Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Kognitiivse psühholoogia kordamisküsimused (0)

5 VÄGA HEA
Punktid

Lõik failist

Kognitiivse psühholoogia kordamisküsimused

Kognitiivne psühholoogia
Mis on? Tunnetusprotsesside uurimine – kuidas inimene tajub, mäletab, mõistab ja mõtleb
Millega tegeleb? Tunnetusprotsesside uurimisega
Kuidas? Ajukuvamine, eksperimendid

Taju
Taju protsess
Mis on taju? Mehhanismid ja protsessid mille kaudu luuakse organismi välis- või
sisekeskkonnast terviklik peegeldus (tähelepanu, mälu, verbaalne kood) PROTSESSID

Mis on illusioonid ja hallutsinatsioonid? Mida nad näitavad? Too näiteid!
- Illusioonid – moonutatud tajumine; alt-üles töötlus; toetuvad normaalsetele nägemistaju
protsessidele ebaharilikes tingimustes, mis võib viia füüsikalisele tegelikkusele
mittevastavatele järeldustele ja kogemustele. Meelte poolt vastu võetud info on valesti
tajutud. (nt mida horisondile lähemal, seda suurem Kuu on; keerlevate madude illusioon)
- Hallutsinatsioon – ebataju, ülalt-alla töötlus; tajuelamus mis on genereeritud kesksete
kognitsioonide poolt ja tekitajate (peaaju) poole, mitte sensoorsete meetodite tekitatud (nt
fantoomjäse, maod kõhus)

Kuidas taju aitab organismil olla evolutsioonilises mõttes edukas?
Aitab teha järgmiseid tegevusi:
- Kiskjate vältimine – kuuleb, näeb, haistab, mäletab kiskjat ja suudab tähelepanu ohule
fikseerida

Vasakule Paremale
Kognitiivse psühholoogia kordamisküsimused #1 Kognitiivse psühholoogia kordamisküsimused #2 Kognitiivse psühholoogia kordamisküsimused #3 Kognitiivse psühholoogia kordamisküsimused #4 Kognitiivse psühholoogia kordamisküsimused #5 Kognitiivse psühholoogia kordamisküsimused #6 Kognitiivse psühholoogia kordamisküsimused #7 Kognitiivse psühholoogia kordamisküsimused #8 Kognitiivse psühholoogia kordamisküsimused #9 Kognitiivse psühholoogia kordamisküsimused #10 Kognitiivse psühholoogia kordamisküsimused #11 Kognitiivse psühholoogia kordamisküsimused #12 Kognitiivse psühholoogia kordamisküsimused #13 Kognitiivse psühholoogia kordamisküsimused #14 Kognitiivse psühholoogia kordamisküsimused #15 Kognitiivse psühholoogia kordamisküsimused #16 Kognitiivse psühholoogia kordamisküsimused #17 Kognitiivse psühholoogia kordamisküsimused #18 Kognitiivse psühholoogia kordamisküsimused #19 Kognitiivse psühholoogia kordamisküsimused #20 Kognitiivse psühholoogia kordamisküsimused #21 Kognitiivse psühholoogia kordamisküsimused #22 Kognitiivse psühholoogia kordamisküsimused #23 Kognitiivse psühholoogia kordamisküsimused #24 Kognitiivse psühholoogia kordamisküsimused #25 Kognitiivse psühholoogia kordamisküsimused #26 Kognitiivse psühholoogia kordamisküsimused #27 Kognitiivse psühholoogia kordamisküsimused #28 Kognitiivse psühholoogia kordamisküsimused #29 Kognitiivse psühholoogia kordamisküsimused #30 Kognitiivse psühholoogia kordamisküsimused #31 Kognitiivse psühholoogia kordamisküsimused #32 Kognitiivse psühholoogia kordamisküsimused #33 Kognitiivse psühholoogia kordamisküsimused #34 Kognitiivse psühholoogia kordamisküsimused #35 Kognitiivse psühholoogia kordamisküsimused #36 Kognitiivse psühholoogia kordamisküsimused #37 Kognitiivse psühholoogia kordamisküsimused #38 Kognitiivse psühholoogia kordamisküsimused #39 Kognitiivse psühholoogia kordamisküsimused #40 Kognitiivse psühholoogia kordamisküsimused #41 Kognitiivse psühholoogia kordamisküsimused #42
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 42 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2020-11-08 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 108 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor viayaa Õppematerjali autor

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
75
docx

Kognitiivne psühholoogia

Kognitiivne psühholoogia TAJU I LOENG Kognitiivne psühholoogia on tunnetusprotsesside uurimine – kuidas inimene tajub, mäletab, mõistab ja mõtleb Kognitsioonid – teadmised, hoiakud, veendumused jne - Need moodustavad eesmärgipärase infosüsteemi Eksperimentide mudelite neuropsühholoogiliste uuringute ajukuvamise - Multidistsiplinaarne – sama probleemi kallale tulevad inimesed ma meetoditega - Interdistsiplinaarne – meetodid räägitakse omavahel läbi ja luuakse ühine meetod Kognitiivteadus – mudelite loomine.

Psühhomeetria
thumbnail
9
docx

Kognitiivne psühholoogia: taju

Kognitiivne psühhologia I Taju protsess Mis on taju? Taju on aistinguline protsess, mille käigus aistingute kaudu väliskeskkonnast saadud informatsioon representeeritakse sisekeskkonnas, et saada keskkonnast terviklik ülevaade. Taju on protsess, mille käigus sünnib väliskeskkonnast terviklik sisemine representatsioon, mis on aluseks keskkonna tunnetamiseks ja selles käitumiseks. Kuidas taju aitab organismil olla evolutsioonilises mõttes edukas? · Kiskjate vältimine · Õige toidu leidmine · Liitlaste ja sõprade leidmine · Laste ja sugulaste aitamine · Teiste mõtete lugemine · Teistega suhtlemine · Seksuaalpartnerite leidmine Mis on representatsioon tajupsühholoogia mõistes? Representatsioon taju mõistes tähendab väliskeskkonnast saadud info ümbertöötlemist, sümbolite kaudu tegelikkuse esitamine ajus. Meeltesüsteem ja organismi omailm Milliseid füüsikalise energia liike suudab inimene tajuda? Keemilist (maitsmine, haistmine

Psühholoogia
thumbnail
62
docx

PSÜÜHIKA EKSAM

mõne teise ülesandega. Mõtlemisprotsess: Töömälus hoitakse aktiivsena seda info, mida on parajasti vaja mõtlemiseks või probleemi lahendamiseks. Töömälu sisu on mõtete sisuks. MILLE POOLEST REŽIIMID TEINETEISEST ERINEVAD? - Paljusid ülesandeid suudab psüühika lahendada kahel erineval moel – märkamatult ja tahtmatult või teadlikult ja tahtlikult –ning erinevaid ajuosi kaasates  Taoline dihhotoomia läbib paljusid psühholoogia teooriaid, kuigi režiime defineeritakse neis mõnevõrra erinevalt  Peamine režiime eristav tunnus on ilmselt töömälu - sellest sõltumatu ehk autonoomne infotöötlus moodustab vaistliku režiimi ja töömälu abil saavutatav hüpoteetiline mõtlemine kaalutleva Autonoomseks võib nimetatada töömälust sõltumatut psüühilist protsessi  Autonoomset infotöötlust iseloomustavad enamasti kiirus, hõlpsus, paralleelsus, teadvustamatus, tahtmatus

Psühholoogia
thumbnail
29
docx

Neuropsühholoogia kordamisküsimused

Sensoorse info vastu võtmiseks, õppimiseks, kogemuste omandamiseks. Müeliniseerumine – kui rakud on ühenduses, siis toimub nende vahel müeliinkihi moodustamine. Koosneb gliiarakkudest, isoleerib juhtetee ära. Signaal liigub tänu sellele aksionis kiiremini. (sellepärast ei ole võimalik 3 nädalasel lapsel kõndida – müeliniseerumist ei ole toimunud) Juhteteede areng – projektsioonikiud, assotsiatsioonikiud, talamokortikaalsed kiud Närvisüsteemi postnataalse ja kognitiivse arengu paralleele Postnataalne areng: - Normaalse aju ülesehituse arenguks on vaja stimulatsiooni kõikide meelte kaudu. Kui seda pole siis arenevad ajus alternatiivsed aktivatsioonimustrid - Varases postnataalses perioodis „kogemust ootav“ areng – kortikaalsed mustrid on olemas aga need on muudetavad. Normaalseks arenguks on vaja ootuspärast stimulatsiooni

Bioloogiline Psühholoogia
thumbnail
3
docx

MÄLU memory

MÄLU Minni Aia 1. Hoidlamudeli üldiseloomustus (multi-store model), komponendid ja nende omadused Atkinson & Shiffrin ­ mälu toimib hoidlate süsteemina. 1. Sensoorne hoidla (sensory registers/memory) · Modaalsusspetsiifiline. Tähelepanueelne. · Füüsikaliste tunnuste suhteliselt töötlemata representatsioon. · Info säilib väga lühikes aega (kuni 0.5 sek visuaalses süsteemis ­ ikooniline mälu. Kuni 2 sek auditoorses ­ kajamälu) · Maht võib olla üsna suur, kuid sõltub ajalistest karakteristikutest. 2. Lühiaegne hoidla (short-term store, working memory) -> James ­ primaarne mälu · Hõlmab infot, mis prajatasi meeles/teadvuses. · Piiratud mahuga (7+-) kerge hajuvus, sageli leiab aset segiajamine. Kestvus kuni 30 se

Psüholoogia
thumbnail
78
docx

Neuropsühholoogia

Teismeea lõpuks kaob 50% sünapsitest (võrreldes 2-aastase tasemega). Müeliniseerumine: Juhteteede isoleerimine – signaali liikumiskiirus müeliniseeritud aksonis 120 m/s, müelimiseerimata aksonis 30 m/s. Müeliinikihi teke algab pärast sündi ja jätkub kuni teismeeani. Dendriitide kasv: Dendriitide areng suurim 5.-21. nädalal, täiskasvanu tase 5.-6. elukuuks Dendriitide areng sõltub keskkondlikust sisendist  Närvisüsteemi postnataalse ja kognitiivse arengu paralleele Postnataalsne areng: Normaalse aju ülesehituse arenguks on vaja stimulatsiooni kõikide meelte kaudu. Kui mingit tüüpi stimulatsiooni ei ole siis arenevas ajus alternatiivsed aktivatsioonimustrid. Varases postnataalses perioodis “kogemust ootav” areng: kuigi kortikaalsed seoste mustrid on juba embrüonaalselt olemas, on need teatud aja jooksul muudetavad. Normaalseks arenguks vaja tüüpilist, ootuspärast stimulatsiooni.

Psüholoogia
thumbnail
35
docx

Aine Psüühika põhifunktsioonid õpiküsimustiku küsimused

luua ühest värvigammast erinevad toonid, kuna ollakse harjunud teatud objekte teatud värviga nägema. I.Kanti arvates on teadmised juba sündides 6. Kuidas jõuavad teadmised olemas ning tema arvates on kaasasündinud psüühikasse I.Kanti ja J. Locke võimekus kategoriseerida ja tõlgendada. arvates? Milline on tänapäevase teadusliku psühholoogia J. Locke arvates tulevad teamised seoste seisukoht? loomise abil ning väliskeskkonnast. Tänapäevane psühholoogia seisukoht on, et kõik toimib kaasasündinud loomuse ja välise keskkonna ning kasvatuse koostoimel. 7.Mis on sensoorne homunkulus Sensoorne homunkulus on sensoorse ja mida see kirjeldab

Psüühika põhifunktsioonid
thumbnail
58
docx

Neuropsühholoogia

….. Amügdala e mandelkeha - Emotsionaalse mälu eristatav anatoomiline piirkond on amügdala - On seotud autonoomsete reaktsioonidega nt vererõhk, südamelöökide sagedus ja hüpotaalamusega mis kontrollib hormonaalseid süsteeme - Amügdala kahjustus mõjutab emotsionaalset mälu kuid omab vähe efekti eksplitsiitsele ja implitsiitsele mälule Lühimälu - Neutraalne salvestus äsja möödunud sündmstest ja nende järjestustest - Kasutatakse sensoorse, kognitiivse ja motoorse info lühiajaliseks töötluses hoidmiseks - Seotud nii ventraalse kui ka ….. Lühimäluga seotud ajupiirkonnad - Temporaalsagara posterioorne osa – (juhtum KF) täielik võimetus korrata verbaalseid stiimuleid nagu numbreid, tähti, sõnu. Seevastu normikohane lühijuttude ja paaris seoste hilisem meenutamine - Uurijad on leidnud spetsiifilisi lühimälu häiretega patsiente kellel on kahjustusi nii kiiru-, oimu-, kui ka kuklasagarate ühenduskohtades

Psühhomeetria




Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun