Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Infosüsteemid, äriprotsess (0)

1 Hindamata
Punktid

Esitatud küsimused

  • Mis on äriprotsess ja mis on äriprotsesside optimeerimise eesmärk organisatsioonis?
  • Mis on ja kuidas seostuvad andmeelement informatsioon ja teadmus?
  • Mis on IT arhitektuur?
  • Mis on IT infrastruktuur?
  • Millistest komponentidest koosneb organisatsiooni infosüsteem?
  • Milline võib olla infosüsteemide poolse toe ulatus organisatsioonis?
  • Mis on strateegiline infosüsteem?
  • Miks muutub teabeallikate haldus organisatsioonis üha keerulisemaks?
  • Miks muutub IT ressursside haldus organisatsioonis üha keerulisemaks?
  • Milliseks on muutunud IT osakonna roll organisatsioonis?
  • Mis on õiglane hind selle vahetuse eest?
  • Millistel asjaoludel saab kasutada patenditud andmebaase?
  • Kellel on lubatud juurdepääs informatsioonile?
  • Mis on autentimine?
  • Mis on autoriseerimine?
  • Milleks kasutatakse tulemüüri?
  • Milleks kasutatakse viirusetõrjet?
  • Milline vahe on suhtluskontrollina kasutataval valgel ja mustal nimekirjal?
  • Milline vahe on avaliku võtmega krüpteerimisel ja digitaalsel sertifikaadil?
  • Mis on ja kuidas seostuvad bitt bait väli kirje tabel ja andmebaas?
  • Mis on relatsiooniline andmebaas?
  • Milleks kasutatakse andmete sõnastikku data dictionary?
  • Mida on vaja teada andmebaaside disainimiseks?
  • Mis vahe on andmebaasi kontseptuaalsel ehk loogilisel disainil ja füüsilisel disainil?
  • Mida kirjeldab ER mudel?
  • Milleks on ER mudeli koostamine kasulik?
  • Milleks kasutatakse andmebaaside normaliseerimist?
  • Mis on andmeladu ja mida andmeladu võimaldab?
  • Mis on andmeturg ja millistel juhtudel on andmeturu kasutamine mõistlik?
  • Milliseid veebipõhiseid rakendusi kasutatakse informatsiooni avastamiseks?
  • Milliseid veebipõhiseid rakendusi kasutatakse suhtluseks?
  • Mis on koostööd võimaldavate rakenduste iseloomulikud funktsionaalsused?
  • Mis vahe on osalisel ja puhtal e-turundusel?
  • Mis on transaktsioonide töötlemise süsteem TPS ja milleks seda kasutatakse?
  • Mis on ettevõtte ressursihalduse süsteem ERP?
  • Milleks kasutatakse tarneahela haldussüsteemi SCM?
  • Mis on ekstranet ja milleks seda kasutatakse?
  • Milliseid tegevusi organisatsioonis toetavad raamatupidamis- ja finantssüsteemid?
  • Millist tuge pakuvad IT lahendused juhtidele otsustamisel?
  • Mida võimaldab multidimensionaalne andmeanalüüs?
  • Mida võimaldab andmekaeve?
  • Mida võimaldavad otsustamise tugisüsteemid?
  • Mis on iseloomulik digitaalsetele töölaudadele ja milleks on nende kasutamine hea?
  • Mis on iseloomulik intelligentsetele süsteemidele?
  • Milleks kasutatakse ekspertsüsteeme?
  • Milline kasu on teadmuse haldussüsteemist organisatsioonis?
  • Milliseid dokumentidega seotud tegevusi toetab dokumendihaldussüsteem?
  • Mis on riigi infosüsteem?
  • Kes on riigi infosüsteemi kasutajad?
  • Mis on riigi infosüsteemi haldussüsteem RIHA ja milleks on RIHA vaja?
  • Milliseid võimalusi pakub X-Tee?
  • Mis on aadressiandmete süsteemi ADS eesmärk?
  • Milleks on vaja infosüsteemide etalonturbe süsteemi ISKE?
  • Mis on klassifikaatorite süsteemi eesmärk?
  • Mis on geodeetilise süsteemi eesmärk?
  • Milliseid võimalusi pakub riigi infosüsteemi esitluskiht eestiee?
  • Milleks kasutatakse dokumendivahetuskeskust DVK?
  • Millist kasu toob riigi infosüsteem?
  • Mis vahe on klientmasinal serveril ja suurarvutil?
  • Mis on hajusarvutus ja mis on hajusarvutuse plussid?
  • Mis on virtualiseerimine ja mis on virtualiseerimise plussid?
  • Mis on pilveserver ja mis on pilveserveri plussid?
  • Millised probleemid on seotud väheseliigse IT infrastruktuuri investeerimisega?
  • Millised on peamised tarkvaraprojektide läbiviimisega seotud vead?
  • Mida kirjeldab IT strateegiline plaan?
  • Millised on valmis tarkvaralahenduse ostmise eelised ja puudused?
  • Millistel juhtudel on tarkvaralahenduse rent mõistlik valik?
  • Mis on tarkvaraprojektis eelanalüüsi tulem?
  • Kellele on saadud tulem sisendiks?
  • Mis on tarkvaraprojektis süsteemianalüüsi tulem?
  • Mis on tarkvaraprojektis süsteemi disaini tulem?
  • Kellele on saadud tulem sisendiks?
  • Millised võimalused on tarkvaraprojekti lõpus vanalt süsteemilt uuele üleminekuks?
  • Milliste kriteeriumite alusel hinnata välise arendaja valikul võimalikke pakkujaid?
  • Kuidas teha välise arendaja valikul kõigi pakkujate hulgast lõplik valik?

Lõik failist



1. Mis on äriprotsess ja mis on äriprotsesside optimeerimise eesmärk organisatsioonis? - Äriprotsess on seotud tegevuste kogum, mille tulemusena saavutatakse organisatsioonile ja klientidele kasulik teenus või toode. Äriprotsesside optimeerimisega on võimalik saavutada: klientide rahulolu, kulude vähendamine, parem kvaliteet, eristumine konkurentidest.
2. Mis on ja kuidas seostuvad andmeelement, informatsioon ja teadmus ? - Andmeelement on väikseim tähendust omav infoüksus. Informatsioon
Vasakule Paremale
Infosüsteemid-äriprotsess #1 Infosüsteemid-äriprotsess #2 Infosüsteemid-äriprotsess #3 Infosüsteemid-äriprotsess #4 Infosüsteemid-äriprotsess #5 Infosüsteemid-äriprotsess #6 Infosüsteemid-äriprotsess #7
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 7 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2018-04-04 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 10 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor kats74 Õppematerjali autor

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
9
pdf

Infosüsteemide eksamiküsimused ja vastused

ja IT teenused organisatsioonis. 5. Too näiteid ärisurvetest, millele tänapäevased organisatsioonid reageerivad eeskätt infotehnoloogiliste vahenditega. Tehnoloogiline innovatsioon, vananemine ­ tooted asendatakse kiiresti uute vastu, lai valik alternatiivseid teenuseid Informatsiooni üleküllus ­ kuna info hulk internetis kahekordistub iga aastaga täiustatakse otsingumootoreid. 6. Millistest komponentidest koosneb organisatsiooni infosüsteem? Infosüsteemi komponendid: riistvara, tarkvara, andmebaas, võrk, protseduurid eelnevalt loetletud komponentide ühendamiseks, nimesed. 7. Milline võib olla infosüsteemide poolse toe ulatus organisatsioonis? Infosüsteemide tugi võib ulatuda organisatsioonist väljapoole - organisatsioonidevaheline koostöö - Tarneahel: Materjalide, informatsiooni, raha ja teenuste vahetamine organisatsioonide vahel; Toormaterjali tarnija -> Tootja -> Klient

Dokumendihaldus
thumbnail
52
docx

Sissejuhatus infosüsteemidesse kontrolltöö teooria

· tarnijate kaasamiseks tööprotsessidesse Operatsioonilised (käitus-) süsteemid On vajalikud organisatsiooni igapäevase tegevuse juhtimiseks · toodete tegemiseks ja jaotamiseks · teenuste planeerimiseks ja osutamiseks Seda tüüpi süsteemide alla kuuluvad: · transaktsioonide töötlussüsteemid (Transaction Processing Systems) · protsesside juhtimissüsteemid (Process Control Systems) · kontori automatiseerimissüsteemid (Office Automation Systems) või kontori infosüsteemid (Office Information Systems) · spetsiifilised (professionaalsed) tugisüsteemid (Professional Support Systems) Transaktsioonide (tehingute) töötlussüsteemid teenindavad operatiivse juhtimise taset võimaldades korduvalt ja rutiinselt salvestada ja töödelda nii organisatsioonis endas kui väljaspool seda toimuvaid sündmusi ja fakte · klientide tellimused · pakkumised hankijatele · müügifaktid · inventari liikumine · palgad · arved, maksed jne

Sissejuhatus infosüsteemidesse
thumbnail
8
docx

Sissejuhatus infotsüsteemidesse kordamisküsimused 2014

ja/või kättesaadavaks tegemiseks ehk andmetöötluseks. Andmed salvestatakse andmehoidlatesse, kust need peavad olema rakendussüsteemide jaoks kättesaadavad. Infosüsteemide hetkeseis ettevõttes/organisatsioonis Infosüsteemidealast hetkeseisu ettevõtetes iseloomustavad alljärgnevad märksõnad: killustatud ja/või dubleeritud äriprotsessid; ülekattega, omavahel kokkusobimatud ja killustatud infosüsteemid ja andmehoidlad; IT süsteemid, rakendused ja andmehoidlad on loodud ettevõtte konkreetse allüksuse jaoks arvestamata ettevõtet kui tervikut. Ettevõtete/organisatsioonide kriitiline nõue Selleks, et konkurentsis püsida, on ettevõtete jaoks kriitiliseks nõudeks nende võime pidevalt oma tegutsemist parendada. Võtmemõisteteks on tegutsemise agiilsus (lihtsus) ja paindlikkus. Selleks, et saada rohkem

Sissejuhatus infosüsteemidesse
thumbnail
26
docx

Majandusinfosüsteemid

o erinev detailsuse tase esitlusviisidel (ülevaade vs detailne kirjeldus). Mudeleid on vaja süsteemi visualiseerimiseks ning selleks, et süsteem ja selle toimimine oleks üheselt mõistetav. 6. Too erinevaid infosüsteemi definitsioone ja eesmärke ning selgita neid. on võimalik andmeid töödelda, salvestada või edastada tehniliste süsteemidega, mis kaasab normaalseks talituseks vajalike vahendite, resursside ja protsessidega Infosüsteem on mingi informatsiooni, selle töötlemist käsitlevate reeglite ja vajalike vahendite kompleks. Ehk: informatsioon kui süsteemi sisend, reeglid ja vajalikud vahendid ehk sisendi teisendamine ja vastavad vahendid süsteemis. · Infosüsteem on info liikumist käsitlevate reeglite kogumik. · Infosüsteem on teatav andmete süstemaatilise töötlemise ja säilitamise viis. Paberil, arvutis jne. 7. Info, andmed ..

Majandus
thumbnail
42
docx

Sissejuhatus infosüsteemidesse

Ainus tõestus selle kohta, kas töö on hästi tehtud ­ klient, kes on valmis selle eest maksma. · Infosüsteemi mõiste Tehnilises käsitluses mõistetakse infosüsteemi all omavahel seotud komponentide (riistvara, tarkvara, kommunikatsiooniseadmed ja andmeressursid) hulka, mis kogub (või võtab vastu), töötleb, salvestab ja levitab informatsiooni (täpsemalt andmeid) eesmärgiga toetada otsuste tegemist, ettevõttes koordineerimist ja kontrolli. Infosüsteem võib aidata juhte ja töötajaid probleemide analüüsil, keerukate teemade visualiseerimisel ja uute toodete loomisel. Alljärgnevalt illustratsioon infosüsteemi käsitluse kohta tehnilisest aspektist: Teine infosüsteemi käsitlus, mida kasutatakse ka selle aine kontekstis, hõlmab lisaks tehnilisele aspektile ka sotsiaalse aspekti ehk inimesed, kes neid tarkvarasüsteem kasutavad koos nende töö tegemise tavadega, kultuuriga

Infoharidus
thumbnail
22
doc

Sissejuhatus infosüsteemidesse kordamisküsimused

infrastruktuuride ning vastavate süsteemide arendamisega organisatsiooniliste tööprotsesside jaoks. 2. Infosüsteemi mõiste- Tehnilises käsitluses mõistetakse infosüsteemi all omavahel seotud komponentide (riistvara, tarkvara, kommunikatsiooniseadmed ja andmeressursid) hulka, mis kogub (või võtab vastu), töötleb, salvestab ja levitab informatsiooni (täpsemalt andmeid) eesmärgiga toetada otsuste tegemist, ettevõttes koordineerimist ja kontrolli. Infosüsteem võib aidata juhte ja töötajaid probleemide analüüsil, keerukate teemade visualiseerimisel ja uute toodete loomisel. 3. Infosüsteemide hetkeseis ettevõttes/organisatsioonis:  killustatud ja/või dubleeritud äriprotsessid  ülekattega, omavahel kokkusobimatud ja killustatud infosüsteemid ja andmehoidlad  IT süsteemid, rakendused ja andmehoidlad on loodud ettevõtte konkreetse allüksuse jaoks arvestamata ettevõtet kui tervikut. 4

Sissejuhatus infosüsteemidesse
thumbnail
29
pdf

EUCIP eksami kordamine - Juhtimine-haldus ja arendus

Millise toodud stsenaariumi puhul on kasu grupitöö vahenditest kõige suurem? Paljudel inimestel tuleb töötada ühise ülesande kallal ja IKT võib lihtsustada nende suhtlust. Sotsiaalsed rühmad samas riigis või ka erinevates riikides omavad märgatavalt erinevaid võimalusi IKT võimalustele ligipääsuks ja nende kasutamiseks. Seda olukorda kirjeldab termin digitaalne lõhe. Näide IKT sisseostu kohta väliselt partnerilt: firma püstitab teenuspakkujale ülesande käivitada vajalik infosüsteem teenuspakkuja juures teatud kindlal, kokkulepitud teenustasemel. Lause, mis kirjeldab kõige täpsemalt infosüsteemi kogukulu komponente: infosüsteemi hankimise, juurutamise, käitamise ja hoolduse kulud, kaasa arvatud lõppkasutajate koolitus ja tugi. Infosüsteemi juurutamise tulude-kulude analüüsiks tuleb arvutada infosüsteemi juututamise materiaalste tulude ja kulude suhe rahalises väärtuses, hinnata mittemateriaalsed tulud ja kulud,

Infosüsteemi projekti juhtimine
thumbnail
24
docx

Majandusinfosusteemid KT

mõõtkavas koopia). Mudel võib eksisteerida ka vaid modelleerija meeltes. Mudelit saab luua erinevatest sisulistest valdkondadest (eesmärkidest) ja vaadetest ehk perspektiividest. Mudeleid on võimalik esitada väga erineval viisil ja selleks on välja töötatud erinevaid standarte, mille alusel meeskonnad võiksid ühiselt mõista süsteemi toimimist. 6. Too erinevaid infosüsteemi definitsioone ja eesmärke ning selgita neid. · Infosüsteem on Info liikumist käsitlevate reeglite kogumik (Näiteks raamatupidamise infosüsteem) · Infosüsteem on mingi informatsiooni, selle töötlemist käsitlevate reeglite ja vajalike vahendite kompleks. · Praktilises keeles võiks öelda, et infosüsteem on teatav andmete süstemaatilise töötlemise ja säilitamise viis. Olgu siis viisiks paber-blankett, pliiats-pastakas ning inimese taibukus, rahvaluule vms. Reeglite keerukus-hulk vastandub justkui

Majandusinfosüsteemid




Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun