Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Arvuti ohutus (0)

1 Hindamata
Punktid

Esitatud küsimused

  • Kuidas saavad vanemad abistada oma lapsi nende riskide vähendamisel?

Lõik failist



Merilin Viigimäe
ARVUTI OHUTUS
Uurimustöö
Juhendaja :


Pärnu 2010
SISUKORD
ARVUTI OHUTUSED

  • Lapsevanemad ja hooldajad


    Internet toob laste ja noorteni fantastilised võimalused avastamiseks, üksteisega ühenduses olemiseks ja loominguks. Siiski kaasnevad interneti kasutamisega ka riskid. Tegemist on avatud aknaga , mille taga laiuv maailm kuulub täiskasvanuile ja sisaldab paljutki sellist, mis lastele ei sobi.
    Kuidas saavad vanemad abistada oma lapsi nende riskide vähendamisel? Lihtsat vastust sellele küsimusele ei ole olemas - riskid on erinevad ja need sõltuvad lapse vanusest ja arvutioskustest.
    Olulisim on kaitsta Su oma arvutis peituvaid isikuandmeid, hoides arvuti viirustest puutumatuna ja uuendades pidevalt selles leiduvat tarkvara . Laste korral on võimalik andmeturvalisust suurendada
  • Arvuti ohutus #1 Arvuti ohutus #2 Arvuti ohutus #3 Arvuti ohutus #4 Arvuti ohutus #5 Arvuti ohutus #6
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 6 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2011-02-07 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 25 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor Merilin Viigimäe Õppematerjali autor
    Uurimustöö

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    6
    docx

    Laps ja internet

    internetis hoopis vastupidi. Kui on midagi öelda, siis kirja teel öeldakse see ikka välja. See võib ohvri enesetunnet halvendada või ta võib tunda end alaväärsena, isegi endale midagi teha. Sellised sõimukirjad võivad ka viia enesetappudeni. Andmete ärakasutamine ­ Kui lapsed on kuskile oma andmeid üles riputanud, siis kurjategijad võivad neid oma kuriteo jaoks ära kasutada. Kuidas siis ikkagi ohtusid ära hoida? · Lapsevanemad peaksid panema arvuti kasutamise ajale piirangu peale, et oleks vähem võimalik last kuritarvitada vms. Et ei tekiks internetisõltuvus. · Lapsevanem peaks tegema piirid, milliseid saite võib laps külastada, kas ja kui palju võib andmeid ülesse panna. · Lapsevanemad peaksid tagama usalduse, et kui midagi juhtub internetis lapsega siis laps julgeb neile probleemist rääkida. Jälgida last kui ta arvutis on, et ta ei satuks kahtlastele interneti lehtedele jne.

    Pedagoogika
    thumbnail
    21
    doc

    Internet täna maailmas

    Keegi, kes ,,mängust" aru ei saa Ohud lastele internetis Küberkiusajad Nagu igal mänguplatsil nii ka siin leidub piisavalt neid, kellele pakub naudingut teiste kiusamine. Seda teevad ühtmoodi nii poisid kui tüdrukud nii lapsed kui täiskasvanud. Failijagamise väärkasutus Failide allalaadimine on tihti seotud kellegi autoriõiguste rikkumisega, kuid veel olulisem on, et halvasti valitud eritarkvara korral teete te oma arvuti avatuks kõikvõimalikele väärkasutustele Privaatsuse rikkumine Lapsed võivad tihti avaldada veebivormides ja avalikel lehtedel informatsiooni, mis võib omada negatiivseid tagajärgi mitte ainult nende vaid ka teie jaoks. Ebameeldiv sisu Laste huvi maailma võimaluste vastu võib neid kokku viia infoga, mis nende alateadvust ja psüühikat mõjutama hakkab Väärkohtlejad Internet on koht kus paljud pedofiilid on leidnud endale võimaluse ohvri leidmiseks (Kalev Pihl-i veebiloengud, 26.02

    Ainetöö
    thumbnail
    13
    doc

    Meedia kui kasvatusprobleem

    MEEDIA KUI KASVATUSPROBLEEM Referaat kasvatusteadusest Tallinn 2011 SISUKORD SISSEJUHATUS...............................................................................................................3 1. MEEDIA ROLL LAPSE ELUS....................................................................................4 1.1 Laps ja televiisor......................................................................................................4 1.2 Laps ja arvuti...........................................................................................................6 2. MEEDIAKASVATUS..................................................................................................9 KOKKUVÕTE................................................................................................................11 KASUTATUD KIRJANDUS..........................................................................................12

    Internetipsühholoogia põhiprobleemid
    thumbnail
    16
    doc

    Lapse areng ja arvuti

    LAPSE ARENG JA ARVUTI Referaat Tallinn 2009 2 SISUKORD Sissejuhatus.............................................................................................3 1. Lapsed ja arvuti......................................................................................5 2. Laps-vanem-arvuti...................................................................................8 3. Hariduse kvaliteet.................................................................................11 Kokkuvõte.............................................................................................12 Kasutatud allikad................................................................................

    Informaatika
    thumbnail
    12
    docx

    Arvutisõltuvus

    Estonian Business School Turundus ja kommunikatsiooni õppetool ARVUTISÕLTUVUS Kursusetöö *** Õppejõud Jaan Ennulo Tallinn 2013 Sisukord 1. Sissejuhatus Raal või kompuuter, kuid siiski tuntuma nimetusega arvuti, on oma otstarbelt tehete sooritamiseks. Arvutit võib kirjeldada kui masinat, mille abil on võimalik arvutada ning teha seda kordades kiiremini kui inimene suudaks. Arvutit võib ka nimetada elektroonika seadmeks, mille ülesanne on tehete sooritamine, olgu selleks taskukalkulaator, nutitelefon või ka tahvelarvuti. Raal on tavakasutaja, ehk inimese jaoks midagi palju enamat kui lihtsalt tehete sooritaja. Arvuti kaudu me tõhustame

    Psühholoogia
    thumbnail
    5
    docx

    Mured ja probleemid seoses laste kasvatamisega

    teda premeerida raha või asjadega, sest siis on tõenäoline, et laps loob seose, olen hea=kingitused. Sedasi on ka eneseväljenduse ning teiste austamisega. Laps võtab vanemate suhtumise ja kõnepruugi üle, seega, kui vanemad ei jälgi oma käitumist ega sõnu, võib peagi märgata, et laps ropendab ning kasutab oma eakaaslaste kallal vägivalda. Ta võib isegi kodus tähelepanu võitmiseks ja enesekehtestamiseks häält tõsta ning lüüa. Kuna tänasel päeval on pea igas kodus arvuti, õpivad noored juba enne lugemist ja kirjutamist selgeks arvutis mängimise. Algselt tundub see süütu ajaveetmise viis, sest siis arvuti on mõneks ajaks kui lapsehoidja, kuid ta ei mõtle, milleks see areneda võib. Me elame tehnikasajandil, seega üpris tähtsaks näitajaks on tehnikavidinad, milleks võib olla nii puutetundlik mobiil, kui iPod. Sageli on need ka nn ,,staatuse" määrajad, sellest 2. aprill 2012 Anu Tooming, 11

    Perekonnaõpetus
    thumbnail
    6
    doc

    Tõrjutus ühiskonnast Infopoliitika ja –strateegia

    kasutamisvõimaluste arendamisele avalikes kohtades (Eesti infoühiskonna arengukava 2013, 2006). Leian, et see ei lahenda nende perede probleemi, kellel puudub juurdepääs internetile vaesusest tingituna. Paljud inimesed ei kasuta oma igapäevatöös arvutit ja peale tööd avalikku internetipunkti minemine pole lihtsalt võimalik. Lahendus oleks toimetulekutoetust saavatele peredele tasuta arvuti andmine riigi poolt ja minimaalse allalaadimiskiirusega tasuta internetiühenduse tagamine kogu Eesti elanikkonnale. Infoühiskonna arengukavas nähakse ka ette, et kõigil elanikel on vähemalt elementaarsed oskused arvuti ning interneti kasutamiseks (Eesti infoühiskonna arengukava 2013, 2006). Siinkohal on küll igale soovijale tehtud võimalikuks osaleda erinevatel koolitustel ja kellel igasugune infokirjaoskus puudub, siis tõenäoliselt ei soovigi ta seda omandada.

    Ühiskond
    thumbnail
    10
    doc

    Arvuti- ja Informatsioonieetika

    Inimesed hakkasid läbi interneti ühenduse oma andmed avaldama ja suhtlema teise arvutite kasutajatega. Küberruumis on inimsuhtluse vormid muutunud, näiteks kiirenevad interneti tingimustes suhtlemisvõimalused ja kasvab anonüümsus. Inimesed saavad suhelda teiste inimestega, mis asuvad teises maakera otsas. Nad julgevad täpsemini väljendada oma arvamusi. Nad saavad palju infot internetis kiiresti ja mugavalt. Informatsioonieetika on pisut uuem mõiste. 21. sajandil ei tähenda arvuti enam üht kindlat masinat ega küberruum ainult internetti. Inimene tegutseb küberruumis ka näiteks krediitkaardiga makstes või lastes oma isiklikke andmed ükskõik millisesse digitaalsesse andmepanka salvestada. Niisiis on informatsioonieetika laiem mõiste kui arvutieetika. Arvutieetika eesmärk on analüüsida arvutitehnika olemust ja sotsiaalset mõju ning uurida, millisel viisil on eetiline arvutit kasutada. Informatsioonieetika püüab mõista, kuidas siduda

    Filosoofia




    Kommentaarid (0)

    Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun