Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

UMBERTO BOCCIONI " The streets enters the house" (0)

1 Hindamata
Punktid

Lõik failist


TEOSE ANALÜÜS
UMBERTO BOCCIONI
" The streets enters the house"
See on Itaalia kunstniku poolt maalitud õli lõuend, mille keskmeks on naine sinise valges riietuses rõdul vaatamas alla kirevale ja mürarikkale tänavale. Selle maali tegevusrohke sündmustik ning värvid annavad edasi seda mürarohket keskkonda. Kuna Boccioni
UMBERTO BOCCIONI--The streets enters the house #1
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 1 leht Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2018-05-07 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 1 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Stefan888 Õppematerjali autor
TEOSE ANALÜÜS ( õli lõuend )

UMBERTO BOCCIONI

" The streets enters the house"

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
10
docx

Futurism ja kubism

Kõik piirjooned on lagunenud ja esemed näivad hajuvat ümbritsevasse ruumi. Liikumistunne on sellistes teostes palju sugestiivsem, teisalt on need pildid aga lähemal abstraktsele kunstile. Abstraktsust suurendavad mitmesugused geomeetrilised pinnad, jooned, kontsentrilised lained või ringid, mille abil futuristid püüdsid kujutada mitte ainult liikumise hoogu, vaid ka helisid, eriti suurlinna müra. Kuulsad kunstnikud ja teosed: 1. UMBERTO BOCCIONI (1882-1916) Boccioni oli futuristide teoreetik ja juhtfiguur. Tegeles nii skulptuuri kui ka maalikunstiga. Tema maalides oli liikumine edasi antud väreluse ja joone murdmise abil. „Inimkeha liikumine“ (1913) (http://kunstiajalookursus.blogspot.com/2009/11/umberto-boccioni-1882- 1916.html) 2. GIAGOMO BALLA (1871-1958) Vaimustus uutest väljatöötatud modernsetest maalitehnikatest

Kunstiajalugu
thumbnail
34
pdf

Üldine kunstiajalugu

oma kunstis liikumist (dünaamikat), kiirust ja tehnoloogiat. Boccioni õppis alates 1901 Roomas kunstiakadeemia juures olevas koolis Scuola Libera del Nudo. Ta õppis ka Roomas plakatimaalija juures disaini. Koos oma sõbra Gino Severiniga sai ta divisjonistliku kunstniku Giacomo Balla õpilaseks. 1906 õppis ta Pariisisimpressionismi ja postimpressionismi. 1906. aasta lõpul ja 1907. aasta alguses õppis ta joonistamist Veneetsia kunstiakadeemias. 1914 avaldas Boccioni futuristlike maalikunstnike ja skulptorite manifesti "Pittura e scultura futuriste (dinamismo plastico", milles selgitas oma liikumise esteetikat: "Kui impressionistid panevad laua esitama üht kindlat hetke ja allutavad laua elu selle kujutamisele sellel hetkel, siis meie sünteesime iga momendi (aja, koha, vormi ja värvitooni) ning nende abil konstrueerime laua." 1912 osales ta Londonisrühmanäitusel ja 1914 uuesti. Need kaks näitust jätsid paljudele noortele inglise

Eesti kunstiajalugu
thumbnail
4
docx

20.sajandi alguse kunstisuunad

2) Lammutasid motiivi mosaiigi taolisteks tükkideks ja asetasid tükid tuuleiili või lainevoogudesse. Lisaks tehnilistele võtetele püüdsid liikumist edasi anda ka maali süzeega. Valgus tuleb esile värvitoonide kõrvutamisest ja mõjub kiirtena, mis omakorda suurendab liikuvust. Futurism sai kiiresti tuntuks kogu läänemaailmas ja populaarseks ka Venemaal, kuid enamasti ei tunnustatud seda iseseisva kunstivooluna vadi peeti kubismi all-haruks. Umberto Boccioni (skulptor) ,,Kontnuiteedi unikaalsed vormid ruumis" Giacomo Balla- maalikunstnik DADA/ dadaism Oli I ms aegne kunstisuund, mis hääbus 1924.a-ks. Paljud kunstiinimesed pettusid kogu ühiskonnas ja läänetsivilisatsioonis. Kujunesid äärmuslikud ühiskonnakriitilised liikumised, ka dada sai alguse pigem poliitilise liikumisena. Hakkas levima paralleelselt Euroopas (Saksa ja Sveits) ja Ammerikas (kitsamalt NY). Eestvedajad Hans Arp, Marcel Duchamp. Dadaistid püüdsid oma tegevusega:

Kunstiajalugu
thumbnail
8
doc

KUNSTIAJALUGU II - fovism, kubism, futurism, abstraktsionism, dadaism, sürrealism

Idee ­ maalikunst peab loobuma traditsioonilistest motiividest (akt); selleks, et näidata ajastu dünaamikat, tuleb kujutada motiivi arengut ajas; tuli kasutada erksaid värvikombinatsioone (mõjuvad jõudsalt). Kõlavad plaanid olid valmis, kuid kunstini ei jõutud. Selleni jõuti alles 1918. aastal Pariisis (sest enamik on kolinud kunstipealinna, tutvunud uuenduslike kusntivooludega, leiavad sealt tuge ja saavad futurismiga tegeleda). Tähtsamateks esindajateks on Umberto Boccioni, Carlo Carra, Giacomo Balla, Gino Severini. Üks võimalus realistlik suund, teine võimalus toetuda kubismile (nähtav maailma geom.kujunditeks paiskavad nähtava maailma pildile laiali, nad ei ehita seda uuesti üles). Futuristide pildid pigem meenutavad mosaiiki kui mingit ülesehitatud pilti (piirjooned lagunenud, esemed näivad hajuvat). Jääb püsima liikumistunne! Dünaamika! Põõavad kujutada suurlinna müra (abstraktsete geom.kujudega). Annavad töödele imelikud pealkirjad:

Kunstiajalugu
thumbnail
4
doc

20. saj kunst

Futuristlike manifestide tähtsaim autor ja ettevõtmiste peakorraldaja oli Marinetti. Vana kunst on kõlbmatu ja muuseumid on surnuaiad. Masinaajastu olemuseks on dünaamika, liikumine ning kunsti ülesandeks on väljendada liikumist. 1910 aasta manifestis nõuti maalikunstis loobumist nt aktimaalist. Teiseks kästi kasutada võimalikult tervaid või kriiskavaid värvikombinatsioone, mis mõjuvad jõulisemalt. Kuulsad: Giacomo Balla (Koer keti otsas); Carlo Carra (Anarhist Galli matused); Umberto Boccioni ( Inimkeha dünamism). Liikumise edasiandmiseks leiti kaks viisi: 1)kujutada liikuva objekti mitut järgnevat asendit 2) teine toutub rohkem kubismile. Skulptuuris Boccioni; arhitektuuris Sant'Elia (lennujaam ja raudteevaksal). Teine futurismi levikoht peale Itaalia oli Venemaa (ühiskonnal ja vaimuelul oli kõige rohkem ühist). Radikaalne kirjanike, kunstnike ja teatriinimeste rühmitus kujunes Moskvas. Siin vastanduti

Kunstiajalugu
thumbnail
11
docx

Kunstiajaloo Eksami küsimused

kompositsioonides järgis ise tihti muusikalisi kompositsiooniprintsiipe. FUTURISM Futurism on 1909. aastal Itaalias tekkinud kunsti- ja kirjandusvool. Futuristide esimene manifest ilmus 20. veebruaril 1909.a. milles kuulutati, et tsivilisatsiooni saavutused on imepärased ja nõuavad uut tüüpi kunsti. Vana kunst on kõlbmatu ja muuseumid on surnuaiad. Aastal 1910 esitati teine futurislike maalikunstnike manifest, milles varasemaid ideid edasi arendati. Manifesti autor oli skulptor Umberto Boccioni. Selle manifesti kohaselt pidi maalikunst loobuma traditsioonilistest motiividest, näiteks aktimaalist. Dünaamika väljendamiseks tuli kujutada motiivi arengut ajas. Futurismile on omane vanade kultuuritraditsioonide hülgamine. Püütakse leida kunstilisi väljendusvahendeid, et kujutada kaasaegse kiire elu ja tehniseerunud keskkonnas elava inimese mõtte- ja tundelaadi ning probleeme. Futurism väljendabki tänapäeva maailma kiirust

Kunstiajalugu
thumbnail
4
doc

Futurism - Referaat

Maailmavaateline segadus ei saanud jääda kajastumata loomingus. Faktiliselt takerdusid nad puht maalitehnilistesse küsimustesse. See oli nende suurim puudus. Ent siiski hoidis see neid veelgi suurema vea eest. Futuristidest kunstnike ühekülgsus, nende huvi ainult kehade ja esemete liikumise vastu ahendas tunduvalt kunsti eesmärke, kuid päästis osa maalijaid Filippo Tommaso Marinetti nihilistlikest, profasistlikest loosungitest. Tegeldes tehniliste küsimuste lahendamisega, ei järginud Umberto Boccioni, Gino Severini, Giacomo Balla pimesi F.T. Marinetti ideesid, nad olid oma loometöös märksa hillitsetumad ega ,,vabanenud" tingimusteta maalikunsti pärandis mõjust. Aja jooksul hakkasid futuristid üha vähem eitavalt suhtuma minevikukunsti, ,,amnesteerisid" paljugi. Näiteks U. Boccioni teatas ametlikult, et tema looming on lähtunud impressionismist ja kubismist. Futuristlikust kunstist ei saanud mitte manifestide barbaarsuse, vaid oma

Kunstiajalugu
thumbnail
4
doc

Abstraktsionism, dadaism, futurism, naivism, sürrealism

Seal segunsesid futurism ja kubism ning tekkis kubofuturism. Giacomo Balla (1871-1916) Oli esimene futurismi esindaja. "Noor tüdruk jookseb palkonil" 1912; "Dünaamiline koer jalutusrihma otsas"; "Kihutav auto"; Abstraktne kiirus"; "Merkuur möödub päikesest". Gino severini (1883-1966) Itaalia kunstnik. "Bal Tabarini dünaamiline hieroglüüf"; "Sea=Dancer"; "Tantsija"; "Sinine tantsija"; "Armored train in action"; "Red gross train passing a village" Umberto Boccioni (1882-1916) "Linn tõuseb"; "Hüvastijätud"; "Kontinuiteedi unikaalsed vormid ruumis" ­ skulptuur 1913; "Pudeli areng ruumis" 1912-1913 ­ skulptuur. Antonio Sant'elia (1888-1916) Arhitekt. Rangevormislised pilvelõhkujad ja mitmetasandilised sõidukid. Carlo Carra (1881-1966) "Anarhist Galli matused" 1911; "Isamaaline pidustus" ­ kollaasz papil 1914; "Suplejad" 1910. -2-

Kunstiajalugu




Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun