Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Kuidas märgata valeuudiseid (0)

1 Hindamata
Punktid

Lõik failist


Kuidas märgata valeuudiseid
Hinda allikat- uuri veebi- 
Kontrolli autorit - kas ta 
lehte ja selle eesmärki
on usaldusväärne ja kas 
 ta kvalifikatseerub alale, 
millest on uudis tehtud
Kontrolli kuupäeva- vanade  
Sinu seisukoht- hinda  
uudiste uuesti avaldamine ei 
Kuidas märgata valeuudiseid #1
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 1 leht Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2019-01-09 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 6 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Anka222 Õppematerjali autor
Kuidas märgata võltsitud uudist?
Hinda allika.- uuri veebilehte ja selle eesmärki.
Kontrolli autorit.- kas ta on usaldusväärne.

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
5
docx

Semantiliste otsivahendite kasutamine

Lihtsalt presidendi peale pakkus Argentina , Obama, Russia , USA jne.USA presidentidest läks lihtotsingu peale ajast tagasi kuni Ronald Reaganini (1981). Proovisin otsingusse sisesdada kuupäeva 20/01/61- andi kõigepealt kui mitu aastat, kuud , nädalat ja päeva see oli aga oli ka mainitud president Kennedy ametisse asumine. Tulemusi esitas ikkagi otsitava tähtsuse järjekorras. Alguses olin nõutu, kuna ei saanud aru kuidas otsimootor tahab, et ma otsitava küsimuse sisestaksin. Arvan,et keerulisemate küsimuste otsimist peaks veel harjutama. SenseBot - http://www.sensebot.net/ SenseBot on semantiline otsingumootor, mis teeb ise päringuid erinevate veebilehtedelt ja seob siis informatsiooni kokku.Selleks, et oma päringule vastuseid saada on erinevaid võimalusi.Semantiline otsi mootor API on paigutatud arvuti pilve. See annab praktiliselt piiramatud võimalused kliendi otsingutele.

infootsing
thumbnail
16
pdf

Uudise alused: Eetika

• Eetiline uudis ei kasuta arve ja numbreid lugeja manipuleerimiseks. Eriuudised Eetiline uudis järgib nõudeid, mis seostuvad kindlate valdkondade või reporteritöö eri viisidega: • Arvestab kuriteouudistes inimese privaatsusega ega süüdista inimesi. • Väldib uudise muutumist reklaamiks majanduslugudes. • Ei esita vaatlusuudises kuuldusi vaatluste pähe ja jääb sündmustes pealtvaatajaks. • Annab täppisuudistes teada, kuidas uudise aluseks olevad uuringud on tehtud. • Ei aja segi lühiuudised ja eelteateid. • Ei arenda ebaolulisi uudiseid. • Ei kasuta eeluudist oma laiskuse varjamiseks. Reporteritöö • Eetiline ajakirjanik tunneb oma valdkonda, ei avalda kontrollimatuid fakte, valib uudiseid uudisväärtuse, mitte kõhutunde järgi. • Eetiline ajakirjanik on vahendaja, mitte mõjutaja.

Uudise alused
thumbnail
2
docx

meedia kirjand

Me elame ajastul, kus on suur roll meie igapäeva elus meedial. Tänases kiires infoühiskonnas on tekkinud suur informatsiooni üleküllus ning selletõttu on meil suur infomüra, kust õiget või valet infot on üsnagi raske eristada, kõige rohkem otsitakse seda klikki, mitte ei hoolita sellest, kas lugeja saab vajaliku infot või kontrollimata allikatest pärit infot, mis lihtsasti tekitab paanikat. Meedia õlul lasub vastus, et lugeja saaks tarbida kvaliteetset meediast, mitte valeuudiseid ja valefakte. Faktide pööramine endale sobivaks ,kus võetakse uudis või fakt ning pööratakse seda endale sobivamaks, lisades või jättes ära tähtsaid detaile. Näiteks objektiivi ning nende uudis Tartus vägivallatsevatest ukrainlastest, mis peale politsei uurimist ei leidnud mitte mingisugust kinnitust ning kui pärast vastutavatelt inimestelt uuriti, kust selline uudis võeti siis oldi väga ebalevad ning ebatäpsed, sellised uudised süvendavad

11.klass
thumbnail
20
pdf

Uudise alused: Allikad

ALLIKAD Reporteritöö – töö, mida tehakse ennem loo kirjutamist. Allikad ja info hankimise viisid. Inimene, kellel on vajalik info, on allikas. Jaotatakse kolme liiki: füüsilised allikad; reporter ise kui allikas; teised infot omavad inimesed. Ajakirjanik ei saa olla parem kui tema allikad. Infot saab hankida mitmeti: • Ajakirjanik saab ise osaleda sündmuses ja nähtu-kuuldu ülesse kirjutada. • Ajakirjanik saab hankida infot lugedes kirjalikke materjale. • Ajakirjanik saab küsitleda inimesi, kes osalesid sündmuses jne. Ajakirjanik kui allikas Üks allikas on lugu kirjutav ajakirjanik ise. Omad teadmised, arvamused, seisukohad, tunded. Reporter on alati parim allikas. Tema saab anda otsest infot ja anda vajalikke detaile, mida uudiseks vaja on. Tagab selle, et uudis on täpne, tasakaalustatud ja objektiivne. Tal peavad olema isikuomadused, teadmised ja valima uudised vastavalt uudiskriteeriumitele. Subjektiivsed valikud on teadvustatud ja ebateadlikud mõ

Uudise alused
thumbnail
60
ppt

Infojuhtimise loeng

alusel uued teadmised, väljendades/ fikseerides need tekstidena ­ informatsioonina. Erinevates tekstides on informatsioonina fikseeritud inimeste teadmised. on indiviidi teadmised ja vaiketeadmised (verbaalselt raskesti väljendatavad, kogemuslikult tegevuste ja sooritustega omandatud, ka uskumuste, hoiakute ja intuitsiooniga seotud teadmised). on teadmuse kasutamine. Tarkuse moodustab teadmus ja teadmine millal ning kuidas seda kasutada ja teha õigeid otsuseid. Tarkuse määrab indiviidi võime tõlgendada informatsiooni, rakendada oma teadmisi ja vaiketeadmisi uutes situatsioonides ning luua oma teadmistele ja vaiketeadmistele tuginedes ka uusi, innovaatilisi teadmisi. Infoallikas on informatsiooni säilitamise objekt. Informatsiooni hankimise protsessis võib infoallikaks olla mõni inimene, kes informatsiooni omab või materiaalne objekt, millele informatsioon on talletatud. inimesed

Informaatika
thumbnail
18
pdf

Uudise alused: Uudise toimetamine

Tulevad välja segased ja arusaamatud kohad ning vastamata küsimused. • Teist korda tuleb lugeda kui toimetaja ning vaadata kõiki uudise kirjutamise põhimõtteid üle. Kindlaks teha, mis liiki uudisega on tegu. Eriuudise puhul tuleb järgida uudise üldnõudeid ja eruudise lisanõudeid. • Kolmas kord lugedes tuleks mõelda sellele, milliseid kindlaid muutusi võiks teha ja autorile pakkuda ning kuidas neid vajadusel põhjendada. 2. Uudise väärtuse kindlakstegemine ja alguse korrastamine Seejärel algab toimetajatöö. Toimetaja ülesanne on teha loo uudisväärtus maksimaalseks. Otsustada, millised on uudise suhted uudisväärtusega ning teha korda loo algus. a. Uudisväärtuse kindlakstegemine. Esimene ülesanne on vaadata uudist üldiselt, mõeldes uudisväärtustele ning kuidas seda suurendada. Esiteks tuleb otsustada kui väärtuslik on lugu

Uudise alused
thumbnail
11
doc

Infoallikad ja infootsing kordamisküsimused

ebamäärasuse ja rakendatavusega. Suurem osa definitsioonidest nõustub sellega, et informatsioon on "miski", mis vähendab ebamäärasust või muudab kujutlusi reaalsusest. 6. Mis on infoallikas? Infoallikas on informatsiooni säilitamise objekt. Informatsiooni hankimise protsessis võib infoallikaks olla mõni inimene, kes informatsiooni omab või materiaalne objekt, millele informatsioon on talletatud. 7. Kuidas infoallikad jagunevad? Infoallikad jagunevad: inimesed , teavikud , esemed Inimesed infoallikana: inimestevaheline suhtlemine , eksperdid ehk asjatundjad , informatsiooni hangitakse teistelt inimestelt kas suulise vestluse või kirjaliku suhtlemise teel Teavik on materiaalne objekt, millele on mingis märgisüsteemis salvestatud informatsioon. 8. Mis on teavik? Teavik on materiaalne objekt, millele on mingis märgisüsteemis salvestatud informatsioon. 9

Infohankesusteemid
thumbnail
5
doc

Infoallikad ja infootsing kordamiskusimused 2011

6. Mis on informatsioon? · Ehk teave on miskit, mis vähendab ebamäärasust või muudab kujutisi reaalsusest. · Tähenduslikku vormi ehk konteksti asetatud andmed, millel on reaalne või oletatav väärtus vastuvõtja jaoks. · Informatsioon on eelkõige mingilkandjal fikseeritud kirjeldus, arutlus, käsitlus vms, aga ka suuliselt edastatav ja vastuvõetav sõnum. 7. Mis on infoallikas? · Informatsiooni säilitamise koht, objekt. 8. Kuidas infoallikad jagunevad? · Inimesed · Teavikud · Esemed 9. Mis on teavik? · Materiaalne objekt, millele on mingis märgisüsteemis salvestatud informatsioon 10. Mille järgi teavikud jagunevad? · Publitseeritud o Trükised (raamat, ajakiri, ajaleht, postkaart vms [paberil]) o Elektroonilised publikatsioonid (e-raamat, e-ajakiri, veebileht internetis jms) o Audiovisuaalsed teavikud (helisalvestised, filmid videod jms)

Infoteadus- ja dokumendihalduse eriala




Meedia

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun