KOOL KODUTÖÖ #1: KVALITEEDIKRITEERIUMID, TEEMA VALIK JA TEOORIA ROLL UURIMISTÖÖS Kodutöö Tallinn 2009 SISUKORD 1. Uurimistöö kvaliteedikriteeriumid Lähteülesanne: Palun selgita, millistest üldistest kvaliteedikriteeriumitest peab uurimustöö läbiviimisel ja raporti koostamisel lähtuma! Saunders, Lewis ja Thornhill'i (2007, 149-150) järgi koosneb uurimistöö usaldusväärsus järgnevatest aspektidest. Esmalt tuleb uurimistöö läbi viia õigel ajahetkel, et vastajatel oleks sobiv aeg ja keskkond küsitlustele objektiivselt vastamiseks. Sarnaselt on oluline küsitlevate meeleolu antud teema suhtes
Eksamiküsimused 1. Millised on uurimistöö kvaliteedikriteeriumid? Tähtsus ehk olulisus, uudsus ehk aktuaalsus, eetilisus, asjatundlik meetodite kasutus, sisukos ja kompelksus, esitluse ja vormistuse korrektsus, objektiivsus, tõestatavus ehk usaldusväärsus, selgus ehk arusaadavus, kriitilisus. 2. Millised on uurimistöö koostamise etapid? Teema valimine Info, teabe kogumine, tutvumine varasemate uuringutega Uurimisprobleemi, eesmärgi piiritlemine Uurimismeetodi valik Uurimiseks vajaliku andmestiku kogumine Uurimismaterjali analüüs Uurimuse koostamine ja vormistamine 3. Milline on uuringutüüpide üldine klassifikatsioon? Teoreetiline uurimus, empiiriline uurimus, rakendust loov ehk arendusuurimus. 4. Mis on empiiriline uurimus? Uurimus mille eesmärkideks on nähtuste kirjeldamine, võrdlemine, seletamine, ennustamine ning tõlgendamine. Sisaldab uute andmete kogumist või olemasolevate an...
..................41 Ülesanded.........................................................................................................41 II. Teeninduse kvaliteet ...........................................................................................44 P2.1. Puhastusteeninduse kvaliteet.......................................................................44 2.1.1 Kvaliteeditegurid ....................................................................................44 2.1.2 Kvaliteedikriteeriumid .............................................................................45 2.1.3 Kvaliteedi mõõdikud................................................................................45 Tehnilise kvaliteedi mõõtmine........................................................................45 2.1.4 Visuaalsed mõõtmisviisid........................................................................46 2.1.5 Objektiivsed mõõtmisviisid...........................................
pakkuma sellega, mida ta tajub ettevõtte tomingute kohta tegelikult. o Teenuse kvaliteeti käsitletakse kui ka erinevust ootuste ja tegelikkuse tajumise vahel. o Mida väiksem on see erinevus, seda kõrgem otsustavate teenuste kvaliteet. o Kvaliteedil on selles mõttes kaks erinevat tasandit, subjektiivne ja objektiivne tasand. o Nende tasandite vahel võib eksisteerida kliendi nägemuses tõsine vastuolu. o Vaatamata sellele, et objektiivsed kvaliteedikriteeriumid on olnud mingil perioodil kokkulepitud tasemel, ehk tarnija seisukohalt on esitatud kvaliteetset teenust, võib klient tajuda teenust mittekvaliteetsena. Klienditeninduse standard. o Klienditeeninduses on üheks prioriteediks klienditeeninduse standard, mis kujutab endast tellijalt saabunud tellimuse täitmise korra kirjeldust. Samuti võib standard sisaldada eesmärke, mison püstitatud konkreetse kliendi teenindamisel.
* koguda teavet valideeritud uurimismetodoloogiate kohta, mida on kasutatud teistes lõpuleviidud uuringutes. Oluline on, et uurimuse ulatus oleks teostatav ning seetõttu peaks uurimuse ulatuse ning sügavuse vahel valitsema tasakaal. 2. faas ehk kriitiline arvustus sisaldab endas viidete / allikate asetamist uuringukonteksti kriitilisse arvustusse, et oleks võimalik tuvastada enda uurimisküsimust ning välja arendada argument. Kontekstuaalse informatsiooni põhiosa kvaliteedikriteeriumid on ulatus ja sügavus, täpsus ja järjekindlus, selgus ja lühidus ning efektiivne analüüs ja süntees; lisaks kontekstist leitu hindamisele aitavad need leitut kasutada ka sinu enda arvustuses. (lk 36-38) 2.2 Kriitiline mõtlemine ja vastus: põhilised üldoskused Kriitiline mõtlemine tähendab efektiivset mõtlemist ning oma mõtlemisele mõistlike intellektuaalsete standardite rakendamist. See sisaldab metamõtlemist (mõtlemist
Läbivaatuse probleeme: · rühma liikmed võivad olla erinevatest osakondadest · rühma liikmed võivad olla erinevad: kõrge IQ-ga, kannatamatud, konservatiivsed, vähe huvitatud "reaalsest maailmast", eelistavad eraldatust jne · kellelegi ei meeldi, kui teda kritiseeritakse Kuidas võivad läbivaatused nurjuda? · Pole arusaamist, mida on vaja läbi vaadata, läbivaatused korraldatakse arenduse lõpupoole (efekt on väiksem) · Puuduvad ühised sihid, kvaliteedikriteeriumid, arusaamine läbivaatuse protsessist · Läbivaatuse sisendid ja väljundid on kontrollimata · Leitud vigade parandamist ei jälgita · Leitakse vaid antud toote / dokumendi probleeme, ei püüta leida vigade algpõhjust (kogu protsessi vigu) · Keskendutakse inimeste, mitte toote probleemidele · Keskendutakse vaid tootele, ignoreeritakse inimeste probleeme Eeltingimused: · kõigil rühma liikmetel peaks olema ettekujutus sellest, mida neilt oodatakse
TARTU ÜLIKOOLI PÄRNU KOLLEDŽ Turismiosakond Kvaliteedijuhtimine Teenuste disain ja juhtimine Magistriõppekava Kursusel omandatud teadmiste hindamise test ● Testi leiate ÕIS-ist ning selle eesmärgiks on kvaliteedijuhtimise alaste teadmiste kinnistamine. ● Saatke vastustega test hiljemalt 01.12.2015. a. aadressil: [email protected] ● Testi hindamisel kasutatakse põhimõtteliselt samu põhimõtteid, mis on esitatud Töö (nelja eksamhinde saamiseks vajaliku töö) hindamiseks iseseisvate tööde juhendi lõpul. Testi sooritamise eest on võimalik saada kuni 30 punkti. Nimi: Esitamise kuupäev: Test koosneb kahest osast: I osa – Kvaliteedi teoreetilised käsitlused II osa – Kvaliteedi mõõtmise ja...
1 ÕIGUS PRIVAATSUSELE JA ANDMEKAITSE 1 ÕIGUS PRIVAATSUSELE Ühiskonna ja isiku individualismi arenedes jäi tavaõigusest ja käibivatest moraalinormidest inimese privaatsuse kaitsmisel väheks. Lisaks moraalsele hukkamõistule privaatsusõiguse rikkumisel tekkis vajadus ka efektiivsete õiguskaitsevahendite järele. Üldiselt on levinud arusaam, et privaatsus on hüve, mille kaitset õigussüsteemist otsivad peamiselt nn kuulsad inimesed. Õiguslikult ei ole õigus eraelule sugugi väljavalitute hüve, vaid tegemist on nn igaühe õigusega, mis tähendab seda, et õigust privaatsusele on õigus nõuda igal inimesel sõltumata tema ühiskondlikust, majanduslikust vm kuuluvusest. Privaatsus on igaühe õigus. Igal inimesel on õigus enesemääratlusele ning õigus, et tema isiklikke valikuid austataks nii riigi kui teiste isikute poolt. Et mõista, mis kuulub privaatsusõiguse kaitsealasse, tuleb esmalt aru saada, mis on privaa...
kasutajate vajadusi arvestav toimiv veebisait. 1.2.3 Ülemaailmse arvutivõrgu oskuslik kasutamine Ülemaailmse arvutivõrgu rikkalikke võimalusi tuleb kasutada oskuslikult, et anda panus Euroopa infoühiskonna arengusse, austades samas rahvuste kultuurilisi erinevusi. 1.2.4 Kvaliteet kui kultuuriüksuste ja kasutajate vahelise suhtluse tulem Kvaliteedikriteeriumid on esmatähtsaks teguriks veebirakenduse tulemuslikkuse hindamisel. Mõned kvaliteedikriteeriumid on üldised, kehtides kogu ülemaailmses arvutivõrgus, teised aga eriomased kultuurialastele veebisaitidele. Viimased põhinevad kultuuriüksuste eesmärkide, kasutajate vajaduste ja veebirakenduse tunnusjoonte vastastikusel mõjul. Kultuurialastele veebisaitidele omase normi võimalikku teket peaksid jälgima ja soodustama kultuuriüksused, kuna see arendab nende veebialast tegevust. 1.3 Tegevuspõhimõtted ja -kavad: mõned soovitused
Tallinna Polütehnikum Energeetika õppesuund Rein Kask ELEKTRIAJAMITE JUHTIMINE Õppevahend TPT energeetika õppesuuna õpilastele Tallinn, 2007 Saateks Erialaainete õpikute ja muude õppevahendite krooniline puudus on juba palju aastaid raskendanud kutsehariduskoolide õpilastel omandada erialaseid teadmisi. Käesolev kirjatöö püüab mingilgi määral leevendada seda olukorda Tallinna Polütehnikumi energeetika õppesuuna õpilastele sellise õppeaine kui ,,Elektriajamite juhtimine" õppimisel. Elektriajamid on üheks põhiliseks elektritarvitite liigiks ja neid kasutatakse laialdaselt kõikides eluvaldkondades. On selge, et tulevased elektriala spetsialistid peavad neid hästi tundma ja oskama neid ka juhtida. Elektriajamite juhtimine ongi valdkonnaks, mida käsitleb käesolev õppevahend. Selle koostamisel on autor lähtunud põhimõttest selgitada probleeme nii põhjalikult kui vajalik ja nii napilt kui võimalik ...
toimingute kohta tegelikult. Teenuse kvaliteeti käsitletakse ka kui erinevust ootuste ja tegelikkuse tajumise vahel. Mida väiksem on see erinevus, seda kõrgem osutatavate teenuste kvaliteet. Kvaliteedil on selles mõttes kaks erinevat tasandit, subjektiivne ja objektiivne tasand. Nende tasandite vahel võib eksisteerida kliendi nägemuses sageli tõsine vastuolu. Vaatamata sellele, et objektiivsed kvaliteedikriteeriumid on olnud mingil perioodil kokkulepitud tasemel, ehk tarnija seisukohalt on osutatud kvaliteetset teenust, võib klient tajuda teenust mittekvaliteetsena. Klienditeeninduses on üheks prioriteediks klienditeeninduse standard, mis kujutab endast tellijalt saabunud tellimuse täitmise korra kirjeldust. Samuti võib standard sisaldada eesmärke, mis on püstitatud konkreetse kliendi teenindamisel. Paljud ettevõtted analüüsivad oma klienditeenindusstandardeid lähtudes tellimistsükli eri
sellega, mida ta tajub ettevõtte toimingute kohta tegelikult. Teenuse kvaliteeti käsitletakse ka kui erinevust ootuste ja tegelikkuse tajumise vahel. Mida väiksem on see erinevus, seda kõrgem osutatavate teenuste kvaliteet. Kvaliteedil on selles mõttes kaks erinevat tasandit, subjektiivne ja objektiivne tasand. Nende tasandite vahel võib eksisteerida kliendi nägemuses sageli tõsine vastuolu. Vaatamata sellele, et objektiivsed kvaliteedikriteeriumid on olnud mingil perioodil kokkulepitud tasemel, ehk tarnija seisukohalt on osutatud kvaliteetset teenust, võib klient tajuda teenust mittekvaliteetsena. Klienditeeninduses on üheks prioriteediks klienditeeninduse standard, mis kujutab endast tellijalt saabunud tellimuse täitmise korra kirjeldust. Samuti võib standard sisaldada eesmärke, mis on püstitatud konkreetse kliendi teenindamisel. Paljud ettevõtted analüüsivad oma
Nii nagu teenindustaset on või- malik kirjeldada ühtaegu arvudega ja iseloomustavaid hinnanguid andes, saab ka teenuste kvaliteeti käsitleda kvantitatiivsel ja kvalitatiivsel tasandil. Nende tasandite vahel võib eksisteerida kliendi nägemuses sageli tõsine vastuolu. Vaatamata sellele, et objektiivsed kvaliteedikriteeriumid on ol- nud mingil perioodil kokkulepitud tasemel ehk tarnija seisukohalt on osutatud kvaliteetset teenust, võib klient tajuda teenust mittekvaliteetsena. Kvantitatiivselt iseloomustavad suurused, mida kasutatakse enne koostöö alustamist teenin-