KARJÄÄRIÕPETUS 1. 4.
Oskused
8. klass
1. TEEMA:
ENESETUNDMINE JA SELLE
TÄHTSUS KARJÄÄRI
PLANEERIMISEL
2
Oskused
• kujunevad ja arenevad tegevuses igapäevaelus
• suurema osa tööoskustest omandad koolis ja
töökohal
• näitavad, mida suudad hästi teha
• nende väljakujunemist soodustavad huvid ja
võimed
3
Oskused jagunevad:
Üldoskused
• saab kasutada erinevates olukordades
• paljude erinevate tööde juures
• neid saab mõõta ja hinnata
• paljud omandatakse põhikoolis
lugemisoskus
arvutamisoskus
organiseerimisoskus
arvutioskus
võõrkeelte valdamine
4
Oskused jagunevad:
Erioskused
• vajalikud konkreetsete tööülesannete täitmisel,
kindla töö tegemiseks
• saab mõõta ja hinnata
masinakirjaoskus
programmeerimine
lillede istutamine
tööpingi käsitlemisoskus
juurdelõikamise oskus
teenindaja ja teenindatava vahel või mitte. · Ma olen siin, et Teid teie probleemides abistada, Teile kasulik olla. Teeninduskontakti puhul mõlemad osapooled tunnetavad oma rolli. Teenindaja saab oma oskuste piires teenindatavat abistada, juhendada. Teenindatav saab abi (infot, selgitust, kindlust), mille pärast ta teenindusasutusse pöördus. Kontakti võtmise ja hoidmise oskused jaotatakse tinglikult kaheks välisteks ja sisemisteks. 14 Väliste kontaktioskused on sellised, mille abil ka kõrvalt suhtlemist jälgiv inimene saab aru, et kaks inimest on valmis suhtlema. Tasub tähele panna poos · zeste ja muid kehaliigutusi · distantsi inimeste vahel · pilkkontakti olemasolu · hääle tugevust ja intonatsiooni
Võime/ oskus suhelda tähendab oskust kontakteeruda teise inimesega, anda edasi informatsiooni, tajuda teist inimest / suhtluspartnerit, võtta temalt vastu informatsiooni, mõjutades vastastikku üksteist. Ja seda kõike lähtudes eelistatult võidan-võidad põhimõttest. Alused suhtlemisoskusele luuakse lapsepõlves. Veel enne kui laps hakkab rääkima arenevad tal mittesõnalise (mitteverbaalse) suhtlemise vahendite kasutamise erinevad oskused. Kui palju ja kui hästi need arenevad sõltub juba vahetust keskkonnast kus laps üles kasvab. Elementaarsete suhtlemisaluste arenguks on vajalik erinevate kontaktiviiside kasutamine/kogemine (pilk, naeratus, puudutus, kehakontakt). Need on kogemused, millele ehitub üles kõneline suhtlemine. Kui baasi ei ole, on ka kõnelise suhtlemise areng pidurdunud või on inimesel raskusi teiste inimestega suhtlemisel.
Kuressaare Ametikool Koostanud Sirje Pree 2000/2007 ‗ 2 Sisukord ‗............................................................................................................2 SISUKORD.............................................................................................3 SISSEJUHATUS......................................................................................6 Arengupsühholoogia mõiste......................................................................................8 ARENGU MÕJURID EHK ARENGUFAKTORID.......................................13 ERINEVAD TEOORIAD INIMESE ARENGUST........................................18 Psühhoanalüütikud...................................................................................................21 Erikson....................................................................................................................
Kõrgendatud tähelepanu allüksuste ja kogu firma 5. Oma arvamuse ja tunnete varjamine töö efektiivsusele 5. Pidev juurdeõppimine, enesetäiendamine 6. Paindlikkus Juhi karjääri edu ja ebaedu on seotud juhi niisuguste omadustega nagu asjatundlikkus, töövõime, analüüsimise, ettenägemise, organiseerimise, inimeste mõjutamise ja muud oskused. Mille alusel kujundavad ettevõtte omanikud või juhid oma üldise arvamuse inimestest, valides kandidaate kõrgematele ametikohtadele? Keda harilikult eelistatakse? Neid, kelle kohta võib öelda, et ta on hea spetsialist (tunneb asja), tark (võimekas), algatusvõimeline, vastutustundlik, distsiplineeritud, oskab efektiivselt korraldada allüksuste tööd ning tagada firma püsimajäämise. Tabelis 1
Kõik kommentaarid