LÄÄNE-VIRU
RAKENDUSKÕRGKOOL
Sotsiaaltöö
õppetool
ST13 KÕ1
Irina Vassiljeva
Laste
ja lastega perede olukord minu kodukohas
Essee
Õppejõud: Reet Rääk, MA
Mõdriku
2014
Minu elukohaks on Sõmeru vald Näpi küla. Pindalalt on Sõmeru vald 167,2 km², kus elab hetkel umbes 3790
inimest, 70% nendest on tööinimesed kuid mitte kõik ei oma peret,
vanurid ja lapsed jagunevad võrdselt 15% ja 15%.
Meil on kaks kooli Sõmeru Põhikool kus õpib
180 õpilast ja Uhtna Põhikool koos oma 94 õpilasega. Lasteaeda on
üks kuid tegutseb kahes majas Sõmeru lasteaia hoones on 132 last ja
Uhtna hoones 56 last, kokku on 188 lasteaialast. Veel tegutsevad kaks
külakeskust ja viis noorte keskust. Muidu oli kuus aga seoses
Vaekula kooli kolimisega Näpi külasse pandi Näpi noorte keskus
2013 aastal kinni.
Enamus peredest on ühelapselised pered kuid on ka
158 peret kahelapselist, 30 peret kolmelapselist, neljalapselist 7 ja
viielapselist ainult 3. On ka veel paar suuremaid peret kuid selles
peres on osad lapsed juba täiskasvanu ikka jõudnud. Väga kurb on
kuu netosissetulek pärast eluruumi alaliste kulude mahaarvamist on alla kehtestatud toimetulekupiiri. Toimetulekupiir 2017. aastal üksi elavale inimesele või perekonna esimesele liikmele ning perekonna igale alaealisele liikmele on 130 eurot kuus. Perekonna teise ja iga järgmise täisealise liikme toimetulekupiir on 104 eurot kuus. Vajaduspõhine peretoetus – riiklik toetus, mida makstakse allpool vajaduspõhise peretoetuse sissetulekupiiri elavatele lastega perekondadele, samuti toimetulekutoetust saavatele lastega perekondadele. Vajaduspõhise peretoetuse sissetulekupiir 2016. aastal perekonna esimesele liikmele on 394 eurot kuus. Igale järgnevale vähemalt 14aastasele perekonnaliikmele on vajaduspõhise peretoetuse sissetulekupiir 197 eurot kuus ning igale alla 14aastasele perekonnaliikmele 118,20eurot kuus.Vajaduspõhise peretoetuse suurus 2017. aastal on 45 eurot kuus ühe lapsega perele ja 90 eurot kuus kahe ja enama lapsega perele.
taotlemisel vähekindlustatud ja toimetulekuraskustes isikutele ja peredele (1)Toetused puuetega isikutele (invatransport, raviteenused, ravimid, invavahendid, küttetoetus, hapniku tootmiseks vajaliku elektri kompenseerimine). (2) toetused eakatele isikutele (raviteenused, ravimid, invavahendid, küttetoetus). (3) toetused peredele ja lastele (koolitoetus, invavahendid s.h. prillid, kooli- ja lasteaia toidutoetus, lastelaagrite tuusikud, õppeekskursioonid, laste huvialategevusega seotud kulutused ja erakorralised väljaminekud). (4) ühekordne toetus (raske majanduslik olukord, kriisiabi.) § 6. Perekonna sissetulekust sõltuvate sotsiaaltoetuste taotlemine vähekindlustatud ja toimetulekuraskustes isikutele ja peredele (1) Toetuse suurus sõltub ........ valla eelarvest sotsiaaltoetusteks eraldatud vahenditest, toetuse piirmäärast, taotleja ja tema perekonnaliikmete sissetulekust, varanduslikust
SISSEJUHATUS ................................................................................................................................................ 5 FINANTSARUANNE ........................................................................................................................................ 6 Finantsaruande selgitus punktide lõikes .................................................................................................. 6 Lasterikaste ja vähekindlustatud perede laste ning lastekodulastelaagrituusikute toetus tegevusloaga noortelaagrites .......................................................................................................................................... 7 Laagrituusikute toetus tegevusloaga noortelaagrites ............................................................................... 9 Laagrituusikute toetus projektlaagrites ................................................................................................
Nimeta poliitikavaldkondi...........................................................................8 8. Sotsiaalpoliitika olemus ja eesmärgid.....................................................................................9 9.Sotsiaalpoliitika mudelid..........................................................................................................9 10.Riigi ja kohaliku omavalitsuse ülesanded sotsiaalpoliitika kujundamisel...........................11 11.Lastekaitse põhimõtted, laste õigused ja kohustused...........................................................12 Laste kohustused Lastekaitse seaduses:................................................................................13 12.Riigi ja kohaliku omavalitsuse kohustused puuetega inimeste teenuste arendamisel (SHS) ...................................................................................................................................................13 Kohalike omavalitsuste abi:......................
III tasand - maakonna/linna nõustamiskomisjon määrab võimetekohase õppekava ja/või vajalikud arendamis- ning õppimistingimused. Koostöös kohaliku omavalitsusega luuakse võimalused võimetekohase õppekava ja vajalike tingimuste rakendamiseks (sh erirühmad, -klassid). Allikas: U.Raudsepp-Alt, 2010 Hindamise tulemusel soovitused ja meetmed edasiseks: · Vajalikud toetusmeetmed lasteaias (vastavalt koolieelse lasteasutuse seadusele), kas tavalastead, erivajadusega laste lasteaed? 16 · Vajalikud toetusmeetmed koolis (vastavalt Põhikooli- ja gümnaasiumiseadusele), tavakool, erivajadusega laste kool? · Rehabilitatsiooniplaanis: teenused hariduse omandamise toetamiseks Toimetulekut mõjutavad meetmed haridusvaldkonnast: · Kaasava hariduse põhimõtted kõikidel peab olema võimalik omandada võimetekohane haridus! MEETMED:
--- Tänapäeva hälbimise uuringud: R.Merton ´i sotsiaalse pinge/nihke (social strain) teooria. Ühiskond püstitab ülesanded ja annab vahendid selle eesmärgi täitmiseks. Hälbimus tekib, kui inimesed on omaks võtnud eesmärgid, kuid neil pole ressursse nende saavutamiseks Sildistamise teooria. Sildistatakse inimesi, keda nende käitumise põhjal peetakse mittenormaalseteks. Kõige sagedasem sildistamine laste kaudu. --- A.Maslow 1943 artikkel „A Theory of Human Motivation“ Maslow püramiid 5) Eneseteostusvajadus- inimene esitab endale küsimuse, mida ta elus teha tahab 4) Tunnustusvajadus- igaüks vajab, et keegi hindaks teda. 3) Armastus- ja kuuluvusvajadus- inimene tahab tunda et teised teda armastavad teda ja hoolivad temast. 2) Kaitstusvajadus- inimestel on tarvis turvalisust ja kindlust. 1) Füsioloogilised vajadused- Seksuaal-, vee-, toidu-, unevajadus jms.
.................................................. 39 4.1.4. Täiendkoolituste ja töönõustamiste korraldamine .............................................................. 40 4.2 Hinnang LKS-is sisalduvatele meetmetele .................................................................................... 42 4.2.1. Varane märkamine ja õige(aegne) sekkumine ..................................................................... 43 4.2.2. Laste tagasiaitamine (bioloogilisse) perekonda ................................................................... 48 4.2.3. Laste väärtustamine ............................................................................................................. 50 4.2.4. Laste väärkohtlemise vältimine............................................................................................ 53 4.2.5. Perede ja vanemluse toetamine .........................
Multiintelligentsuse tüpoloogia 139 5. Visuaal-ruumilise õppija vaatlusleht 143 6. Andekate profiilid 145 7. Nõustamiskeskused 149 8. Haridus- ja enesetäiendusvõimalused 153 9. Olümpiaadid ja ainevõistlused 159 Aineloend 169 Eessõna 5 Eessõna Andekate laste kohta on käibel palju väärarusaamu, mis takistavad neid mõistmast ja nende arengule kaasa aitamast. Eesti koolide uuringu (Saul, Sepp, Päiviste, 2007) põhjal on üsna levinud stereotüüpne “hea ja tubli viielise lapse” kuvand andeka õpilase kohta. Paraku jäävad paljud andekad lapsed sellise lähenemisega üldse märkamata. Hinnanguliselt arvatakse, et koolisüsteemis jäävad märkamata või võimetekohaselt arendamata pea
Kõik kommentaarid