Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Seminar 2: Avalikustamine Eesti kohaliku tasandi planeerimisprotsessis (0)

5 VÄGA HEA
Punktid

Esitatud küsimused

  • Kes võib teha KOVile ettepaneku planeeringu algatamiseks?
  • Keda tuleb kaasata planeeringu koostamisse?
  • Kui kaasamata jätmine ei mõjuta nimetatud isiku huve 6 Kes või milline ametiasutus on KOV poolt koostatavate planeeringute puhul järelvalveorgan?
  • Kellel on õigus korraldada üldplaneeringu ÜP koostamist ja kellel on õigus korraldada detailplaneeringu DP koostamist?
  • Kellega tuleb kooskõlastada ÜP DP?
  • Kui planeeritavale maa - alale kavandatakse tuulegeneraatoreid 11 Kes võib korraldada ÜP DP avalikku väljapanekut kus võib ÜP DP väljapanek toimuda?
  • Mitu nädalat enne avaliku väljapaneku algust ja kuidas tuleb sellest teatada kinnisasja omanikule ja avalikkusele?
  • Milline info peab avaliku väljapaneku teates sisalduma ?
  • Kui kaua kestab ÜP DP avalik väljapanek?
  • Kes võib teha ettepanekuid ja esitada vastuväiteid planeeringu kohta?
  • Kestel peab KOV vastama ja kuidas?
  • Mitu nädalat enne avaliku arutelu algust ja kuidas tuleb sellest teatada kinnisasja omanikule ja avalikkusele?
  • Milline info peab avaliku arutelu teates sisalduma?
  • Kes võib kehtestada ÜP DP?
  • Kuidas millise perioodi kestel ja kellele sellest teatatakse?
  • Kellel ja kus on õigus tutvuda kehtestatud ÜP DP-ga?
  • Millal tuleb kehtestatud ÜP üle vaadata ja kuidas informeerida ülevaatamise tulemustest avalikkust?

Lõik failist

Seminar 2: Avalikustamine Eesti kohaliku tasandi planeerimisprotsessis


  • Milliseid seaduses nimetatud suhtlus- ja infokanaleid ning viise kasutatase huvitatud osapooltega suhtlemiseks ja nende informeerimiseks kohalike planeeringutega seoses ?
    • v vastav ajaleht
      ähemalt üks kord kuus ilmuv valla- või linnaleht;
    • regulaarselt ilmuv linnaosa leht;
    • regulaarselt ilmuv maakonnaleht;
    • üleriigilise levikuga päevaleht;
    • kohaliku omavalitsuse või maavalitsuse veebileht ;
    • tähtkiri;
    • elektronpost (siis, kui osapool on sellise võimaluse valinud);
    • informatsioonitahvel (sõlmpunktides – bussipeatused, poodide juures jms);
    • avalik arutelu;
    • avalik väljapanek ;
    • infotahvel detailplaneeringu alal.
  • Mitu korda aastas peab kohalik omavalitsus informeerima avalikkust kavatsetavatest planeeringutest?
    Vähemalt üks kord aastas (pg 11 lg 1). Vastavalt eelarvele/arengukavale.
  • Kes võib teha KOVile ettepaneku planeeringu algatamiseks?
    Iga isik võib teha planeeringu koostamise algatamise ettepaneku (pg 10 lg 1). Isik peab olema teovõimeline (18+). Teovõimetud isikud (vaimupuudega) ei või ettepanekut teha.
  • Kui pika aja jooksul peale planeeringu algatamisotsuse tegemist peab KOV informeerima avalikkust, kinnisasja omanikku planeeringu eesmärkidest?
    Ministeerium , maavanem või kohalik omavalitsus, kes planeeringu koostamist korraldab, teatab planeeringu algatamisest, annab informatsiooni planeeritava maa-ala asukoha ja suuruse kohta, sealhulgas määratleb planeeritava maa-ala piiri, ning tutvustab algatatud planeeringu eesmärke vastavas ajalehes ühe kuu jooksul pärast planeeringu algatamise otsuse tegemist (kuu=vähemalt 28 kalendripäeva).
    Kohalik omavalitsus edastab teate detailplaneeringu algatamise kohta planeeritava maa-ala kinnisasjade omanikele, kes ei ole detailplaneeringu algatamise ettepanekut teinud, ja naaberkinnisasjade omanikele, kahe nädala jooksul (14 päeva) planeeringu algatamise otsuse tegemise päevast arvates.
  • Millised on KOV partnerid , kellega koostöös ta planeeringuid koostab ja keda tuleb kaasata planeeringu koostamisse?
    Planeeringud koostatakse:
    üldplaneeringu puhul koostöös
  • Seminar 2-Avalikustamine Eesti kohaliku tasandi planeerimisprotsessis #1 Seminar 2-Avalikustamine Eesti kohaliku tasandi planeerimisprotsessis #2 Seminar 2-Avalikustamine Eesti kohaliku tasandi planeerimisprotsessis #3 Seminar 2-Avalikustamine Eesti kohaliku tasandi planeerimisprotsessis #4 Seminar 2-Avalikustamine Eesti kohaliku tasandi planeerimisprotsessis #5
    Punktid 100 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 100 punkti.
    Leheküljed ~ 5 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2015-01-10 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 68 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor Laura t. Õppematerjali autor
    Seminar 2: Avalikustamine Eesti kohaliku tasandi planeerimisprotsessis

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    42
    docx

    Haldusõigus

     Vabariigi Valitsusel  Vabariigi Presidendil põhiseaduse muutmiseks Riigikogul on õigus koosseisu häälteenamusega tehtud otsuse alusel pöörduda Vabariigi Valitsuse poole ettepanekuga algatada Riigikogu soovitav eelnõu. Riigikogus vastuvõetavate seaduste vastuvõtmise korra sätestab riigikogu kodu- ja töökorra seadus. Rahvahääletusel seaduste vastuvõtmist reguleerib rahvahääletuse seadus. Põhiseaduse muutmist reguleerib Eesti Vabariigi põhiseadus. Seaduse eelnõu kuni vastuvõtmiseni Algatatav seaduseelnõu antakse Riigikogus koos seletuskirja ja muude vajalike lisadega istungi juhatajale. Riigikogu juhatus teeb 3 päeva jooksul otsuse, kas võtta eelnõu menetlusse. Menetlusse võetud eelnõule määratakse juhtivkomisjon. Nii eelnõu menetlusse võtmise kui ka tagastamise otsuse teeb istungi juhataja teatavaks Riigikogu istungil

    Haldusõigus
    thumbnail
    7
    docx

    Detailplaneeringu algatamine ja kehtestamine

    Vastav ajaleht käesoleva seaduse tähenduses on detailplaneeringu puhul vähemalt üks kord kuus ilmuv valla- või linnaleht ja linnaosadega linnade puhul regulaarselt ilmuv linnaosa leht, samuti regulaarselt ilmuv maakonnaleht või üleriigilise levikuga päevaleht, mille on kohalik omavalitsus määranud valla või linna ametlike teadete avaldamise kohaks. Käesolevas seaduses sätestatud korras vastavas ajalehes avaldatav teave avaldatakse ka kohaliku omavalitsuse või maavalitsuse veebilehel. Kohalik omavalitsus on kohustatud kuu aja jooksul pärast detailplaneeringu algatamise otsuse tegemist panema detailplaneeringualal nähtavale kohale informatsioonitahvli või -teatise vähemalt kuuks ajaks. Informatsioonitahvel või -teatis peab olema märgatav ja see peab sisaldama järgnevat informatsiooni: planeeritava maa-ala asukoht ja suurus, maa-ala piirid ning tutvustama algatatud planeeringu eesmärke

    Ehitusõigus
    thumbnail
    5
    docx

    Ruumiline planeerimine seminar 1

    teha. 1. Mitu haldustasandit Eestis on ja kuidas haldustasandit ära tunda? Haldustasandeid on kaks , riik ja omavalitsus. Riik kui tervik, maakond, omavalitsus. 4 regiooni Tallinn, Jõhvi, Tartu, Pärnu. Regioonikeskustes on päästeamet, politsei, haigekassa, piirivalveamet. 15 maakonda. Omavalitsuses on omavalitsusevolikogu, täidesaatevvõim on vallavalitsusel või linnavalitsusel. 2. Mitu planeerimistasandit on Eestis (analoogia haldustasanditega) ja millised on vastava tasandi planeeringute liigid? 4 planeerimistasandit. Riigitasandil on üleriigiline planeering ja maakonnaplaneering, neid finantseerib riik. Omavalitsustasandil on detailplaneering ja üldplaneering. 3. Mis on planeering (millest see koosneb)? On dokument, mis valmib planeermise käigus, koosneb joonistest, tekstist ja moodustavad ühtse terviku. Vormistamise nõuded kehtestab regon.minister. Pl juurde kuuluvad lisad, mis võivad sisalada teavet pl

    Ruumiline planeerimine
    thumbnail
    19
    doc

    Kinnisvara Haldamine ( eksamiküsimused - vastused )

    Kui kasutusvalduses olevat asja kahjustatakse või selle alalhoiuks on vaja teha parandusi või uuendusi mis ületavad tavalise korrashoiu on kasutusvaldaja kohustatud sellest omanikule teatama. 36. Üüri-/rendisuhete olemus ja nende kasutamisvõimalused kinnisvarakorralduses. Rendisuhete olemus. Rendisuhte puhul kasutab üks isik (rendile võtja ehk rentnik) lepingu alusel tasu eest teisele isikule (rendile andjale) kuuluvat vara. Rentimist võib kasutada kõigil tegevusaladel, mis ei ole Eesti Vabariigi normatiivaktiga keelatud. 37. Üürile/rendile antud vara korraskoiu põhimõtted üürniku/rentniku ja üürile/rendile andjaõigused ning kohustused). Üürilepinguga kohustub üks isik(üürileandja) andma teisele isikule(üürnikule) kasutamiseks asja ja üürnik kohustub maksma üürileandjale selle eest tasu(üüri).*üürile andja ei pea olema omanik(ilmselt on otsene ja seaduslik valdaja); *kasutatav nii kinnis- kui vallasvara puhul. 38. Üürile/rendile

    Kinnisvara haldamine
    thumbnail
    44
    doc

    Kinnisvara haldamine eksamiküsimused vastused

    Kui kasutusvalduses olevat asja kahjustatakse või selle alalhoiuks on vaja teha parandusi või uuendusi mis ületavad tavalise korrashoiu on kasutusvaldaja kohustatud sellest omanikule teatama. 36. Üüri-/rendisuhete olemus ja nende kasutamisvõimalused kinnisvarakorralduses. Rendisuhete olemus. Rendisuhte puhul kasutab üks isik (rendile võtja ehk rentnik) lepingu alusel tasu eest teisele isikule (rendile andjale) kuuluvat vara. Rentimist võib kasutada kõigil tegevusaladel, mis ei ole Eesti Vabariigi normatiivaktiga keelatud. 37. Üürile/rendile antud vara korraskoiu põhimõtted üürniku/rentniku ja üürile/rendile andjaõigused ning kohustused). Üürilepinguga kohustub üks isik(üürileandja) andma teisele isikule(üürnikule) kasutamiseks asja ja üürnik kohustub maksma üürileandjale selle eest tasu(üüri).*üürile andja ei pea olema omanik(ilmselt on otsene ja seaduslik valdaja); *kasutatav nii kinnis- kui vallasvara puhul. 38

    Kinnisvara haldamine
    thumbnail
    10
    doc

    Halduskorralduse kodutöö

    TARTU ÜLIKOOL Pärnu kolledz Alan Karus PÄRNU MAAVALITSUS, SISEMINISTEERIUM JA KOHALIKUD OMAVALITSUSED VIA BALTICA TEEMAPLANEERINGU KOOSTAMISEL Uurimistöö õppeaines ,,Halduskorraldus" Juhendaja: Sulev Alajõe Pärnu 2013 Sisukord Sisukord............................................................................................................................................2 Sissejuhatus.......................................................................................................................................3 1. Ülevaade planeeringuprotsessist...................................................................................................4 2. Koostöö analüüs............................................................................................................................6 2.1 Maavalitsus ja kohaliku

    Haldusprotsess
    thumbnail
    29
    docx

    Ruumiline planeerimine - kordamisküsimused

    · hinnangu andmine looduslike ja inimtekkeliste ressursside võimalikule jaotamisele ja kasutamisele; · eri huvide ja huvigruppide (asjaliste ja kooskondade) väljaselgitamine; · eri valikuvõimaluste hindamine ning valikustrateegiate väljatöötamine; · otsustamine, mis on suunatud kindla eesmärgi saavutamisele või võimalikult suure toimimisvabaduse saavutamisele; · sellise juriidiliste aktide süsteemi kujundamine, mis teeks planeerimise ja planeeringu, kui kokkuleppel põhineva kohaliku juriidilise akti, elluviimise võimalikuks ning takistaks ebasoovitatavaid arengutrende; · selliste reeglite ja normatiivide väljatöötamine, mis võimaldaks luua positiivset füüsilist ja sotsiaalset elukeskkonda. 3. Lineaarne ja tsükliline planeerimine. Kui kirjeldada planeerimisprotsessi etappe lineaarsel kujul, oleks üks võimalik tinglike etappide järjestus järgmine: 1. eelhinnangu andmine ja probleemistiku kirjeldamine 2. esialgse programmi (visiooni, eesmärgi) kujundamine 3

    Ruumiline planeerimine
    thumbnail
    90
    docx

    Kinnisvara haldamise vastused.

    ........................................................ 15 36. Üüri/rendilepingu lõpetamise ja uuendamise põhimõtted üürniku/rentniku tegevusest sõltuvalt............................................................................................................................ 15 37. Kasutusvalduse ja üürikokkuleppe võrdlus kinnisasja kasutamisel..............................15 38. Hoonestusõiguse ja üürikokkuleppe võrdlus kinnisasja kasutamisel...........................16 39. Avalikustamine kinnisvarakorralduses, sellest tulenevad põhimõtted ja kinnisvara omaniku õigused............................................................................................................... 16 40. Kohaliku omavalitsuse (KOV) pädevus seoses kinnisvara korraldamisega..................16 41. Detailplaneeringu olemus ja selles sisalduv põhiteave kinnisasja omanikule..............16 42. Kinnisasja omaniku õigused ja kohustused seoses planeeringu koostamisega...........17 43

    Hüdroisolatsiooni tööd




    Kommentaarid (0)

    Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun