Plaanid puhkusele minna? Võta endale majutus AirBnb kaudu ja saad 37€ kontoraha Tee konto Sulge
Facebook Like

Sportlaste toitumine (0)

1 Hindamata
Punktid

Esitatud küsimused

  • Kui oluliseks sa pead toitumist oma sportlase karjääris ?
  • Kui palju kaloreid sa vajad päevas lähtuvalt sinu spordialast ?
  • Kui tihti tarvitate rämpstoitu nädalas ?
  • Mis spordialaga sa tegeled ?
  • Kui vana sa oled ?
  • Kui palju kaloreid sa vajad päevas lähtuvalt sinu spordialast ?
  • Kui tihti tarvitate rämpstoitu nädalas ?
 
Säutsu twitteris
Audentese Erakool
Sportlaste toitumine“
Uurimistöö
Koostajad: Marten Aolaid ja Anton Tšernõšev
8.a klass
Juhendaja : Tiina Annuk
Tallinn 2014


Sisukord


1.Toitumine ja sport 4
2.Spordialad ja toitumine 5
3.Tulemused 6
Kokkuvõte 11
Kasutatud kirjandus 12
LISA 1 13
Sissejuhatus
Tänapäeva ühiskonnas on üheks aktuaalsemaks teemaks kehaline liikumine ja sport. Sport ja liikumine on meie elus tähtsal kohal ja üks suur tegur meie edasise arengu osas (1, lk 5).
Igapäevase liikumise tervistav mõju tervisespordis ning sportlik tulemus tipp- ja harrastusspordis on tihedalt seoses optimaalse toitumisega. Toitumisvajadused sõltuvad – vanusest, soost, tervisest, töökoormusest, kehalisest aktiivsusest ja nii edasi. Seoses tehnika ja tehnoloogia arenemisega väheneb pidevalt inimeste üldine liikumisaktiivsus, kuid teiselt poolt suureneb meie igapäevases elus psüühiline pinge. Kõike seda tuleb arvestada ka toidu valikul (1, lk 5).
Valisime oma loovtöö teemaks „Sportlaste toitumine “. Uurimustöös tutvustame sportlaste toitumist ning uurime, kuidas peavad kinni toitumisreeglitest meie Audentese kooli sportlased . Viisime läbi küsitluse 10-11 klassi õppilaste seas. Eesmärgiks on tulemuste analüüsimine, mille põhjal selgitame välja sportlaste toitmisharjumused ja -tavad. Vastuste põhjal tegime diagrammid , mis annavad hea võrreldava ülevaate. Töös kasutasime selleteemalist kirjandust, sporditreenerite abi ning materjali internetist.
  • Toitumine ja sport


    Teadmine, et sportlik saavutusvõime sõltub olulisel määral toidust ja toitumisest on ilmselt sama vana kui sport ise. Teadmine põhiliste toiduainete koostisest ja oskus neid vastavalt organismi vajadustele oma menüüsse valida nii tipp-, harrastus- kui tervisesportlastele märksa olulisemad ja elulisemad kui usk kõikvõimalikke toidulisandite ja imediteetide maagilisse jõusse (1, lk 5).
    Mitmekesine toit on organismi vajatustega kooskõlas olev toitumine on tugeva tervise ja hea enesetunde aluseks igale inimesele, mitte üksnes sportlastele. Seonduvalt treeningu- ja võistlus koormustega on sportlaste kehaline aktiivsus ja sellest tulenevalt ka toiduenergia vajadus võrreldes samasoolise, sama vana ja pikkusega inimesega enamasti märgatavalt suurem. Näiteks ca 70 kg ja kõrge kehalise koormusega 20-25 aastase mehe toiduenergia vajadus on ligikaudu 2800 kcal . Samas on Rootsi rahvuskoondise suustajatel võistluste eel välja mõõdetud 8000
  • 80% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla
    Vasakule Paremale
    Sportlaste toitumine #1 Sportlaste toitumine #2 Sportlaste toitumine #3 Sportlaste toitumine #4 Sportlaste toitumine #5 Sportlaste toitumine #6 Sportlaste toitumine #7 Sportlaste toitumine #8 Sportlaste toitumine #9 Sportlaste toitumine #10 Sportlaste toitumine #11 Sportlaste toitumine #12 Sportlaste toitumine #13
    Punktid 10 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 10 punkti.
    Leheküljed ~ 13 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2016-01-20 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 8 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor marten79 Õppematerjali autor

    Meedia

    Kommentaarid (0)

    Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri


    Sarnased materjalid

    14
    docx
    Sportlase toitumine
    14
    rtf
    Eritoitumine
    13
    docx
    Jalgpallurite toitumine
    14
    pptx
    Sportlaste toitumine ja immuunsüsteem
    10
    docx
    Toitumine
    17
    doc
    Tervislik toitumine
    7
    odt
    Tervislik toitumine
    32
    docx
    Tervislik toitumine





    Faili allalaadimiseks, pead sisse logima
    Kasutajanimi / Email
    Parool

    Unustasid parooli?

    UUTELE LIITUJATELE KONTO MOBIILIGA AKTIVEERIMISEL +50 PUNKTI !
    Pole kasutajat?

    Tee tasuta konto

    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun