Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"klassiga" - 306 õppematerjali

thumbnail
1
doc

Klassiga koos rohkem aega veeta

Kõne Kallid klassikaaslased ja õpetaja , te kindlasti tahaksite ka ise oma klasiiga rohkem koos aega veeta, kui praegu .Sellel teemal ma ka täna kõnelen , et ,,mida võik sellel õppeaastal koos klassiga ette võtta ? " Meie klass käib väga vähe üritustel ja keegi ei paku ka midagi huvitavat välja .Kui käia klassikaaslastega rohkem üritustel ,siis meie klass muutub kindlasti toretamaks , huvitavamaks ja sõbralikumaks. Palju meie klassi õpilased on seda kurtnud ,et me ei käi kusakil koos .Me teame kõik ,et paljudel ei ole raha , et oma lapsi ekskursioonile või teatrisse saata .Selleks tuleks leida üritus kuhu saaksid tulla kõik .Paljud ei saa lubada endale välismaa reise , selleks tuleb midagi leida meie oma kodumaalt .Et leiaksid kohti kuhu kõik koos minna ,tuleb otsida ja uurida erinevaid kohti ja paiku Eestis.Seda ei pea tegema ainult klassijuhataja ,vaid ka meie ise! Sellel õppeaastal võik roh...

Eesti keel → Eesti keel
18 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Kas metsas leidus puuke?

Kas metsas leidus puuke? Oma uurimustöö eesmärgiks võtsin uurida välja, kas sügise alguses leidub metsas puuke. Infot nende elupaiga kohta otsisin internetist. Puukide levik on seotud metsa- ja võsaaladega. Eriti arvukalt on neid salumetsades, mida iseloomustab rikkalik põõsa-ja rohurinne, samuti rohke lehekõdu. Võsapuuk eelistab elamiseks niiskeid ja varjulisi kohti, seega leidub teda tihti tiheda alusmetsaga hõredates sega- ja lehtmetsades, metsaservadel ja puisniitudel. Laanepuuk on sagedane põlistes okas- ja segametsades. Puuke võib leida ka karja- ja heinamaadel ning põlluservades. Vähem leidub neid kuivades okasmetsades, liivikutes, aruniitudel ja kadastikes. Puukide aktiivsus on perioodiline. See kestab tavaliselt aprillist oktoobrini, kuid pehme talv võib seda oluliselt pikendada. Puuk muutub aktiivseks, kui ööpäeva keskmine temperatuur on 6-7 kraadi. Nii asuvad nad liikvele aprillis ja mai alguses kui temperatuur on madal ja ...

Bioloogia → Bioloogia
6 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Koolides enim rikutavad seadused

Tervisekaitsenõuded kooli päevakavale ja õppekorraldusele Määruse eesmärk on õpilase vaimse ja füüsilise tervise säilitamine ning õppe- ja kasvatustegevusest tulenevate ebasoodsate mõjude vähendamine. § 7. Koolitee pikkus ja ranitsa (koolikoti) raskus (3) Ranitsa (koolikoti) lubatud raskus (koos sisuga) on: 1) 1.­3. klassi õpilastel kuni 3,0 kg; 2) 4.­6. klassi õpilastel kuni 3,5 kg; 3) 7.­9. klassi õpilastel kuni 4,5 kg. § 9. Temperatuuri mõju õppetegevuse korraldamisele (1) Õppetunnid jäetakse ära õpperuumis, kus õhutemperatuur on vähem kui 19ºC ja võimla õhutemperatuur on vähem kui 18ºC. § 10. Tunniplaani koostamine ja kontrolltööde planeerimine (3) Õppepäevas võib läbi viia ühe kontrolltöö. Kontrolltöö toimumise ajast teatatakse õpilastele vähemalt viis õppepäeva enne kontrolltöö toimumist. (4) Õppenädalas võib läbi viia kuni kolm kontrolltööd. (6) Kontrolltöid ei planeerita esmaspäevale ja reedele, samuti õppepäeva esimesele ning v...

Infoteadus → Asjaajamine
4 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Kas rästikuid ja nastikuid leidus metsas?

Kas rästikuid ja nastikuid leidus metsas? Võtsin uurimisobjektiks ussid. Soovisin teada, kas metsades leidub septebrikuu lõpuks rästikuid ja nastikuid, kelle pärast peavad seenelised valvel olema. Uurisin inetrnetist rästiku elupaiga kohta. Rästik eelistab rohuseid, paraja niiskusega mitmekesise kooslusega elupaiku, kus on võimalus end soojendada ja jahti pidada. Harvemini kohtab teda ka veekogude kallastel. Talvituma suunduvad rästikud septembri teisel poolel või oktoobri alguses, elab muttide urgus, puude-põõsaste juurte sees olevates käigudes, heina- või kivikuhja all, turbasoodes, mis ei valgu vett täis, ja kaljupragudes Nastikud Nastik elab peamiselt niisketel aladel: jõgede, järvede ja tiikide kallastel, niisketes metsades ja lamminiitudel. Oktoobrist märtsi- aprillini talvituvad nastikud talveunes näriliste urgudes või kändude all, kompostihunnikutes, külmumata pinnases või lehekuhjades. Arvan, et usse ei kohta enam metsades ena...

Bioloogia → Bioloogia
6 allalaadimist
thumbnail
2
rtf

Bioloogia 8.klass

Samblike ehitus ja tähtsus looduses. Näiteid liikidest. Samblikud on omapärased maismaaorganismid. Nende keha on tallus nagu vetikatelgi, kuid samblikel koosneb see seeneniitide põimikust, mille vahel on rohevetikad või sinikud. Järelikult on ka samblikud üheks seente kooselu vormiks teiste organismidega. Seeneniidid suudavad imeda endasse õhuniiskust ning kinni hoida udu-, kaste- ja vihmavett. Nii talletavad nad vetikate või sinikute jaoks vett. Samblikud kasvavad väga aeglaselt, kõigest mõni millimeeter kuni sentimeeter aastas. Nii ei suuda nad konkureerida kasvukoha pärast kõrgemate taimedega. Seepärast kasvavad samblikud sageli seal, kus keskkonna tingimused on taimede kasvuks ebasoodsad, näiteks kõrgmäegedes igilume piiril, tundrates, kaljudel jm. Äärmuslikes tingimustes on samblikud aga vastupidavamad kui taimed. Samblikud eritavad aineid, mis aegapidi murendavad ja lagundavad isegi kivimeid. Järk-järgult suravad ja kõdunevad nad ...

Bioloogia → Bioloogia
60 allalaadimist
thumbnail
2
pdf

Reportaaž: õppekäik Estonia teatrisse ja Niguliste Kunstimuuseumisse

Reportaaž: õppekäik Estonia teatrisse ja Niguliste Kunstimuuseumisse Reedel, 15. märtsil toimus 8. klasside õppekäik Niguliste Kunstimuuseumi ja Estonia teatrisse, eesotsas õpetajate Anne Kruuse, Sirje Riitmuru ja Kadri Uustaluga. Õppekäik oli õppetöö osa ja seda finantseeris kool. Tavaliselt on meil reedeti seitse tundi, esimene tund on vaba või osadel eesti keele tund. Väljasõit pidi toimuma kell 8.00. Kooli jõudes kogunesid kõik 8. klassi õpilased alla fuajeesse, kus ootasid neid ees õpetajad ning kõigile jagati toidupakke. Toidupakike sisaldas õuna ja kohukest, millele lisandus hiljem ka soe saiake. Kui toidupakikesed olid ära jagatud ja kell 8.00 sai, kiirustasid kõik parklasse, kus ootas suur buss juba ees. Sõit kestis umbes tund aega ning kella üheksaks olime juba Estonia teatri juurde jõudnud. Väljusime bussist ning järgnesime õpetajatele, ustest sisse suurde fuajeesse ja panime oma joped ja kotid garderoobi. Meie juurde saa...

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
12 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Suhted klassikaaslaste vahel

jääb see ka nii. Muidugi on igas klassis need paar inimest, kes arvavad, et nemad valitsevad klassis ja narrivad kõiki, keda vähegi võimalik. Tänapäeva noored on muutunud väga tundlikuks, paljudel tekib väga kergesti depressioon ehk pidev meeleoluhäire. See võib panna noori koolist puuduma või koguni enesetappu sooritama. Enamasti aga lahendatakse need asjad kergemini õnneks. Kui sa saad oma klassiga hästi läbi, moodustub kui tervik perekond. Omavahel jagatakse infot vabamalt ega olda kadedad kui keegi abi palub. Kui sa tahad, et sinusse hästi suhtutakse klassis, siis ära ole see, kes on kade või narrib teisi. Kui suhted muutuvad kooli lõpuks eriti tugevaks, on ka paljudel juhtudel nii, et peale kooli lõppu jäädakse ka pidevalt suhtlema, minuarust oleks aastate pärast nii mõnus kellegagi meenutada, mida kõike sai kooliajal tehtud.

Eesti keel → Eesti keel
3 allalaadimist
thumbnail
1
pdf

Minu kool

Kool on koht, kus ma saan sotsiaalse suhtlemise õpetuse, mis on elus väga vajalik oskus. Olen kokku puutunud väga erinevate inimestega. Läbi selle olen õppinud suhtlema igasuguste isiksustega. Saan aru, et kui tahan kuhugi elus jõuda, pean oskama suhelda. Olenemata sellest, kas see inimene meeldib mulle või mitte. Juba esimeses klassis, õppisin ma arvestama teiste klassikaaslastega. Nende üheksa aastaga on mu silmaring väga palju laienenud. Koos klassiga oleme käinud väga paljudel väljasõitudel. Külastanud erinevaid muuseume ja käinud teatris. On toimunud ka palju erinevaid üritusi, millest oleme ka ise osa võtnud. Muidugi oleme ka klassiga koos lõbutsenud. Korraldanud klassiõhtuid ja teinud lõbureise, mis aitavad meil klassikaaslastega lähedasemaks saada. Nende aastatega on klass mulle väga kalliks saanud. Olen väga rahul, et valisin oma kooliks Põltsamaa Ühisgümnaasiumi. Minu kool on andnud

Kirjandus → Kirjandus
5 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Õngenööri otsas

ÕNGENÖÖRI OTSAS 1 ÕPPEMATERJAL VASTA KÜSIMUSTELE, ARUTLE Herman Eek TURSA LIIGPÜÜK  Mis oli Newfoundlandi peamine sissetulekuallikas? Kõige olulisem majandustegevus oli tursapüük. Vähesel määral ka põllumajandus ning hiljem ka metsandus ja maavarade kaevandus.  Missugune tähendusrikas sündmus juhtus aastal 1992? Kanada valitsus kuulutas moratooriumi põhjas elavate turskade püügile.  Selgita, mida tähendab "moratoorium" selle filmi kontekstis. Mingi kindla kalaliigi püüdmise vähendamist või lõp...

Merendus → Kalapüük
4 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Areng ja õppimine: 16 situatsiooni koolis

vabadust valida, mida me teeme tunnis, ja seega tuleks vastutus oma käitumise eest. Kui lobisemise teema on aktuaalne ja ääriselt huvitab õpilasi, siis me võiksime raisata paar minutid koos arutlemiseks. Sellest võiks isegi teha ülesannet. Kui on vene keele tund, siis pakkuks uut leksikat ja kasutaks seda ülesannetes reegli selgitamisel. Kirjanduse tunnil võiks tuua näiteid raamatustes, kus see teema on mainitud, ja läbi viia väikest diskussiooni. Kui tegemist on väga aktiivse klassiga, siis tunnil ma keskenduks suulistele ülesannetele ja rühmatööle, et õppilased saaksid väljenduma oma energiat samaaegselt õppides. 2. Tähelepanu hajumine ülesandelt Ma kindlasti kontrolliks, kuidas ma selgitan ülesandeid. Kui klassis on võimalik teha presentatsiooni, siis ma kirjutaks slaidil, mida tuleb teha ja viiks ka näide (kui ei ole arvutit, kasutaks tahvlit). Samuti ma moodustaks tööd nii, et tunni teema oleks seotud laste huvidega

Pedagoogika → Areng ja õppimine
13 allalaadimist
thumbnail
1
odt

Musta Pori Näkku

,,Musta pori näkku" 07.02.2014 käisime klassiga vaatamas Mihkel Raua etendust ,,Musta pori näkku". Mulle see etendus väga meeldis, sest selle käigus sai nii naerda kui ka paraja sokiteraapia. See etendus oli hoopis midagi teistsugust, mida klassiga tavaliselt vaatamas oleme käinud ja seda ma just ootasingi. Ma ootasingi sellist suhteliselt räiget keelekasutust ja ehk just sellepärast see mind väga ei ehmatanud. Vaatasin kogu etendust huviga ja ei saa öelda, et mul oleks kasvõi sekundikski igav hakanud, sest laval alati toimus midagi ja elu käis. Just ­ etenduses oli elu. Selle viimase lausega tahaksin ma just vastu vaielda Heili Sirbitsi kirjutatud arvamisartiklile, kus ta ütles, et etenduses puudus absoluutselt elu

Kirjandus → Kirjandus
2 allalaadimist
thumbnail
2
rtf

Vastlapäev

noortele. Peale seajalgade, soolaubade ja hernesupi on vastlapäeva eritoit vastlakuklid. Tänini on populaarne ka liulaskmine, ainult et kui veel 20. sajandi teisel poolel püüti hobuse ja saaniga sõita, mäest lasti alla suurte kelkude ja regedega, siis sajandi lõpupoole kõlbas liulaskmiseks plastikaaditükk ja igat masti kelk , liulaud vms. Sajand varem kõlbas liulaskmiseks ka linane kott või peotäis linu. Liugu laskmas käiakse lasteaia, kooli või klassiga, üksikult, pere või sõpradega. Näiteks Tartus Toomemäe nõlvadel on vastlapäeval rahvast murdu, liuglevad nii noored kui vanad.

Ühiskond → Ühiskonnaõpetus
1 allalaadimist
thumbnail
1
txt

Luuletus mu klassist.

kuid siiski matas palju vigu. Kuid kll me sellega harjume, ja varsti hoopis Kreegi peale karjume. Meil fsika ja keemia pris head, aga nendeski mned vead, Klassikaaslased on toredad, ja tdrukud pole ka ju koledad. Vaid hoopis nad meie kullatkid, kaitseme neid nagu rauast suurtkid. Klassijuhataja titsa vinge, vahest tema tunnis kerin lesse pinge. Loodan et see jb ka varsti ra, ning siis teeme tunnis vhem kra. Poiste kehka nagu venemaa hoki, Johannes siiski kik korvid ra blokib. Ise olen klassiga titsa rahul, ainult vahest Holgeri ego klassi ei mahu.

Eesti keel → Eesti keel
5 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Dialoog

1.)Õpetaja: Tere õpilased! Õpilased: Tere õpetaja! Õpetaja. Täna räägime reisimisest. Kus teie olete käinud? German: Mina olen käinud Soomes ja Lätis. Plaanime perega minna ka kuhugi soojale maale puhkama. Õpetaja: See on ju väga tore. Aga kas keegi on ka Venemaal käinud? German: Mina olen. Siis kui viimati kooliga käidi, siis ma käisin ka. Õpetaja: Ja kuidas sulle see reis meeldis? German: Jäin rahule, kuid võiks oma klassiga ka veel minna. Klassiüritusena. Õpetaja: Selleni ma tahtsingi jõuda. Kuidas teile meeldiks sõita Pihkvasse? German: See oleks väga tore. Aga kas me läheme siis kevadisel vaheajal. Õpetaja: Just kevadvaheaeg oleks hea. Reisime kindlasti bussiga ja teel Pihkvasse saame teha ka peatusi Eesti linnades. German: Me võiks kindlasti peatuda Võrus, kuna paljud ei ole seal käinud. Õpetaja: Ööbima peame me hotellides. German: Kindlasti. Arvatavasti seal ainult hotellid ongi

Keeled → Vene keel
43 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Videoanalüüs

4. Õppekoht oli korras ja tõrkeid ei esinenud 5. Peegelpildi jälgimine oli selge ja sellega ei tekkinud probleeme 6. Taktilugemine oli sujuv ja harjutused said hea tempoga läbi viidud 7. Klassi malelauda paigutamine õnnestus edukalt 8. Harjutuste esitamine ja järjekord oli paigas Negatiivse küljed: 1. Harjutuste ettenäitamisel oli rüht paigast ära ei sirutanud ega olnud ergas, olek oli lodev ja puudus sära 2. Liikusin klassiga ringi keskel kaasa, kuigi oleksin pidanud vastassuunas liikuma 3. Liiga palju tegin harjutusi kaasa ning unustasin klassi jälgimise ja märkuste tegemise, sest vaadates videot oleks olnud palju kohti, kus vigu parandada oleks saanud 4. Paarisharjutuse puhul oleks võinud rakendada plaksu ülestõusmise ajal, sest videos ilma plaksuta ei täitnud see paarisharjutuse kriteeriumit

Sport → Kehaline kasvatus
4 allalaadimist
thumbnail
1
doc

La Traviata

,,La Traviata'' 25. märts külastasime 10h klassiga teatrit Vanemuine. Seal vaatasime ooperit ,,La Traviata'' mille on kirjutanud Giuseppe Verdi. Peategelast Violetta Valeryt mängisid Svetlana Trifonova, Tatjana Romanova ja Alla Popova. Ooperi tegevus toimub Pariisis, kus tähistatakse Violetta Valery paranemist raskest haigusest. Seal ta kohtab Alfredot ning nad armuvad. Väga palju oli Violetta ja Alfredo duetti. Nende duett oli väga ilusti välja lauldud. Mõlemad kuulasid teineteist ega ei lauldud üksteisest üle. Eriti

Muusika → Muusika
38 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Mis on IÕK?

käitumis- ja tundeeluhäired, pikemaajaline õppest eemalviibimine või kooli õppekeele ebapiisav valdamine toob kaasa vajaduse teha muudatusi või kohandusi õppe sisus, õppeprotsessis, õppe kestuses, õppekoormuses, õppekeskkonnas (nagu õppevahendid, õpperuumid, suhtluskeel, sealhulgas viipekeel või muud alternatiivsed suhtlusvahendid, tugipersonal, spetsiaalse ettevalmistusega pedagoogid), taotletavates õpitulemustes või õpetaja poolt klassiga töötamiseks koostatud töökavas. Individuaalse õppekava koostamine on lubatud mis tahes kooliastmes ja mis tahes riikliku õppekava järgi õppivale õpilasele.  Individuaalse õppekavaga määratakse vastavalt vajadusele: 1) kooli õppekavaga võrreldes kõrgendatud nõudeid õppesisule gümnaasiumiastmes ning vähendatud või kõrgendatud nõudeid õppesisule ja õpitulemustele ühes või mitmes aines või õppekava üldosa pädevuste osas esimeses kuni kolmandas kooliastmes;

Pedagoogika → Pedagoogika
4 allalaadimist
thumbnail
14
docx

Distsipliin koolis, õpetaja kui klassi juht ja suunaja

Tartu Ülikool Sotsiaal- ja haridusteaduskond Haridusteaduste instituut Kutseõpetaja õppekava Sandra Kesvatera, Marit Sepma SOODSA ÕPIKESKKONNA ETTEVALMISTAMINE TÖÖKS KLASSIGA. ÕPETAJA KUI KLASSI JUHT JA SUUNAJA Referaat Juhendaja Merle Taimalu Tartu 2013 Distsipliin, soodne õpikeskkond ja õpetaja kui klassi juht Distsipliin, soodne õpikeskkond ja õpetaja kui klassi juht Sissejuhatus Kuidas olla edukas klassi juhtimisel ja toime tulla erinevate harjumuste -ja võimetega

Pedagoogika → Pedagoogika
95 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Pärimusmuusika Ait - Muusika arvestus

Pärimusmuusika Ait Mina käisin koos klassiga Viljandis, pärimusmuusika aidas. Pärimusmuusika aidas kogunesime me ühte saali, kus oli palju sepistatud asju ning istusime kuulama. Ruumi kujundus oli väga vanamoodne, mis meeldis mulle väga. Meile räägiti mitmete pillide ajaloost ning meile mängiti nendega lugusid. Jutustajad olid 2 meest ja 1 naine. Peamine jutustaja oli ansambli Metsatöll liige Lauri Õunapuu. Räägiti hiiukandla, kandla, torupilli, parmupilli,

Muusika → Muusika
25 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Lõpukõne

Tere kallid õpetajad, vanemad ja teised kohalviibijad! Me oleme täna kogunenud siia selleks, et astuda teelt kõrvale ja alustada uuelt leheküljelt. Me kõik oleme näinud vaeva, et olla täna siin, teie ees. Me oleme käinud konsultatsioonides, mis siiski pole aidanud meid, me oleme proovinud leida muid lahendusi, et saada aru kõikidest füüsika ja keemia teooriatest ning seda kõike tulutult. Kuid siiski suutsime me teha eksamid nii, et tuua rahulolu enda kui ka õpetajate hinge. Üheksa aastat tagasi me kohtusime meie esimese klassijuhataja valvsa pilgu all, me saime sõpradeks, kasvasime üheks ja oleme seda tänaseni. Mis saab edasi, kuhu meid teed viivad, kas jääme sõpradeks? Keegi ei tea sellele vastust. Üheskoos oleme saatnud korda koerustükke, ületanud kõigi ootusi ning pingutanud nii, et veri ninast väljas, kuid kõige selle juures, et oleme ühtekasvand, on see kõik tühine. Lõpetuseks tahan ma tänada kõiki õpetajaid, kes on aidanud kujunda...

Kirjandus → Kirjandus
69 allalaadimist
thumbnail
10
pptx

Tõmba uttu

TÕMBA UTTU! Helga Nõu Tegelased  Joonas- Peategelane  Evelin  Liana  Evelin  Marko On ka teisi tüdrukuid ja poisse aga neist ei tule loos eriti juttu. Peategelane Joonas Karu. Viieteistkümne aastane koolipoiss. Ta on pubekas ja nolk, aga teab rohkem elust kui teised enda vanused. Ta elu käib ümber raha. lühikokkuvõte Joonasel pole koolis palju sõpru ja ta üritab neid juurde saada. Üks päev märkab ta Markot. Ta on pealt näha vaikne. Joonasel on tulemas klassiga Rootsi minek. Joonas harjutab selleks korraks rootsi keelt, et teistele tõlkida. Asja lähevad Joonase jaoks halvasti kuna tema asemel läheb Rootsi tõlgiks õpetaja Linda Peepre poeg, kellel oli leukeemia. Joonas tutvub ka Markoga kellel on oma jõuk mis koosneb huligaanidest. Joonas tahtis väga nende jõuku saada, aga tal oli vaja maksta Marko jõugule, kuna ta raha polnud andis ta oma vanaisa kingitud raadio jõugule, seda ta tagasi ei saanud.

Kirjandus → Kirjandus
6 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Eduard Tubina ballett ’’Kratt’’

’’Kratt’’ 8.märtsil 2017.aastal ma käisin koos klassiga Estonia Rahvusooperis, kus esitati Eduard Tubina balletti kahes vaatuses. Kontserd räägib olendist, keda nimetatakse kratiks. Tema tõi tule ja sädemetega oma peremehele raha. Kuid mingil hetkel pöördus kratt oma peremehe vastu. Kratt oli kui mingi kehastus, mis väljendas ahnust ja kadedust. Ning see olend tõi alati ebameeldivaid tagajärgi. Teisest küljest lugu pani omavahel võrdlema raha ja armastust. See pani mõtlema, et meil kõigil on omad unistused nii rahast kui ka armastusest

Kirjandus → Kirjandus
36 allalaadimist
thumbnail
1
pdf

Bohemian rhapsody

Käisime klassiga kinos vaatamas filmi nimega "Bohemian Rhapsody". Film räägib Freddie Mercury edukast karjäärist. Mercury sünninimi oli Farrokh Bomi Bulsara, mille ta muutis ära vanemaks saades. Film algas sellega, kui Mercury läks ühte baari, kus mängis üks bänd. Mercury oli seda bändi varemgi kuulamas käinud. Sel- samal õhtul lahkus sellest bändist soololaulja ja Mercury kasutas vimaluse ära ning pakkusbend asemele. Bänd tema imelist häält kuuldes võeti Mercury bändi ja neid ootas suur tulevik. Bändi nimeks sai "Queen", mille Mercury välja mõtles. Nad said kuulsateks ja armastatuimaks rockbändiks. Mercury oki daanud selleks, kes ta terve elu oli tahtnud olla- lauljaks. Nende kuulsaimaks looks sai "Bohemian Rhapsody". Mercury elas koos oma abikaasa Mary Austiniga ja hiljem koos Jim Huttonuga. Mercury oli väsinud pikkadest ja väsitavatest kontsertidest ja ta tahtis elu nautida ja muusikaga väikse pausi teha. Bänd läks lahku. Mercuryt ta...

Muusika → Muusikaõpetus
5 allalaadimist
thumbnail
11
docx

LASTE JA NOORTE KAASAMINE JA ARENDAMINE FC BARCELONA NÄITEL

Uurimisülesanded: · säravamad nimed uuritavast noorteakadeemiast · noorte saavutused · mida õpetatakse noortele · kuidas kasvandikke arendatakse Materjali leiame internetist. Töö koosneb otsitud teemadest. Esimeses osas on erinevate loetelude vormistamine juba endale nime teinud kasvandikest ja tulevastest põhikoosseisu vutimeestest. Töö teine osa keskendub FC Barcelona põhimõtetele noorte arendamisel. 3 1. MÄNGIJAD FC BARCELONA NOORTEMEESKONNAST 1.1. Enim klassiga mängijad tootev meeskond FC Barcelona on arendanud kõige enam mängijaid, kes teenivad igapäevast leiba Euroopa viie eliitliiga meeskondades. Hispaania gigantide noortemeeskonnast on tulnud 38 mängijat maailma parimatesse klubidesse. Nendest 14 mängivad siiani Barcelonas. Pärast Barcelonat on kõige rohkem osavaid noori treeninud Prantsusmaa meeskond Olympique Lyonnais (31 mängijat) ja Real Madrid (29 mängijat). Edasised meeskonnad

Sport → Sport
7 allalaadimist
thumbnail
1
odt

Minu mälestus

Minu mälestus Renate Pikk 7a Ma räägin oma ühest toredast mälestusest. Me käisime suvel võrkpallivõistkonnaga Powercupil. See on võistlus, mis toimub Soomes. Iga kord erinevas linnas. 2010.aastal toimus Seinajokis, kus oli üle maailma igas vanuse klassist võrkpallureid. Mina olin koos c-klassi võitskonnaga seal nädal aega. Sinna jõudes oli kõigil elevus: tee oli pikk ja bussis istumisest olid kõigil jalad valusad, mis oli üpriski tüütu. Kohale jõudes paigutati meid ühte Soome kooli, kus oli veel palju rahvast erinevatest maadest. Järgmisel päeval, kui me mängima läksime jäid kõigil imestusest suud lahti. Seal oli suur hobuste areeniplats, kuhu sisse oli mahutatud üle 160 platsi. Esimestel päevadel olid hästi ilusad ja palavad ilmad. Aga viimastel päevadel sadas paduvihma. Me põhimõtteliselt mängisi...

Eesti keel → Eesti keel
7 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Kõige mõtlemapanev Eesti film.

Kõige mõtlemapanev Eesti film. Minu arust on üks mõtlemapanevaimaid ja paremaid filme ''Nimed marmortahvlil.'' ''Nimed marmortahvlil'' on kahe tuhande teise aasta film. Film on tehtud samanimelise romaani järgi. Esimest korda vaatasin ma seda filmi alles eelmine aasta. Vaatasime seda koos klassiga koolitunnis. Meil oli seda vaja vaadata, sest meil tuli sellepeale tunnikontroll. Kui me seda vaatasime, siis mulle ei meeldinud see film. Tundus selline igav ja tüüpiline sõjafilm, aga ma ei vaadanud seda nii hoolikalt. Pärast, kui kodus uuesti seda filmi vaatasin ja süvenesin sellesse, tundus see väga hea film. Rahulikult üksi vaadates sain kõigest filmis toimuvast aru ja mulle väga meeldis see. ''Nimed marmortahvlil'' ei ole tüüpiline sõjafilm, nagu algul arvasin. Seal on sõda, draamat, armastust. Filmi tegi minu jaoks huvitavamaks kindlasti see, et seal olid kuulsad näitlejad. Alati on hea filmi vaadat...

Eesti keel → Eesti keel
7 allalaadimist
thumbnail
2
docx

8. KLASS ESITAB ÜHEKSANDALE KLASSILE LÕPUKÕNE

KÕNE Armasad üheksandikud, õpetajad ning kõik kes on tulnud seda päeva tähistama meie tublide lõpetajatega. Usume, et täna meil kõigil on väga ärevaid emotsioone, sest täna on kätte jõudnud see päev, kuste üheksandikud 12 aastat tagasi alustasite oma kooliteed ning nüüd kui see koolitee on jõudmas lõpule peame hüvasti jätma üheksanda klassiga. Lõppenud on üks etapp teie elus. Need üheksa aastat läks nii kiiresti, et polnud arugi saada enne, kui see aeg juba käes oli. Selle üheksa aasta jooksul on juhtunud nii mõndagi positiivset, kui ka negatiivset. Teie üheksas klass jääte neid aegu meenutama ja ma loodan, et te ei unusta kunagi seda päeva mil kooliteed alustasite ja seda päev kus kohe kohe lahkute omale väga armsaks saanud koolimajast nimega Kivimäe Põhikool. Teie üheksas klass olete olnud meile suureks

Eesti keel → Eesti keel
5 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Miks eestlase kaotasid muistse vabadusvõitluse?

õpilased ja õpetajad täitma peavad. Nende hulka kuuluvad ka sellised asjad näiteks, et peab õpetajaid teretama, see ei ole küll kuskil kirjas, kuid see on üldlevinud normatiiv. Klassis on ka tähtis järgida kõiki norme ja klassi organisatsioonikultuuri. Sellega on paika pandud, et klassi juhib klassijuhataja. Klass on nagu firma ja klassijuhataja on firma juhataja, tema reguleerib klassi suhteid ja kontrollib õpilaste tegevust. Ka tema on algatanud mitmeid traditsioone seoses klassiga. Me kõik oleme pannud paika oma väärtused ja hoiakud. Klassis on kõik küllalt iseseisvad ega sõltu eriti kellegist, selle võrra erineb ka klass mõnest firmast või muust kollektiivist, kus on ranged reeglid ja põhimõtted, mida kõik täitma peavad. Need väiksed reeglid, mis olemas on aitavad klassil saavutada seda, milleks me koolis käime. Põhi eesmärgiks on kõigile seatud kooli lõpetamine võimalikult heade hinnetega ja kõik püüdlevad selle poole, see ühendab tervet klassi

Ajalugu → Ajalugu
5 allalaadimist
thumbnail
1
doc

19. sajandi muusikateose ettekande ülesanne

2) Teata oma valik jägmiseks tunniks õpetajale. 3) Panen siis teosed ja heliloojad gruppidesse ning määran ettekande kuupäeva. 4) Ettekandes peaksid olema järgmised punktid: - Sissejuhatus üldisesse teemasse (mida kujutab endast sümfonism (soololaul vmt), milline roll on sinu valitud heliloojal selles zanris) - Miks valisid just selle helilooja? - Huvitavamaid fakte valitud helilooja elust ja loomingust - Kuulame koos klassiga ühte teost sinu valikul selle helilooja loomingust, vajalik on põhjendus, miks valisid just selle teose. - Ettekannet võid teha ka koos kaaslasega, kui teil on juhuslikult üks ja sama lemmikteos. 5) Klass teeb iga ettekande kohta analüüsi, mida oleks saanud teha paremini ning mis õnnestus hästi. 6) Ka esitaja teeb oma ettekande kohta kirjaliku analüüsi ­ mis õnnestus ja mis mitte nii väga, mida õppisid ettekande koostamisest ­ esitamisest

Muusika → Muusikaajalugu
6 allalaadimist
thumbnail
2
doc

12 kl Lausestus-Liitlause-lauselühend 2-1

mida külalistele pakkuda. Marlene, kes oli kõige väiksem, ja Getter tantsisid vihma käes. See, kes järves ujus, sai kommi. Kuna päike paistis, olid kõik rõõmsad. Esimesena sai rabamatkalt koju poiss, kes väitis, et tal on kiire. Seened, mis olid punast värvi ja millel olid valged täpid peal, keelas õpetaja korjata. Annabelil jäi kodutöö tegemata, sest käis nädalavahetusel metsalaagris. Metsalaager, mille klassiga läbisime, meeldis kõigile. Ta jalutas merekohina saatel, mõtiskles, unistas ja lausus. Enne metsa seenele minemist tuleb end harida loodusteemal, et mitte sattuda ohtlikku olukorda.

Keeled → Akadeemiline eesti keel
0 allalaadimist
thumbnail
3
docx

Hällisurm - minireferaat

HÄLLISURM Referaat Koostaja: TALLINN 2013 Hällisurm ­ mis see on ? Hällisurmaks nimetakse ka imikute äkksurma sündroomiks. Inglise keeles nimetatakse seda Sudden Infant Death Syndrome ning kasutatakse ka lühendit SIDS. Imiku äkksurma sündroom on varasemalt terve imiku äkiline ja ootamatu surm. Ootamatule imiku surmale ei eelne mingeid haigussümtomeid ning selle põhjus ei selgu ka lahangu käigus. Hällisurm ei ole pärilik. Hällisurma esinemissagedus Imikute äkksurma sagedus Põhjamaades on 0,6 juhtu 1000 imiku kohta, lääneriikides on äkksurma sagedus suurem, kus 1000 imiku kohta sureb 24 väikelast hällisurma. Hällisurm esineb tavaliselt vanuses üks kuu kuni üks aasta. Sagedamini esineb see 3.- 4. elukuu vanuses ja tavaliselt juhtub see öösel. Hällisurma tekkepõhjused Tekk...

Bioloogia → Bioloogia
3 allalaadimist
thumbnail
1
doc

"Sugar ehk džässis ainult tüdrukud" muusikali arvustus

Sugar ehk dzässis ainult tüdrukud Ma käisin veebruaris klassiga Vanemuise suures majas muusikalil "Sugar ehk dzässis ainult tüdrukud''. Muusikal toimus kahes vaatuses ja kestis umbes kaks ja pool tundi. Muusikat mängis Vanemuise sümfooniaorkester, laulsid näitlejad ja Vanemuise ooperikoor, dirigeeris Tarmo Leinatamm ja muusikali lavastajaks oli Mare Tommingas. Muusikalis esitati orkestri- ja instrumentaalmuusikat. Esinesid solistid, ooperikoor, sümfooniaorkester ja isegi balletitrupp. Muusikalis oli

Muusika → Muusika
68 allalaadimist
thumbnail
6
doc

Tallinna Kunstihoone 75

lapikojas, kübarakojas, nahakojas, ehtekojas, klaasikojas ja savikojas laulda ja kunstnike rõõmustada, öeldi mulle tihtipeale, et väikeses minus oli midagi sarnast, mis Reti Saksa joonistatud tüdrukutes. KOKKUVÕTTEKS Näitus oli huvitav, oli võimalik näha erinevaid tehnikaid ja paljude kunstnike erinevaid teoseid. Kahju, et ei saanud reedesel päeval lõpuni koos klassiga Kunstihoones viibida, kuid nädalavahetusel vedasin ka oma ema näitusele, kes sai mulle samuti nii mõnegi toreda fakti kunstnike ja nende tööde kohta anda. Lähme ikka klassiga veel sellistele üritustele, mis annavad meile juurde nii kunstilisi teadmisi kui klassi ühtsuse tunnet. OODATES ÜRITUSE ALGUST... AUGUSTE RODIN ,,MÕTLEJA" JOHANN SANDER PUUSTUSMAA ,,MÕTLEJA"

Kultuur-Kunst → Kunst
13 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Essee teemal "Eesti Pank"

Essee teemal "Eesti Pank" 25.veebruaril käisime klassiga ekskursioonil Eesti panga muuseumis. Seal tutvustatakse Eesti raha ja selle ajalugu, kõneldakse keskpangast, selle tegevusest ja ajaloost. Kuna Eesti Panga ja Eesti riigi ajalugu on tihedalt seotud, annab muuseumi väljapanek aimu ka Eesti riigi kujunemise loost. Muuseum asub Eesti Panga hoonekompleksi vanima hoone ehk punastest telliskividest maja esimesel korrusel. Hoone on nii seest kui ka väljast säilitanud oma algupärase, enam kui saja aasta taguse väljanägemise

Majandus → Majandus
17 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Mida tähendab mulle õppimine üheksandas klassis?

Mida tähendab mulle õppimine üheksandas klassis? Me kõik alustame kord esimese klassiga ja lõpetame üheksandas. Kuigi see teekond kestab tervelt üheksa aastat, omandame seal vajaliku hariduse. Kooliteed alustame aabitsaga ja lõpetame paljude erinevate õpikutega, Sellel pikal kooliteel juhtub palju põnevaid ja raskeid seiklusi. Kolmandas ja kuuendas klassis ootavad kõiki tasemetööd, kaheksandas üleminekueksam ja üheksandas kolm riiklikku eksamit. Kuigi see kõik tundub raske, on koolil ka oma head küljed. Koolis on palju sõpru ja mitmeid põnevaid klassiõhtuid

Eesti keel → Eesti keel
25 allalaadimist
thumbnail
1
docx

“Timm Thaler ehk müüdud naer”

Arvustus "Timm Thaler ehk müüdud naer" Käisime klassiga 6.-ndal veebruaril NUKU teatris vaatamas etendust "Timm Thaler ehk müüdud naer". Teatritüki lavastaja oli Taavi Tõnisson, dramatiseerija Urmas Lennuk ning teatrikunstnik Marion Undusk. Mulle meeldis eriti kostüümikunstniku töö. Kostüümid olid raamatu toimumise ehk 1930-ndate stiilis ning kõikide tegelaste puhul väga isikupärased. Näiteks parun Taruki riietus rõhutas maagiat ja kurjust ning Timmi kostüüm oli aga tagasihoidlik ning lihtne.

Kirjandus → Kirjandus
72 allalaadimist
thumbnail
1
rtf

Minu heategu

Mulle endale meeldib head teha. Ma aitan peaaegu alati oma sõpru kui nad hädas on. Ma aitan kodus oma pereliikmetel toimetusi teha ja olen võõraste inimeste vastu viisakas ja abivalmis. Kui keegi võõras küsib minult abi, mis mind ohtu ei sea ma aitan teda, näiteks kui see on nende asjade hoidmine või kella ütlemine. Ma arvan, et minu viimaseaja suurim heategu on minu väikesel vennal õppida ja koristama aitamine. Tal oli vähe aega, sest ta pidi trenni minema ja pärast trenni klassiga teatrisse minema, aga ta tuba oli sassis ja tal oli õppimatta. Ma aitasin tal teha matemaatikat ja inglise keelt. Pärast kui tal oli õppimine tehtud aitasin ma tal toa ära koristada. Mina tõmbasin ära kõik tolmu ja pühkisin ära põrandad ja tema pani oma riided kappi ja tegi oma sahtlid ja laua korda. Pärast kui kõik oli tehtud oli tal aeg trenni minna. Ma saatsin ta bussipeatusesse ja läksin ära tuppa. Pärast oli mul väga hea tunne, et ma teda aitasin. Hiljem kui

Kirjandus → Kirjandus
1 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Minu Veetlev Leedi

Kontserdiarvustus Minu veetlev leedi 20.jaanuaril käisime klassiga Estonia ooperimajas vaatamas muusikali Minu veetlev leedi. Näidendi ''Minu veetlev leedi'' kirjutas Bernard Shaw. Esietendus toimus Ameerika Ühendriikides 1956 aastal. ''Minu veetlev leedi'' ­i tegevustik toimus Inglismaa tänavatel, kust inglise foneetikaprofessor Henry Higgins ''korjas üles'' lihtlabase lillemüüja Eliza, kellele püüti professori ja tema sõbra kolonel Pickerings'i abil õpetada kombeid, õiget inglise keelt ja viisakust. Eliza areng võttis küll aega,

Muusika → Muusika
115 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Muusikali arvustus " High school musical"

Muusikal "High School Musical" 30. aprillil käisime klassiga Eesti Nuku- ja Noorsooteatris vaatamas muusikali "High School Musicali." Disney esimuusikal on purustanud kõikvõimalikud edetabelite rekordid, saavutades tänaseks maailmas suurima muusikalifilmide kassa. ,,High School Musicali" tähelend sai alguse 2006. aastal Disney telekanalilt USA-s, jõudes sealt edasi kinolinale ja teatrilavadele. Kõigest paari aastaga on ,,High School Musicalist" saanud üks võimsamaid noorte kaubamärke. 2006. aastal võitis muusikal

Muusika → Muusika
18 allalaadimist
thumbnail
11
pptx

Viktoriin

3. Klassi viktoriin Max punktid 19 1. Tõlgi lause Eesti keelde Cat is sleeping in the bed. 2. Tõlgi lause Inglise keelde Koer istub puu all. 3.Arvuta 5*4+5*1=...... 78-14-4=...... 50+25+25=...... 4.Moodusta skeemide järgi lauseid O, N, T nt: Kiire kass jookseb N, T, N nt: Õpilased istuvad klassis 5.Kirjuta iga numbri taha õige taime, looma või putuka nimetus. 1) 2) 3) 4) 6. JO-LE-MI-NA... Mis on lõpp? 1)SO-JA-DI-JO 2)SO-RA-DO-PO 3)SO-RA-DI-JO 4)SO-RA-VI-JO 7.Otsi tekstist välja kõik täishäälikuühendid Enrique Iglesias (sündinud 8. mail 1975 Hispaanias Madridis) on rahvusvaheliselt tuntud Hispaania laulja. Tema vanem õde Maria Isabel Iglesias Preysler on ajakirjanik ja vanem vend Julio José Iglesias Junior on poplaulja. Aastal 1978 Enrique vanemad lahutasid, ning 1983. aastal läks Enrique Miamisse isa juurde elama. Ta isa oli aga harva kodus ja seetõttu teda kasvatas lapsehoidja Elvira Oliv...

Kirjandus → Kirjandus
14 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Muusika võrdlus: barokk ja klassitsism

grosso ja tantsusüit. Intstrumentaalmuusikas toimus kõige Väga tähtsateks zanriteks kujunesid ka suurem areng. Kõige tähtsamaks sai prelüüd ja fuuga. sonaadivorm. Klassikaliste muusikateoste aluseks on kindle korrapärane vorm. Ooper: Ooperit said lubada rikkamad ja Ooper: Sajandi algul valitses tõsine kõrgema klassiga inimesed. ooper, pärast tuli asemele laulumängud 2 barokkooperi koolkonda: Veneetsia ja ja koomiline ooper- Napoli Barokkooperi iseloomustus: Barokkooperi iseloomustus: 1. Hiilgav õukodlik lavateos 1. Ooperit kärbitakse kõvasti 2. Väljapaistvad kostüümid ja 2. Erilised efektid muutuvad vähem lavadeokaratsioon tähtsaks 3. Rohkelt tantsune 3

Muusika → Ballett
7 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Sefiirist loss

Jakobiga, kes näib varjavat mingit saladust. Kui saladus ilmsiks tuleb, saab Jakobist koolikiusamise ohver. Ühes hea sõbra Kailaga moodustavad IngaKerstin ja Jakob tagakiusajate vastase grupi, kuid kahe grupi vahelisel sõjal on traagilised tagajärjed, milleks on Jakobi surm. Sõnum: Minevikuga tuleb leppida, et oli mis oli, enam seda muuta ei saa. INGA on tormakas tütarlaps, pikk ja punaste juustega, selle põdemise kõrval tuleb tal toime tulla ka oma uue klassiga, kus ei leidu ühtegi tõeliselt mehist ja kena kutti, emaga, kes on kõiki usaldav inimene, ja kasuisa Ainiga, kes äraostmistaotluste tõttu ei ole inga silmes just esikohal. KAILA on Inga uus klassiõde ja üsna pea ka ta parim sõbranna. Ta on väga kohusetundlik. Ta käib kooli kõrvalt tööl, et aidata vanaema majanduslikku koormat leevendada, hoiab magamistoa öökapil piiblit ja eelistab oma arvamuse enda teada jätta. Tüdruku lühikest

Kirjandus → Kirjandus
50 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Kratt analüüs

Kratt Hiljuti käisime klassiga Estonia teatris vaatama Eduard Tubina balletti "Kratt". „Kratt“ on esimene Eesti ballett ja helilooja Eduard Tubina esimene töö muusikateatrile. Loo tegevus on ainet saanud eesti folkloorist. Kratt oli vanarahvale nõiduslik olend, kes tulejoana ringi lennates varandust oma peremehele kokku ajas. Etendus „Kratt“ räägib ahnest taluperemehest, kes endale krati teeb. Kõrvalteemaks oli ka armastus peremehe tütre ja sulase vahel. Etenduse sisu oli huvitav

Teatrikunst → Etenduse analüüsi praktikum
13 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Teatrietendus või film-kumba eelistada

endaga kaasa. Kõik oleneb muidugi filmist. Minule meeldivad komöödiad ja põnevikud. Põnevikega lähen eriti kasa. Tihti lahkun kinosaalist ning tunnenkuidas mul on sarnased võimed ja oskused nagu äsja filmis näidatud. See on märk sellest, et film viib inimesi rohkem endasse ja aitab elada tegelaste elu. Teatriga ma eriti kokku ei puutu ning sellepärast mul ei ole sellega niipalju kogemusi nagu mul on kinoga. Viimati käisin teatris siis kui olin klassiga Londonis. Seal vaatasime etendust nimega ,,The lion king” see oli küll tore etendus aga minus see mingit erilist teatriillusiooni ei tekitanud. Olen kunagi ise ka teatrit teinud aga see oli väga ammu ning juba siis sain aru et minule see ei meeldi. Kuid ma ei saa öelda, et minu arvamus teatrist ei muutu, ma olen lihtsalt veel liiga vähe teatritega kokkupuutunud.

Kultuur-Kunst → Kultuur
243 allalaadimist
thumbnail
4
docx

Art deco kunstinäituse retsensioon

Art déco Külastasime klassiga KUMUs art déco näitust. Aleksandr Vassiljevi kollektsiooni näitus keskendub Esimesele maailmasõjale järgnenud hingelise ja kehalise vabanemise aastakümnele. Väljapanek koosneb 80 kostüümist ja üle 200 aksessuaarist, samuti fotodest ja maalidest, mis illustreerivad Euroopa moe arengut sõdadevahelisel perioodil, kui domineerivaks stiiliks oli art déco. Minu lemmikuks osutus helmes- ja klaashelmestikandiga ihuvärvi taftist õhtukleit, mis

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
3 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Kunstiretsensioon: „Tallinn- linn, mis ei saa kunagi valmis“

1.novembril külastasime klassiga näitust „Tallinn- linn, mis ei saa kunagi valmis“. Töölehtede kätte saades oli huvitav lugeda tekste nendelt. Tore oli saada täpsemalt teada, mis ümbritseb mind iga päev, milline ajalugu on sellise linnakujundusel ning huvitav oli vaadata ka algseid plaane, et kuidas oleks Tallinn praegusel hetkel, kui ei oleks toimunud näiteks I maailmasõda või muid muutusi. Huvitav oli ka see, et pandi rõhku asjaolule, kuidas on muutunud tänapäevasemaks Kesklinn ning kui palju on ehitatud uusi „.lõbustuse“ ehitisi (kinod, ostukeskused). Veel oli huvitav võrrelda, missugused näevad välja teatud kohad linnas tänasel päeval ning millised nad olid 20.sajandi alguses. Meelde jäi ka see, et Lasnamäe oli algselt disainitud 160 000 elanikule ja suhteliselt väikesele maa-alale. Teada sain veel mikrorajooni mõiste, mis on linn-linnas ehk kus on 6000-8000 elanikku ning kõik eluks vajalik on väiksel alal olemas. Tooksin välja ka ...

Kultuur-Kunst → Kunst
3 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Filmi „Karu süda“ analüüs

Filmi ,,Karu süda" analüüs Eelmise nädala jooksul vaatasime klassiga omamoodi huvitavat filmi ,,Karu süda", millest sain uue, kuid mitte just parima filmikogemuse. Kuna mina ise filmist esimest poolt osa ei näinud, siis oli filmist arusaamine raskem ning enamus jäigi mulle mõistatuseks. Film oli kahjuks tõsiselt igav ja raskesti vaadatav. Tegelasi ja tegevust oli küll vähe ja kogu film näitaski ainut Niikat ja tema tegemisi, keda mängis Rain Simmul, kes sobis oma metsiku väljanägemisega sellisesse rolli. Niika oli

Kirjandus → Kirjandus
6 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Märjamaa Gümnaasiumi spordipäev 2020.

Märjamaa Gümnaasiumi spordipäev toimub teisipäeval 22. septembril algusega kell 9.00 kogunemisega 1.-12. klassini kooli staadionil. Koolis sellel päeval tunde ei toimu tervele koolile. Kõik saabuvad päevale sportlikus riietuses ja reipalt. Kaasa arvatud ka KÕIK õpetajad, sest õpetajatele pakume samuti sportlikku tegevust/võistlusmomenti/rõõmu spordist. Kõik see toimub õues, uuel multifunktsionaalsel väljakul. Klassijuhatajad liiguvad oma klassiga kaasa. Need kes klassijuhatajad ei ole, saavad samuti spordipäeva raames ülesanded. Spordipäev algab rivistuse, tervituste ja soojendus ringiga, millele järgneb pendelteatejooks. *Pendelteatejooksu võistkonnad tuleb esmaspäeval 21. septembril kõikidel klassidel komplekteerida järgmiselt 5 poissi+5 tüdrukut(tüdruk tohib vajadusel asendada poissi). Alustab tüdruk ja lõpetab poiss vestiga. Pendelteatejooksude järjestus on järgmine,

Sport → Sport
1 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Retsensioon

Retsensioon "Armastuse valem" Reedel, 17. oktoobrid kell 19.00 käisime klassiga Rahvutooper Estoonias vaatamas etendust nimega "Armastuse valem". Solistideks olid : Helen Lokuta, René Soom, Riina Airenne, Angelika Mikk, Janne Sevtsenko või Kristina Vähi, Juuli Lill, Andres Köster, Priit Volmer. Veel osalesid ooperis Rahvusooper Estonia sümfooniaorkester ja ooperikoor. Etendus on koostatud Maimu Bergi libretto ja Esther Vilari romaani ,,Nina Glucksteini matemaatika" ainetel. Argentina-saksa päritolu kirjanik Esther Vilar on kirjutanud 14 näidendit.

Muusika → Muusika
45 allalaadimist
thumbnail
3
doc

Harald V

Sonja tutvumise, armumise ja abiellumise lugu. Haraldil ja Sonjal on kaks last ­ printsess Märtha Louise (1971) ja troonipärija Hakon Magnus. Huvitav on märkida, et Harald on esimene Norra kuningas viimase 86 aasta jooksul, kes asus troonile oma ristitud nime all. Enne teda valitses Haraldi-nimeline kuningas ­ Harald IV ­ 855 aastat tagasi. Ja veel ­ Harald V on esimene Norra kuningas viimase 766 aasta jooksul, kes abiellus norralannaga. Kuningas Harald on tuntud kui rahvusvahelise klassiga purjetaja. 1972. aastal võitis ta Kieli regati ja 1968. aastal "Kuldse karika" võistlused. Nagu kõik norralased, on muidugi mõista ka kuningliku perekonna liikmed suured suusatajad. Demokraatlikkus, taktitunne, huumor ja suur töövõime on Harald V tunnussõnad. 2 Kasutatud kirjandus: 1. Vambola Põder "Krooniga ja kroonita" 2. http://www.zzz.ee/eestinaine/9808/kuningakoda.htm

Ajalugu → Ajalugu
6 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun