ARGIPÄEV
VAJAB MUINASJUTTE
Igapäevaelu on väga rutiinne ja
üksluine. Hommikuti minnakse tööle või kooli, siis tullakse koju
ja suurest väsimusest ei jõutagi muud teha kui süüa, televiisorit
vaadata, internetis surfata ja lõpuks magama minna.
Nädalavahetusedki ei erine eelmistest peaaegu üldse. Kõige tavalisem lõõgastusvahend on alkohol ja peod, kus alati midagi hullu korda saata, et siis tuleva nädala algusest kuni keskpaigani
meenutada, kui purjus keegi oli ning siis nädalalõpu lähenedes
jälle uusi plaane teha. Muidu oleks ju väga igav tööl või koolis
käia, aga seda tegelikult ei märgatagi, et need samad peod on
muutumas samuti rutiiniks. Mida siis teha kui argipäev muutub halliks massiks ja tahaks midagi tõeliselt värskendavat ja
meeliülendavat kogeda. Nagu on kirjutanud Arvi Tapver raamatus
„ Apelsin kellavärgis“ : „Parim kaitse on rünnak.“. Selles
Visuaalne antropoloogia Algusepanijaks „Principles of Visual Anthropology“ kogumik. Seal on esindatud päris mitmed kõige olulisemad visuaalse antropoloogia teoreetikud ja praktikud, (Piibel nagu, kasutatakse siiamaani kaastekstina, aegumatu) Margaret Mead (1901-1978) kõige enam teinud antropoloogia populariseerimist. Suutis oma raamatutega tekitada huvi laiale ringkonnale. Põnevad teemad nagu seksuaalsus erinevates kultuurides. Visuaalne antropoloogia sõnade distsipliinis. Benedicti õpilane, 20ndatel aastatel uuris, kuidas varajane seksuaalsus on seotud rahvusliku iseloomuga ja kuidas seksuaalsust piiravad või määratlevad mitmesugused lastekasvatusmeetodid jms. Esimene raamat Coming of Age in Samoa, 1928, alles pärast abielu võib seksuaalvahekorda astuda, väga palju tabu olu naiste puhul, aga ka meeste. Näitab oma raamatus, et teises kultuuris on hoopis teistmoodi. Kui inimesed räägivad seksuaalsusest, siis ei ole selliseid pingeid jms, et pole bioloogiast tingitud,
Visuaalne antropoloogia 17.11.2014 5-7 lk lühiuurimus, ühe kursusel nähtud filmi ja selle autori kohta, oodatakse ka endapoolset analüüsi ja arutlust. Hinnatakse õpilase iseseisva töö oskust (allikate ja kirjanduse kasutamine, arutluse põhjendatus ning originaalsus). Eksamil on 10 visuaalse antropoloogia põhimõistet ja isikunime ning peab analüüsima eksami käigus nähtud etnograafilist filmi. 40% eksami vastused, 20% filmianalüüs, 40% essee Visuaalse antropoloogia alusepanija Visuaalne antropoloogia on antropoloogia aladistsipliin. Proovib näidata, millises maailmas inimesed elavad ja mida tähendab seal elamine. Antropoloogia põhiline uurimismeetod on välitööd (osalev vaatlus) uurija jälgib, osaleb, küsitleb (intervjueerib) inimesi nende igapäevaelus. Uurija kogub, kaardistab ja analüüsib infot. Visuaalse antropoloogia algusepanijaks ,,Principles of Visual Anthropology" kogumik. Tegemist on artiklite kogumikuga,
24. emakeeleolümpiaad ,,Toimiv emakeel ja tekstimaailm" TEKSTID, MIDA LOEVAD MINU EAKAASLASED Uurimistöö Kaili Olgo Jõgeva Ühisgümnaasium 10.B klass Juhendaja: õp Helge Maripuu Jõgeva 2009 2 SISUKORD Sissejuhatus..................................................................................................................................... 4 1.TEKSTID LOOVAD MAAILMA............................................................................................... 5 2. LUGEMINE, SELLE TÄHENDUS INIMESELE....................................................................15 Kokkuvõte.................................................................................................................................... 37 Kasutatud materjalid..........
Selline eluviis võib teha tõsiselt liiga nii kehalisele kui vaimsele tervisele. Lisaks kaovad sõbrad, tekivad tõsised rahaprobleemid ning sekeldused politseiga. Üksnes väike osa kõigist nendest, kes on kunagi keelatud uimasteid proovinud, jõuab taoliste tõsiste probleemideni. Kui tekib kahtlus, et teie laps või keegi lähedastest tarvitab uimasteid just sellisel viisil, tuleks kohe võtta ühendust vastava ala spetsialistidega, sest iga taoline juhtum on erinev ning vajab erinevat lähenemist. Spetsialistide kontaktid leiate siit NB! Kõik seesama kehtib ka alkoholi kohta. Noori võib põhimõtteliselt erinev suhtumine alkoholi ja keelatud uimastitesse üksnes segadusse ajada. Siin on olulised täiskasvanute harjumused - lapsevanemate endi suhtumine alkoholi võib kujundada lapse suhtumist nii alkoholi kui keelatud uimastitesse. Alkoholist rääkimine oma lastega ei pruugi paljude vanemate jaoks olla kuigi keeruline,
"Ülemiste", see on poolmütoloogiline teos, mille tegevus toimub 16. sajandi Tallinnas. Muinasjuttude raamatuks saamisega läks kole kaua. Need on sellised loomislood, suhteliselt positiivsed muinasjutud. Natuke on nad nagu vastukaaluks "Põhjanaela paine" lugudele, mis ilmuvad nüüd ka varsti uues trükis. -- Oo, nende lugudega kasvasin ma üles. Ei teagi, kui eakohased need jutud lapsele olid, aga... -- Mõni on öelnud, et seal raamatus on kurjust, aga minu arvates ei ole. Kui muinasjutt räägib karust, kes paneb endale naisenaha ümber ja uhkeldab sellega, siis see tundub inimesele kolekole. Aga mille poolest on parem, kui naine paneb karu, naaritsa või mõne teise naha endale uhkeldamiseks ümber? Looduse ees on võrdsed nii putukas, karu kui ka inimene. Kas sa tunned, et said sellest raamatust kuidagi rikutud? -- Ei. Arvan aga, et sellise hulga raamatute teil on ilmunud juba 13 köidet kogutud teoseid ja lisa
Kuna lapsed vajavad kindlustundeks piire on see iga vanema kohus need luua. Ning tuleb jälgida, et kõiki piire järgitaks järjekindlalt. Kõige parem viis lastele näidata piiride seadmist on see, kui vanemad peavad ise ka nendest piiridest kinni. Kasvatus toimib läbi eeskujude, lapsed õpivad rohkem tegudest kui sõnadest.. Impulsiivset käitumist peaks vältima. Lapse kasvatamisega kaasnevad nõudmised ja ülesanded on igal arengustaadiumil erinevad. Imik vajab otsest kontakti rohkem kui väikelaps; väikelapse puhul läheb vaja ettevaatlikkust ja tal tuleb pidevalt silma peal hoida. Koolilaps, samuti nagu ka teismeline, avardab oma raame ja nõuab rohkem tegevusruumi. Tormide tekkimine on loomulik, kuid viis, kuidas need vaibuvad, sõltub sellest vundamendist, mis te lapsevanemana olete ladunud.. Vastsündinu Selles vanuses sõltub laps täielikult vanemast. Tähtis on juba varakult piirid paika panna
veenmine. J. M. Sailer Kasvatus peab olema niihästi õrn kui ka vali, kuid mitte külm ega pehme. J. Joubert Ma olen alati valmis õppima, kuid mitte alati ei meeldi mulle, et mind õpetatakse. W. Churchill Harimata maa, olgugi viljakas, kasvatab ainult ohakaid. Nii on ka inimese mõistusega. Teresa de Jesus Haridus on suurepärane asi, kuid seda, mis on teadmist väärt, ei ole võimalik õpetada. O. Wilde Ära ole oma lapsele semu. Milline laps vajab neljakümneaastast - sõpra? A. Capp Inimene, kes ei õpi, kobab pimeduses nagu öine teekäija. Hiina vanasõna Laps, keda on haritud ainult koolis, on harimatu laps. G. Santayana Kes elab ainult lootustega, see sureb meeleheites. Tundmatu Ainult haritud saavad olla vabad. Epiktetos Kauneim keel koosneb enamasti lihtsatest sõnadest. G. Eliot Hea õpetamine on üks neljandik ettevalmistust ja kolm neljandikku teatrit. G. K. Godwin Uudishimu on rohi igavuse vastu
aiateibas. Tundide kaupa sumati soos ja vees, mis paiguti lausa solises, paiguti sauna-Madise varvaste vahel ainult virtsus. Ainult väikesel Hallikivimäel ja Jõessaares oli päris kuiv. Viimasel oli millalgi põldu haritud, aga sauna- Madisel puudusid teated, millal see oli toimunud. Seletuseks ütles ta ainult: «See pidi küll väga ammu olema, sest varsti on põllu asemel uuesti mets.» See alalhoidunud põllulapp siin kaugel soosaarel mõjus kui muinasjutt. Ta tekitas imelikult omapärase ja koduse tundmuse. Sest seletamatagi oli äkki kõigil selge, et millalgi on siin inimene liikunud, tegutsenud, mõtelnud. Millalgi olid selle söötijäänud põllulapiga seotud inimese rõõmud ja mured. Puhati jalgu ja pandi piipu. Juba läbikäidud maa järgi otsustades oli krunti küll ja küll, nagu liigagi palju, arvu poolest üle poolteisesaja tiinu. Aga suurem osa sellest oli kas rohusoo või samblaraba männijässidega
Kõik kommentaarid