Sissejuhatus majandusse
VII
Ettevõtlus
2018
Ettevõtlikkuse test
See test aitab sul otsustada, kas sul on piisavalt ettevõtlikku vaimu, et olla edukas ettevõtja.
On kahte sorti inimesi:
– ettevõtjad – nad kasutavad teiste inimeste arengut, et ise areneda ja muutuda paremaks kõiges, mida nad teevad;
– kuutõbised – nad kritiseerivad teisi igal võimalikul viisil, sest neile meeldib teiste edu takistada.
Hinda end alljärgnevate omaduste järgi ühest viieni:
1 = absoluutselt mitte mingil juhul
2 = mingil määral
3 = umbes nii jah
4 = kohe üsna väga
5 = 101%
Oivalisus : Sa võrdled ennast parimatega: vaatad, õpid ja teed enese-hindamise ( hindad oma tugevusi, nõrkusi, võimalusi ja ohte). Järgmised tegevused sõltuvad analüüsi
tulemustest.
Väledus: Hoiad oma silmad lahti uute võimaluste leidmiseks. Sa üritad igal pool leida inspiratsiooni. Sa oled uudishimulik ja sulle meeldib näha uusi asju ning kohtuda uute
inimestega, sest sa õpid nendelt.
Visadus: Sa oled see, kes läheb ja võtab. Su päevad on sageli pikad ja nii mõnigi peab sind töönarkomaaniks. Sõbrad tunnustavad su kirge ja ebaõnnestumine paneb sind pigem
üritama rohkem.
Leidlikkus: Sa oled loov. Sa üritad igas olukorras leida parima lahenduse ja sa võtad kriisiolukordi kui väärtuslikke õppetunde. Sa hoolitsed oma loovuse eest, kuna tead, et see on
parim viis hoida end vormis.
Vastupidavus: Sa tead, et edu ei tule üleöö ja et see nõuab pikaajalist ja pidevat harjutamist. Sa oled õppinud, et tänane tagasilükkamine viib sageli homse võiduni, mistõttu sa
rühid kindlalt eesmärgi suunas.
Plaanimine: Alati kui pead mõnda ülesannet täitma, siis alustad strateegia kavandamisega, et täita ülesanne võimalikult tõhusalt. Sõltuvalt ülesande keerulikkusest on sul plaan
kas paberil või su peas, aga see on alati olemas.
Optimism : Sa tead, et plaanid ei lähe alati nii nagu oled tahtnud. Seetõttu on sul ka tagavaraplaanid (plaan B ja plaan C), et tagada soovitud arengu jätkumine. „Loobumine“ ei
kuulu sinu sõnavara hulka.
Jõupingutus: Sa oled kõva töötegija. Neid päevi, mil sul pole midagi teha, on vähe ja harvalt. Sulle meeldib olla tootlik ja sa oled oma töö suhtes kirglik. Sa oled ülipüüdlik.
Õilis: Projektid , millesse oled kaasatud, on suunatud teiste inimeste heaolule. Ja kui ka ei ole, siis hoolitsed sa selle eest, et nad vähemalt ei kahjustaks kedagi. Sa tahad , et su töö on
tulemuslik , kuid sa hindad ka puhast südametunnistust.
Ahvatlus: Oma seisukohtade selgeks tegemine on oluline, mistõttu sa oled õppinud teisi veenma selles, et sinu eesmärgid on püüdlemist väärt. Sa oled uhke oma saavutuste üle,
kuid oled avatud ka konstuktiivsele kriitikale.
Unikaalsus : Kas tegemist on su toote või teenuse omaduse, töö kvaliteedi, sellega kuidas end üleval pead, kuidas pöördud teiste poole või millegi muuga, miski sinus tõstab sind
esile ja teised märkavad seda kohe.
Usaldusväärsus: See on läbipaistev maailm. Kõik, mida sa teed, jõuab varsti kõigi kõrvu. Seda teades hoolitsed sa oma hea nime eest. Sa järgid tähtaegu, teed kvaliteetset tööd ja
sailitad oma asjaajamistes mõõdukuse.
Tulemused
Punktid:
• 50-60: Sul on tugev ettevõtlik vaim. Sa tead hästi oma omadusi, sulle ei meeldi kui
sind mikrojuhitakse ja sa leiad inspiratsiooni paljudest asjadest, mis aitavad sul teel
püsida ja kasvada.
• 40-49: Sa liigud kindlalt oma teel. Sa vajad julgustust ja võiksid otsida omale
mentori , kes aitaks sul arendada ettevõtlikku meelt.
• 30-39: Sa oled küllaltki rahul oma olukorraga. Selles pole midagi valesti. Sa pead
lihtsalt arvestama, et teised võivad karjääriredelil sinust mööda minna.
• 20-29: Sinus on kalduvust mõelda nendest halvasti, kes arenevad kiiresti ja kes on
edukamad kui sina. Sa süüdistad kõiges teisi ja leiad, et maailm on sulle võlgu.
• alla 20: Sa pead tõsiselt üritama väljuda oma kuutõbise rollist. Sa näed maailma
ebaõiglasena ning oled loobunud isegi üritamast. See, et teiste pingutused viivad
neid sinust mööda, teeb sind negatiivseks.
Ettevõtlus. Ettevõtlikkus
Arutelu ettevõtja omadustest
Küsimused
1. Milliseid omadusi on vaja, et saada ettevõtjaks?
2. Kas on võimalik saada ettevõtjaks, kui sa pole
sündinud ettevõtjaks? Kas ettevõtjaks sünnitakse?
3. Kuidas arendada endas ettevõtlikkust?
Ettevõtlus. Ettevõtlikkus
1. Ettevõtja on see, kes tegevusi algatab, kes on püsiv ja kellele meeldib
tööd rügada või vastupidi.
2. Arvatakse, et n-ö ettevõtjaks sündinud on 5% elanikkonnast, aga
ettevõtlikkus on nagu iga teinegi oskus õpitav ja arendatav. Kõiki
ülalpool toodud omadusi on võimalik endas arendada. Ettevõtjaks
saamiseks on vaja teadmisi, aga ettevõtlikkus areneb kõige paremini
tegevuse kaudu. Ettevõtlikkust saab kõige edukamalt arendada
noores eas.
3. Alustada saab kas või peoõhtu organiseerimisest. Süsteemselt saad
ettevõtlusest 9% mittehuvitatud 79% Allikas: Eesti Konjunktuuriinstituut uuring ,,Eesti elanike ettevõtlikkus" KOKKUVÕTE Õpilane sai aru ettevõtlikkuse mõistest, mõistab ettevõtja tegevuse eripära ja oskab hinnata oma valikud ettevõtjana ja palgatöötajana. 4.2 ETTEVÕTE, ETTEVÕTLUSVORMID JA ETTEVÕTLUSEGA ALUSTAMINE Kas sõbra auto pesemine on ettevõtlus? Mis on ettevõte? Mis vahe on füüsilisel ja juriidilisel isikul? Kuidas alustada ettevõtlusega? Miks osa ettevõtteid on aktsiaseltsid ja osa osaühingud? Milline on ettevõtja vastutus? Miks kõigi ettevõtete peaeesmärgiks ei ole kasumi saamine? Kust ettevõtja saab abi ettevõtluses? Ettevõtlus, ettevõte, füüsiline isik, juriidiline isik, füüsilisest isikust ettevõtja,
SISSEJUHATUS ETTEVÕTLUSE ÕPINGUTESSE LOENG 1: ETTEVÕTLUSE ARENG JA (VÄIKE)ETTEVÕTLUSE OLEMUS 1. Ettevõtluse areng 1.1 Ettevõtluse ajalooline areng PS, kuula põhiesitlust Ettevõtllikkuse areng... Läbi aegade on mõistet ettevõtja ja ettevõtlus käsitletud erinevalt. Originaalis on inglisekeelne mõiste entrepreneur pärit Prantsuse keelest ja see tähendas isikut, kes on aktiivne ja saavutab midagi. Teiste riikide kontekstis tähendas ta eelkõige vahendaja (tähendust). Väikeettevõtluse ajalooline taust saab alguse väliskaubanduse algetest... KUI VANA ON ETTEVÕTLUS? KES ON LÄBI AJALOO olnud ettevõtja? KUST JA KUIDAS SAI ALGUSE kaasaaegne ettevõtlus?
KAUBANDUSETTEVÕTLUS KONSPEKT PEATÜKK 1. SISSEJUHATUS. Ettevõtlus ja kaubandus majanduse kontektis Kaubandus on institutsiooniline majandusharu, mis hõlmab kõiki töötajate ja tarbijate vahendamisega tegelevaid ettevõtteid, sõltumata sellest, millega, kus või kui suures või väikeses koguses kaupu müüakse. Tegevuslikus mõttes on kaubandus igasugune tulu taotlev tegevus kaupade vahendamisel tootjalt tarbijale, toimugu see kas raha eest või ilma (barterkaubandus tehingud).
isikuomadused ei ole alati need, millest piisab selleks, et alustada ettevõtjana ja olla oma tegevuses edukas. Vaja on ka ettevõtlusjulgust ja tugevat eneseusku. Minul varasem ettevõtluskogemus puudub, kuid kui keskkool saab lõpetatud, soovin küll oma äri alustada. Esmalt küll tarvis vajalikud koolitused läbida, kuid plaan on paigas ja olen selles üsna veendunud ja kindel et selline tegevus tasub end ära. Mulle meeldib olla iseseisev ja teistest mitte sõltuda, mistõttu usun et ettevõtlus sobib minule hästi. Iga algus on raske, kuid hea tahtmise juures on kõik võimalik ja saavutatav Mina ja ettevõtlus Ettevõtjaks olemine on vastutusrikas töö. Ettevõtjaks hakkamisel võib olla mitu ajendit. Peamine ajendiallikas on enamasti elatise teenimine, kuid on ka teisi motiveerivaid faktoreid. Mõnel juhul tekib inimesel lihtsalt hea äriidee või on mõni eriline anne. Oma ettevõte luua on tõhus valjapääs, kui pole võimalik võõrsil töötada
Alati on ka võimalus vajaminevad teadmised ja kogemused töötajate näol sisse osta. 9 8) Kas sa oled valmis piisavalt pühenduma oma idee elluviimiseks? Paljude edukate ettevõtjate tulemuste taga on nende kirglik tegutsemine. Nad ei ole toimetanud rahulikult vaadates, mis välja tuleb. Nad on uskunud oma ideesse ja seepärast selle elluviimisele pühendunud. Kas sinu idee nakatab sind? Kui ei, siis jäta pigem proovimata, sest ettevõtlus oleks päris kallis eksperiment millegi lihtsalt huvitava ära proovimiseks.[2] Kuidas äriideed tekivad? Tihti on tegemist probleemiga, millele lahendust otsides tulebki hea idee, mida äris rakendada saab. Teadlased viivad igapäevaselt läbi katseid. Mõne katse tagajärjel võib sündida homne suurepärane leiutis. Selleks, et hea äriideega lagedale tulla ei pea aga olema tingimata teadlane. Vahel piisab sellest, et täiustada olemasolevat või kasutada juba leiutatut teistmoodi.
TALLINNA TEHNIKAÜLIKOOL TALLINNA KOLLEDŽ ERIALA AINE NIMI REFERAAT Õppejõud: NIMI Tallinn 2014 SISUKORD: SISUKORD:........................................................................................................ 2 SISSEJUHATUS:................................................................................................. 3 MÕISTED:......................................................................................................... 4 1. Juriidilise isiku olemus ja jagunemine...........................................................5 Tsiviilseadustiku üldosa seaduse (TsÜS, RT I, 06.12.2010, 12, § 24) järgi on juriidiline isik seaduse alusel loodud õigussubjekt, teisisõnu eesmärgistatud
korraldamisel. - Ettevõtlusinkubaatorid - nende abil püütakse ergutada ettevõtlusinitsiatiivi, soodustada tehnoloogiasiiret, tõsta uute ettevõtete ellujäämise tõenäosust ja elavdada majandustegevust teatud piirkonnas. - Mentorlus - kahe inimese pikemaajaline koostöösuhe, kus kogenud ettevõtja annab üldjuhul tasuta oma teadmiste ja kogemuste baasilt nõu alustavale ettevõtjale. Mentor peaks õpetama küsimuste kaudu ja suunab mentiid. 58. Sotsiaalne ettevõtlus SE (social entrepreneurship) võib määratleda isetasuva tegevusena, mille eesmärk on parandada halval järjel olevate inimeste olukorda. Tüüpiliselt on see suunatud erivajadustega inimestele, kellel on füüsilisi, psüühilisi, alkoholi-, narko-, pikaajalise töötuse või erinevatele immigrantide gruppidele omaseid probleeme. Nt: Eestis Heateo Sihtasutus 59. Sisemine ettevõtlus (intrapreneurship)
2. Tõmblemine. 3. Lühike perspektiiv. 4. Üliriskantne. -) Investeerimine: 1. Ettevõtte olukorrast lähtuv. 2. Tasakaalukas. 3. Pikk perspektiiv. 4. Vähem riskantne. * Kuidas investeerida? -) Investeeri ainult seda raha, mida otseselt ei vaja. -) Ära pane mune ühte korvi. -) Lähtu ettevõtte olukorrast investeeri aga ära kauple. -) Tee nii, nagu teised ei tee. -) Ole rahulik ja tasakaalukas. -) sea mõistlikud ootused. Ettevõtlus * ,,Jätkem vabad töökohad neile, kes on nõrgemad." kellel vähegi nutti peas, võiks oma töökoha ise luua. * Kuskil 50a tagasi töötasid inimesed viies erinevas kohas: -) Suurettevõte (hetkel maailma suurimas 1,8 miljonit töötajat WalMart) -) Keskmine ettevõte -) Väike ettevõte -) Mitte tulunduslik -) Riik * Hetkel töötavad inimesed nii, et ettevõte ei palka kedagi, vaid otsib kellegi, kes teeb töö ära ja siis kõik.
Kõik kommentaarid