EESTI KUNSTIAKADEEMIA
VABADE KUNSTIDE TEADUSKOND
“ Orgaanika kui masin - masin kui orgaanika – Stelarci teose
“Kolmas käsi” näitel”
Essee
Jana Soans
Uusmeedia I
Juhendaja : Ingrid Ruudi
TALLINN 2014
Orgaanika kui masin ja masin kui orgaanika – Stelarci teose “Kolmas käsi”
näitel
Alates tööstuslikust pöördest Inglismaal on arusaamine maailmast ja inimese
mõtlemise olemus paljugi muutunud. Mehhaniseeritud keskkonnad ja linnastumine
ning masinate laialdane kasutuselevõtt ja indiviidi kitsam spetsialiseerumine mingile
kindlale alale on liitnud inimkonna üksteisest suhteliselt tihedalt üksteisest sõltuvate
“rakkude” kogumiks. Tsüklilisus ja süsteemsus kui meie universumi omapära on
inimese jaoks alati oluline olnud kuid seda veidi teistsugusel, müütilisel viisil.
Vanaaja inimesele oli maailm holistiline tervik, mille olemust intuitiivselt tajuti,
suhtumine ümbritsevasse oli emotsionaalne ja tunnetuslik ning ümbritsevat
keskkonda isikustav – jumalustav-divineeriv. Inimene tajus oma vahetut sõltuvust
loodusest ja austas ning kartis teda, kuid masinatest sõltuv ühiskond omab eelnevast
hoopis erinevat, pragmaatilist, süstematiseeritud maailmatunnetust, loodus ei ole
enam keegi, vaid miski mis on kontrollitav ning millega võib manipuleerida.
Religiooni asemele on tulnud teadus ja Jumala asemele Internet . Ka
inimpopulatsiooni meeletu kasv ning sellega kaasnev globaliseerumine on suuremate
muutuste üks olulisematest põhjustest. Tänapäeva inimkond meenutab oma olemuselt
hiiglaslikku hulkrakset organismi, kelle edukus sõltub osarakkude spetsialiseerumise
20. SAJANDI KUNST 1. IMPRESSIONISM. NEOIMPRESSIONISM. POSTIMPRESSIONISM 2. SÜMBOLISM. JUUGEND 3. FOVISM 4. EKSPRESSIONISM JA ,,DIE BRÜCKE" 5. KUBISM 6. FUTURISM 7. ABSTRAKTSIONISM 8. DADAISM 9. SÜRREALISM 10. ,,DE STIJL" 11. KAZIMIR MALEVITS ja SUPREMATISM 12. KUNST KAHE MAAILMASÕJA VAHEL 13. ABSTRAKTNE EKSPRESSIONISM USA-s 14. INFORMALISM 15. NEODADA 16. POPKUNST 17. MAALILISEJÄRGNE ABSTRAKTSIONISM 18. OP-KUNST JA KINEETILINE KUNST 19. POSTPOP JA HÜPERREALISM 20. MINIMALISM 21. POSTMINIMAALKUNST arte povera, antivorm, maakunst, protsessikunst 22. KONTSEPTUAALKUNST ideekunst, kontseptualism 23. KEHAKUNST JA PERFORMANCE 24. VIDEOKUNST JA FOTOGRAAFIA 25. TRANSAVANGARDISM JA NEOEKSPESSIONISM "Ma võiks oma muusikat võrrelda valge valgusega, mis sisaldab kõiki värve. Ainult prisma võib jagada värvid ja teha nad nähtavaks; see prisma võiks olla kuulaja hing." (Arvo Pärt) IMPRESSIONISM R
Ainult teadmine, kuidas asjad tegelikult on, annab meile tõelise valikuvabaduse Aigar Säde 2 SINISE PLANEEDI PROJEKT Faktipõhine uurimustöö tulnukatest 25 Westchester Camp Keskse Uurimistöö Amet # 3 TULNUKATEST ELUVORMID KOOD: ARAMIS III ADR3-24SM 3 EESSÕNA Järgnev dokument arvatakse olevat ühe teadlase isiklikud märkmed ja teaduslikud päevikud. Ta oli valitsuse poolt palgatud mitmeteks aastateks uurima erinevate allakukkunud sõidukite sündmuspaiku, üle kuulama kinnipeetud tulnukatest eluvorme ja analüüsima neist sündmustest kogutud informatsiooni. Ta tegi ka märkmeid dokumentidest, millega ta kokku puutus mis olid seotud kas siis otseselt või kaudselt organisatsiooniga, selle struktuuriga või ope- ratsioonidest, mis kogusid taolist infot. Kui avastati, et ta oli teinud isiklikke märkmeid ja s
UNIVISIOON Maailmataju A Auuttoorr:: M Maarreekk--L Laarrss K Krruuuusseenn Tallinn Märts 2015 Leonardo da Vinci joonistus Esimese väljaande kolmas eelväljaanne. Autor: Marek-Lars Kruusen Kõik õigused kaitstud. Antud ( kirjanduslik ) teos on kaitstud autoriõiguse- ja rahvusvaheliste seadustega. Ühtki selle teose osa ei tohi reprodutseerida mehaaniliste või elektrooniliste vahenditega ega mingil muul viisil kasutada, kaasa arvatud fotopaljundus, info salvestamine, (õppe)asutustes õpetamine ja teoses esinevate leiutiste ( tehnoloogiate ) loomine, ilma autoriõiguse omaniku ( ehk antud teose autori ) loata. Lubamatu paljundamine ja levitamine, või nende osad, võivad kaasa tuua range tsiviil- ja kriminaalkaristuse, mida rakendatakse maksimaalse seaduses ettenähtud karistusega
UNIVISIOON Maailmataju Autor: Marek-Lars Kruusen Tallinn Detsember 2013 Leonardo da Vinci joonistus Esimese väljaande teine eelväljaanne. NB! Antud teose väljaandes ei ole avaldatud ajas rändamise tehnilist lahendust ega ka ülitsivilisatsiooniteoorias oleva elektromagnetlaineteooria edasiarendust. Kõik õigused kaitstud. Ühtki selle teose osa ei tohi reprodutseerida mehaaniliste või elektrooniliste vahenditega ega mingil muul viisil kasutada, kaasa arvatud fotopaljundus, info salvestamine, (õppe)asutustes õpetamine ja teoses esinevate leiutiste ( tehnoloogiate ) loomine, ilma autoriõiguse omaniku ( ehk antud teose autori ) loata. Autoriga saab kontakti võtta järgmisel aadressil: [email protected]. ,,Inimese enda olemasolu on suurim õnn, mida tuleb tajuda." Foto allikas: ,,Inimese füsioloogia", lk. 145, R. F
teadvuse seisund. Käsitletav teadvuse seisund on väga sarnane sellise seisundiga, mida kogetakse surmalähedastes kogemustes. Need esinevad siis, kui inimene on mõne haiguse või 7 ränga trauma tõttu sattunud kliinilisse surma. Surmalähedased kogemused on ühed juhtumid, milles avaldub käsitletav eriline teadvuse seisund. Holograafia sisaldab pildimaterjale kaunist ja säravast Universumist. Tegemist ei ole käsitletava üldise teose illustratsiooniga, vaid antud valdkond omab kindlat ülesannet ja mõtet. Esitletavad fotod annavad Universumist visuaalset informatsiooni. Näiteks kui füüsika annab meile informatsiooni Universumist läbi loodusseaduste, siis antud valdkond näitab seda, et millisena Universum üldse välja näeb. Millised objektid Universumis eksisteerivad. Sellised paigad, mida fotodelt näha on, peaks iga inimene oma enda silmadega reaalselt näha saama. Selles see Holograafia mõte seisnebki
kogemused Autor: Marek-Lars Kruusen Tallinn September 2022 Leonardo da Vinci joonistus Märkus: esikaanel olev foto on võetud järgmisest allikast: https://www.pixabay.com. Autor: Marek-Lars Kruusen, september 2022, Tallinn, Estonia. Kodulehekülg: https://www.maailmataju.info Kõik õigused on kaitstud. Antud ( kirjanduslik ) teos on kaitstud autoriõiguse- ja rahvusvaheliste seadustega. Mitte ühtegi selle teose osa ei tohi reprodutseerida mehaaniliste või elektrooniliste vahenditega ega mingil muul viisil kasutada, kaasa arvatud fotopaljundus, info salvestamine ja teoses esinevate leiutiste ( tehnoloogiate ) loomine, ilma autoriõiguse omaniku ( ehk antud teose autori ) loata. Lubamatu paljundamine ja levitamine, või nende osad, võivad kaasa tuua range tsiviil- ja kriminaalkaristuse, mida rakendatakse maksimaalse seaduses ettenähtud karistusega
Ma ei välista seda, kuid mitte keegi pole saavutanud sellist teadvuse taset, et söandaks seda näidata. A: Igal juhul ei oma see tähtsust. Juba see, mida sa ütlesid, ületab arusaamisvõime. D: Ja, kuna me vaidlustame vaid maiseid teadmisi ja arusaamu aga need on vaid piirangud, mis on peale pandud teiste inimeste poolt. Loomine on suvalises aspektis suurepärane selles mõttes, mida kujutatakse ette Maa peal. See ei ole kuidagi seotud sellega, mida me teame ja mõistame. Inimene pole masin ta on midagi palju sügava- mat. A: Seda teavad kõik. Kõigil on hing, mis on surematu. D: Mitte ainult sees. A: See tähendab? D: Hing, nagu sa teda kutsud, ei ole kehas, vähemalt mitte tervikuna. A: Kus ta siis asetseb? D: Kuskil üleval kõrgemal igaühest. A: Ja kuidas ta seal asub? D: Kohe seletan. Iga inimese kohal on miski, mis on sarnane kerale. See on läbi- paistev ja valkjas, selle sees on miniatuurne füüsilise vormi koopia. Kujuta seda ette
...........................58 Kuidas vektorit matemaatiliselt Hulkade olulisus ............................................59 kirja panna? ............................................... 139 Hulgad ja peavalu ......................................... 62 Vektoritega mängimine ............................... 139 funktsioon ................................... 64 maatriks* ............................................ 152 Funktsioon kui masin .....................................65 Maatriks ja võrgustikud ...............................152 Range definitsioon ja mõisted ...................... 66 Maatriks ja vektorid ..................................... 153 Funktsioonide omadusi ................................ 68 Funktsioonide esitamise viise ........................70 Funktsioon arvutimaailmas ...........................72
Kõik kommentaarid