Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"Grupinõustamine" - 11 õppematerjali

thumbnail
4
docx

Sotsiodünaamiline nõustamine

6. Sotsiodünaamiline abistamisstrateegia: isiklike tegevuskavade ehk projektide koostamine 7. Sotsiodünaamiline abistamisstrateegia: juhendatud osalemine 8. Sotsiodünaamiline abistamisstrateegia: tuleviku kavandamine 9. Sotsiodünaamiline abistamisstrateegia: ,,mina" loomine 10. Sotsiodünaamiline abistamisstrateegia: ,,bricoleur`i" lähenemisviis 11. Sotsiodünaamiline abistamisstrateegia: empaatiline kuulamine 12. Sotsiodünaamiline abistamisstrateegia: grupinõustamine ja suunatud osalus Antud töös antakse ülevaade Sotsiodünaamilise abistamisstrateegia: grupinõustamine ja suunatud osaluse olemusest. Sotsiodünaamilisest vaatenurgast lähtudes leiab valdav osa õppimisest toimub sotsiaalsete suhete kaudu. Järgnevalt antakse ülevaade grupinõustamisest ning suunatud osalusest (mentorlus) kui sotsiaalsetel suhetel põhinevat strateegiat, mida kasutatakse õppimisel ning oma võimete ja oskuste arendamisel.

Psühholoogia → Nõustamine
24 allalaadimist
thumbnail
6
odt

Karjääriteenused läänemaal

Järvamaa KHK Margus Indres Karjääriteenused Läänemaal Referaat Juhendaja: Eve Rõuk Särevere 2012 Sisukord Sissejuhatus.................................................................................................................................2 Teavitamis- ja nõustamiskeskuse ning kutseõppeasutuste koostöö ...........................................3 Koostöö koolidega ­ Läänemaa kogemus ..................................................................................4 Kasutatud kirjandus ...................................................................................................................5 Sissejuhatus Karjääriteenuste osutamise ja arendamisega on Eestis tegeldud üle 80 aasta. Uudseim on seejuures nimetus karjääriteenused ise ­ läbi aegade on pigem kasutatud mõisteid kutsenõustamine, kutsesuunitlus, kutseorientatsioon, kutsejuhendamine jms. Tööma...

Kategooriata → Karjääriõpetus
5 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Andekate laste ja noorukite sotsiaalsed probleemid

Andekate laste ja noorukite sotsiaalne elu Need noored, kellest andekuse raamatus kirjutatakse, jagavad ühte ühist fakti ­ nende areng on ühes või enamas kognitiivses või akadeemilises valdkonnas edumeelne. Hoolimata sellest, on andekad nii rahvuselt kui ka sotsiaalmajanduslikust küljest väga erisugused. Nad erinevad nii pere koosseisu ja pere dünaamilisuse poolest, erinevad loovuse, taiplikkuse, motivatsiooni, energiataseme, enesekindluse, temperamendi ja sotsiaalsete oskuste poolest. Mõned andekad lapsed on edumeelsed paljudes tunnetuslikes valdkondades, teised on edumeelsed aga ainult vähestes valdkondades. Mõned näitavad sotsiaalsete oskuste kasutamisel välja küpsust ja enesekindlust, omavad oskust reguleerida oma emotsionaalsust vastavalt nende eale. On ka andekaid lapsi, kes ei hooma oma emotsioonide reguleerimist nii osavalt ning nende emotsioonid ei vasta nende kronoloogilisele eale, vaid pigem nende vaimsele arengule. Andekate...

Pedagoogika → Eripedagoogika
52 allalaadimist
thumbnail
21
docx

Nõustamise põhialused

GRUPP koosneb inimestest, kes on regulaarses koostegevuseses ja vastastikuses sõltuvuses ühe või enama eesmärgi saavutamiseks teatud perioodil. Oluline, et inimesed suhtleksid omavahel ja ka nõustajaga. Nõustamisel grupis on omad piirid. Grupivormi rakendatakse selliste teemade puhul nagu kasv ja eneseareng. Enamasti on nõustamine grupis nii-öelda vabas vormis nõustamine. Grupinõustamise puhul on oluline just ennetav loomus. Kuid grupinõustamine on nii ennetava ja/või sekkuva loomuga. Enamasti on igal grupil spetsiifiline eesmärk, mis lepitakse esimestel nõustamistel kokku (hariduslik, sotsiaalne, personaalne, karjäärialane jne). Sisu on enamasti probleemilahendus. Orienteeritud kasvule, arengule (vs ravi). Grupijuht on vähemalt endale alustuseks selgeks teinud, milline on grupp ja milline on laiem eesmärk. Grupijuht peab vastutama iga grupiliikme toimuva osas ja nende omavahelises toimimises. Grupinõustamise

Psühholoogia → Nõustamine
102 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Kodanik ja Tööturg

· ei ole pikemat aega töötanud ja kutseoskused on vananenud; · tervislikel või teistel olulistel põhjustel ei saa enam töötada oma kutsealal; · ei leia tööd oma kutsealal, sest tööturul puudub selle järele nõudlus; · soovitakse hinnata oma eeldusi kutsevaliku tegemiseks, sobiva koolituse ja töö leidmiseks; · vajatakse nõuandeid tulemuslikumaks tööotsimiseks. Individuaalne ja grupinõustamine Individuaalne vestlus toimub koostöös karjäärinõustajaga. Üldjuhul on nõustamisvestluse pikkus üks tund. Soovitud tulemuse saavutamine võib võtta aga vähem või rohkem aega. Kui tulemuse saavutamine võtab rohkem aega. kujuneb nõustamine mitmeks järjestikuseks konsultatsiooniks. Grupinõustamisest võtab osa rohkem inimesi (tavaliselt 8-16). Grupis suheldes saab õppida teiste kogemustest ja jagada oma kogemusi, arendada koostöö- ja eneseväljendusoskust ning

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
32 allalaadimist
thumbnail
44
pdf

Inimene ja ühiskond

Sotsioloogiast ja sotsiaalteadustest Teadus on meid ümbritseva reaalsuse mõtestamine ja tunnetamise eriline viis. Iseloomustab: süsteemsus, loogilisus, objektiivsus, uuringutel põhinemine, täpsed mõõtmised, kontrollitavus, spetsiifiline keelekasutus. Teadusi eristavad üksteisest; uurimisobjektid, arusaamad ja uskumused, mõõtmisinstrumendid, keelekasutus. Teadus jaguneb: ● Reaalteadus (science): täppisteadused (matemaatika, keemia, füüsika, …) ja loodusteadused (bioloogia, arstiteadus, põllumajandusteadus, …) ● Humanitaarteadus (art): humanitaarteadused (keeled, filosoofia, muusika, …) ja ühiskonnateadused (majandus, psühholoogia, sotsioloogia, …) Sotsiaalteadus: keeruline täpselt mõõta ja eksperimentaalselt tõestada, seetõttu puudub “absoluutne tõde” (leitud seaduspärasustel on tõenäosuslik, statistiline iseloom). Näited: ★ Psühholoogia – inimpsüühika mõju individuaalsele ja sotsiaalsele k...

Ühiskond → Inimene ja ühiskond
21 allalaadimist
thumbnail
16
pdf

E-kursuse "Grupinõustamine I" materjalid

Karmel Tall (Tartu Ülikool), 2011 E-kursuse "Grupinõustamine I" materjalid Aine maht 3 EAP Karmel Tall (Tartu Ülikool), 2011 1 Karmel Tall (Tartu Ülikool), 2011 JUHI ROLLID David & Frank Johnsons jagavad rollid: Informatsiooni ja arvamuse andja ­ pakub fakte, arvamust, soovitusi ja asjakohast informatsiooni et kergendada grupi tööd. Informatsiooni ja arvamuse otsija ­ küsib teiste grupiliikmete faktide, info, arvamuse, ideede ja tunnete järele et kergendada grupi tööd. Algataja ­ eesmärkide ja ülesannete ettepanekute tegija, et algatada tegevus grupis Suuna andja ­ arendab plaani kuidas jätkata ning ülesandeid täita. Kokkuvõtja ­ teeb kokkuvõtteid. Koordinaator ­ toob välja seoseid erinevate ideede vahel, harmoniseerib erinevate alagruppide ühistegevust. ...

Pedagoogika → Andragoogika
30 allalaadimist
thumbnail
210
pdf

1 Tervisekäitumine II loeng 2017 Moodle

seos? CC DD CC Välimeedia 32 Programmid mis ei ole toiminud abstinence-only-until-marriage programs- seksuaalharidus Ameerika koolides ülekaalulisuse programmid, mis keskenduvad vaid isiku personaalsele vastutusele ja kaalule – kaasnevad negatiivsed emotsioonid noorte alkoholi- ja sõltuvusainete ennetus koolides (teadlikkus tõuseb, ent kaugmõju ei ole) noorte personaalne- ja grupinõustamine alkoholi liigtarbimise vähendamiseks: nõustatute ja mittenõustatute joomisharjumustes ei ole erinevusi EFEKTIIVNE TEGEVUS Enam uuringuid: epidemioloogia, tervisekaitse, terviseharidus, terviseteenused, sotsioloogia Vähem uuringuid: paikkondade areng, organisatsioonide kultuuri muutus, lobby, sotsiaalsed võrgustikud • Intersektoraalne • Ühtsetel alustel tegevus riiklikul, paikkondlikul ja indiviidi tasandil • Tervist toetavad poliitilised otsused

Psühholoogia → Psühholoogia
36 allalaadimist
thumbnail
17
docx

Nõustamispsühholoogia

Kuidas nõustamise eetikat omandada? Uute professionaalsete väärtuste mõistmist ja omandamist ning nende integreerimist juba olemasolevasse moraalsete väärtuste baasi. Lisaks eetikakoodeksis sätestatule: Eetiliste otsuste näited Juhtumite põhjal näited Arutelu ja praktilised ülesanded Lisaks teadmistele näidata grupiprotsesse, kuidas inimesed jõuavad otsusteni. Nõustamise eetilised aspektid Paarinõustamine Perenõustamine Laste ja noorukite nõustamine Grupinõustamine Kriisinõustamine Jne.. On 2 mõõdet Tegevusepõhine mõõde ­ teadusemõõde. Avalikud formaalsed eetikanõuded Tubliduse mõõde ­ kunstimõõde. Tundlikkus konkreetsete situatsiooni aspektide osas. Uriko ei eelda, et me eetikakoodeksid pähe õpime. Aitamise õhinat tuleb alati kontrollida teadusmõõtmega! Standardid Eetilised ­ seotud juriidilistega. Mõlemaga peaks end kurssi viia. Lähene situatsioonipõhiselt. Kõike ei jaksa pähe õppida. Juriidilised

Psühholoogia → Nõustamine
41 allalaadimist
thumbnail
90
doc

Nimetu

*Noorukite nõustamine on 'rätsepatöö', iga juhtum on unikaalne *Kogu nõustamisprotsess peab arvestama nooruki arengutaset *Noorukite nõustamisel ei ole individuaalne nõustamine ainus tee, kuna jääb puutumata perekond, mis võib avaldada noorukitele väga suurt mõju *Ainult perenõustamises jäävad nooruki sisemised emotsionaalsed ja psühholoogilised vajadused käsitlemata *Soovitatav on idividuaal- ja perenõustamise kombineerimine vastavalt vajadusele. *Lisaks grupinõustamine ja eneseabi grupid või nende kombinatsioon võib olla parim nende probleemide lahendamiseks. Raskused noorukite nõustamise (slaid) Spetsialisti juurde minek näitab sõltuvust. *Paljudel noortel nõustamine seotud stigmaga, kardetakse seotust spetsialistide juurde minekuga. *Eneseavamine võib samuti tekitada hirmu, nõustajad peavad olema teadlikud teemadest. (n. Seksuaalne orientatsioon probleem), mis võivad tekitada noortel kahtlust knfidentsiaalsusest (kas usaldatatdu saladust

Pedagoogika → Arengupsühholoogia
85 allalaadimist
thumbnail
130
rtf

Amundsoni raamat

lesanded: d?naamiline enesehindamine 167 · · Juht (organiseerimine, elluviimine, toetamine). Grupinõustamine pakub suurepärast võimalust arendada uusi arusaamu mängudes osalemise kaudu. Sageli peegeldavad mängud reaalset elu ja seega on nende näol · Meeskonnamängija (harjutamine, koostöö, mäng). tegemist omamoodi metafooridega, mida saab nõustamisel kasutada. Mängud on

Psühholoogia → Psühholoogia
34 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun