Tehnika uuendused
Automaatkäigukast
ajalugu
• Esimene automaatkäigukast leiutati 1921.
• Alfred Horner Munro
• Polnud usaldusväärne ning ei leidnud
kasutust .
• 2 maailmasõjas kasutas GM oma tankidel
automaat käigukasti mis kasutas
hüdrovedelikku.
• Peale sõda hakkas General Motors automaat
käigukastiga autosid müüma, mille loosung
oli: „sõjas katsetatud“.
Automaat- vs
manuaalkäigukast
• Automaatkastiga on mugavam sõita.
• Manuaalkastiga pead jälgima, et
pöörded ei läheks liiga kõrgele.
• Manuaalkastiga saad sõita
ökonoomsemalt, kui
automaatkastiga.
• Automaatkastiga ei saa sõita sellistel
pööretel nagu soovid.
Automaatkäigukasti
süsteem
Manuaalkäigukasti süsteem
Tartu Kutsehariduskeskus Autode- ja masinate remondiosakond MINU LEMMIK AUTO Iseseisevtöö Tartu 2012 Ajalugu Volkswagen Golf on autoajalooliselt tähtis automudel. Ta on tootmises, küll mitte täpselt algsel kujul, alates 1974. aastast kuni tänapäevani (juba umbes 35 aastat). Samuti oli Golf väga tähtis auto Volkswagenile, sest 1970. aastate alguses oli Volkswagen tõsistes rahalistes raskustes. Volkswageni mudeli Beetle müüginumbrid olid pidevalt langenud ja uute autode ostjatele ei pakkunud enam huvi Volkswageni õhkjahutusega ja tagamootoriga mudelid. Saksa autogigandi päästjaks osutus tema kontrolli all olnud Auto Union, mille omand oli tuntud Audi automark. Auto Unioni kaudu pääses Volkswagen ligi Audi kogemustele vedelikjahutusega mootorite ja esirattaveo
...............................................................13 4.3 Tulevik............................................................................................................................. 14 KIRJANDUS............................................................................................................................. 16 3 SISSEJUHATUS Käesolevas kursusetöös käsitletakse tänapäevaste auto sisepõlemismootorite (ottomootori) tähtsaimat detaili selle juhtaju. Valisin taolise teema, kuna olen ise huvitatud sellisest valdkonnast ning oskan palju enda kogemusi ja teadmisi tuua töösse. Samuti soovin eelpoolnimetatud teemast rohkem teada saada ning uurida igasuguseid seonduvaid ja seostuvaid aspekte. Tänapäevases infoühiskonnas on küll suur rõhk pandud elektriautode revolutsioonile, kuid usun, et ei kao veel ka kuhugi fossiilkütustel sõitvad autod
.............................16 3 12.12.2012 TTK SISSEJUHATUS Volkswagen Golf on autoajalooliselt tähtis automudel. Ta on tootmises, küll mitte täpselt algsel kujul, alates 1974. aastast kuni tänapäevani (juba umbes 35 aastat). Samuti oli Golf väga tähtis auto Volkswagenile, sest 1970. aastate alguses oli Volkswagen tõsistes rahalistes raskustes. Volkswageni mudeli Beetle müüginumbrid olid pidevalt langenud ja uute autode ostjatele ei pakkunud enam huvi Volkswageni õhkjahutusega ja tagamootoriga mudelid. Saksa autogigandi päästjaks osutus tema kontrolli all olnud Auto Union, mille omand oli tuntud Audi automark. Auto Unioni kaudu pääses Volkswagen ligi Audi kogemustele vedelikjahutusega mootorite ja esirattaveo valdkonnas, mis olid
Jõuülekanne Kristjan Teearu · Jõuülekande all mõistetakse seadmeid, mis võimaldavad kanda mehaanilist energiat üle vahemaa (nt mootorist ratasteni) ning seejuures muuta pöördemomenti, jõudu, kiirust ja liikumise iseloomu. Pea kõigil tänapäeva autodel on jõuülekande suurimaks komponendiks käigukast. · Olenemata kas auto on esi-, taga- või nelikveoline, on igal sõidukil käigukast. Käigukast võimaldab muuta mootori pöördemomendi kordajat ning seeläbi lubab autole suuremat kiirust. Põhimõte on sarnane ratta käiguvahetile, kus suurema kiiruse saamiseks on vaja käiku raskemaks keerata, sest igaüks teab, et nt 21-käigulise ratta esimese käiguga ei ole mõtet pikemat distantsi sõita, kuna iga pedaalitõuge vajab kordades rohkem energiat kui see kiirust toodab. Sama põhimõte on autol
· 7,62x39, · 7,62x51. 1.5.Automaatrelvade ajalugu: Enne automaatide kasutuselevõttu täitsid nende ülesannet püstolkuulipildujad (nimetati mõnikord samuti "automaatideks"), harvem ka kergemad kergekuulipildujad. Püstolkuulipildujad olid küll head lähivõitluses, kuid nende efektiivne laskekaugus ja kuuli energia jäid lahingus napiks. Kergekuulipildujad aga olid enamuses liikuvas lahingus siiski liiga rasked ja kohmakad. Esimene laiemalt kasutusele võetud automaat oli 7,92mm nn poolpika padruniga Sturmgewehr44 2. maailmasõja ajal. Sellele järgnes vahetult peale sõda osaliselt sakslastelt kopeeritud, aga modifitseeritud kujul Nõukogude Liidus valmistatud 7,62mm automaat AK- 47, mis võeti kasutusele massiliselt. 20. sajandi II poolel sai automaat juba kõigi armeede põhiliseks käsitulirelvaks. 4 2.Kuulipildujad 2.1.Mis on kuulipilduja?
ja kasutuslihtsuse teed rajada. Püsite virge ja töövõimelisena pikkade tööpäevade vältel ja isegi öösel! Uue John Deere 8R seeria traktoriga on ka Teie tulevik tootlikum. Uuenduslik PowerTech PSX mootor vastab III B Etapi saastenormidele ning tagab jõudlust ohus- tamata GreenEfficiency kütusesäästlikkuse. Ilma lisapingutuse ja lisa kütuseta. Täidate vaid paagi diisliga, nagu tavaliselt ning asutegi uuesti tööle. Kindlustatud John Deere'i täpse tehnika ja ainulaadse hooldusvõrgu poolt, saate enesekindlalt tulevikku sõita. 8R seeria traktorid | 3 Sisukord Sissejuhatus 2 3 8R seeria traktorite ülevaade 4 5 CommandView II kabiin 6 7 Juhtseadmed 8 9 Veolahendused & ActiveCommand roolimine10 11 360° Tuledesüsteem12 13 Põllumajanduslikud halduslahendused (AMS)14 15 9,0 L PowerTech PSX mootor16 17 Käigukastid18 19 Pidurisüsteemid & hüdraulika20 21
Auto Ajalugu Kristjan Teearu Lühidalt · Auto on lühend sõnast automobiil. See sõna tuleneb kreekakeelsetest sõnadest autos - ise ja mobilis - liikuv. · Auto on vähemalt kolmerattaline ja kaheteljeline mootorsõiduk reisijate või veoste vedamiseks rööpmeta teedel või maastikul. · Esimese joonise ja idee iseliikuvast masinast (autost) joonistas ja pani kirja Leonardo da Vinci juba 1490 aastal. Aurumasin · 1784. aastal konstrueeris Sotlasest insener James Watt esimese aurumasina, mis tekitas veeauru ja suutis energiat teistele mehhanismidele üle kanda. · Aurumasin on soojusmootor, mis muundab rõhu all
Audi Koostaja: Erlyn Mugu LOK-13 · Audi Ag on asutatud 1910 aastal · Käive- 28,432 mlrd EUR(2005) · Puhaskasum- 1,409 mlrd EUR(2005) · Tütarfirmad- Lamborghini, SEAT · Audi on Saksamaa autotootja · Peakorter- Ingolstadtis Baieri liidumaa · Audi kuulub peaaegu täielikult (99,7%) Volkswagen AG-le · Firma on väljakasvanud Audi, Horchi, Wandereri ja DKW liitmisel tekkinud Auto Unionist · Audi logoks on neli üksteisega seotud rõngast, mis tähistavad autotootjaid, kes moodustasid Auto Unioni. Ajalugu · Firma asutajaks oli August Horch(1868-1951), insener Karl Benzi autotehases. 1899 lahkus ta sealt ning asutas Kölnis omanimelise autotehase August Horch & Cie. · Horchi tuttava Franz Fikentscheri noor poeg tuli mõttele nimetada uus firma Audiks, mis tähendab ladina kelles sama is Horch saksa keeles.
Kõik kommentaarid