Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse Registreeri konto
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

Kuidas ohjeldada netikommentaatoreid - sarnased materjalid

neti, meediavabadus, esti, reklaam, ohjeldada, imalik, iesti, idab, tanud, steemis, lisas, piire, turundusjuht, pahatahtlik, kustutavad, pealkirjad, kutsuvad, imatu, netikommentaarid, tehta, hennoste, facebookis, nele
thumbnail
2
doc

Tänapäeva meediavabadus Eestis

Inimesed peaksid kõhklema lugude usaldusväärsuses, mitte neid pimesi usaldama. Meediavabadusel on mitmeid häid külgi, kuid tihti unustatakse selle halvad pooled. Ajakirjandus peaks olema ettevaatlikum sellega, mida ta kirjutab, sest intrigeerivad uudised levivad kui kulutuli. Juhul kui jutt ei põhine kindlatel faktidel vaid ainult oletustel, ei tohiks meedia neid lugejate tõmbamiseks esikaanele panna, vaid peaks ootama kuni asjaolud selginevad. Samas peab nentima, et meediavabadus on siiski etem kui tsensuur ning eestlased peaksid oma meediavaba riigi üle uhkust tundma.

Kirjandus
107 allalaadimist
thumbnail
12
doc

Internetireklaam

EESTI AMEERIKA ÄRIAKADEEMIA Finantsjuhtimine Reklaamiõpetus Ülle Stamberg Internetireklaam, selle eelised ja puudused Referaat Õppejõud: J.Tarnasinskaja Tallinn 2011 Sissejuhatus Ajalugu on näidanud, et reklaam tekkis ja arenes lahutamatus seoses majanduslike suhete, tööstuse, kaubanduse ning tehnika edenemisega. Alguses olid reklaam suuline, randkaupmehed tõmbasid rahva tähelepanu pakutavatele kaupadele hüüete ja lauludega. Tänapäeval on internetireklamil suured eelised võrreldes mistahes teiste reklaamitüüpidga. Üks esimesi asju, paljud ettevõtted tegid majanduslanguse ajal on vähendati rahasid reklaamkulutustele. See on sagely ajutine reaktsioon, mille eesmärk oli kulude kokkuhoid lühiajalises perspektiivis. Standard majanduslanguse esimene asi, mis tavaliselt mõjutatud on offline reklaamile kulutada.

Turundus
71 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Kas meediavabadus rikub inimeste privaatsust?

lahendamisega. Saated nagu ,,Võsareporter" ja ,,Kaua võib!" tungivad kaameratega otse inimeste eraellu, küsimata luba filmimiseks. Sellised saated võivad põhjustada mitmele inimesele lähituleviku tulevikus mitmeid probleeme nii tööl või eraelus. Inimesed saavad kohe teada, millistes oludes või probleemidesse on teine inimene sattunud. Tulevikus võib sellel inimesel olla väga raske leida uut töökohta, sest paljud inimesed teavad, millega ta kunagi on hakkama saanud. Meediavabadus võib muuta ka igapäevase eraelu raskeks, kui inimesed vaatavad ja tunnevad su ära ning mõtlevad halvasti toimunupärast selle inimese peale. Meediavabadusega peab panema piirid, mida tohib filmida ja mida mitte. Vabameedia abil on võimalik mitmel inimese privaatsust rikkuda. Näiteks on internetis on mitmeid portaale, kus saab oma arvamusartikkleid avaldada ilma mingisuguse kontrollita. Iga inimene saab postitada loo teisest, kuidas talle tehti liiga või kuidas keegi on petnud teda

Ühiskond
11 allalaadimist
thumbnail
168
pdf

E-TURUNDUSE KURSUSE ÕPPEMATERJAL MAGISTRANTIDELE

TARTU ÜLIKOOL Sotsiaal- ja haridusteaduskond Ajakirjanduse ja kommunikatsiooni instituut E-TURUNDUSE KURSUSE ÕPPEMATERJAL MAGISTRANTIDELE Magistritöö Autor: Triin Tammert Juhendaja: Pille Pruulmann-Vengerfeldt (PhD) Tartu 2010 1 Sisukord Sissejuhatus ................................................................................................................................6 1. E-turundus ...........................................................................................................................8 1.1. Turundus ja e-turundus .................................................................................................8 1.2. E-turunduse võimalused ja riskid ..................................................................................9 1.3. ICDT mudel .....

Turundus
41 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Meediavabadus - eesmärk või hädaoht?

jalgpalluri reputatsioon on rikutud ning ta sai samuti ajutise mängukeelu. Meediavabadusel on mitmeid häid külgi, kuid tihti unustatakse selle halvad pooled. Ajakirjandus peaks olema ettevaatlikum sellega, mida ta kirjutab, sest intrigeerivad uudised levivad kui kulutuli. Juhul kui jutt ei põhine kindlatel faktidel vaid ainult oletustel, ei tohiks meedia neid lugejate tõmbamiseks esikaanele panna, vaid peaks ootama kuni asjaolud selginevad. Samas peab nentima, et meediavabadus on siiski etem kui tsensuur ning eestlased peaksid oma meediavaba riigi üle uhkust tundma.

Kirjandus
287 allalaadimist
thumbnail
40
doc

E-turunduse eksami kordamisküsimused

selgelt kaardistatud publiku huvi, mis toob kaasa kasumliku kliendikäitumise”. 25. Ribareklaamid. Millised on ribareklaamide erinevad tehnilised lahendused ja erinevad tüübid? Ribareklaamid jagunevad: 1) Tavalahendusteks - kasutatakse staatilist või animeeritud graafikat, mis avaneb suuremalt lehekülje laadimisel või hiirega osundamisel 2) Multimeedialahendusteks - reklaam on sisemiselt navigeeritav, sisaldab heli või videot. Säärased reklaamid võivad samuti avaneda lehekülje kuvamisel ning nõuda kasutajalt enda sulgemist eraldi nupust 3) Erilahendusteks - kohaldatud kuvatava keskkonnaga ning sarnaneb terviklikule veebirakendusele Ribareklaamide suurused on erinevad ning sõltuvad kuvamise kontekstist. Ribareklaamide ülesehitus sõltub kontakti pikkusest. Lühikese kontaktiajaga (otsingusaitidel) on vajalik selge sõnum, mis oleks kiiresti tabatav

Turundus
52 allalaadimist
thumbnail
343
pdf

Maailmataju uusversioon

UNIVISIOON Maailmataju Autor: Marek-Lars Kruusen Tallinn Detsember 2013 Leonardo da Vinci joonistus Esimese väljaande teine eelväljaanne. NB! Antud teose väljaandes ei ole avaldatud ajas rändamise tehnilist lahendust ega ka ülitsivilisatsiooniteoorias oleva elektromagnetlaineteooria edasiarendust. Kõik õigused kaitstud. Ühtki selle teose osa ei tohi reprodutseerida mehaaniliste või elektrooniliste vahenditega ega mingil muul viisil kasutada, kaasa arvatud fotopaljundus, info salvestamine, (õppe)asutustes õpetamine ja teoses esinevate leiutiste ( tehnoloogiate ) loomine, ilma autoriõiguse omaniku ( ehk antud teose autori ) loata. Autoriga saab kontakti võtta järgmisel aadressil: [email protected]. ,,Inimese enda olemasolu on suurim õnn, mida tuleb tajuda." Foto allikas: ,,Inimese füsioloogia", lk. 145, R. F. Schmidt ja G. Thews, Tartu 1997.

Teadus
36 allalaadimist
thumbnail
18
doc

Uku Masing

tasakaalu ja muidugi ka võimalust oma usku kuulutada ja põhjendada. Oma kirjatöödes laseb ta end kaasa viia usul ja millelgi, milles ehk võiks näha talulapse alaväärsustundest sündinud saksaviha. See saksaviha on hilisemal Masingul muutunud vihaks 10 indoeurooplaste, indoeuroopa keelte, Lääne-Saksamaa ja Ameerika vastu, mida ta ei suutnud ega tahtnudki ohjeldada. See viha, kahtlus iseendas ja osalt sunnitud, osalt omaenda trotsist valitud vaimne üksindus on jätnud sügava mõra tema loomingusse, olgu tegu luule, teoloogiliste uurimuste või filosoofiliste esseedega. Masing on meie kultuuri Tsaar-kell, tohutu mõrane kell. Tema looming jääb poolikuks, fragmentaarseks ja lõpetamata. Selleski meenutab ta teist traagilise saatusega eesti geeniust Kristjan Jaak Petersoni.

Kirjandus
55 allalaadimist
thumbnail
16
pdf

Reklaam internetis - selle plussid ja miinused

EESTI ETTEVÕTLUSKÕRGKOOL MAINOR Turunduse eriala EV-2-S-E-tar Mait Adoma Reklaam internetis- selle plussid ja miinused Ainetöö Juhendaja Priit Tannik Tartu 2012 Reklaam internetis- selle plussid ja miinused SISUKORD Sissejuhatus...................................................................................3 1. Reklaami ajaloost.............................................................................4 2. Reklaam internetis............................................................................5 3. Internetiturunduse jagunemine..............................................................6 4. Reklaamivõimalused internetis..........

Ainetöö
149 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Avalikud suhted (spikker) suhtekorraldus , avalikud suhted , public relations , avalikkus , PR , meediamonitooring ,

tahet ja vastastikku mõistmist o ja tema sihtgruppide vahel. Seitel. Eesmärk: harmoniseerida organisats D. Bates- 1990-ndate lõpp- ülevaade euroopa sk identiteediuuringud, eristumine ameerika sk-koolkonna siseseid ja väliseid suhteid nii, et organisats naudiks nii sihtgruppide heatahtlikkust , stabiilsust ja pikka iga. seisukohtadele. SK-ga seotud valdkonnad: turundus, reklaam, propaganda, ajakirjandus. Kasutat sarnaseid komunikats Ajalugu: 1800 e.m.a Sumeris info edastamine vaadete v tegevuste mõjutamiseks- bülletään. 17 saj. am-s tehnikaid. bülletään „new wnglandś first fruits“-avalikkuse huvi tekitam raha kogum. Athos-auditooriumi viimine emots. Seisundisse; logos- argumendid ja nendest tuletatud järeldused

Avalikud suhted
18 allalaadimist
thumbnail
54
doc

Eesti kirjanduse ajalugu I eksam

1. Eestlase ja Eestimaa kuvand vanemates kirjalikes allikates nt Tacitus „Germaanlaste päritolust ja paiknemises”; Henriku „Liivimaa kroonika” jt) Tacituse “Germanias” (98 pKr) esineb nimetus Aestii, mille kohta on arvatud, et see ei tähista eestlasi, vaid Ida-Preisi rahvaid või baltlasi. Hiljem nime tähendus kitseneb ning sellest on tuletatud Estland ja Estonia, mis 13.saj tähistab kindlasti Eestimaad. Sama tüve leidub ka hilisemates allikates, nt frangi ajaloolasel Einhardil 830 Aisti, kroonik Bremeni Adam kasutab 1076 kuju Haisti, Aestland. Leedu prof Karaliūnas arvab tüve aist kohta, et see germaani allikais esinev rahvanimetus on vastavate Ida-Baltikumi etnonüümide tõlge. Henriku “Liivimaa kroonika” on eesti ajalooteadlased hinnanud subjektiivseks: tuntavalt ordu huvide kaitsja, mistõttu on tekst kallutatud, sündmusi näidatakse ühest vaatevinklist. Tekstis toimib korraga 2 lugu: Liivimaa ristimise lugu ja piiblilugu. Tekstis on tsitaate piiblist, osu

Eesti kirjandus
71 allalaadimist
thumbnail
29
pptx

Käitumine meedias ja sotsiaalmeedias

KÄITUMINE MEEDIAS JA SOTSIAALMEEDIAS MILLEST RÄÄGIME? Meediamaastik ­ mis uudist? Mis on uudisväärtus, kuidas käituda meediaga ja milliseid vigu vältida. Kriisikommunikatsioon ­ väike ajude ragistamine. Kuidas meedias pildile pääseda ­ meediakajastuse provotseerimine Sotsiaalmeedia ­ ohud ja võimalused MEEDIAMAASTIK MEEDIAMAASTIK MEEDIAMAASTIK Vana meedia Uus meedia Ajaleht Veebid Raadio Ajaveebid Televisoon Sisuturundus Sotsiaalmeedia on platvorm, mitte meedia KOKKUVÕTTES Meediamaastik on äärmiselt killustunud Meediasse pääsemise lävi on muutunud madalamaks, ent samas on ka suur müra Kiirmeedia on muutnud nii uudisväärtuse olemust kui ka ajakirjanduse senikehtinud alustalasid. UUDISVÄÄRTUS JA KLASSIKALISE INFOLOO OMADUSED Tiit Hennoste 2012 Mõju: tagajärjed Ebatavalisus Prom

Meedia
2 allalaadimist
thumbnail
13
docx

Tallinna Ülikooli Balti Filmi - ja Meediakooli turunduskommunikatsiooni analüüs

Erialad ja spetsialiseerumised peaksid samuti olema väga täpselt välja toodud, et huvilisel oleks lihtsam. Kui kool on läbi reklaami saavutanud hea maine siis levib see kiirelt erinevate ,,klientideni". BFM-i kohta leiab väga palju infot koduleheküljelt aga inimesed ei hakka juhuslikult kodulehekülge vaatama. Selleks peab põhjus, huvi olema, nt klient nägi juhuslikult kuskil netileheküljel reklaami sellest koolist. Kui reklaam oli ligitõmbav siis ilmselt vaadatakse kodulehekülg ka üle. Sellepärast peaks tähelepanu pöörama, et reklaam oleks sellisel leheküljel, kus käib väga palju selliseid külastajaid, kellel on soov edasi õppima minna. Vahest on ka nii, et kuna koduleheküljel on informatsioon segane ja keeruliselt arusaadav siis loobutakse kergelt. Tänapäeva inimesed on mugavad ja tüdinevad kiirelt. BFM-i esimesed kaks täistegevusaastat möödusid kiire rabelemise ja sama kiire rahvusvahelise

Turunduse alused
33 allalaadimist
thumbnail
8
pptx

Esitlus meedia kohta

Meedia Koolileht Ilmub kord kuus või harvemini Enamjaolt kokku pandud õpilaste poolt Ilmub harva, sest sisu pole palju Ajaleht Perioodiline väljaanne Päevasündmused, aktuaalsed teemad, meelelahutus jne Kvaliteetlehed (Postimees, Ekspress) ja tabloidid (Õhtuleht) Uudise ülesehitus Juhtlõik (ehk sisukokkuvõte) Sündmus Lisamaterjal, pildid, taust 3M+3K Kes? Mis? Kus? Millal? Miks? Kuidas? Reklaam Inimestele mingi toote kohta info edastamine Tihtipeale manipuleeriva sisuga (valimisreklaamid, kampaaniad jne) Idee-, valimis-, kampaania-, firma- ja tootereklaamid Avalik ja privaatne ruum Avalik ruum (tänav, park, rand, kaubanduskeskused, jaamad jne Lubatud pildistada ja filmida) Poolavalik ruum (kooli- ja meditsiiniasutused, politseijaoskond, valitsushoone, muuseumid jms Lubatud pildistada ja filmida loaga) Privaatne ruum (maja, korter, suvila, aed

Meedia
9 allalaadimist
thumbnail
1
odt

Kelle sõna on õige, kelle sõna on vale

Kelle sõna on õige, kelle sõna on vale? Meedia on tänapäeva maailmas väga tavaline. Ei kujutaks ju keegi ette hommikut, kus uudised ühtäkki vaikiksid, ajalehed jääksid saabumata ning internetki oleks ühenduseta. Infosulg oleks täielik. Loomulikult järgneks sellele kohe suur pahameelelaine ­ kuidas julgetakse ära võtta midagi, millele meil on õigus. Kuid kas meediavabadus on ikka inimõigus? Eesti vabariigi põhiseadus kätkeb endas lõiku, mis kinnitab, et sõnavabadus on iga inimese õigus, mida piirab vaid teiste paragrahvidega seonduv. Nii ei tohi teisi laimata ega avaldada väärinformatsiooni, samuti ei tohi avalda riigisaladusi või riigi julgeolekut ohustavaid materjale. Meediavabadus võiks ideeliselt olla sama lai mõiste nagu sõnavabadus, see võiks olla isegi inimõigus

Kirjandus
11 allalaadimist
thumbnail
14
doc

SUHTEKORRALDUS

Loeng 1 ­ Suhtekorralduse eesmärgid, funktsioonid. Suhtekorraldus kui elukutse. Suhtekorralduse seos personalitööga. Suhtekorraldus Eestis. Kommunikatsioon. Kommunikatsiooni sihtgrupid. Kommunikatsiooni protsess. Sõnumist arusaamine ja vastuvõtmine. Organisatsiooni sisemine- ja väline kommunikatsioon Suhtekorralduse alaliigid. Suhtekorraldus versus ajakirjandus, turundus ja reklaam. Imago ja maine. Organisatsiooni maine. Tööandja maine. Tööandja turundus. Maine mõju organisatsiooni edukusele. Õppekirjandus Kommunikatsiooni käsiraamat. Äripäeva Kirjastus Internet: http://ksrmt.aripaev.ee/ Üheaegselt saab internetis lugeda käsiraamatut 2 inimest: · Kasutaja 1> kasutajanimi: MainoriKõrgkool parool: DCY3T6u7 Kasutaja 2> Mainor Q0h18EOO

Suhtekorraldus
177 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Meediatekstide võrdlev analüüs (online-tekst)

Meediatekstide võrdlev analüüs (online-tekst) Pealkiri Vene reisilennuk 224 inimesega pardal kukkus Egiptuses kukkus alla Venemaa reisilennuk, alla, katastroofist ei pääsenud keegi eluga. hukkus 224 inimest. Pealkirjatüüp Tekst on kirjalik, vahendatud teisest infoallikast, Kirjalik teabetekst mis on vahendatud nii otse kui ka on teabetekst teistest infoallikatest Teksti sidusus Suhtlusolukorraks on teksti vahendamine, tekst Tekst on hästi arusaadav ja lihtsasti loetav ning läheb lõik-lõigult sujuvalt üle, ei ole peatükid on korralikult eraldi liigendatud, mistõttu on arusaamatusi, et ei saaks tekstist aru, lisaks on soovitud informatsiooni väga lihtne hankida. Samuti juurde lisatud fotosid. on artikli juurde lisatud v

Meedia
7 allalaadimist
thumbnail
38
doc

KIRJALIKU TÖÖ VORMISTAMINE

TALLINNA TEHNIKAÜLIKOOL Majandusteaduskond KIRJALIKU TÖÖ VORMISTAMINE Tallinn 2008 4 SISUKORD SISUKORD.............................................................................................................................4 1. ÜLDNÕUDED....................................................................................................................4 2. TIITELLEHT......................................................................................................................5 3. SISUKORD.........................................................................................................................6 4. KIRJALIKU TÖÖ SISU.....................................................................................................7 4.1. Pealkirjad......................................................................................................................7 4.2. Töö keel........................................

Majandus
11 allalaadimist
thumbnail
13
docx

Nakkusturundus

viirusturundust (viral marketing) kui ühte turundusstrateegiat. Turundus on erinevate vahendite rakendamine eesmärgiga mõjutada sihhtturgu ettevõttele kasulikus suunas. Mõistele "turundus" e- tähe lisamine iseenesest mõistet ennast ei muuda, küll aga lisab sellele teise keskkonna- interneti. Seega pole e-turundus mitte midagi muud kui turundus infotehnoloogilisi vahendeid rakendades (Luik, 2008: 6-7). Tänapäeva konkurentsitihedas globaliseerunud ärimaailmas on reklaam tähtsam kui ei kunagi varem. Võib väita, et ettevõtte edukus sõltub sellest, kuidas suudetakse oma tooteid reklaamida ning nn pildis püsida. Samas on ka inimesed muutunud skeptilisemaks ning üritavad igal võimalikul juhul reklaami vältida. Seega tekib küsimus, kuidas jõuda sihtgrupini? Siinkohal tulevadki appi suhlusvõrgustikud ja nende kaudu toimuv nakkusturundus, et kasutada ära inimeste

Turundus
2 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Läänerindel muutuseta. Erich Maria Remarque

Kui isaga on see juba teisiti. Ta tahab, et ma talle midagi rindest jutustaksin, tal on soove, mis mulle liigutavatena, ent samas ka rumalatena tunduvad; mul pole temaga enam õiget vahekorda. Meelsasti tahaks ta ühtevalu midagi kuulda. Ma taipan, et ta ei saa aru, et on asju, millest ei saa rääkida, ja ehkki ma tahaksin talle head meelt valmistada, peitub selles oht ja kardan, et kui ma neid asju sõnadesse valan, muutub nende tähendus hiiglasuureks ning neid pole enam võimalik ohjeldada. Mis meist küll saaks, kui meil kõik päris selge oleks, mis rindel toimub?"(lk. 122) ,,Ma olen üpris rahulik. Järgnegu kuud ja aastad, nad ei võta minult midagi enam, neil ei ole minult enam midagi võtta. Ma olen nii üksi ja nii ilma ootuseta, et ma neile hirmuta vastu võin vaadata. Elu, mis mind läbi nende aastate kandis, on veel minu kätes ja silmades. Kas ma temast jagu olen saanud, seda ma ei tea. Ent seni kui on elu, otsib ta

Kirjandus
310 allalaadimist
thumbnail
69
doc

Turunduse eksam

· Objektide terviklik tajumine: taju püüab anda objektist terviklikku ettekujutust. Kui sõnum on poolik, hakkavad inimesed seda täiendama vastavalt oma ettekujutusele. Seepärast saab lõpetamata sõnumit kasutada näiteks reklaami efektiivsemaks muutmisel, kuna arutlemine aitab infot paremini meelde jätta. · Vead tundmatute sümbolite tõlgendamisel: sümbolitest, mida ei osata seostada varasema kogemusega, võidakse valesti aru saada. Näiteks jäi reklaam Coca-Cola't joovast jääkarust, millega püüti rõhutada jaheda joogi tähtsust, paljudele tarbijatele Kagu-Aasias arusaamatuks, kuna looma päritolu ei teatud. Tulemusena tõlgendati seda kui jooki, mis "annab valged juuksed". Taju objektiks võib olla ka inimene ise. Sellise tajuprotsessi tulemusena luuakse mina-pilt (self concept). Mina-pilt näitab, mida inimene endast mõtleb ja kuidas ennast hindab. Eristatakse nelja mina-pildi varianti: tajutav mina-pilt (Milline ma enda arvates olen

Turundus
430 allalaadimist
thumbnail
30
docx

Turundusvõimalused Facebookis

postitused ja reklaamiteenus. (Narayanan et al 2012) 2.1. Facebooki fännilehed Facebooki lehed on suunatud organisatsioonidele, äridele ja brändidele selleks, et olla inimestega ühenduses ning nendega infot jagada. Ettevõttel on võimalik vastavalt soovidele teatud määral kohandusi teda. Peamiselt puudutab see kuvatava sisu administreerimist ja ümberpaigutamist. Facebooki abil saab ettevõtte tõsta brändi teadlikkust ja kujundada mainet, algatada kampaaniaid, suunata reklaam täpsele sihtrühmale, leida uusi ja arendada olemasolevaid kliendisuhteid, tekitada inimestes usaldust, suunata neid kodulehele ning saada tagasisidet. (Facebook 2016) Vastupidiselt laialt levinud arusaamisele, ei ole Facebookis turundamise eesmärk fännide kogumine, vaid suhete loomine tarbijaskonnaga (Kuidas turundada ... 2016). 8 Ettevõtte lehe strateegia sõltub eesmärkidest, mille puhul tuleb arvestada, millisele

Turundus
12 allalaadimist
thumbnail
24
docx

TURUNDUSE KONSPEKT

suhtlevad tarbija ja üldsusega. Ka kliendid suhtlevad teineteisega ning kõik osapooled annavad teineteisele tagasisidet. · WOM( Word of mouth) ­ suusõnaline ja verbaalne suhtlus inimeste vahel. Inimesed teevad järeldusi toote tarbimise kohta selle põhjal kuidas teised nendest rääkinud on. Samuti soovitamine teistele. · Suhtlemine ettevõtte ja selle sihtgruppide vahel koosneb viiest promotsioonivormist: o Reklaam - makstud, mitteisiklik ideede, toodete või teenuste esitlus, kus tellija on identifitseeritav o Isiklik müük ­ müügipersonali poolt läbi viidud toote tutvustus, eesmärgiks luua kliendisuhtlus ja müük. o Müügitoetus ­ lühiajaline tegevus, millega püütakse inimesi tooteid ostma o Suhtekorraldus ­ ühiskonnaga heade suhete hoidmine avalikkuse positiivse

Turundus
89 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Madis Kõiv

Madis Kõiv Tallinn 2014 Madis Kõiv on sündinud 5. detsembril 1929. aastal Tartus. Õppinud on ta Tartu 1. keskkoolis ja Tartu Ülikoolis ning töötanud nii õppejõuna kui ka vanemteadurina. Tegutseb aktiivselt võru kultuuriliikumises. (7) Tema kirjanduslik tegevus sai alguse 1960. aastatel. Peale Vaino Vahinguga kirjutatud „Faehlmanni” (1982) Kõivu näidendid enamasti lavale ei jõudnud. 1990. aastate algusest peale on tema tekstid aga hõivanud eesti teatris keskse koha, viljakaimaks lavastajaks on Priit Pedajas (2). Kuigi ta on enamasti tuntud näitekirjanikuna, leidub tema loomingus ka proosatekste, mille tuumikuks on sari „Studia memoriae” (1). Teoseid on ta kirjutanud nii eesti, võru, saksa kui ka ladina keeles (6). Lisaks mitmetele teistele auhindadele on ta pälvinud 2008. aastal kultuuri elutööpreemia (1). Jutuajamisel Priit Pedajasega 1993. aastal räägib Madis Kõiv enda kohta: „Kirjutamisega on mul olnud hirmsaid raskusi. Lõpetasin

Kirjandus
4 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Arutlus teemal '' Usun Wolandisse''

õppida. Kujutlegem eelnevast lähtudes, mis võivad olla suurte kaoste õppetunnid? Näitena võiks tuua mõne suure majanduslanguse või sõja millele on eelnenud majanduslik õitseng . Majandusliku õitsengu ajal valdav osa inimesi töötab ja tarbib ning töötab veelgi rohkem selle nimel, et tarbida üha enam. Peagi kaob elust kõik muu väljaarvatud rahanumbrid ning uued esemed, ihad silme ees ja töö. Kaob ära perekond ja sõbrad, kõik vaid selle tagajärjel, et ei suudeta ohjeldada eneste himusi. Neile jääb märkamatuks, et nad on müünud oma hinge ihadele. Milliseks on muutunud selliste inimeste väärtushinnangud? Nendeks on saanud rohkem asju, luksust. Ning kui kõik oli kõige paremas korras puhkeb äkki majanduslangus või sõda, tuues enesega aja, kus inimesed hakkavad mõtlema sellele, kuidas eneste ja lähedaste elusi säilitada. Ent milliseks on muutunud väärtushinnangud peale seda kohutavat kaost? Oluliseks saab vaid

Kirjandus
54 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Gulliveri reisid. Hiihnhmide maa.

Sõprus ja heatahtlikkus on hiihnhmide kaks peavoorust ning need on omased kogu tõule. Võõrast kaugeimast maanurgast koheldakse samuti nagu lähimat naabrit; kuhu iganes ta ka ei läheks, ikka tunneb ta end kodus olevat. Hiihnhmide kodudeks on maasse rammitud ja vitsega põimitud palkidest madalad hooned, millel on lame õlgedega kaetud katus ning savipõrand. Ka füüsiliselt on hiihnhmid väga võimekad, nad lüpsavad lehmi, suudavad ajada niiti nõela taha, külvata ja koristada kaera ning ohjeldada metsikuid jähuusid ja kasutada neid oma orjadena. Kuid kõik hobused ei olnud võrdsed vaid : valge, kõrb ja tumehall ei oma nii viimistletud kehakuju kui mustjaskõrb, õunikhall ja must, nad ei ole sündinud ühesuguste vaimuannetega ega ole võrdselt arenemisvõimelised. Seepärast jäävad nad alati sulaste astmele ega püüa abielluda väljaspool oma tõugu, mida sel maal peetakse pentsikuks ja ebaloomulikuks.

Kirjandus
39 allalaadimist
thumbnail
36
rtf

Thomas Hobbes "Leviaatan"

on kõikide sõda kõigi vastu) osutub see leping iga vähegi mõistliku kahtluse korral kehtetuks. Kuid kui on olemas mõlema osapoole üle kehtestatud ühine võim, millel on piisavalt õigust ja jõudu, et sundida neid oma lubadust hoidma, siis selline leping ei ole kehtetu. Sest sellel, kes esimesena täidab oma lubaduse, ei ole garantiid, et ka teine täidab hiljem oma lubaduse, sest sõnade köidikud, ilma sunnivõimu kartuseta, on liiga nõrgad selleks, et ohjeldada inimeste ambitsioone, ahnust, viha ja teisi kirgi. Sellist sunnivõimu ei saa loota loomuseisundis, kus kõik inimesed on võrdsed ja kus ei saa olla kohtumõistjaid, kes otsustavad nende hirmude õigsuse üle. Ning sellepärast see, kes täidab lepingut esimesena, annab end oma vaenlase kätte ning seda vastupidiselt õigusele (mida ta ei saa kunagi hüljata) kaitsta oma elu ja elatusvahendeid. Kuid ühiskondlikus seisundis, kus on olemas võim, takistamaks neid, kes antud

Kirjandus
18 allalaadimist
thumbnail
13
docx

Sissejuhatus majandusteadusesse eksam

EKSAM MAJANDUSES PEATÜKK 1 analüüs · Definitsioon Ökonoomika tegeleb vastastikku kasuliku ühiskondliku koostegevuse võimaluste ja probleemidega Ökonoomika ei uuri teadusena mitte niivõrd üksikisiku või ettevõtte kasusid, vaid eelkõige vastastikuseid (rahvamajanduslikke, ühiskondlikke, ühiseid) kasusid! Kooostegevus on kahe indiviidi koostegevus ja teineteisest sõltumine Koostöö on positiivne koostegevus ja reetmine negatiivne kostegevus, kõik tahavad saada maksimaalset kasu. · Koostegevus 1. Tehingu takistused Info ja motivatsiooniprobleemid Infoprobleemid- statistiline ebakindlus objektiivsete asjaolude suhtes (kas auto on hea?) strateegiline ebakindlus kaasinimeste suhtes (kas partner räägib tõtt või hoopis petab?) Mõjutavad subjektiivseid hindu, vähendades nii müügi- kui ka ostuvalmidust Lahenduseks lisainfo kogumine Motivatsiooniprobleemid-Motiv

Majandusteadus
125 allalaadimist
thumbnail
2
doc

"Kui palju on asju, mida ma ei vaja" (Sokrates)

loodusesse. Peaksime kõik mõtlema faktile, et looduses laguneb ainuüksi kilekott kümneid aastaid. Kui esimene ja kõige olulisem samm on tehtud, siis võiksime hakata mõtlema, kuidas olemas-olevaid jäätmehulki vähendada ning muuta Vaikne ookean paremaks elupaigaks paljudele organismidele, investeerides tööjõudu ning taaskasutades vees hulpivaid materjale. Meeletut ja probleemset tarbimist on võimalik ohjeldada, kuid selleks on ka vaja ulatuslikku koostööd maailma riikide vahel. Üks parimaid näiteid on möödunud aastakümnendil allakirjutatud Kyoto protokoll, millega vähendati kaupade tootmisega eralduvat süsihappegaasi hulka 1999. aasta tasemele. Kõige suurem pind terve maailma silmas on USA, mille seadusandlik kogu ei ole seda lepingut ratifitseerinud. Ometi on Ameerika Ühendriigid tarbimiskultuuri eestvedajad ja sellest tulenevate probleemide olulisim tekitaja

Kirjandus
110 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Kaunid ideaalid

rikkaid näitlejaid, kes saavad endale lubada kõike, mida saab raha eest. Ja on üsna selge, et tänapäeval saabki raha eest kõike peale siira armastuse ja hoolivuse. Nende luksuslik elu teeb tavainimesi kadedaks ja kibestunuks, sest lihtinimene ei saa endale lubada eralennukit, reise ükskõik kuhu või koguni oma saarekest. Loomulikult suure hulga rikkusega kaasneb ka palju negatiivset kuna inimesed ei suuda end ohjeldada. Paljud neist langevad narkootikumide, ja alkoholi ohvriks. Karmis tegelikkuses ei ole kuulsuse elu nii lihtne kui paistab, nad peavad üle olema halvustavatest kommentaaridest, mida ilmub meedias ja sellest, et neil pole vabadust käia ringi üksi ilma et fotograafid neid tülitaks.

Kirjandus
21 allalaadimist
thumbnail
6
docx

„Madame Bovary“ G.Flaubert

„Madame Bovary“ G.Flaubert 1.Iseloomusta Emmat: kirjelda tekstinäiteid kasutades keskkonda, milles ta elab; tema unistusi teistsugusest elust; tema suhtumist oma abikaasasse ja armukestesse. -Emma on raamatu peategelane, õnnetu naine, kes unistab paremast elust. On romantiliselt meelestatud ja üsna salakaval. -„Emma läks ülemise korruse ruume vaatama. Esimene oli möbleerimata ja teises, mis oli määratud abielupaari magamistoaks, seisis punaste eesriietega alkoovis mahagonipuust voodi.“ -„Tema meelest vajas armastus erilist temperatuuri. Õhkamised kuupaistel, kuumad sülelused, pisaranired kalli kätel, kellest tuleb lahkuda, kõik ihu erutused ja hella rauguse tunnid polnud seepärast üldse lahutatavad uhkete lossipalkonite jõudeelust, siidkardinatega ja paksu vaibaga buduaarist, keset vohavat lilleküllust poodiumil seisvast voodist, kalliskivide sädelusest ja livreede akselbantid

Kirjandus
33 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Me vaatame piltide reaalsust, mitte aga pilte reaalsusest.

oma kindel teema, mis on talle väga südamelähedane ja millest ta rääkida tahaks, kuid kui see rahvale huvi ei paku on keeruline sellele teemale suurt publitseerimist leida. Kindalasti mõjutab väga palju ühe sündmuse edasist kajastamist ka see, kuidas seda meedias esmakordselt portreeriti. Meedia mõjutab ka meie filmivalikud ja ehk ka muusikat. Tihti kajastatakse mingi laulu videot kui ekstravagantsust ning midagi, mida peab nägema. Selline kajastus on ju tegelikult reklaam, sest inimesed lähevadki ja vaatavadki, et mis seal nii erilist on. Meediaühiskonna mõju on nähtav ka meie jututeemades. Hetkel on väga aktuaalne Süüria konflikt. Igal inimesel on selle teema kohta midagi öelda ja millegi kohta arvamust avaldada. Tegelikkuses on paljud inimesed selle situatsiooniga kursis vaid seetõttu, et meedia seda pidevalt üle kannab. Kui kajastus sellele sündmusele poleks nii suur, siis ei teaks ehk pooled sellest olukorrast midagi

Kirjandus
3 allalaadimist
thumbnail
3
odt

Haushofer- Üksinda maailmas

sammise vajadus ta lihtsalt ära- see oli koorem, mille kandmise üle ei saanud ta midagi parata (''Olen lõpmata väsinud sellest, et mu käest kõik armsakssaanud jälle ära võetakse. Kuid väljapääsu pole olemas, sest niikaua, kui metsas leidub mõni olevus, keda võiksin armastada, ma seda ka teen; kui aga ükskord tõesti enam kedagi pole, on ka minu elul lõpp.''). Küllap aitas armastuse avaldamine ja loomade eest hoolitsemine tal tunda ka ennast inimlikuna ja ohjeldada oma hirmu loomalikuks ebardiks muutumise ees, kes langeb loomast mööda alla kuristikku. Seega oli tal armastust ilmtingimata vaja, et ellu jääda- sellepärast, et ta oli lihtsalt selline inimene ning sellepärast, et tema hirmud teda endasse ei uputaks. Tundub, et suurim ja tähtsaim muutus leidis p-s aset, siis kui ta hakkas tundma enda isiksuse lahustumist ning sulandumist ühtsesse suurde tervikusse (''Kirjutamise ajal on mul raske oma

Kirjandus
73 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun