Mida tähendab vaba aeg ja vaba aja tegevused? Ma arvan, et tänapäeva inimesel ei ole palju vaba aega, keegi töötab, ehitab kärjaari, õpib koolis või ülikoolis, kasvab last jne. Aga võimalusi vaba aja veetmiseks on palju. Ikkagi inimesed väsivad kõikidest ja tahavad veeta oma vaba aega kasulikult. Vaba aega on meil vaja hinge ja vaimu toitmiseks ja arendamiseks. Vaba aega saab inimene kasutada vastavalt oma soovile ja võimalustele. Tänapäeval on vaba aja veetmise võimalused võrreldes minevikuga tunduvalt paranenud. Kui varem, näiteks eelmise sajandi alguses, võrdus see küünlavalgel raamatu lugemisega, siis nüüd on erinevaid viise palju rohkem. Raadio, televisioon, Internet, ajakirjad-ajalehed kõik need on kindlustanud, et vabad hetked oleks millegagi täidetud. Vabal ajal tegeletakse enamasti oma hobidega, olgu selleks siis sõbrad, fotograafia või loodus. Oma
..............................4 1.1.1 Kehalise treeningu mõju organismile.........................................................5 2. Liikumisaktiivsuse vähenemise põhjused noorukieas................................................7 3. Sportimise võimalused Paides...................................................................................9 4. Paide Ühisgümnaasiumi vanema astme õpilaste füüsiline aktiivsus ja koormus.....10 . 4.1 Õpilaste vaba aja tegevused peale kooli............................................................11 4.2 Spordialad, millega õpilased tegelevad..............................................................13 Kokkuvõte.......................................................................................................................17 Kasutatud kirjandus........................................................................................................18 Lisa
2. KÜSITLUS Küsitluse koostamise põhjuseks oli teada saada, millega tegelevad Kunda kooli gümnasistid vabal ajal ja millist kultuuri nad tarbivad. Kultuur on väga lai mõiste, sellepärast oli küsitlus väga mahukas ja sisaldas viite valdkonda, mis on seotud tihedalt kultuuriga. Tulemused olid mõneti etteaimatavad, aga oli ka vastuseid, mis suutsid mind üllatada. Kuna mina ise tegelen kõige tihedamalt nendest valdkondadest muusikaga siis tahtsin saada ka kinnitust oma arusaamale, et noored lähevad kaasa massikultuuri tarbimisega ehk siis kuulatakse seda, mis on parajasti moes. Kinnituse ma sain ja üks vastanu vastaski, et kuulan seda, mis on moes. Nimetatud artistid olid enamasti ´´moeartistid´´. Küsimustiku täitis kuuskümmend kaheksa õpilast, nendest kakskümmend kaheksa olid poisid ja nelikümmend olid tüdrukud. Küsitlemata jäi neli inimest, sest neid ei olnud sellel päeval koolis. Küsitluse korraldasin koolis ja küsimustiku täitmiseks oli õpilastel ae
arstidele, lapsevanematele kui ka lastele mõistmaks neid mõjutusi. (Mae 2009) 9 USAs tehtud uuringu tulemustest tuleb välja, et veebilehtedel surfamine, võrgumängude mängimine ja suhtlusportaalide külastamine mõjub teismeliste arengule hästi. Uuringu tulemused on teravas vastuolus paljude lapsevanemate ja õpetajate seisukohaga, et vaba aja veetmine arvuti seltsis on lihtsalt ajaraiskamine või koguni pärsib nooruki arengut. Uuringus, mis sellised seisukohad ümber lükkab, osales kolme aasta vältel üle 800 teismelise ja lapsevanema. Noored täiendavad arvutit kasutades oma tehnilisi oskusi ja digitaalset kirjaoskust, ilma milleta moodsas maailmas hakkama ei saa. Nad õpivad, kuidas võrgus suhelda, endale avalikkuse ees mainet luua, võrgulehti teha ja linke postitada. Kõiki neid oskusi peeti veel
majas 1959. aastal ning töötas direktorina 1987. aastani. 1987. aastast juhib Tapa Gümnaasiumi Elmu Koppelmann. Noore direktori visa tegutsemise tulemusena rajati uus soojustrass ning aastaid külmaga maadelnud Tapa kool on praegu vist küll maakonna joojemaid koole. Huvialad ja sport 80 aasta jooksul on Tapa Gümnaasiumis tegeldud palude spordialadega. Populaarsed on olnud kergejõustik, korvpall, laskmine, käsipall, suusatamine jt. 1960-ndatel aastatel tegutses Tapa linna Laste- ja Noorte Spordikool. Põhialadeks olid suusatamine kergejõustik ja korvpall. Tugev oli tüdrukute korvpallinaiskond. Henn Sepa juhendamisel saavutati vabariigis palju auhinnalisi kohti. Võimlemisega tegeleti Eike Sepa juhendamisel. Laskesport oli koolis üks eldukamaid ja kuulsust toonud alasid, kuid praegu kahjuks laskmisega ei tegelda. 1962. aastast alates hakati Tapal Henn Sepa käe all käsipalli mängima. Hästi esineti koolinoorte ja teiskasvanute meistrivõistlustel
....................................................................11 LISA 1. Tegevusloaga noortelaagrid 2007..................................................12 LISA 2. Välislaagrid 2007.......................................................................16 LISA 3. Küsitlusleht...............................................................................18 2 SISSEJUHATUS Võimalusi vaba aja sisustamiseks on mitmeid, alustades niisama sõpradega koosolemisest, arvutis surfates ja kinos käimisest ning lõpetades laagris olles, töö või sporditegevusega. Vaba aja sisustamise viisi valik saab alguse noore enda huvidest, eelistustest, võimalustest aga ka saadud informatsioonist. Kuna peagi on käes õpilaste aasta pikim puhkuseaeg, siis otsustasin valida teema, mis aitaks leida erinevaid võimalusi, millega on võimalik tegeleda suvevaheajal.
Kindlat vastust ei ole, kuna kõik on väga individuaalne. Üldjuhul tehakse tund ikka vähimal või suuremal määral kaasa. Harva leidub olukordi, kus õpilane lihtsalt seisab terve tunni ning ei tööta tunnis kaasa. Sellisel juhul püüan ma õpilasega rääkida, et leida lahendus sellele, miks ta tunnis kaasa ei tööta. 7. Mis motiveerib õpilasi tunnis kaasa töötama ja kuidas motiveerite teie oma õpilasi? Minu jaoks on peamine suhtlus ja kontakt noorte ning lastega. Õpilaste puhul on väga oluline väline motivaator ehk õpetaja. Tähtis on, et õpetaja oleks motiveeritud, sest sellisel juhul saab ta ka teisi motiveerida. Tuleb leida sportimise viis, mida laps motiveeritult kaasa teeks. 8. Mida arvate teie õpilaste jaotamisest gruppidesse vastavalt nende huvide järgi? Mina arvan, et see on väga hea viis, kuidas õpilased kehalise kasvatuse tundides jaotada.
Isiksusliku tähenduse omandanud väline väärtus osutub oluliseks reguleerivaks teguriks. Tuleb tõdeda, et lastele mõistetamatute ideaalide ja loosungite asjatundmatu levitamine toob kasu asemel kahju. Ideaalide püstituse vale ajastamine ja ebakompetentne kasutamine kasvatustöös tuleneb sellest, et ei tunta laste ideaalide kujunemise tegelikku loogikat või ei taheta seda arvestada. Ma arvan, et on oluline uurida noorte väärtushinnanguid ja analüüsida nenede kujunemist ning muutumist aastate jooksul. Mida rohkem me teame inimestest ja tema väärtustest juba lapsest saati, seda lihtsam on meil aidata ja suunata teda tema unistuste poole. Inimesed on erinevad ja tänu sellele on ka nende väärtused erinevad, kindlasti saab teha teatavaid üldistusi inimeste jaoks olulistes asjades. Samas tuleb igale inimesele läheneda individuaalselt, sest me kõik oleme omamoodi erilised
Kõik kommentaarid