Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Turuhind (1)

1 HALB
Punktid

Esitatud küsimused

  • Mida müüjad soovivad müüa?
  • Kuidas normivad turgu tasakaalustavad hinnad kaupu ja teenuseid?
  • Kui ka tootjatele?

Lõik failist

Turgu tasakaalustav hind
V peatükk

  • Kuidas tasakaalustavad pakkumine ja nõudlus kogust, mida ostjad soovivad osta, kogusega, mida müüjad soovivad müüa?
  • Mis on vaegus (defitsiit) ja ülejääk ning kuidas saab turukonkurents neid kõrvaldada?
  • Kuidas normivad turgu tasakaalustavad hinnad kaupu ja teenuseid?
  • Mil viisil motiveerivad turgu tasakaalustavad hinnad inimesi tooteid ja teenuseid tootma ?
  • Kuidas tekitavad nõudluse ja pakkumise muutused muutusi ka turgu tasakaalustavates hindades?
  • Kuidas annavad turgu tasakaalustavad hinnad informatsiooni ja motiive nii tarbijatele kui ka tootjatele?

Nõudluse ja pakkumise mõju
Kui kõrgem hind paneb müüjaid soovima müüa rohkem tooteid, siis ta paneb ostjaid soovima osta vähem.
Turgu tasakaalustav hind
Turgu tasakaalustav hind on hind, mis tasakaalustab koguse, mida ostjad soovivad osta, hulgaga, mida müüjad soovivad müüa. Hind mille puhul pakkumine on võrdne nõudlusega.
Vaegus ehk defitsiit
Vaegus ehk defitsiit on nõudluse ja pakkumise koguse vaheline erinevus - kui palju mingit toodet on ostjad valmis antud hinnaga rohkem ostma, kui müüjad on seda valmis müüma. Ostjad konkureerivad üksteisega saadaoleva koguse pärast.
Ülejääk
Ülejääk: kui palju mingit toodet on müüjad valmis antud hinnaga rohkem müüma, kui ostjad on seda valmis ostma. Müüjad konkureerivad üksteisega tarbijate raha pärast.
Normiv seadus
Mida enam on milleski puudu, seda kõrgem on tema hind ning seda vähem on inimesi, kes on nõus seda ostma.
Motiveeriv funktsioon
Kui hinnad tõusevad, siis tõmbab see ligi lisa tootjaid. Hinna langus peletab eemale tootjaid.
Muutused hindades
Nõudmine Hind Pakkumine
Nõudmine Hind Pakkumine
Informatsioon
Turgu tasakaalustavad hinnad võtavad kokku tarbijate eelistused , öeldes tootjatele, mida tarbijad kõige rohkem soovivad (milliseid tooteid, millises koguses).
Tarbijale annavad hinnad teada tootjate kuludest nende soovide rahuldamisel.
stiimulid
Kui ettevõte suudab hoida oma tootmiskulud normi piires, saab ta teenida kasumit, müües oma toodet turgu tasakaalustava hinnaga. Hoides samal ajal oma piiratud, kulukaid ressursse.
Tarbijaid ergutab vähem tarbima teatud tooteid, et kohaneda pakutavate kogustega.


















































































Nõudlus
Pakkumine
Tasakaaluhind
Vaegus
Ülejääk
kogus
Hind
Turuhind #1 Turuhind #2
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 2 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2010-05-18 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 13 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 1 arvamus Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Merlyn Leiman Õppematerjali autor
Majanduse kokkuvõte turuhinna teemal.

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
45
doc

Majandus õpetuse aasta konspekt.

Mis on majandusteadus? I peatükk · Mis on majandusteadus? · Kuidas aitavad turud ja vabatahtliku vahetuse põhimõte organiseerida tootmist ning toodete ja teenuste jaotamist? · Miks nappuse ja loobumiskulu mõisted majanduses ja meie elus on olulised? · Millised on tootmisressursside neli liiki? · Kuidas kompromissid, piirkulud ja piirtulud mõjutavad meie igapäevaseid otsuseid? · Millised põhilised majandusotsused seisavad kõikide ühiskondade ees? · Kuidas erinevad majandussüsteemid organiseerivad ja koordineerivad inimesi toime tulema nappuseprobleemiga? Turg Turuga on tegemist igal pool ja alati, kui vaid inimesed teevad üksteisega vabatahtlikke vahetustehinguid. Turumajandus Turumajandus kasutab turge (vabatahtlik vahetus) kui peamist tootmise organiseerimise ja koordineerimise va

Majandus
thumbnail
2
doc

Turumajandus, nõudlus, turu tasakaal, pakkumine

KOKKUVÕTE arvestust, aga mis tahes vormi raha ka ei võtaks, teeb ta vahetuse ikkagi üsna lihtsaks. Majandusteadus on õpetus inimestest nende tava - lises elutegevuses. Inimestel on vajadused, millest osa pidevalt kordub. Vajadusrahulolu protsess ­ nõudlus tootmine, jaotus ja tarbimine ­ aitab inimestel vajadusi Majandusteaduses peegeldab nõudlus toodete ja rahuldada. Vajaduste rahuldamise protsessis teenuste koguseid, mida inimene soovib ja suudab kasutatakse kolme tootmistegurit: loodusvara - osta erinevate hindadega antud ajahetkel. Inime - sid, töö jõudu ja kapitali. Vahel lisatakse neile neljandana sed ostavad mingit kaupa rohkem madalamate kui ka ettevõtlikkus. kõrgemate hindadega. Majandusteadlased nime - Tavaliselt ületavad inimeste v

Majandus
thumbnail
3
docx

3.3. PEATÜKK. Turgu tasakaalustav hind

a. Loodi suuskade ülejääk. b. Anti stiimul suuskade tootmiseks. c. Normiti suuski tootjate seas. d. Hindadel ei olnud mingit rolli. 2 Junior Achievementi Arengufond _A__ 9. Kui toote nõudlus kasvab pakkumisest kiiremini, mis juhtub tõenäoliselt toote turuhinnaga? a. Turuhind langeb. b. Turuhind tõuseb. c. Turuhind jääb muutumatuks. d. Turuhind muutub ebaõiglaseks. _C__ 10. Mida teevad tasakaaluhinnad järgnevatest toimingutest vabas ettevõtluses? a. Annavad tootjatele informatsiooni selle kohta, mida tarbijad soovivad. b. Annavad tarbijatele informatsiooni tootjate tootmiskulude kohta. c. Ergutavad tarbijaid hoidma kokku ja ettevõtteid olema efektiivsed. d. Kõik ülaltoodu on õige. 3

10. klassi majandus
thumbnail
1
doc

Turutasakaal- ja hind

TURU TASAKLAAL JA -HIND 1.Kuidas pakkumine ja nõudlus tasakaalustavad turgu? Pakkumine ja nõudlus iseenesest mitte ei tasakaalusta turgu vaid määravad hinna tõusu või languse. Turu tasakaalustab tarbija, kuna hind kujuneb vastavalt tarbija subjektiivsele hinnangule toote/teenuse tarbimisväärtuse suhtes. Mida nõutum on toode/teenus, seda rohkem tarbija on nõus tema eest maksma eeldades, et tema esmatarbe vajadused on rahuldatud. 2.Mis on defitsiit ja ülejääk ning kuidas saab turukonkurents neid kõrvaldada? Defitsiit on mingi toote/teenuse nappus ­ ülejääk on mingi toote/kauba ületootmine. Turukonkurents sunnib ettevõtjaid turustama oma kauoa tarbijale vastuvõetava hinnaga või lisama tootele/teenusele lisa hüvesid, et meelitada tarbijat oma pakutavat kaupa ostma. 3.Kuidas tekitavad nõudluse ja pakkumise muutused muutusi ka turuhindades? Nõudluse kasvades tõuseb (reeglina) toote/teenuse hind ­ kasvades kahaneb ka hind: seega võib järeldada, et toote/teenuse

Majandus
thumbnail
21
pptx

Nõudlus, pakkumine ja turuhind

Sissejuhatus majandusse III & IV osa Nõudlus, pakkumine ja turuhind Viimsi Kool 10ml 2018 Nõudlus ja pakkumine Nõudlus https://www.youtube.com/watch?v=QRA5H3_zssU Pakkumine https://www.youtube.com/watch?v=qkOAv7I00tI Nõudlus ja pakkumine Leiame vastused küsimustele: · Mis on nõudlus? · Mis on nõudluselastsus? · Mis põhjustab nõudluse muutust? · Mis on pakkumine? · Mis on pakkumiselastsus? · Mis põhjustab pakkumise muutust? · Kuidas kujuneb välja turuhind? · Milline on hindade roll turumajanduses?

Majandus
thumbnail
10
doc

Nõudlus ja pakkumine

Nõudlus Majandusteaduses tähistab sõna "nõudlus" toodete (või teenuste) hulka, mida tarbijad soovivad ja suudavad osta antud ajal ja antud kohas iga hinna juures. Siin on oluline teha vahet "soovil" ja "nõudlusel". Sa võid soovida osta 5 jäätist, aga kui Sul jätkub raha vaid ühe jaoks, on sinu jäätisenõudlus 1, mitte 5. Tahtmine ilma maksevõimeta on "soov", mitte nõudlus. Kui kõik muud tingimused on võrdsed, siis kaupade või teenuste hulk, mida tarbijad soovivad osta madalamate hindadega, on suurem sellest, mida nad sooviksid osta kõrgete hindadega. See ongi nõudlusseadus. Kui pakud oma piirkonnas autopesuteenust ja sinu hinnad on madalad, tuleb sulle tõenäoliselt rohkem kliente kui siis, kui hoiad kõrget hinnataset. See seadus kehtib aga vaid siis, kui samaks jäävad ka muud tingimused (tehtud reklaami hulk, töö kvaliteet, teeninduse tase jms). Iga toote kohta saab koostada nõudlustabeli, kus on kirjas, kui palju toodet ostetakse iga kindla hinna juures

Majandus
thumbnail
6
docx

10. klassi majanduse kokkuvõtted (3.-7.ptk)

räägitakse kui pakkumise hinnaelastsusest. Kui hinnamõju on suur, on pakkumine elastne, kui hinnamõju on väike, siis on pakkumine jäik. Pakkumine kaldub olema elastsem, kui ressursse saab kauba tootmisse kiiresti lülitada ja sealt eemaldada. Pakkumise hinnaelastsus sõltub ka ajast, mis hindade muutudes kulub pakkujatel tootmise suurendamiseks või vähendamiseks. Mida kauem peavad tootjad kohanema, seda elastsem on tavaliselt pakkumine. 5.peatükk ­ Turu tasakaal ja turuhind Turgu tasakaalustav hind on selline, mille puhul on tootekogus, mida müüjad müüa soovivad, võrdne tootekogusega, mida ostjad on valmis ostma. Mis tahes muul juhtumil on tegu kas defitsiidi või ülejäägiga. Defitsiidiga on tegu siis, kui tarbijad soovivad rohkem, kui tootjad pakuvad. Ülejääk tekib siis, kui tootjad pakuvad rohkem, kui tarbijad soovivad. Ostjatevaheline konkurents viib hinnad üles turgu tasakaalustavale tasemele. Müüjatevaheline konkurents toob hinnad alla

Majandus
thumbnail
5
doc

Konkurents

MIKROÖKONOOMIKA 4. KONKURENTS1 4.1. Turutasakaal täieliku konkurentsiga (ideaalsel) turul Majapidamisteooria ja firmateooria kirjeldavad tarbivate ning tootvate majandussubjektide otsustusi oma eesmärkide saavutamiseks. Kogu majanduselu seisukohalt huvitab meid situatsioon, kus nii tarbijad kui ka tootjad saavutavad eesmärgi samal ajal. Sellist olukorda nimetatakse tasakaaluseisundiks. (Majandusteoorias kasutatakse mõistet tasakaal erinevates tähendustes.) Nõudlus ja pakkumine võivad tasakaalustuda turu vahendusel. (Kuid on ka teisi reguleerimisvõimalusi, kuid neil siinkohal ei peatuta.) Mikroökonoomikas defineeritaksegi turgu tihti hüviste nõudluse ja pakkumise kohtumisena. See definitsioon ei ole vale, kuid on siiski liiga üldine. Täpsemalt on turg mehhanism (institutsioon), mis viib kindlal ajal ning kindlas kohas kokku tootja ja tarbija, et need saaksid kindla hinnaga müüa ja osta fikseeritud omaduste ning kvaliteediga kaupa.

Majandusõpetus




Kommentaarid (1)

Brokendoll profiilipilt
Keli Tubin: Rohkem nagu kontrolltöö versioon
20:23 14-02-2011



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun