Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Bensiini kahjulikkus keskkonnale ja alternatiivsed lahendused (0)

1 Hindamata
Punktid

Lõik failist

Hugo Treffneri Gümnaasium
Bensiini kahjulikkus keskkonnale ja alternatiivsed lahendused
Referaat
Koostaja : Arnold Rein Tatunts
Juhendaja : Saima Kaarna
Tartu 2011
Sisukor
Sissejuhatus 4
1.Probleem 5
2.Lahendus 6
2.1. Etanool kütus 6
2.2. Vesinik 7
2.3. Elekter 7
Kasutatud kirjandus 11
Sissejuhatus 3
1. Probleem 4
2. Lahendus 5
2.1. Etanool kütus 5
2.2. Vesinik 6
2.3. Elekter 6
Kokkuvõte 9
Kasutatud kirjandus 10

Sissejuhatus


Valisin sellise teema, kuna see on globaalne probleem ja ohustab kõiki Maal elutsevaid eluvorme , kuna me täpseid tagajärgi ei tea.
Fossiilsed kütused on maailmale hetkel üks suuremaid ohte. Liigne kasutamine võib kaasa tuua suuri probleeme. Jääpankade sulamisest tulenevalt üleujutused linnades, mis asuvad mere ääres. Lisaks ohustab see paljusid liike. Nende hävimise maismaal põhjustab üleujutus, vees aga soolsuse taseme muutumine.
Põhjus, miks bensiini kasutamist ei lõpetata peitub tarbijais endis , kes kasutavad seda igalpool igapäevaselt. Kütust on vaja transpordis , põllutöös, ehituses. Võiks lausa öelda, et bensiin on saanud meie ühiskonna üheks alustalaks. Siiski, olenemata sellest, et me teame kõiki selle kasutamisega kaasnevaid riske, kasutame me seda edasi, ohustades sellega kõiki. Selle probleemi teevad tõsisemaks naftakompaniide omanikud , kes on ahned ja mõtlevad vaid kasumi teenimisele tänasel päeval, mitte sellele, mille vastu tuleb võidelda homme .
  • Probleem


    Bensiini kasutamine on tekitanud probleemi, kuna seda tehakse liialt suutes kogustes , reostades sellega atmosfääri ja pannes aluse kasvuhooneefektile ning ka erinevatele tervise probleemidele. [2]
    “Bensiin on vedelkütus, s.t valatav ja pumbatav põlevaine, mida saab kasutada energiaallikana soojusjõumasinates ja muudes selleks sobivates energiamuundamisseadmetes.” [3]
    Bensiin on enim levinud masinatöös kasutatav kütus tänapäeval.
  • Vasakule Paremale
    Bensiini kahjulikkus keskkonnale ja alternatiivsed lahendused #1 Bensiini kahjulikkus keskkonnale ja alternatiivsed lahendused #2 Bensiini kahjulikkus keskkonnale ja alternatiivsed lahendused #3 Bensiini kahjulikkus keskkonnale ja alternatiivsed lahendused #4 Bensiini kahjulikkus keskkonnale ja alternatiivsed lahendused #5 Bensiini kahjulikkus keskkonnale ja alternatiivsed lahendused #6 Bensiini kahjulikkus keskkonnale ja alternatiivsed lahendused #7 Bensiini kahjulikkus keskkonnale ja alternatiivsed lahendused #8 Bensiini kahjulikkus keskkonnale ja alternatiivsed lahendused #9
    Punktid 100 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 100 punkti.
    Leheküljed ~ 9 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2012-06-05 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 8 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor Arnold Rein Tatunts Õppematerjali autor
    pealkiri ütleb suht kõik. lahatakse probleemi üsna lühidalt, piisavalt hea et viis vabalt saada. toodud välja nii probleemid kui lahendused.

    Kasutatud allikad

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    8
    odt

    Soojusnähtused autos

    Külma mootori korral on termostaadi klapp, mille kaudu jahutusvedelik pääseb radiaatorisse, suletud. Mootori soojenemisel hakkab termostaadi sees olev aine paisuma ja avab klapi, mille kaudu vedelik pääseb radiaatorisse. Radiaator on tavaliselt auto eesotsas, et sõidu ajal tekkiv õhuvool aitaks mootorit jahutada. Enamasti jääb tekkinud õhuvool väheseks, et hoida mootorit normaalsel temperatuuril. Puudujäägi korvamiseks kasutatakse ventilaatoreid. 3. Erinevad kütused 3.1 Bensiin on värvitu, voolav ja ainult temale omase lõhnaga vedelik. Bensiin on naftasaadus mis koosenb mitmesugustest süsivenikest ja põleb aurustunud olekus. Bensiini tihedus on 680 -780 kg/m3 . Koostis sõltub töötlemise viisist ja lähtenaftast. Mootori käivituvuse huvied on oluline, et aurustumine algaks parajalt madalal temperatuuril. Tähtsaim bensiinile esitatav nõue on detonatsioonikindlus. Harilikul põlemisel liigub bensiinileek kiirusega mõnikümmens meetrit

    Auto õpetus
    thumbnail
    10
    docx

    Alternatiivenergiate kasutamine liikuritel

    selge, et läbimurre ühes või teises suunas on lähiaegadel saavutatav. Seda protsessi kiirendab ka vähenevad naftavarud ja seda enam püütakse järelejäänud naftat kasutada palju kasulikumalt ja mõistlikumalt, kui seda lihtsalt mootorites ära põletada. Ka keskkonna taluvus on kohati viimase piirini viidud. Sisepõlemismootorite alternatiivkütused Sisepõlemismootorite valdavateks kütusteks on jäänud bensiin ja diislikütus. Kui varem uuriti ja kasutati alternatiivkütuseid peamiselt kriisiaegadel, siis viimastel aastakümnetel on peamisteks tõukejõududeks olnud ökoloogiaprobleemid ja tulevikus ka maailma naftavarude piiratus. Kui mitte praegune, siis

    Autoõpetus
    thumbnail
    5
    doc

    Vesinikuauto

    Seega otsustasin uurida vesinikuauto kohta informatsiooni. Ka minul endal tekkis huvi selle vastu kuna ei ole täpsemalt uurind vesinikuauto kohta. Selles referaadis kirjutan selle auto miinustest, plussidest ja muud huvitavat informatsiooni selle auto kohta. Hetkel veel vesinikuautosid müügil pole, kuid juba sõidab maailmas ringi mõningaid prooviautosid. Miinused Peamisteks probleemideks sellise auto tegemisel on vesiniku säilitamine ja auto hind. Vesinik on küll ahvatlev alternatiiv bensiinile, kuid kerget gaasi pole sugugi lihtne kütusepaaki sundida. Vesinik on väga plahvatusohtlik ja teisalt ei paku see moodus siiski konkurentsi harilikule bensiinipaagile läbitavate kilomeetrite osas. Raskusteta saaks auto läbida paagitäie metaaniga üle 500 kilomeetri. Praeguses staadiumis on vesinikuauto kasutamisel takistuseks kõrge hind, kuid tehnoloogia areng ja masstootmine võivad tulevikus sellegi puuduse kõrvaldada. ,,Kuidas panna vesinik kütusepaaki

    Keemia
    thumbnail
    4
    doc

    Vesinikuauto

    aastat tagasi avatud vesinikutankla ja seal sõidavad vesinikukütust kasutavad proovibussid ning Islandisse on tekkinud ka vesinikuautode jaoks autopood ning kütusetootja. (vaata uut vsinikuautot fotol nr.1) "Vesinikuajastu on peagi käes,, ;Romet Kreek ; Äripäev ; 14.04.2003 www.ap3.ee/Default2.aspx?PaperArticle=1&code=2374/rt_komm_237403;viimati alla laetud 16.05.2009 Miinused Peamisteks probleemideks sellise auto tegemisel on vesiniku säilitamine ja auto hind. Vesinik on küll ahvatlev alternatiiv bensiinile, kuid kerget gaasi pole sugugi lihtne kütusepaaki sundida. Üheks võimaluseks on gaas suure rõhu all kokku suruda, ent see teeb tankimisseadmete valmistamise äärmiselt keerukaks kuivõrd vesinik on väga plahvatusohtlik ja teisalt ei paku see moodus siiski konkurentsi harilikule bensiinipaagile läbitavate kilomeetrite osas. Teine võimalus on gaasimolekulid siduda mingisse peenstruktuuri, mis neid kinni hoiab, ilma et tarvitseks kõrget rõhku rakendada

    Keemia
    thumbnail
    44
    docx

    Elektriautod

    Elektriauto on auto, mis liigub ühe või mitme elektrimootori abil, kasutades akudest saadud elektrienergiat. Elektrimootorid annavad autodele pöördemomendi, luues kiire ja sujuva kiirenduse. Lisaks ei vaja need keerukaid ülekandeid, vedelikjahutust ega muid sarnaseid. Nad on ka tõhusamad, kasutades ära umbes 90% akude energiast. Elektriautosid saaks tegelikult ehitada väga soodsalt, kui akud ei maksaks nii palju ja ei suudaks kaalu poolest ainult mahutada 5 protsenti bensiini energiast. Elektriautosid on ka palju erinevaid mudeleid, millest täpsema ülevaate saab edaspidi toodud tabelist. Laadimisjaamad ja akude vahetamiskohad on kõige olulisemad eeltingimused jätkusuutliku elektriautode infrastruktuuri arendamisel. Laadimisel tuleb arvestada ka piiranguid laadimiskiirusele eriti koduses majapidamises ning avalike jaamade vähesusega. Tähelepanu tuleb pöörata ka akudele. Neid on samuti väga palju erinevate energia tiheduste ja võimsustega.

    Automehaanika
    thumbnail
    11
    doc

    Biokütused.

    keskkonnas lagundamist või käärimist, mille tulemusena tekib gaasiline või vedel kütus Mitme loetletud protsessi otsese tulemusena tekib soojus, mis tavaliselt kasutatakse ära kohapeal kas uute keemiliste protsesside esilekutsumiseks, kohapealseks kütmiseks või autu tootmiseks. Biomassi töödeldes võib saada tahket, vedelat või gaasilist kütust. Vedelkütusega saab asendada kütteõli või bensiini, gaasi saab müüa või kasutada gaasi- või auruturbiinides (vaata pilt 2). [9] Plussid Biokütuste heaks küljeks peetakse seda, et nad ei lisa atmosfääri süsihappegaasi ega teisi kasvuhoonegaase. Kütuse põletamisel paiskub atmosfääri sama suur hulk CO2-t, kui taim oma eluaja jooksul fotosünteesides endasse sidus - selliseid kütuseid nimetatakse CO 2- neutraalseteks. Võib öelda, et tegu on süsihappegaasi taaskasutusega (vaata pilt 3). [4]

    Keemia
    thumbnail
    20
    docx

    ENERGIAALLIKAD MAISMAATRANTSPORDI ARENGUS

    wikipedia.org/wiki/Elektriauto 25.03.2012 6. Elektriauto http://www.zev.ee/index.php?id=10&id_lang=1 25.03.2012 7. Elektriauto http://www.elmo.ee/et/Elektriauto 26.03.2012 8. Levin, M. 1962. Vesirattast automootorini. Tallinn: Eesti Riiklik Kirjastus 9. Tanning, Lembo 2010. Maailma energia ülevaade I osa Nafta, gaas. Tallinn: OÜ infotrükk 10. Arjaka, Küllo 2010. Eesti raudtee 140. Tallinn: Tallinna Raamatutrükikoda 11. Tanning, Lembo 2010. Maailma energia ülevaade III osa Alternatiivsed, süsi, hüdro, tulevik. Tallinn: OÜ infotrükk 12. Elektrirong http://et.wikipedia.org/wiki/Elektrirong 01.04.2012 13. Gussarova, V.; Karma, O.; Lukin, G. 1970. Sada aastat Eesti raudteed. Tallinn: "Eesti raamat" 14. Vesinikmasin http://en.wikipedia.org/wiki/H ydrogen_vehicle 07.04.2012 Lisad: 1.Sellised võisid välja näha Mesopotaamias kasutatud härjarakendid 2. Newcomeni tüüpi aurumasin 3.James Watt pöörlevate mehhanismidega aurumasin 4

    Ajalugu
    thumbnail
    10
    doc

    Auto ajalugu

    jõul liikuvat sissepõlemismootorit, et aidata Londonis Shooter´i mäest üles sõiduk. 1860. Aastal tegi testsõidu Etienne Lenoir´i ühesilindrilise sissepõlemismootoriga sõiduk Pariisist Joinville-le-Pont´i, läbides umbes 9 kilomeetrit kolme tunniga. 1884. Aastal sai patendi ja tootmisloa Delamare-Deboutteville auto. 1870. Aastal pani Viinis Siegfried Marcus tavalisele kärule külge sissepõlemismootori, mis töötas bensiinil. See tegi temast esimese inimese, kes kasutas bensiini jõul töötavat mootorit. Seda käru nimetatakse tänapäeval ,,esimeseks Marcuse autoks". Üldiselt peetakse esimese tõeliselt praktilise sissepõlemismootoriga auto leiutajateks kahte ühel ajal töötanud sakslast: Karl Benzi ja Gottlieb Daimlerit. Karl Benzi ehitas oma auto 1885 Mannheimis, patendi sai ta 1886 aasta jaanuaris ja autosid hakati tootma 1888. Aastal, peale Bertha Benzi õnnestunud pikka sõitu Mannheimist Pforzheimi ja tagasi. Alates 2008

    Ajalugu




    Meedia

    Kommentaarid (0)

    Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun