Intervjueerida mingit valdkonna ettevõtjat ja kaardistada tema turunduskommunikatsiooniplaan. 8.Turustus – mõiste ja funktsioonid, tüübid ja valikuprintsiibid 9.Müügiprotsess. Klientideni jõudmine, müügiesitluse planeerimine, sõnumi edastamine, müügiintervjuu, küsitlemine, hüvede müümine, vastuväidete tüübid ja nende ületamine, müügi lõpetamine, müügijärgne tegevus. Isikliku müügi protsess. Juhtumianalüüsid 10.Hinnavõitlus müügis. Hinnavõitlus – kuidas kaitsta oma toote/teenuse müügihinda. Müügi lõpetamise tehnikad Erinevad müügi lõpetamise tehnikad. Teooria ja praktilised näited. Juhtumianalüüsid 11.Müügipsühholoogia. Suhtlemis- ja müügistrateegiad (DiSC) erinevat tüüpi klientidele. Seminar. Turundus ja müügijuhtimise alused Esimene loeng Turunduse eesmärk on teha müük üleliigseks tegevuseks ettevõttes. Kas see on võimalik? -Jah. Nt. vabaõhuüritus(weekend festival)
kokkuleppe tähendusest. Seetõttu ei saa brände luua eraviisiline suhtlemine. Lubadus, mille ettevõte brändi kaudu annab, peab olema tehtud avalikult. Tugev bränd: x tõhustab firma kõiki tegevusi ning kasvatab tulu ja turuosa x vähendab riski ning suurendab firma usaldusväärsust x pikendab toote elutsüklit, hoiab kokku turundaja kulusid x annab tootele lisaväärtust, tarbijale ühtlase kvaliteedi ja selge sõnumi x mõjutab positiivselt tarbija ostu- ja tarbimisprotsessi ning kujundab tarbimisharjumusi x kasvatab lojaalset tarbijaskonda x paneb tarbija ostma kindlat brändi analoogide hulgast x väldib tarbijalt teise võtmist kui soovitud bränd ei ole müügil x kahandab tarbija hinnatundlikkust ning laseb tal maksta hinnalisa. 2) Kaubamärk on osa brändist. Eesti kaubamärgiseaduses on kaubamärk defineeritud järgmiselt: kaubamärk
toetutakse neurofüsioloogiale, reklaami efektiivsuse mõõtmise temaatika. (oluline kuna kliendid muutusid targemaks, nõudlikumaks, tahtsid teada, mille eest nad raha välja käivad) Suunad reklaami efektiivsuse mõõtmisel: Starch’s model (1923) Noticed --> read --> understood --> desired --> action Strong’s model (1925) AIDA attention –> interest --> desire --> action Nende mudelite puhul on oluline teadlik tähelepanu. Kuidas huvi saab veendumuseks? Kuidas saab soovist kujuneda liikumapanev jõud? Allika usaldusväärsus on oluline! 1953 Karl Hovland’s model Exposure (avalikustamine) --> Attention --> Comprehension (mõistmine) --> Acceptance --> Retention (talletamine, mäletamine) --> Behavioral) Change 1961 R. J. Lavidge, G. A. Steiner’i mudel: teadlik mõtlemine (conscious thinking) --> emotsioonid/tunded --> hoiaku muutus --> otsus 1957 Festingeri kognitiivse dissonantsi teooria
When I went to school, they asked me what I wanted to be, when I grow up. I wrote down "happy". They told me I didn't understand the assignment and I told them they didn't understand life. Iga päevaga läheb elu kiiremaks. Isegi pikad trepid, mida mööda ma jooksen, mööduvad välgukiirusel. Nii, et terve elu läheb väga kiiresti. Meil tuleb põletada oma sildu, läbida juba sisse tallatud radu ja jätta endast maha midagi, mis meid ikka meelde tuletab... kellegile. Ma tunnen end kuidagi nii aheldatuna. Aheldatuna inimestest, tunnetest, koolist ja eelkõige sellest vastikust rutiinist, mis on saanud justkui igapäevaseks osaks mu elust. Ja ma usun, et ma pole ainuke, kes selle all kannatab. Just praegusel hetkel annab tunda suur soov end ahelaist vabastada ja rutiinsest elust lahti öelda. Tahaksin olla täiesti vaba, olla seal, kus ma parasjagu
Üks päev sa igatsed mind naq igatsesin mina sind. Üks päev sa vajad mind naq vajasin mina sind. Üks päev sa armastad mind , aga mina sind enam mitte · Pilgud on esimesed armastuskirjad · Ma võin vaadata sind põlastusega ja vihaga, kuigi ma seda ei tee. Ma võin vaadata sind nii nagu ma iial kedagi vaadanud ei ole, väga suure armastusega. Kuid siiski ma vaatan sind nagu teisi, sest ma ei taha, et sa näeksid kuidas ma sind tegelikult enda kõrvale igapäev vajan. Ma ei taha et sa saaksid teada, kuidas ma sind vaikselt oma südames armastan, sest nii on parem, nii mulle, kui sulle... Ma lihtsalt lähen pea püsti edasi nii nagu ikka, sest ma suudan naeratada ja peita oma pisaraid, kui seda vaja on.. · Kas ma olen kunagi väitnud , et ma olen täiuslik ? Ma arvan , et ei ja ma ei saa ka kunagi selleks , kuna täiuslikkust ei olegi siin maailmas
4 2. TURUNDUSE JUHTIMINE (PLANEERIMINE) 2.1 TURUNDUSE JUHTIMISE MÕISTE Turunduse juhtimine on protsess, mis koosneb järgmistest etappidest: keskkonna analüüsimine, turundusmeetmestiku plaanimine, teostamine ja kontrollimine firma ning tarbijate eesmärkide saavutamiseks. 1. Missugune on praegune olukord? Kus me oleme? – analüüs 2. Kuhu tahame jõuda? – planeerimine 3. Kuidas seda saavutada? Milliseid vahendeid kasutada? – teostamine 4. Milline on tulemus, kuhu me jõudsime? – kontrollimine. Turunduse juhtimist teostatakse 4-l erineval tasandil: 1. firma tasand – tippjuhtkond vastutab üldstrateegia väljatöötamise eest; 2. äriüksuse tasand – iga äriüksus kujundab oma strateegiad; 3. tootesarja tasand – konkreetsele tootesarjale tehakse plaan; 4. brändi tasand – brändijuht paneb kokku brändi arenguplaanid. 2
tööstusharu või tootekategooria maine üldiselt. Milleks maine kujundamine? Tänapäeval on mainega tegelemiseks ka nn stakeholder's society kjunemine ja sotsiaalse meedia jõulisus. Maine on konkurentsieelis sellega saab tõdeda, et maine, kui selline, muutub oluliseks siis, kui tekib konkurentsisituatsioon. Maine juhtimisel arvestatakse sidusgruppidega. Reputation Quotient mainemudel. Koosneb kuuest mainefaktorist. 1. emotsionaalne meeldivuse faktor meeldib ei meeldi, kuidas ma tunnen end kui ma puutun selle brändiga kokku. 2. toodete, teenuste kvaliteedi faktor kas need tooted on ka head? nt haiglad neid ei huvita et kas arst käib missioonidel või ei loeb vaid enda perse. 3. majandusliku edukuse ja jätkusuutlikuse faktor milline on ettevõte finantskäitumine. Nt Nokia 4. visiooni ja juhtimise faktor sh ka juht ise 5. töökeskkonna faktor kuidas on seal töötada, toime tulla. Nt Maxima seal on sitt töötada,
müügile. 2. Kas mõisted "tarbija" ja "klient" on sünonüümid? Kui ei, siis milles on erinevus? „Klient“ on individuaalne tarbija ehk konkreetsete vajaduste ja soovidega isik. Tarbija on üldine mõiste mis hõlmab endas kõiki kliente. 3. Kas politsei, haigla, kirik, hotell ja teater saavad oma tegevuses kasutada turundusprintsiipe? Jah, saavad. Ka need ettevõtted ja asutused peavad endale selgeks tegema kuidas nad „tarbijasse“ suhtuvad ning oma „teenust“ müüvad. Kas rõhutatakse individuaalset lähenemist (suhtlusturundus) või näiteks üritatakse pakutavaid teenuseid pidevalt täiustada hea kvaliteedi nimel ning konkurentsis püsimiseks (tootekontseptsioon). 4. Too konkreetseid näiteid erinevate turundusfilosoofiate rakendamise kohta! Tootmiskontseptsioon – näiteks Henry Fordi autotehas kus kasutati odavat tööjõudu
Kõik kommentaarid