Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Kuidas säästa autoga sõites kütust (0)

1 Hindamata
Punktid

Lõik failist

  • Sõida aeglasemalt! Sõida 90km/h õige kiirusega. 100 või 110 km/h sõites suureneb kütusekulu (olenevalt autost ) märgatavalt.
    2
  • Kontrolil rehvi rõhku! 10% liiga väike rehvirõhk põhjustab kütusekulu suurenemist ca 2%.
    3
  • Kontrolli õhufiltrit! Must õhufilter takistab õhu pääsemist mootorisse, mis omakorda raskendab mootori tööd ja suurendab kütuse kulu. Kui käid auto regulaarselt hoolduses, siis ära filtri pärast muretse . Kui sul on aga vanem auto ja regulaarselt täis-hoolduses ei käi, siis tasub sellele tähelepanu pöörata.
    4
  • Lülita välja mittevajalikud lisaseadmed! Näiteks osadel autodel on konditsioneer automaatselt sisse lülitatud ka siis, kui väljas on külm. Kui võimalik lülita see välja. Samuti võimasad lisatuled ja helisüsteem tarbivad arvestatavalt elektrit. Elektri saamiseks peab mootor jällegi lisatööd tegema ja generaatorit ringi ajama.
    5
  • Kasuta õige laiusega kumme! Laiematel kummidel on suurem veeratakistus ja seega suurendab jällegi kütuse kulu.
    6
  • Tee auto kolast tühjaks! Kergem auto kulutab liikumiseks vähem kütust.
    7
  • Linnas sõites võid kütust kokku hoida valides pikema kuid vähemate ummikutega marsruudi.
    8
  • Ära jäta pakiraami katusele, kui sa seda ei kasuta. Pakiraam suurendab oluliselt auto tuuletakistust (Eriti suurel kiirusel).
    9
  • Pidurda käiguga. Kui näed eemalt juba, et foor on punane, siis ära võta käiku välja vaid lase kaas lahti. Sel juhul uuema auto mootor ei võta üldse bensiini. Niisama tühikäigul veeredes peab mootor ennast töös hoidmas ja tarbib ikkagi bensiini.
    10
  • Kui pead kohapeal seisma rohkem kui minuti, siis lülita auto mootor seisma. Näiteks rongi ülesõidul oodates.
    11
  • Autoga sõitmist alustades ei ole vaja lasta autol kohapeal soojeneda vaid alusta vaikselt sõitu. Sõites soojeneb auto kiiremini ja sa ei kuluta ka ilma asjata kütust.
  • Kuidas säästa autoga sõites kütust #1
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 1 leht Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2012-02-03 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 5 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor Andu115 Õppematerjali autor

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    8
    docx

    Ökonoomne sõit

    Ökonoomse sõidu võtted Juhendaja: Kuidas kütust kokku hoida? Kasuta kõrgemat käiku Osa auto mootori võimsusest läheb kaduma hõõrdumise tõttu ja hõõrdekaod kasvavad mootori pöörete suurenedes ehk maakeeli kiiruse kasvades. Madalate pööretega sõites saab aga hõõrdekadusid – ja ühtlasi kütusekulu – madalamal hoida. Mootori efektiivsus suureneb, kui koormus kasvab ja kõrgema käigu ning madalamate pööretega sõites rakendatakse mootorile kiirendades suuremat koormust. Suurem efektiivsus tähendab aga, et sama töö tehakse ära väiksema kütusekuluga. Kõige säästlikum viis kiirendamiseks on vahetada käik kõrgemaks, kui mootori pöörded on vahemikus 2000-2500. Loomulikult peaks vältima mootori ülekoormamist liiga madalate pööretega, mille tunneb enamasti ära vibratsiooni järgi. Mootori efektiivseima pööretevahemiku kasutamiseks soovitatakse bensiinimootoriga autodel käik

    Autokool
    thumbnail
    18
    pdf

    MOOTOR ja selle kasutamine

    · mootorid, milledes õhk kütuse silindrisse pritsimise ajal kütusejoa suhtes peaaegu ei liigu · mootorid, milledes õhk kütuse silindrisse pritsimise ajal kütusejoa suhtes liigub, aidates kaasa kütuse ühtlasele ruumilisele jaotumisele põlemiskambris ja soodustades seega ühtlase küttesegu moodustumist. · MAN ­ protsess , A- kus sisselasketakti ajal tekib tänu sisselasketorustiku kujule õhu pööris. B- kütus pihustatakse ühe avaga pihustist sfäärilise põlemiskambri seinale, kus moodustub õhuke kütusekile ­ see tagab kütuse hea aurustumise. C - aurustunud kütus haaratakse kuuma õhu pöörise poolt kaasa, mis omakorda tagab hea küttesegu moodustumise ja kütuse täielikku põlemise. Jaotamata põlemiskamber jaotatud keeriskambriga jaotatud eelkambriga 1-Hõõgküünal, 2- pihusti, 3- jaotatud põlemiskamber, 4- õhu sisselaskekanal, 5- kolb, 6-põlemiskamber kolvi peas

    Tehnoloogia
    thumbnail
    18
    docx

    Sissejuhatus Erialasse

    1950.aastal asendati autode traatkodaratega rattad metallratastega 1769.a auruvanker (Nicolas Cugnot) Max. 5km/h 1790.a jalgratas (M.de Sivrac) 1795.a hoburaudtee (Inglismaal) 1820.a aurusõidukite ehitamine 1845.a õhkrehvid (Robert William Thomson) 1883.a neljarattalist jalgratast meenutav aurusõiduk (auto eelkäija) 1895.a esimene bensiinimootor 1899.a rajati metallurgia laboratoorium 1910.a maailma esimene V-8 mootor 1885.a esimene mootorratas (Gottlieb Daimler) 1890.a esimene auto mille mootor paiknes ees(Rene Panhard ja Emile Levasson) 19.saj algus ­ Esimesed bussid(sõna buss on tuletatud ladina-keelsest sõnast omnibus-kõigile) 1908.a Henry Ford rajs tehase automudeli T masstootmiseks 1894.a esimene autovõidusõit Pariis-Rouen (max. Kiirus 12km/h) 1955.a Le Mans'i võidusõit (Nõudis 84 inimelu ja vigastatuid üle 100-a) Maailma pikim teestik - Pan-Ameerika autotee 47000km Kõige rohkem autoteid ­ USA, üldpikkus üle 6 miljoni km

    Auto õpetus
    thumbnail
    333
    docx

    Transpordiameti teooriaeksami testid

    1. Eesmised udutuled põlevad. 2. Roolivõim on kahjustusega. Seda hoiatust ei tohi kunagi eirata. Roolivõim võib lõpetada töötamise üsna kiiresti. 3. Tagumised udutuled põlevad. 4. Aknapesuvedeliku tase on madal. 5. Piduriklotsid on läbi. 6. Püsikiirusehoidja on sees. 7. Suunatuled. 8. Vihma- ja valgusesensor. Kui see põleb, siis ei pruugi need töötada. / Lähituled sisse lülitatud 9. Talve režiim – Annab märku, et auto on lülitanud ümber talve režiimile. Automaatkäigukastide puhul tähendab, et auto vahetab suurematele käikudele, et vältida rataste pöörlemist. /Madal temperatuur 10.Informatsiooni edastus tuli. 11.Eelsüüteküünlad. Enne auto käivitamist tuleb oodata, kuni tuli kustub. 12.Libeda tee hoiatus. Hoiatab juhti, et tee olud on libedad ja tuleb olla tähelepanelik. / Talvine sõiduseade 13.Probleem võtmega

    Autokool
    thumbnail
    204
    docx

    800 ARK'i eksamis esinevat küsimust

    taustast eristada ... a. Alla 300 m kauguselt. b. 500 m kauguselt. c. 700 m kauguselt. 4 Millisele söidukile peab juht andma teed? a. Söidukile, millel on sisse lülitatud sinine vilkur koos erilise helisignaaliga. b. Söidukile, millel on sisse lülitatud sinine vilkur ilma erilise helisignaalita. c. Söidukile, mis töötab teel ja millel on sisse lülitatud kollane vilkur. 1. Te sõidate mööda maanteed ja näete tee ääres metskitse. Kuidas tuleks tegutseda? Jälgima looma käitumist. Kiirust suurendama, et metskitsest kiiresti mööda jõuda. Kiirust vähendama ja olema valmis pidurdamiseks.Kiirust vähendama ja olema valmis pidurdamiseks. 2. Auto pidurdusteekond оn... juhi reageerimisteekonna ja aeglustusteekonna summa; võrdne aeglustusteekonnaga; piduri rakendumisteekonna ja aeglustusteekonna summa; 3. Peatuda ei tohi... trammiteel või lähemal kui 1 m sellest;

    Liiklus
    thumbnail
    181
    doc

    A.Palu mootorratta raamat

    Mõnedel võimsamatel neljataktilistel mootoritel (MT-9 «Dnepr») on kepsu alumine pea lahtivõetav (vt. joon, 10, c) ja selles käsutatakse auto-tüüpi liugelaagseM. Näiteks mootoril «Dnepr» MT-9 käsutatakse auto «Moskvits-408» väntmehhanismi kolmekihilisi IragerasDgreid1, mis on tõst nud väntvõlli vastupidavuse. 15000-Lt. 40 000 krn ^läbi sõiduni. . ""

    Füüsika
    thumbnail
    92
    docx

    Autod-Traktorid I kordamisküsimused 2013-2014

    kvalitatiivne segumoodustus. Surveprotsess algab 4-taktilises mootoris momendist, kui sulguvad mootori sisselaskeklapid ja 2-taktilises mootoris pärast gaasivahetust. Surveprotsessi ülesandeks on suurendada ringprotsessi temperatuuri-intervalli, ette valmistada küttesegumoodustamiseks parim keskkond, saavutada kütuse paremad põlemistingimused ja gaasi täielikum paisumine töötaktil. Segumoodustumisprotsess algab sellest momendist, kui silindrisse suunatakse kütus. Hetkel on bensiini- ja diiselmootoritel on kütuse suunamise protsess silindrisse erinev. Segumoodustumisprotsessi iseärasused sõltuvad, kas tegemist on ülelaadimiseta või ülelaadimisega mootoriga. Põlemisprotsess, algab momendist kui küttesegu komprimeerimise tulemusena tekkivad silindris esimesed ülihapendite ergastatud ühendid, mis kutsuvad esile küttesegu kohttsentrite helesinised hõõgumised, mille järgi hilisemalt tekkivad esimesed küttesegu põlemiskolded.

    Autod-traktorid i
    thumbnail
    200
    doc

    Masina osadest ja kontroll

    Kütuse aurud segunevad õhuga ja moodustub küttesegu. Survetakti lõpus tõuseb surve tõttu temperatuur silindris nii kõrgele, et küttesegu süttib. Küttesegu põlemisest tekkivad gaasid, ning rõhk silindris suureneb. Järgneb jälle töötakt. Õhu sisse laskmiseks ja tööd teinud gaaside välja laskmiseks on silindri kaanes avad, mida kindlaksmääratud momendil avavad ja sulevad gaasijaotusmehhanismi klapid. Kütus pihustatakse silindrisse toitesüsteemi pihusti kaudu, mis otsapidi silindris. Mida suurema rõhu alt kütus vabaneb, seda peenemaks pihustub. Uutel mootoritel on pihustitel pihustusrõhk 2000 bar. Kütust võib silindrisse pihustada ärapõlemise jagu st tegelikult määrab kütuse silindrisse sisestamise koguse sinna sisenenud õhu kogus. Silindrisse sisestatud liigne kütus väljub silindrist põlemata, suitsu ja tahmana. See juhtub siis, kui näiteks

    Masinamehaanika




    Kommentaarid (0)

    Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun