Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Kodutöö laevade prahtimine (0)

5 VÄGA HEA
Punktid

Lõik failist

Kodutöö 6 Ajaprahingud
Palun vastake järgmistele küsimustele:
1. Nimetage põhilised tähtajalise prahtimise lepingute (ajaprahingute) liigid ja selgitage, millistel
juhtudel eelistavad omanik ning prahtija seda või teist liiki
Time-charter - laev antakse kasutamiseks koos laevaperega, laevapere ülalpidamise kulud
kannab laevaomanik (võivad olla üksikud erandid mõningate kuluartiklite osas). Maj.
seisukohast püüab laevaomanik anda tähtajalisse prahingusse kui on alust prognoosida reisi- ja
ajatšarterite hindade langust. Kaubaomanik aga vastupidi, kui on oodata prahihindade tõusu.
Bareboat-charter - laev antakse kasutamiseks ilma laevapereta, laevapere komplekteerib ja selle
ülalpidamiskulud kannab täielikult prahtija.
Demise-charter - analoogne taimtšarteriga, kuid laevapere ülalpidamiskulud kannab prahtija.
Slot-charter- Renditakse osa laevast, mitte kogu laev. Prahiraha maksmine toimub samuti vaid

Kodutöö laevade prahtimine #1 Kodutöö laevade prahtimine #2 Kodutöö laevade prahtimine #3
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 3 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2020-12-13 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 74 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Teet.Okas42 Õppematerjali autor
Kodutöö 6 Ajaprahingud

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
11
docx

Mereõiguse eksami kordamisküsimused

1. Mereõiguse olemus ja põhimõtted. Rahvusvahelised ja rahvuslikud merendusalased regulatsioonid. Mereõiguse subjektid ja allikad. Mereõigus on õigusharu, mis reguleerib laevade omandamist, opereerimist, sadamaoperatsioone, laevade mehitamist ja muud laevanduse ning merendusega seotud tegevust. “Jurisprudentsi haru, mis reguleerib laevade tegevust ja laevandust” Regulatsioonid jagunevad: eraõigus (Private law) ja avalik õigus (Public law) Eraõigus tegeleb isikute ja isikugruppide vaheliste õiguslike suhetega, mille eesmärk on isikute huvide kaitsmine. Avalik õigus käsitleb riigistruktuuride võimu jaotust ja selle kasutamist ning õiguslikke suhteid riigi ning üksikisiku vahel. Mereõiguse allikad: 1) Eesti kaubandusliku meresõidu seadus KMS.

Kategoriseerimata
thumbnail
25
docx

MEREKONTEINERITE KAUBAVOOD MAAILMAS JA ARENGUTRENDID

omandiks ning võeti vastu otsus moodustada riigiaktsiaselts RAS Eesti Merelaevandus, mis suutis säilitada enamuse nõukogudeaegsest laevastikust. 1. juulil 1993 oli Eesti Merelaevandusel 80 laeva kandevõimega 536 741 t. RAS Eesti Merelaevandus otsustas vabaneda enamikest mitteprofiilsetest tegevustest ja eraldi ettevõteteks said Tallinna Sadam, Muuga Sadam ja Loksa Laevaremonditehas. Peale RAS Eesti Merelaevanduse erastamist 1997. aastal jätkus laevastiku reorganiseerimise protsess ning laevade arvu vähenemine. Ühelt poolt müüdi vanemad, amortiseerunud laevad vanametalliks ning teisalt, uued 90ndatel ehitatud laevad hakkasid järk-järgult Eesti lipu alt lahkuma. Hinnanguliselt on täna ca 60 kaubalaeva omanikud pärit Eestist ning nende aluste tehnilist korraldust, mehitamist ning opereerimist korraldatakse ka siin, ent laevade ahtris lehvib sinimustvalge asemel mingi muu riigi lipp. See tähendab seda, et:

Baaslogistika
thumbnail
16
docx

MERETRANSPORDI KOMMERTSEKSPLUATATSIOON X kodutöö

säilitamiseks tarvituselevõetud abinõude kirjelduse. Lisatakse väljavõtted logiraamatust ja meeskonna tunnistused. Sadamas aitab agent suhtlusel notariga mereprotesti avalduse muutmiseks ametlikuks mereprotestiks. Mereprotest ei vabasta vedajat vastutusest automaatselt, kuid selle olemasolul protestis näidatu ümberlükkamise kohustus läheb üle kas kaubasaajale või kindlustusfirmale. 1 Laevade agenteerimise mõiste ­ definitsioon ja sisu Agenteerimine = laevade teenindamine; seisneb laevade sisse- ja väljaklaarimises, laadimise ja lossimise korraldamises, maksude/lõivude tasumises, prahiraha kasseerimises jne. Agenteerimisega tegelevad erifirmad, kelle esindajaid nimetatakse agendiks, neid tasustatakse agendilepingu alusel. Agendid täidavad tihti ka brokeri funktsioone. 2 Kuidas liigitatakse agenteerimisfirmasid tema omaniku alusel? · Eelpool nimetatud teenuseid osutavaid agenteerimisfirmasid nimetatakse tavaliselt

Meretranspordi ökonoomika
thumbnail
42
docx

Kaubandusliku meresõidu õigus

Tšartervedu Prahtija kasutusse antakse kas terve laev või osa sellest laevast (nt 1 trümm), lepitakse kokku reisis ja laeva etteandmise tähtajas, asenduslaevas (substitute; kui seda laeva ei ole võimalik anda) ja seisuajas ja üleseisuajas (demeridge), preemiates (kui leav saab teenindatud kiiremini sadamates ja laev saab kiiremini vabaks). GenCon: 76. a-l täiendatud ja ülevaadatud. TUTVU NENDES KIRJAPANDUD REEGLITEGA!!! Time charter: laeva tähajaline prahtimine. NYPE (NY Produce Exchange) 1993. Vaata ise juurde, mida tšarterveolepinguga kokku lepitakse. Majanduslikult on oluline kokku leppida, kus sadamas laeva tagasi anda tahetakse; kui palju on kütust pardal jms. Kui laev läheb päästmisoperatsioonile, siis ei ole võimalik öelda, et laeva prahiraha selle aja eest ei maksta. Päästetasu, mis võib-olla kuskil 6-10% päästetud vara väärtusest on merivõlg ja see tuleb ära tsuda. Lugeda ise Timecharter'i tüüpvormi. BareCon 2001

Mere- ja transpordiõigus
thumbnail
35
docx

Raamat LOGISTIKA õpik kutsekoolidele küsimuste vastused

Laevaliini teenuseid kasutab samal ajal enamasti väikeste kaubapartiide vedamiseks palju erinevaid kaubasaatjaid, millest tuleneb ühtlasi vajadus regulaarse laevaliikluse järele. Laevaliini kliendil ei ole võimalik muuta laeva marsruuti, väljumis- või saabumisaega ning muid liinitingimusi talle sobivaks, mistõttu on liinilaevandusel teatud ühistranspordi tunnused. 2. Mida mõeldakse laeva prahtimise all? Laeva prahtimine tähendab laeva üleandmist kas lastiveoks (tramp- või liiniveod) või tähtajaliseks kasutamiseks prahilepingu alusel. 3. Kirjeldada laeva prahtimise protsessi. Selleks et laeva prahtida, saadab kaubaomanik päringu olemasoleva kauba kohta prahimaakleritele. Päringus on ära näidatud kauba nimetus, selle kogus, spetsiifilised nõuded kauba vedamiseks ning sadamad või geograailised punktid, mille vahel opereeritakse. Kõige olulisemaks on seejuures kauba liik ja kogus.

Logistika alused
thumbnail
1072
pdf

Logistika õpik

1 JA MISSIOON 1.1. Logistika ajaloost Logistika kui käsitööndust ja kauplemist teenindav valdkond on eksisteerinud juba mit- meid aastatuhandeid. Kaupu transporditi juba kauges minevikus laevade ja veoloomadega, algul Eesti Rahvusraamatukogu digitaalarhiiv DIGAR härgade ja kaamelite, hiljem hobustega. Kasutati algelisi ladusid viljatagavara ja muude säilivate toiduainete pikaajaliseks hoidmiseks järgmise saagini, samuti ka mitme aasta jooksul näljahädade ärahoidmiseks.

Logistika alused
thumbnail
268
pdf

Logistika õpik 2013-Ain Tulvi

1 JA MISSIOON 1.1. Logistika ajaloost Logistika kui käsitööndust ja kauplemist teenindav valdkond on eksisteerinud juba mit- meid aastatuhandeid. Kaupu transporditi juba kauges minevikus laevade ja veoloomadega, algul Eesti Rahvusraamatukogu digitaalarhiiv DIGAR härgade ja kaamelite, hiljem hobustega. Kasutati algelisi ladusid viljatagavara ja muude säilivate toiduainete pikaajaliseks hoidmiseks järgmise saagini, samuti ka mitme aasta jooksul näljahädade ärahoidmiseks.

Baas Logistika
thumbnail
193
docx

Turismiettevõtluse lõpueksami märksõnade konspekt

turismiettevõtluse spetsialiseerumise lõpueksami märksõnad Teeninduspsühholoogia 1. Teenindusühiskonna ja majanduse areng Teenindusühiskonna tekke ja kasvu peamised põhjused tulenevad ühiskonna ja töömaailma muutustest: Kasvav jõukus ­ suurem nõudlus teenuste järele nagu kodu koristamine, akende pesemine jm mida varem tehti ise. Vaba aja väärtustamine ­ suurem nõudlus reisi, SPA, toitlustusteenuste järele. Suuremad eluootused ­ suurem nõudlus hooldekodude ja tervishoiuteenuste järele Vajaduse kasv teeninduslike oskuste järele. Toodete suurem kompleksus ­ suurem nõudlus remondi ja parandusteenuste järele. Kasvav komplitseeritus igapäevaelus ­ suurem nõudlus abielunõustajate, advokaatide, maksunõustajate, töönõustajate järele. Kasvav tähelepanu ökoloogiliste ja säästva arengu küsimustele ­ suurem nõudlus. bussiteenuste ja autorendi järele isikliku auto kasutamise a

Turismiettevõtlus




Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun