtegi vigast toodet (zero defects) · Kvaliteet on tasuta (quality is free) ISO 9000 seeria: võimalused · Protsesside parendamine ettevõttes · Süstemaatiline (IT alane) kvaliteedihaldus
Kas see väide kehtib pigem füüsilise tööga seotud projektide korral Kas lihtsam on hinnata kvalitatiivseid või kvantitatiivseid kvaliteedi kriteeriume? kvantitatiivseid kriteeriume Kas kvaliteedijuhtimise puudumine võib viia lepingu katkestamiseni? Jah Kas ettevõte võib kehtestada omaenda siseseid standardeid? Jah Kas IT firma võib kvaliteedi tagamiseks kasutusele võtta ka mõne muu standardi (näiteks EFQM Excellence Model, mis on loodud European Foundation for Quality Management poolt) peale eelpoolnimetatute? Jah Millal pannakse alus projekti kvaliteedile? Kas projekti käivitades Kas kvaliteedijuht võib ka läbi viia projekte? Jah Kas väide: "White Box tehnika korral huvitab testijat ainult sisend ja väljund", on õige? Ei Missugune on trend organisatsioonide juhtimise struktuuris viimastel aastatel: organisatsioonide juhtimine muutub ,,lamedamaks" s.t
TARTU ÜLIKOOL Majandusteaduskond Avatud ülikool KULUDE JUHTIMINE JA CONTROLLING MJJV.09.029 Koostanud professor Toomas Haldma Loengukonspekt ärijuhtimise magistriõppele finantsjuhtimise eriaines TARTU 2015 SISUKORD 1. ETTEVÕTTESISESE ARVESTUSE ROLL JA ARENGUD ............................3 1.1. Strateegiliste nõuete kasv juhtimisele ...............................................................3 1.2. Ettevõtte aruandluse arengusuunad ...................................................................4 1.3. Ettevõttesisese planeerimis- ja aruandlussüsteemi kujundamise vajadused .....6 1.4. Juhtimisarvestuse praktikat mõjutavad tegurid .................................................8 1.4. Ettevõtte kuluarvestuse süsteemi eesmärgid ja komponendid ..........................8 2. ETTEVÕTTE KULUARVESTUSE SÜSTEEM .............................